זה הונח שם ליד הקופה של חנות האופניים, כמו ממתק בקופות של המרכולים… האבזרים הלא יקרים יחסית שתופסים אותך לקניית דחף לא מתוכננת. זה עבד עלינו, שחרר את הבקרות, הוציא את האשראי וגרם לנו לרכוש. ככה מצאנו את עצמנו מתלהבים מ…אולר כלים של Pro והחלטנו להמליץ עליו כדי שגם אתם תהנו!

image05

אין כמו מסז’ להרגיש שרירים וכמו נסיעה להרגיש כלים

כל הזמן יש הפתעות בעולם אבזור האופניים – אפילו בדברים הטריוויאליים והקטנים ביותר אנחנו מגלים שיפורים והתקדמות שלא נפסקת, משפרים עמדות, מטייבים את הציוד שלנו, ומקבלים תמורה טובה יותר מכל מני פריטים שמגלים על הדרך. כמו במסז’ שפתאום מגלה לכם את כל הנקודות הכואבות, כך טיול אופניים לחו”ל מגלה לכם את כל הבעיות באולרי הכלים שלכם… הפעם, בטיול הכביש שלנו בדולומיטים נחה לנו חנות אופניים קטנה מאוד במיקום אסטרטגי בבסיס בנין הדירות שלנו – אז שלא נכנס ונשוטט לנו בין המדפים?

image06

8 כלים באריזה אלגנטית של Pro

כשאתה אורז לחו”ל אתה רוצה מינימום של משקל ומקסימום תפקוד. וכך מוכנסים למזוודה בתשומת לב רק הפריטים שחובה לקחת: משאבת רצפה שיכולה להגיע ללחץ אוויר של 100 בקלות אבל מבלי להראות כמו מטול רקטות בשדה התעופה, ביגוד הכרחי, וכמה כלים שחייבים.

חוץ מהמשאבה אחד מהכלים הבעייתיים ביותר הוא האלן השמנמן הדרוש לפירוק והרכבה של הפדלים שמפרקים לפני שאורזים לחו”ל. הוא לא קיים בכמעט אף אולר כלים, או שהוא קיים עם תוספת נפרדת ולא נוחה שתמיד מאבדים.

עוד בעייה שנתקלנו בה היא השחרור והחיזוק של אותו מתקן קטן שמחזיק את מחשבון הרכיבה על הכידון– הוא בולט בצורה שיכולה לסכן אותו ואת הכידון בהובלה בשדה התעופה, ולכן רצוי לשחרר אותו, וכמובן לחזק שוב לאחר מכן. האלנים הקטנים האלה מופיעים לעתים בצורה חלקית באולרים הקטנים, ובד”כ – חסר את זה שאתם בדיוק צריכים…

פתרון אחד הוא בכל זאת לקחת כלי ייעודי גדול וכבד יחסית, עם כל המברגות – שישמש אותנו לפירוק והרכבה, וכלי אחר קטנטן ומינימליסטי ששמים בפאוץ הרכיבה. אבל אנחנו רוצים גם וגם-  רוצים מינימליסטי וקטן ורוצים מלא כלים, ורוצים מפתח לפדלים, וכמה גדלים של מפתחות קטנים, וזה חייב להיות ממש דקיק, ויפה וסקסי!

image00

Pro Multi Tool – עיצוב יפהפה 

ניתן לתמונות לדבר בעד עצמן. מדובר בכלי דקיק שלא תופס נפח בכלל. מעוצב בצורה נקייה ויפה, מינימליסטית ופונקציונלית. מעניין לראות כלי אחר (זה ששימש אותי עד כה שהדליק אותי אז משום שהיה הכי קטן שמצאתי) שנותן אותה פונקציונליות:

מימין: הכלי הישן שלי - קצרצר ושמנמן. משמאל ה Pro החדש: רזה, אלגנטי, ארוך יותר והרבה יותר דק

מימין: הכלי הישן שלי – קצרצר ושמנמן. משמאל ה Pro החדש: רזה, אלגנטי, ארוך יותר והרבה יותר דק

דקיק וקליל

אז כאמור הכלי הקודם ששימש אותי גם הוא מהקטנים ביותר שיש, אולם הוא שמנמן. מאחר וארנק הרכיבה שלי גדול יותר בדי הרבה מהכלים האלה, הקטע המשמעותי בתוכו הוא לא השטח שלהם, אלא העובי. ה Pro מספק את הדקיקות הזו שאנחנו מחפשים כדי שהכיסים לא יתנפחו והכל ישב קרוב וצמוד לגוף.

