בשלושת השבועות האחרונים התקיימו שני מרוצי קריטריום בימי שישי – מירוץ קיסריה ועין השופט. הראשון היה תחליף לטור חומצת חלב שהתבטל. השני חימום אחרון לרוכבי המאסטרס והעילית לקראת המרוץ החשוב ביותר בשנה – אליפות ישראל בעוד שבועיים ושלושה שבועות (האליפות מתוכננת להתקיים בשני מועדים בקטגוריות נפרדות- בנגבה ובבית גוברין, לפחות נכון לזמן כתיבת שורות אלו ובתקווה שלא יהיו שינויים של הרגע האחרון, מלח מיים מלח מיים…).

תמיד אפשר לראות ולבכות על הקשיים והבעיות אך אפשר גם להביט אחרת – מירוצי אופניים כאלו, בשעות נוחות, בימי שישי בבוקר (אך לא לפנות בוקר) או אחר הצהריים נראים כמו הפתרון הזול והנכון למצב הכלכלי והספורטיבי בו נמצא ענף מרוצי האופניים המקומי. ללא עלויות השיטור המטורפות, בשעות נוחות, במסלולים נוחים לצפיה עבור הקהל – שרואה את כל המרוץ, נראה שניתן לקיים כאן יותר מרוצים שכאלו. נכון, זה לא מסלול נקודה לנקודה או טור מתגלגל עם עליות אבל זה הכי טוב שאפשר במצב הקיים. זה האימון הטוב ביותר ואפשר אף להעלות את המרחק או לייצר מנגנונים שיעודדו רכיבה תחרותית יותר (ניקוד על מאוצי ביניים ופרסים מתוך דמי הרישום אם נשאר משהו בקופה …).

אם בקריטריום כרמיאל הגיעו הרבה רוכבים אך מעטים נשארו בתחרות אחרי 20 דקות, היום כבר ראינו רוכבים הרבה יותר מחויבים (בכל זאת אליפות ישראל בפתח) ולקח זמן והרבה עבודה להכריע את המרוץ.ֿ הנה הסיפור:

פלוטון העילית זינק מהנקודה הנמוכה במסלול אל קו הסיום שמוקם בסיום העליה ומשם ל 15 הקפות של שביל האופניים המצוין בעין השופט. גיא גבאי (IGP) חזר רעב ובכושר מטור ברלין והוביל הקפות ראשונות אינטנסיביות.

ניב ליבנר (TACC) מוביל את הדבוקה לתוך ההקפה השניה. ניב, חזר מותש מתפקידו כמנהל הנבחרת בטור ברלין שם עבד קשה ולא התאמן, לא יחזיק מעמד בתחרות ויפרוש די מהר.

עומר מור (500 וואט) וטל גבאי (TNT) היו הבריחה הראשונה של היום. כעבור מספר הקפות יתפסו וגם טל יפרוש מהמרוץ.

בערך בשליש המרוץ גיא גבאי ממשיך את המרוץ האגרסיוי ותוקף בסיום ההקפה (נקודת הגובה במסלול). חבריו לנבחרת ישראל הולכים יחד איתו – עידו זילברשטיין (TACC), רועי גולדשטיין ובן אינהורן (500 וואט), גיא שגיב (CCC).

מתוך הבריחה שנוצרה יוצא רועי גולדשטיין לבריחת סולו שתחזיק מעמד כהקפה.

רועי גולדשטיין והבריחה נתפסים והדבוקה שוב יחד לקראת סיום השליש השני של המרוץ.

יובל דולין (TACC, כנראה בפעם האחרוונה בחולצת אלוף ישראל 2013), שטרם בלט במרוצים השנה, הולך להתקפת סולו קצרה

בסיום הקפה 9 ובכניסה לשליש האחרון נתפס דולין וגיא גבאי תוקף שוב. הפעם, אחרי ההתקפות הקודמות ועקב עצמת המתקפה, יכריע המהלך את המרוץ. גולדשטיין, זילברשטיין וגיא שגיב (ברקע) מצטרפים לגבאי.

נוצרת רביעיה חזקה מכל הקבוצות המובילות ונפתח פער של עד 2 דקות די מהר.

בהקפה 11 תוקף גבאי את חבריו לבריחה. הוא ירכוב 2 הקפות לבדו אך לבסוף יתפס.

גיא גבאי (IGP) מנסה ללכת לבד עד הסוף

מהדבוקה יוצא מי אם לא אביב יחזקאל (CCC). יואב בר (IGP) ממהר לסמן את המהלך. השניים יתקרבו עד כדי דקה מהמובילים.

זילברשטיין, גולדשטיין ושגיב תופסים את גבאי שתי הקפות לסיום. יהיה ספרינט. רועי גולדשטיין הוא כנראה הספרינטר הפחות חזק מהרביעיה…

רועי גולדשטיין מנצח את קריטריום עין השופט – “זה לא ספרינט, זו עליה :-)” – יאמר לאחר המרוץ. גבאי מסיים שני מרוץ מצוין בו היה אקטיבי מאד. שגיב מקדים את זילברשטיין על מנת להשלים את הפודיום.

ים פוליאק (CCC) מנצח את מקצה הנוער לפני עומר מור (500 וואט מימין) שסיים שני אחרי עבודה יפה של חבריו לקבוצה בהולכה לסיום, ויואב מלכה (TNT).

פודיום נוער – פוליאק (במרכז). מור משמאל. מלכה מימין.

פודיום העילית גברים: רועי גולדשטיין (במרכז, 500 וואט), גיא גבאי (IGP) משמאל וגיא שגיב (CCC) מימין.

מסטרס פרו ובנות

לפני מרוץ העילית התקיים מרוץ המסטרס פרו והבנות.

גל צחור (CCC) הוביל בריחת יחיד בפרו בהקפות הסיום.

פז בש (IGP), כאן במרדף אחרי גל, 3 הקפות לסיום, מנצחת את מקצה הנשים וגוברת של עומר שפירא (CCC) ושני בלוך (IGP).

נני מעוז (IGP) ניהל את המרדף אחרי גל בהקפות האחרונות. צחור יתפס בהקפה האחרונה ודבוקת הפרו והנשים תגיע לספרינט סיום.

אחמד זיידאן (טים מישגב) מנצח את המקצה והקטגוריה (19-29).

אלעד ניסימוב (IGP) מנצח את קטגוריית הפרו ומקדים את נתנאל רביב (מסטרס חיפה) ואלון להרר (TACC).

אחמד זיידאן (טים מישגב, במרכז) לפני יוחנן מרגולין (TACC, משמאל) ואור דיין (HD Trek, מימין).

בנות ג’וניורס – נועה בורוכוביץ’ מסיימת לפני בת קבוצתה ב 500 וואט, הילה יצחק.