באירוע השקה מושקע במלון צובה ליד ירושלים, הוצגו מוצרי המותגים של רוקנרוד לקראת 2017, והמוצר המסקרן שבהם היה המערכת החשמלית האלחוטית החדשה של FSA – החברה האיטלקית שהולכת להיות הדבר החם הבא בעולם מערכות הכביש!

מאת: רוקנרוד
צילום: עופר עברי

img_9336-2100x1400

ידיות המערכת האלקטרונית של FSA

עולם המושגים שלנו לגבי מערכות הכביש הולך להשתנות

כשאומרים לרוכבים “מערכת הילוכים חשמלית” הם כנראה יחשבו קודם כל על שימנו. כשיגידו להם “מערכת הילוכים חשמלית אלחוטית” הם כנראה יחשבו על סראם. אבל בזמן שרוב התקשורת עסקה ב PR של המתחרות בשנים האחרונות, חברת FSA ששמה הוא הקיצור של השם המגניב: Full Speed Ahead, עבדה בשקט וברצינות ופיתחה מערכת חשמלית אלחוטית ייחודית ומעניינת משל עצמה.

FSA היא שחקנית מובילה ומייצרת מגוון לא קטן של מוצרים מאוד אטרקטיביים לאופנים, עם קרבון מגרה, רמה גבוהה מאוד של ייצור ועיצוב ייחודי ובולט. כעת היא נכנסת בגדול לתחרות על מערכת מלאה לאופני כביש. הכירו את FSA K-Force WE:

 

המערכת שהוצגה בישראל עדיין לא הופעלה, אולם ראינו, מיששנו ולמדנו עליה כמה פרטים מעניינים:

העיצוב והפיצ’רים – חזקים!

לא מדובר בעיצוב מתון ומוחבא כי אם במערכת שיהיה ברור במבט מאוד מהיר שזו המערכת האלחוטית של FSA – ה WE. יש לו נוכחות בולטת ועוצמתית.

  • ידיות המעביר\הברקס מקרבון בעיצוב מאוד גלי שנראה ארגונומי ונוח.
  • לידיות המעצורים יש שתי רמות אורך ואפשרות כיוון מרחק הידית מהכידון (reach) לשלושה מרחקים – רואים שב FSA חושבים ברצינות על ממשק משתמש ידידותי והתאמה לרוכבים שונים – גם בעלי ידיים קטנות וגדולות, נשים וגברים.
  • כפתורי ההילוכים בנויים על בסיס מתג “נדנדה” המחובר אנכית על ידית המעצור. הקלקה בצד אחד שלו מעלה ובצד השני מורידה. אין סיכוי שתלחצו בטעות גם עם כפפות שלמות.
  • הקראנק מאוד מאסיבי – מדובר בזרוע קרבון חזקה ובעלת נוכחות.
  • המעצורים בעלי שני צירים, והתקנה ישירה על השלדה, בהתאם למקובל כיום במערכות המובילות. בהשקה אין עדיין מעצורי דיסקים.
  • המעבירים עצמם – אטומים למים, ואת החשמל הם מקבלים מסוללה המותקנת בצינור האוכף בדומה למערכת של שימנו, ובאמצעות חוט שמועבר ממנה אל המעביר. העיצוב שלהם נראה אווירודינמי וחלק.
  • משקל – לא ניתנו עדיין מספרים מדויקים, אבל היא לפי דברי FSA תהייה באזור של הדורה אייס האלקטרונית, יתכן שקלה יותר בכמה גרמים.

img_9339-2100x1400

תפקוד ופיצ’רים מיוחדים

למערכת כמה תכונות מבדלות ומעניינות – חוץ מהידיות המאוד ארגונומיות ובעלות אפשרויות התאמה שהזכרנו למעלה יש פה עוד כמה דברים מעניינים:

