הדר איפה רוכבים-002

סדרת התוכן “איפה רוכבים” של BIKEPANEL באה לתת לכם סקירה מאסיבית של אטרקציות הרכיבה המעניינות ביותר בישראל. בד”כ נתמקד בסדרה הזו בסינגלים המנוהלים והבנויים שהוקמו בארץ, כי אנחנו אוהבים אותם – הם פותרים לנו התלבטויות וחוסכים לנו זמן: לא צריך לתכנן מסלול, לא צריך להכיר יותר מדי. יש שילוט, יש מרחק, יש גובה מצטבר… וכל מה שצריך זה להגיע לחניה בבוקר ולהכנס לשביל. פינוק.

 

הגליל המערבי הוא האחרון להצטרף לרשימת יעדי הרכיבה המסונגלים. האיזור היה תמיד יעד לרכיבה, בעיקר בשבילי 4*4 אולם כעת נוספו אליו שתי אופציות מעניינות לתיבול של טיול עם נוף יפהפה, חורש טבעי, ותשתית מתפתחת של שרותי תיירות שמאפשרת לעשות עוד הרבה דברים מחוץ לרכיבה עצמה. בכתבה הראשונה סקרנו את הרכיבה בגעתון וביחיעם. בכתבה זו נסקור את הסינגל הצמוד: כברי.

הנה הסרט שעשינו במקום (לחצו על ה Play…):

[vimeo]https://vimeo.com/102807301[/vimeo]

פיתוח שבילי אופניים בגליל המערבי מקודם ע”י אשכול גליל מערבי יחד ובמימון של משרד התיירות, קק”ל, החברה הממשלתית לתיירות, משרד החקלאות וגופים נוספים במטרה לפתח תשתית של תיירות אופניים. כקבלן מבצע של סינגל כברי שימשו רון גלעד וחובב לנדאו מב BibleBike.

1-011

מרחב עם שני סינגלים ושלושה מרחקים

כאמור במקום שני מסלולים, כאשר כתבה זו מתמקדת במסלול של סינגל כברי: מסלול בן כ 16 קילומטרים. כתבה קודמת סקרה את המסלול של יחיעם. יש פה למעשה שלוש אפשרויות רכיבה לכמה רמות ומרחקים:

  1. הקצרה: כ 16 ק”מ – סינגל כברי בלבד
  2. הבינונית: כ 27 ק”מ ביחיעם. את כל המידע על המסלול הזה תמצאו בכתבה שבלינק זה
  3. הארוכה: כ 44 ק”מ בחיבור כברי ויחיעם

כל המסלולים האלה מתחילים בחניון השיירה הנמצא בשוליים המערביים של יער יחיעם,  כחצי ק”מ דרומית לכברי על כביש 70. בחניון השיירה הוקמה אנדרטה לזכר שיירת האספקה לקיבוץ יחיעם אשר יצאה מנהריה  במלחמת העצמאות, והתקפה עליה גבתה 47 חללים.

 

גם פה – גובה מצטבר די משמעותי

השביל מתחיל ממש בכניסה לחניון צמוד לכביש. יוצאים צפונה בשבילי עפר רחבים ורוכבים לצד החממות. בנקודה מסוימת מגיעים לצומת T ליד מתקן מים מגודר. פה נקודת הפיצול בין מסלול הרכיבה הארוך לגעתון וסינגל יחיעם, לבין המסלול שבחרנו בו הפעם: לסינגל כברי הקצר יותר.

1-001

 

מאחר והאיזור נמצא בשיפולים המערביים של הגליל, הרי שכולו מאופין בערוצי הנחל המגיעים ממזרח למערב, ומכיוון קבוע של עליות: בד”כ כשאתם רוכבים מזרחה אתם מטפסים וכשאתם רוכבים מערבה, אתם בירידה.

 ההתחלה אינה קשה ויש כ 2.5 ק”מ חימום במישור ועלייה מתונה מאוד. בנקודה מסוימת נכנסים אל קטע הסינגל ואחרי כ 2.5 ק”מ מתחילה העליה הראשונה שגם היא מתונה, כ 2 ק”מ אורכה, ועולים בה מגובה של כ 50 מטרים מעל לפני הים לכ 140. זו תהיה הכנה טובה של השרירים לקראת קטע העלייה הבא.