התוצאה של הקוטן הזה היא משקל קליל של 80 גרם (אגב, האולר הישן יותר שלי עם 6 כלים ולא 8 שוקל 10 גרם פחות בלבד).

image02

ארגונומי ונוח לעבודה

כשקונים אולר כלים קטן כל כך, הקטע של העבודה עם המוצר בד”כ בא במקום השני בדרישות – במקום הראשון זה הגודל, המשקל, והאפשרות לטפל בדברים קריטיים בשטח מבלי לסחוב יותר מדי. אז לא יהיה הכי נוח להגיע לכל מני חורים, וזה ידרוש יותר מאמץ בהידוק או פתיחה. האחיזה יכולה להיות פחות אופטימלית – העיקר שיהיה שם, ויהיה קטן!

אבל שימוש בשני האולרים האלה צד לצד מגלה עד כמה תכנון מוצר יכול להיות חכם יותר, או פחות… ברגע שהצליחו לייצר אולר רחב יותר, שטוח יותר וארוך יותר, למעשה לא רק שיפרו את האופן בו בוא משפיע על הכיסים, אלא גם את האופן בו אתם מחזיקים איתו ועובדים איתו: הוא נוח יותר לאחיזה כיוון שהוא ארוך יותר ורחב יותר. בכלי הקצר הישן שלי אין מספיק גוף המשמש כידית. ה Pro גם נהנה מאלנים ארוכים יחסית- נגזרת של האורך המאפשרת הברגה קלה יותר והגעה למקומות קשים.

014

אור דיין לא מאמין שנמצאה התשובה למעביר האחורי שלו!

ה Pro הזה מכיל 8 כלים נכונים יחסית לגודל ולמשקל. המגוון של האלנים הקטנים הוא נדיר יחסית לכלי קטן כל כך וקל כל כך: יש פה פיליפס PH2, אלנים בגדלים: 2, 2.5, 3, 4, 5, 6 + מפתח לפדלים. כן – יש פה שוס: פטנט לאלן – לפדלים. לא צריך להבא להביא אלן חיצוני נוסף רק בשביל להרכיב את הפדלים על האופניים. הכלי הקטן הזה יספיק להכל.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

אור מספר: “יום אחרון לחופש מדהים של רכיבות, החלק המבאס מגיע והאופניים צריכים להכנס למזוודה. רגע לפני שזזים לשדה התעופה, גיאחה ואיתי כבר הורידו גלגלים ואני אומר לגיאחה שמתלהב מהצעצוע החדש בידיו- “אין סיכוי שזה באמת פותח פדלים!”…

013

אז וואלה, פותח ודי בקלות. אני מנסה להקשות ומכיוון שאין ברשותי מזוודה מתוחכמת כשלהם ואני נאלץ לפרק אוזן מעביר אחורי על מנת שלא תתעקם בטיסה. “אוקיי זה אחלה אולר אבל אם יש לו מפתח אלן קטנטן לברגים של האוזן זה באמת שיחוק” אני אומר.

מתברר שיש לו! וזה לא רק פרקטי במקרה הזה: כבר שברתי ועיקמתי מעבירים בשטח ורק בעזרת חברים עם מולטי-טול גדול וכבד יכולתי לשחרר את ברגי האוזן הישנה ולשים אוזן חדשה (שתמיד נמצאת עליי ברכיבת גראבל או הרים).

ברור וניכר שמי שעיצב את המוצר הזה הוא רוכב בעצמו שמבין לעומק את דרישות הרוכב הרציני, מה הכלים הבאמת חשובים לרוכב בשטח ויודע שהוא לא רוצים לשלם את קנס הצורה הלא נוח והמשקל.

image04

אז מה יש בארץ בייבוא של DAA?

ראינו באתר DAA גרסה דומה ומעט אחרת של כלי מינימליסטי נוסף ב 135 ש”ח, גם הוא Mini Tool מעט שונה מזה שמצאתי פה בכתבה (כלים מעט אחרים וללא חולץ שרשרת ושוקל 100 גרם). יש שם גם גרסה דומה ומשופרת עם הרבה יותר מפתחות: 18  כלים שמתחלקים ל 8 אלנים ומברגות בצירים במבנה הדומה לשלנו (כולל חולצן הפדלים השווה) ועוד לא פחות מ- 8 בלוחית מפתחות משושים + תוספת מודולרית מוצדקת מאוד של חולץ מפתח וכפית לפתיחת צמיגים – ה Pro Mini Tool – ב 199 ש”ח הופכות אותו לסדנת אופניים שלמה…  כמו כן

אני למדתי משהו ממש במקרה, מביקור בחו”ל שהוליד הברקה: שיפור נוסף לארנק הרכיבה שלי. לשטח אני זומם ברצינות לקנות גם את הכלי שיש בארץ עם חולץ השרשרת – אולי עוד לפני אפיק ישראל.

מאת: גיאחה

מוצרים מומלצים מאמזון