  • המערכת היא חצי אלחוטית: ידיות ההילוכים משדרות את ההעברה בצורה אלחוטית ויש להם סוללות נפרדות קטנות (סוללת מטבע (2032 – החלפה פעם בשנה). המעבירים נהנים מהיתרונות של סוללה המחוברת אליהם ישירות ללא מפצלים (לאמינות גבוהה) מצינור האוכף ושימוש ארוך ללא צורך בטעינות רבות. החיבור בין הסוללה למעבירים הוא חוטי.
  • המעביר זז לאורך הקסטה בתנועה קשתית עדינה  (בניגוד לישרה אצל המתחרים) כך שהשרשרת מקבלת זווית קטנה ומשתנה בהתאם למיקום המעביר ביחס לגלגל השיניים הקדמי – מה שייצר תנועה חלקה ושקטה יותר.
  • הקסטות: 11-25,28,32, מכסות את כל הטווח הנדרש לרוכבי כביש.
  • ניתן להעביר העברה רצופה של כמה הילוכים באמצעות לחיצה רצופה
  • יש אפשרות להשלים את המערכת עם קראנק קרבון ברמת K Force עם מד וואטים (אלחוטית, טווח, משקל, וואטים)
img_9319-2100x1400

צחי זיו (מנכ”ל ובעלים) לפני חשיפת המוצרים לקהל באירוע רוקנרוד

  • כל ההגדרות – באמצעות אפליקציה מהנייד. למשל: האם מעלים ומורידים פלטה בידית ההילוכים הימנית או השמאלית, וכן באיזה צד של מתג “הנדנדה” תעלו הילוכים ובאיזה צד תורידו. האפליקציה תתן לכם גם נתונים כלליים על אופי ההעברה שלכם – כמה העברות אתם מבצעים וכו’.
  • יש אינדיקציה ברורה לגבי מצב סוללות המטבע בידיות ההילוכים – באמצעות חיווי נורות במעביר הקדמי שיעבור דרך כמה צבעים עד לסימון שחייבים להחליף. לא תופתעו ובכל מקרה יומלץ להחליף את סוללות המטבע האלה פעם בשנה. בנוסף – האפליקציה תתן לכם בדיוק כמה העברות הילוכים נותרו לכם עם הסוללות!
  • הכבל הנכנס למעביר האחורי משמש גם לטעינת הסוללה. המחבר שלו מתוכנן עם הברגה שמונעת אפשרות שישתחרר סתם כך ברכיבה.
  • יפה לראות עיצוב חכם של “יחידת השליטה” – פה בניגוד לשימנו אין יחידה נפרדת, אלא היא חלק מהמעביר הקדמי. החיווט כתוצאה מכך מאוד פשוט – מהסוללה כבל אחד למעביר קדמי, וממנו לאחורי. השאר אלחוטי.
  • יש כפתור On-off שמאפשר לכבות את המערכת. זמן הסוללה של המעבירים אמור להחזיק למעל 3000 שעות רכיבה. הטעינה – כשעה.
img_9282-2100x1400

קראנק FSA עם מד וואטים אינטגרלי על בסיס הטכנולוגיה של Power2Max

מותגים וחידושים ברוקנרוד 2017!

Gaerne נעלי רכיבה

גארנה היא אחת מחברות הנעליים המוכרות והאיכותיות בעולם, ומוצאה מאיטליה. החיבור אליהם הגיע מהקשר העמוק של צחי עם הקבוצה המקצוענית של רידלי – לוטו: Gaerne היא ספק הנעליים שלה. לישראל יגיע קו מוצרים מאוד רחב: לרכיבת שטח, כביש, טריאתלון, ועד גראביטי ואפילו נעלי הליכה (“נעלי פודיום” עם Boa!).

מעניין במיוחד הוא קוו נעלי הנשים. נשים רוכבות סובלות מהיצע נעליים קטן מדי בישראל וכעת יהיה פתרון ברוקנרוד עם מותג סופר איכותי.

