WTB Valcon

 

WTB מיובאת ע”י אותו היבואן שמביא לנו את Fox ועוד כמה מותגים איכותיים (ש.א. נועם בהרצל 158 בת”א). רוכב הדאונהיל – סטיב פיט משתמש ב- WTB, כך שבסצנה הזו יש להם נציגות מכובדת. מאחר ובכמה מבחני אופניים שערכתי הגיעו האופניים עם אוכפי WTB והם תמיד בלטו לטובה, עניין אותי לבדוק גם את דגם כביש וה- XC התחרותי החדש שלהם: ה- Valcon. הגרסה שקיבלנו היא מדגם ה- Team Carbon הלא-מחורץ באמצעו. הדגם הזה הנו בעל מסילות NiCro (סגסוגת האמצע של WTB בין הטיטניום היקר לכרומולי) ומשקלו המוצהר 240 גרם.  מחירו לצרכן הנו 595 ש”ח.

 

בחוברת של WTB הם מתארים את מבנה האוכף כשטוח יחסית, אולם אני מוצא (לטובה) שהוא די מקומר, הרבה יותר מאוכפים שטוחים אחרים. לרוחב: ישנה התרוממות בולטת לעין של שתי כריות באזור המגע של עצמות האגן עם האוכף, ושקע באזור האמצעי. גם לאורך ניתן לזהות שהכריות האלה מייצרות שיפוע קל לכיוון אמצע האוכף שחוזר ומתרומם מעט באפו.

 

WTB Valcon – מקומר ונוח גם ברכיבות מרתון מתישות

Dsc_0311

זה בהחלט אחד האוכפים היותר נוחים שרכבתי עליהם: הריפוד מרגיש עבה ואיכותי אולם לא רך מדי. במיוחד אהבתי את העובדה שהקימורים המשתנים לאורכו של האוכף, מאפשרים לרוכב לחוות חוויה מעט שונה על כל חלק של האוכף. זה מאפשר להתאים את מיקום האוכף לרוכבים שונים זה מזה כך שהעכוז יונח בדיוק על החלק הנוח ביותר – אפשרות שכמעט ולא קיימת באוכפים שטוחים מאוד בעלי משטחים שזוויותיהם אינן משתנות לאורך או לרוחב. בנוסף, העובדה שהוא צר יחסית: 133 מ”מ רוחבו, ומעוצב בקווים זורמים ומעוגלים גם בחלקו הרחב ביותר מקלה על נוהל “תחת אחורה” באלמנטים טכניים תלולים. השתמשתי בו מעט לרכיבות מרתון בשטח לא קל והוא תפקד היטב: אפס כאבים, אפשרות לשינויי תנוחה קטנים שמזרימים את הדם, ונוחות ברמה גבוהה.

 

לא מחורץ אולם בהחלט מוגבה להגנה על מרכז המפשעה

 

החיסרון היחיד  כמעט שמצאתי הוא במשקל: האוכף הזה שוקל כאמור 240 גרם – לא כבד במיוחד אולם גם לא הכי קליל. מצד שני, תוספת של 30 גרם (ביחס לאוכף השני שבמבחן) שמגיעה היישר לריפוד איכותי היא מחיר שכדאי לשלם למען רכיבות ארוכות.

 

אה, ועוד דבר חשוב במיוחד: הוא נראה מהמם – בעיצוב יפה שיתאים עד מאוד לשלדות שיש בהן מזלג לבן או רכיבים לבנים בולטים.

 

ביצועים: 9

תמורה: 9

 

יבואן: ש.א. נועם בהרצל 158 בת”א, www.ridefox.co.il, טל: 03-6823704

 

 

 

 Sprcialized Phenom SL

 

ה- Phenom הוא אוכף השטח ל- XC תחרותי של Specialized ביבוא ושיווק של רשת מצמן את מירוץ. הוא מז’אנר האוכפים השטוחים, המחורצים והקלילים.

שטוח – על שום העובדה שכמעט ואין התרוממות של החלק האחורי בממד האורך, והוא גם שטוח למדי בממד הרוחב. כמו רוב האוכפים של ספשלייזד הוא מחורץ בחלקו האמצעי לשם הגנה על אזור כלי הדם העדין שבמפשעה.

רוכבו 143 מ”מ (רחב יחסית. לספש’ כמה מידות רוחב להתאמה מושלמת לרוכב) ומבחינת המשקל – 210 גרם, הוא עומד גם בדרישות של כבישונים, אז ודאי שהוא קל משקל עד מאוד בסטנדרטים של אוכפי שטח. כצפוי במשקלים כאלה, המסילות עשויות טיטניום. מחירו לצרכן הנו 745 שקלים.

 

מבנה שטוח ורחב במיוחד

ל- Phenom פיצ’ר קטן וחכם שאהבתי מאוד: בשולי החלק הרחב של האוכף שם מעצב המוצר אלמנט הגנה מפלסטיק קשיח שיבטיח שגם אם האופניים נופלים לקרקע, או כאשר אתם משעינים את האופניים על קיר, הריפוד העדין ישמר ולא יקרע. כל מי שמחזיק באוכף אהוב ומסמורטט שנקרע כבר מכל הכיוונים (כמוני) יעריך את משטח הפלסטיק הזה.

 

האוכף קשוח יחסית: אין גמישות של המבנה לשיכוך הרכיבה וגם אין ריפוד רב לרכך את לחץ עצמות האגן על הבשר והעור. העובדה הזו כשלעצמה אינה בהכרח מעידה על הנוחות שכן ניתן למצוא אוכף ללא ריפוד כלל שיתאים למבנה האגן בצורה אופטימלית ויחלק את הלחץ על שטח גדול יותר גם ללא שכבת ריפוד עבה. מתי כמות הריפוד וקימוריו נכנסים לתמונה? כאשר האוכף אינו אופטימלי במאה אחוז לעכוזכם הפרטי – או אז יותר ריפוד יכול להוות פיצוי. מה לעשות שרוב הרוכבים לא משקיעים שעות רבות בבחינת אוכפים ל BikeZone עד שהם מוצאים את האוכף האופטימלי עבורם, וגם כנראה לא מצוידים באוכפי קסטום שנבנו במיוחד עבורם. במקרה שלי ה- Phenom התאים לרכיבות של עד שעתיים. אחרי יותר שעות אוכף משעתיים כבר התחלתי להרגיש את עצמות התחת מתלוננות.

 

הפלסטיק האדום יגן על ריפוד האוכף שלכם לחיי אוכף ארוכים

 

משתנה נוסף שיש לקחת בחשבון – בעיקר לרכיבת שטח מעט יותר אגרסיבית היא רוחב האוכף בהקשר של העברת העכוז אל מאחורי האוכף בירידות תלולות ואלמנטים. האוכף הזה רחב יחסית וגם בעל מבנה שפיצי משהו בחלק שמתחכך עם הירך, מה שמעט מקשה על התנועה הזו אחורה.

 

לסיכום: זה אוכף יפה מאוד, בנוי היטב בצורה שמשדרת איכות, וקל במיוחד. הוא ממש אינו מפנק למי שעכוזו לא תוכנן להתאים בדיוק למבנה האוכף, אולם אם למזלכם הוא כן מתאים למבנה האגן שלכם – הרווחתם אופציה לאוכף XC קליל ותחרותי.

 

ביצועים: 8

תמורה: 8

 

יבואן: מצמן ומירוץ, www.matzman-merutz.co.il/, מספר טלפון חיוג חינם : 1-800-30-44-30