בזמן האחרון אנחנו שומעים יותר ויותר על אימוץ שביל ישראל בידי הרוכבים. שיטות האימוץ מגוונות: אנחנו נדווח פה בקרוב על עוד כמה קיצוניים ביותר הרוכבים אותו בכמעט רכיבה אחת רצופה וישנים בשטח (חנוך רדליך), או ברכיבת שליחים אחת רצופה (רביעיית ה 750). חלק עושים את זה כ Stage Race כשבכל יום קטע מרתון ארוך ושינה במקום אחר בקצה הרכיבה (קוזח-ישראל), וחלק עושים קטע אחד אחר בכל סוף שבוע עד להשלמת המסלול כולו. ההצצה הראשונה שלנו השבוע היא אל מבצע כזה – שיחל מחר. זיו ענפי מ BikeWay וחברו לרכיבות גלעד כוכב ירדו מהמסלול הסביר לאחרונה, ומארגנים רכיבות הזויות שונות שמה שמשותף ביניהן הוא – שההזיה ארוכה במיוחד. היום הם יוצאים למסע כזה מגבול מצרים לגבול לבנון אחרי שכבר סגרו פעם אחת את הכיוון הקל יותר – ההפוך. 

אתגר או שיגעון? מסעם של זיו וגלעד מצד אחד לצד השני

“אתגר – הזמנה להתמודדות, דבר או רעיון המגרים רצונו של אדם או של ציבור להתמודד אתם או להשיגם.”

“שיגעון – 1) טירוף הדעת, טשטוש השכל 2) [בהשאלה] שטות, חוסר טעם והיגיון, אבסורד 3) מחלת נפש המתבטאת ברעיון מסוים הנתקע במוחו של אדם ואינו מרפה ממנו כל הימים, כגון שיגעון הגדלות, שיגעון הנרדפות.”  (מילון אבן שושן)

אתגר או שיגעון? בפינה לשיפוטכם אנחנו מביאים את סיפורם הכואב (בישבן) של זיו וגלעד, שלעת עתה נכתבו בו שני פרקים בלבד – והשלישי עומד לצאת לדרך. זיו וגלעד רוכבים יחד שמונה חודשים עם XCXSPRESSO המערכת מאחלת להם שנות רכיבה רבות ופורות, אם כי בקצב העניינים הנוכחי אין לדעת לאן השניים יתגלגלו.

השיגעון, סליחה, אתגר – הראשון, נולד, איך לא, ברכיבה משותפת – בשבילי יער בן שמן. היה חמים מדיי, השבילים נמתחו מתחת לגלגלים בהרמוניה, השמש זרחה והרוח נשבה וייבשה את הזעה. בקיצור, היה מ-ש-ע-מ-ם. זיו רצה אתגר אמתי ושלח את גלעד לעשות שיעורי בית.

Untitled

פרק ראשון

גלעד עשה את שיעורי הבית ויש שיאמרו שהפגין שקדנות יתר. הוא תחקר את מקימי שביל ישראל באופניים, פירק את קבצי ה-GPS לגורמים וכיווץ את שביל ישראל לאופניים מ-1200 ק”מ ל-800. 160 ק”מ ליום כפול חמישה ימים, מנווה אטי”ב ועד אילת. נקודות החבירה לציוד ומים תוכננו, צימרים על הדרך הוזמנו ו…קדימה למסע שנקרא “חוצים עם ביצים”.

מה יש לאמר, 10,000 מ’ טיפוס מצטבר בחמישה ימים, צימר כל לילה, רוח גבית ורכב שמגיע עם המים הם פשוט…פינוק. זיו וגלעד נצפים שוב אי שם בין דן לאילת, רוכבים על האופניים, מדסקסים את האתגר הבא.

1-_____ __ ______ 219

 

פרק שני – האתגר הבא

כמה אבנים יש על הדרך ממסילת ציון לערד וחזרה? גלעד וזיו נצמדו לסייקלקרוס ליומיים ובדקו את העניין מקרוב. אי שם בגלישה מדרום הר חברון לבקעת ערד, כשעדר עיזות גולש מהמדרון יחד אתם הם רוקמים את הפרק השלישי. אי אפשר הרי להמשיך ככה, עם הרוח הגבית הזו והתחושה הקלילה של לרכב בלי ציוד. מדובר בעינוי של ממש לנפשות חובבות אתגרים.Untitled2

 

פרק שלישי: מה שיורד חייב לעלות

כידוע, מה שעולה חייב לרדת. אבל במקרה שלנו מה שיורד חייב גם לעלות; מנווה אטי”ב לאילת הם כבר רכבו, אז עכשיו נותר לעשות ההפך. את מפת השבילים הם כבר מכירים, אלא שהפעם מדובר ב- 850 ק”מ וטיפוס מצטבר של 13,000 עד כאן קלי קלות כמובן.