ל 2017 גארנה מביאה המון צבעוניות, ויש הרבה דגמים ורמות מחיר. “השתדלנו להביא מגוון רחב: החל ממוצרים ברמות מחיר אטרקטיביות במיוחד, ועד הרמות הגבוהות” אומרת שולי מורן מרוקנרוד. לגארנה מוצרים משלימים כגון גרביים, כיסויים שונים (לסערה, לקור וכו’) ועוד.

דגם AURA SLX לנשים- הגרסה הנשית להליום המוכרים עם נגיעות סגולות עדינות. קלאסי!

דגם AURA SLX לנשים- הגרסה הנשית להליום המוכרים עם נגיעות סגולות עדינות. קלאסי!

Ballistol  

חומרי ניקוי, שמנים ודגריזרים מתוצרת גרמנית בחומרים אקולוגיים בטוחים. גל רוטמן: “לפני שהכנסנו את המותג הזה, ביצענו לא מעט בדיקות, ואספנו פידבקים של מכונאים וקיבלנו תגובות מעולות”. המוצרים מגיעים גם בערכות לסדנאות וחנויות, ויש כמובן גם קיטים קטנים יותר לצרכנים פרטיים.

מזוודות Scicon

הטופ במזוודות לאופניים (הידעתם שמבטאים את זה “שיקון” ולא “סיקון”?). “הבאנו מגוון של מזוודות: רכות, קשיחות, לאופני טריאתלון, לכביש ולשטח. אנחנו המפיץ המורשה וגם נהייה נקודת שירות איכותית עבור תיקונים וחלפים”. זה חשוב: מזוודות זה מוצר שחוטף לא מעט בהעברות בשדות התעופה, ויש צורך בשירות: תיקונים, גלגלים או מגינים שנשברים או איזה מנעול שאבד בנסיעה… סוף סוף יהיה בארץ גורם שיקח את Scicon למקום של שירות. המחירים לא יהיו יותר יקרים ממה שיש באינטרנט. המשלוח הוא סיוט לא קטן, יש עמלות ותשלומים הזויים לדואר, וכעת רוקנרוד יהיו מחוברים לקונים וידאגו לכך שזה יהיה הגיוני ומשתלם לרכוש מזוודות אופניים בישראל. מגוון המזוודות יהיה זמין גם להשכרה.

img_9292-2100x1400

ה Dean – אחד מדגמי הנג”ש והטריאתלון של רידלי

מהפכה: קראנק וואטים אינטגרלי מ FSA

המערכת האלקטרונית היא רק חלק מהסיפור של FSA בדרך לכיבוש עולם המערכות: היא משיקה קראנק עם מד וואטים אינטגרלי בטכנולוגיה של Power2Max – טכנולוגיה מאוד מוכחת ומוצלחת.

המחירים – החל מ 3600 ש”ח לקראנק וואטים לאופני כביש בדגם משתלם מאלומיניום וכלה ב 5700 ש”ח לקראנקים מקרבון – הן בכביש והן באופני הרים.

Bergamont 

ב 2017 שידרוגים רבים בחברה הגרמנית המצוינת הזו. מעבר להוספת דגמי הפלוס. יש עניין הולך וגדל בברגמונט: אופני המרתון 29″ Fastlane המאוד מוצלחים עברו עדכון והכנסת כל הכבלים אל תוך השלדה והוצגו בגרסת ה MGN עם מכלולי סראם 1×12 איגל ובולמי פוקס קשימה. נוספו לקו אופני 27.5 פלוס עם מכלולי סראם 11 החל מ 14,900 ש”ח.
לדגם הקונטרייל המצליח נוסף דגם ה 10.0 עם שלדת קרבון מלאה XT 11X1 ובולם REBA בצביעת אדום שחור קרבית ומחיר קרבי במיוחד. וכמובן דגם ה ENCORE עם גלגלי 27.5 ומהלך של 170 ממ למי שחפץ בזמן אויר ללא הגבלה.