 

1-034

 

אבל לפני שתגיעו אליו – שימו לב לנקודה משולטת של ירידה תלולה שיש להאט בה ולרכוב בזהירות, ואחריה זרימה מהירה אל מול הנוף היפהפה של החוף הצפוני ביותר של ישראל, הנתחם ברכס ראש הנקרא מימינכם, והמפרץ משמאלכם. תגלשו בשביל רחב עד לכניסה חוזרת אל הסינגל ואובדן כל הגובה שצברתם עד כה.

1-026

פה נכנסים לערוץ נחל שעל ומתחילה העלייה השנייה: אתם רוכבים כעת ממערב למזרח ומטפסים מגובה של כ 70 מטרים מעל פני הים עד לגובה של כ 230 מטרים – כלומר תצברו 160 מטרים ברכיבה לאורך הנחל, מרחק של כ 4 קילומטרים. לא מדובר בזוויות קשות לטיפוס, אולם יהיו לא מעט רוכבים שעליה רצופה של כ 4 ק”מ תהייה להם קשה. לרוכבים מתקדמים זו ההזדמנות לאינטרוול הכושר העיקרי של המסלול – קטע טמפו מגניב, לא טכני בכלל, בסינגל ישר יחסית עד לשיא הגובה, בו נקיף את היישוב נווה זיו ממזרח.

 

1-014

 

מה שיקל עליכם בעלייה היא העובדה שאת הטיפוס הזה תעשו בתוך נוף יפהפה של חורש טבעי. תעברו בדרך בתוך מטע זיתים עתיק, חורש של עצי קטלב, ערוץ נחל, וחורש טבעי מסוגים שונים. המסלול מכיל מעט קטעי 4*4, אולם לא במינון מוגזם, והוא רציף בזכות גשרוני הבקר במעברי הגדרות שהציבו מקימיו.

 

1-020

 

אחרי שעבדתם קשה בדרך לשיא הגובה, מגיע לכם להנות מקטעי צ’יינלס ארוכים ומהירים. אחרי כ 10 ק”מ של רכיבה, אתם מקבלים כ 6-7 ק”מ שבהם תרדו מהר ובהנאה מרובה את כל הגובה המצטבר. לאורך הירידה, שעשועי סלאלום עדין, אם כי לא הרבה סיבובים משמעותיים יותר – המגמה הכללית היא של רכיבה בכיוון כללי ישר ברוב הסינגל, ועדיין המהירות מייצרת את הכיף.

1-008

חובב לנדאו שבנה שם מספר על הקטע הזה, שהוא היה קשה במיוחד לפריצה – כיוון שיש שם סלעים ענקיים… היה צורך שם בכלים מאסיביים יותר – מיני באגר שהוא טרקטורון שמסייע בבנייה והזיז סלעים. אתם כנראה לא תשימו לב לכך בגלל המהירות והכיף שתטוסו שם למטה.

 

1-035

לסיכום

תיאום צפיות לחובבי הסינגלים – המסלול בכברי אינו טכני במיוחד, ועל הסקלה של כלל הסינגלים של קק”ל הוא לא מספק את הריגוש של רכיבת סינגלים אדרנלינית לרוכבים בינוניים ומתקדמים, אלא אם כן תרכבו שם ממש מהר. ככזה הוא מתאים במיוחד לרוכבים מתחילים עד בינוניים, אבל עם כושר מספק להתמודדות עם הגובה והמרחק המצטבר שבו.

כברי הוא סינגל יפהפה שחובה לבקר בו. הוא מביא אתכם לחורש טבעי, ויש לו גם ערך כמסלול אימון עם מגמת עלייה יפה בחלק הראשון, וחלק ארוך של ירידה מהירה בחלק השני. עוד יתרון שלו הוא לרכיבה בקיץ כיוון שרוכבים בקטעים ארוכים שהם מוצלים.

 

 

צילום: גיא חלמיש, עמרי זרח

בשיתוף eירוק של קק”ל.

מאת: גיא חלמיש

 

מה דעתכם? הגיבו בתגובות ושתפו לחבריכם!

 

 

סוגר איפה רוכבים
איפה רוכבים ב BIKEPANEL? לאט לאט נמשיך ונכסה עוד ועוד יעדי רכיבה מומלצים ואיכותיים. בינתיים יש לנו כמה מסלולים נוספים שאולי יעניינו אתכם על אופניים…

צפון

מרכז

דרום