 לא בטוח שזה שווה את ההשכמה המוקדמת בבוקר. בסך הכול מדובר על לרכוב את המסלולונצ’יק הבא נגד הרוח שיקרא להלן “סינגל ספיד ישראל”:

אילת->דקלי הדום->עברונה->באר אורה->שביל ישראל באופניים עד יהל->ספיר->נחל נקרות->נחל מרזבה->נחל חווה->מפעלי אורון->ממשית->נחל דימונה->רכס זוהר->ערד->הר עמשא->יער יתיר->סנסנה->להב->שומריה->שקף->נחושה->צור הדסה->נחל רפאים->צובה->נחל כיסלון->פארק קנדה->יער בן-שמן->מישור החוף->מענית->גבעת עדה->רמות מנשה->כרמל->אלון הגליל->צומת גולני->נחל ארבל->סובב כנרת->הירדן ההררי->נחל גילבון->רמת הגולן->הר בנטל->ברכת רם->חרמון

 Untitled3

כדי שיהיה בכל זאת מעט מאתגר, גלעד וזיו יתמכו לוגיסטית בכל המסע לבדם (Self Supported), ללא רכב ליווי. ההצטיידות במזון ומים תהיה מתחנת דלק אחת לבאה ומכיוון שצימרים זה לחלשים, הם יישנו בשטח ויישאו על האופניים שק”שים, מזרנים ואוהל. ובל נשכח, מכיוון שהילוכים הם המצאה מיותרת לחלוטין, הרכיבה תהיה על אופני סינגל ספיד. חמישה עד שישה ימים, 10-14 שעות על האופניים, לא סיפור גדול. גלעד וזיו הציעו גם לאחרים להצטרף, אבל איכשהו לאף אחד לא התאים.

1-_____ ____ _____ 057

כמעט שכחנו את עניין התיקים לאופניים

יום שישי אחד נכנס לקוח בשם יאיר נחמיאס לחנות BIKE WAY  וחיפש  קוג (גלגל שיניים) לסינגל ספיד והתחלתי לגלגל איתו שיחה. מפה לשם הגענו לסוג האופניים שלו שהם MOOTS בהזמנה מיוחדת… (כאלה לקוחות אני אוהב!). לשאלתי למה דווקא הזמין אותם במתקונת הספציפית עליה סיפר אמר שהוא רוצה לעשות את הטור DIVIDE ומפה לשם השיחה עברה לנושא תיקים וציוד, כך נודע לי על בחור בשם ירון פשיגודה שיושב ותופר תיקים וכיסויים ליאכטות במתפרה קטנה בדרום ת”א.

1-_____ ____ _____ 087

יאיר תפר אצלו 2 תיקים קידמי לכידון ואחורי שמתחבר למוט אוכף ומחזיק את עצמו ללא סבל, ולאחר שניסה אותם כמה פעמיים וקצת חזר לשיפצורים אחרונים הוא מרוצה מאד מהתוצאה. ברוח הזמן, וכדי לא להיקרא לפגישה עם מנכ”לית הבנק, שיחה קצרה עם ירון בחנות האופניים של זיו (Bike Way) והוחלט שירון יתפור לנו תיקים, במקום לרכוש אותם במחיר שערורייתי מחברה אירופית.

1-_____ ____ _____ 076

גלעד וזיו הגיעו לפגוש את ירון, אצלו במתפרה יחד עם האופניים של גלעד  ומצאו עצמם מכרכרים סביב האופניים כאילו מדובר בכלה בחופתה – תוהים איפה כדאי לתפור הדוק, מה המבנה האידיאלי ואיזו גזרה הכי תחמיא. “יחד עם ירון ותוך כדי לקיחת מידות ומדידות על ושל האופניים הגענו למבנה הרצוי של התיקים, ותוך שלושה שבועות ירון תפר מבד קשיח ואטום למים תיקים שמסוגלים לשאת את הציוד למסע. כך נולדו תיקי האופניים המהממים שייסעו מאילת ועד חרמון ויעוררו את קנאת כל הרוכבים האחרים. שללא ספק יעמדו ממילא מהצד ויקנאו בשני הרוכבים שלנו בזמן שהם נהנים מכל רגע.

משקל כולל של התיקים כשהם מלאים בציוד שאיתו אנו נרכב הוא כ 8.5 ק”ג יחד עם האופניים 19 ק”ג.

עלות סט תיקים לכל אחד היא כ 1000 ש”ח הסט כולל תיק אחורי SELF SUPPORTED , תיק כידון עם פאוטץ’ תפור מעליו, ותיק משולש לצינור עליון. המחיר יכול להשתנות בהתאם לעיצוב גודל וכמות התיקים.

1-_____ ____ _____ 088

יש לציין שאנו מאד מרוצים מהתוצאה ושירון מוכן לתקן לשפצר ולשנות דברים ללא עלות נוספת.

מתפרה ,ירון פשיגודה טל: 054-770-2170

המסע יוצא לדרכו ב-30/4/2013. גלעד וזיו מבטיחים לעדכן סטטוסים ולספק תמונת מצב בלייב.

מאת: זיו ענפי, BikeWay.