img_9270-2100x1400

Bergamont – חידושים רבים לאורך כל ליין המוצרים

Prologo – חברת האוכפים האיטלקית 

חברה מוכרת מאוד, עם טכנולוגיות מונעות החלקה, אוורור, ושיפורים רבים ב 2017. הרבה קבוצות פרוטור מקצועניות רוכבות עם פרולוגו. גם פה החיבור לרוקנרוד הגיע מקבוצת הפרוטור ורידלי. האוכפים נמכרים לאחר התאמה אישית בחנות שמבוצעת באמצעות כיסא מדידת רוחב עצמות האגן, גמישות ותוכנה שמפיקה רשימת אוכפים מתאימה לקונה.

תהייה גם ערכת Try & Buy שמאפשרת לרוכבים להתנסות. ערן מנהל החנות בלטרון מספר שכשהוא נותן אוכפים של Prologo להתנסות, ברוב מוחלט של המקרים הרוכבים נשארים עם האוכף, פשוט כי הוא מאד נוח…

Cratoni – חברת הקסדות הגרמנית

יצאה השנה בליין קסדות ועיצובים בצבעים יפהפיים. יש להם קסדה חדשה אווירודינמית לרוכבי כביש וטריאתלון, ויש שם השתדרגות משמעותית בעיצובים לאורך כל הליין עם צבעי ניאון, מט ולוק עדכני, כולל סדרה מרשימה של קסדות לרכיבת שבילים ואנדורו, ובתוכה קסדה עם מגן סנטר מתפרק.

Cratoni - קסדות בעיצובים מעולים ל 2017

Cratoni – קסדות בעיצובים מעולים ל 2017

Ridley – שידרגה ב 2017 את רוב המוצרים שלה!

הדבר הכי חשוב הוא קו מוצרי הנשים. הם הולכים לצאת בקמפיין מאוד גדול, שתוביל אותו קבוצת הפרו טור לוטו סודל. רידלי הולכת להגביר את המודעות לרכיבת נשים ב 2017 והתפיסה היא שיש הבדלים בגיאומטריה לנשים, ובעיקר תוספת של מידות קטנות לנשים בגובה שהמידות שהיו עד היום היו גדולות מדי. יש כעת ליין מוצרים עם צביעה ועיצוב, חלקי שליטה מותאמים למידה (כידון, סטם, אוכף ומוט אוכף) וגם תוספת מידה XXS – 46 לדגמי הנשים.

כל דגם אופניים בליין יקבל גרסה נשית עם שם נשי. Noah למשל (נוח – ע”ש אחד מהבנים של בעלי החברה) יקבל דגם מקביל לנשים בשם Jane.

כל דגמי רידלי קיבלו עידכונים, שיפורים ופיצ’רים חדשים, והם יסומנו עם X נוסף לשם (לדוגמא: הליום 2017 ישתנה מ SL ל SLX).

אופני ה All Around של רידלי – הפניקס SL – הולכים לקבל תשומת לב עיקרית מהחברה. שולי מורן, רוכבת על הנואה SL הקשיחות והאווירודינמיות בד”כ, מספרת שרכבה על הפניקס SL וממש הרגישה את השיכוך. ברכיבות ההתנסות היא עברה בין כורכר, פאווה, וכביש סלול – והאופניים ממש מאפשרים לרכוב על מגוון מסלולים וקלים מאוד. והמחיר מפתיע: ברמת אולטגרה הוא יהיה כ 13,700 ש”ח – עושה רושם שהם הולכים להיות דגם חשוב ומתאים לרוב הרוכבים.

Vision  – חברת גלגלי הכביש ואבזור הטריאתלון של FSA

מציגה חידושים רבים ב 2017 – קטגורית הכביש עברו חידושים ושיפורים, בסגמנטים של הטריאתלון – מערכות שתייה ועוד.

מאת: רוקנרוד
צילום: עופר עברי

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים