את Schwalbe רוב הרוכבים כבר מכירים, וכעת עם העלאת ההילוך של אופנועית בעולם האופניים, כנראה שתתקלו בקרוב גם ב Alpinestars  – מותג קצה נוסף לעולמות רכיבת אופני הרים, שמביא טכנולוגיות מתקדמות ממוצרים לאופנוענים במיגון וביגוד.

אופנועית היא חברה וותיקה, 30 שנה, בתחום האופנועים ובשנים האחרונות החלה להיכנס גם לתחום האופניים. החברה היא חברה משפחתית בבעלות משפחת פז, עם סניפים בת”א וחיפה, ואין אופנוען רציני שלא מכיר אותה. את מוצרי האופניים משווקת החברה דרך חנויות אופניים נבחרות וכרגע עובדת על התרחבות משמעותית כדי להגיע לכל אזור ורוכב בארץ.

 

1

 

?Alpinestars מי היא

מוצרי Alpinestars אינם חדשים בישראל – אופנועית מביאה את קווי המוצרים לאופנועים כבר כמה שנים, ועם השקת קו המוצרים לאופניים החל גם ייבוא הלבוש והמיגונים האיכותיים שלהם לרוכבי אופניים.

חברת Alpinstars נוסדה בשנת 1963 ע”י סנטה מצרולו (Sante Mazzarolo) בעירה אסולו שבצפון איטליה. באותה תקופה החל להתפתח סוג ספורט חדש בתחום האופנועים: המוטוקרוס. סנטה ניצל את הקישורים שלו לייצור מגפיים, מהפכניים לתקופה, אשר יתנו מענה לדרישות הספורט החדש. מגפיים שיהיו מעוצבות ויפות ובאותה עת יתנו מיגון נדרש ומקצועי לספורט החדש. החברה התפתחה מאז רבות והחלה לייצר מגפיים גם לאופנועי כביש, ובהמשך ביגוד וציוד לכל סוגי הספורט המוטורי כולל מרוץ המכוניות היוקרתי F1. לאורך כל הדרך Alpinestars שמרו על חזון והשאיפה לפתח מוצרים חדשים שישפרו את רמת הביצועים תוך שמירה על איכות ועיצוב ברמה גבוהה.


2

 

כמו בהתפתחות בתחום המוטורי, גם בתחום האופניים המוצרים הראשונים פותחו לרכיבה האגרסיבית יותר ולאחר מכן התרחבו לעוד סגנונות רכיבה כגון קרוס קאנטרי (XC). כדי לקדם את קו המוצרים לתחום אופניים ולהביאם לסטנדרטים הגבוהים של החברה הם קראו לניק סימז מספשלייזד  וביחד עם Alpinestars הם לקחו את היכולת והידע מהבדים, מיגון וטכנולוגיה מתקדמת שיש בעולם המוטורי, והמירו אותם לביגוד איכותי לאופניים.

הביגוד של Alpinestars מעוצב מאוד ועם כמה מהפריטים אפשר ללכת גם כבגוד יום ימי או כביגוד Apre Ride לאחר הרכיבה.

בתחום המיגון Alpinestars היא מהמתקדמות והמובילות בעולם. רוכבי אופניים זוכים ליהנות מהניסיון הרב ומהטכנולוגיות שפיתחה החברה במיגון מתחום האופנועים ובעיקר המוטוקרוס. המיגון הוא מתקדם מאוד, נוח, קל ומאוורר. הנה דוגמה למוצר מתקדם ופיתוח מוקפד לרוכבים:

 בתחום המיגון נתן למצוא בארץ מגיני צוואר, חליפות לחץ או רשת עם מיגון. מיגוני ברכיים ומרפקים קלילים, זולים ומאווררים כמו ה-Firce ועד מיגונים ברמה הגבוהה ביותר עם הטכנולוגיות הגבוהות ביותר כמו ה-Moab.

בתחום הביגוד ניתן להשיג בארץ את ה-Krypton מכנס וחולצה קלילים ביותר או את ה-Hyperlight הטכני יותר והמאוורר יותר. יש גם את ה-Drop המיועד לרוכבי אינדורו ו AM, וכן את קווי המוצרים Manual וה-A-Line המיועדים לרוכבי הDH.

3

 

יש גם מכנסי ביב וחולצות לרוכבי ה-XC ברמה מאוד גבוהה במחירים שישאירו אתכם נדהמים. וגם טייץ פנימי למכנסי רכיבה כמו ה-Krypton וה-Hyperlight או כל מכנס אחר שכבר יש לכם בארון.

ניתן להשיג גם מגוון רחב של כפפות איכותיות ביותר מאווררות המתאימות לרוב ימות השנה בארץ. הן קצרות והן ארוכות.

 


4

 

Schwalbe (שוולבה)

שוולבה היא חברת צמיגים מהמובילים והגדולים בעולם. היא בבעלות חברת Bohle מאז היווסדה בשנת 1922 ומנוהלת עד היום ע”י דור שלישי למשפחת Bohle… יש לה היסטוריה של חדשנות והובלה: בשנת 1983 השיקה החברה את צמיג ה”Marathon” – הצמיג הראשון המיועד לשרוד קילומטרים רבים ועם הגנה מפני פנצ’רים. עד היום צמיג התיור והמסעות הנמכר ביותר בעולם. הפיתוחים האחרונים של צמיג ה “Marathon” הביאו אותו לדרגת עמידות כזו ששוולבה הייתה צריכה לאחרונה לשנות את אופן בדיקת הצמיגים שלה כדי להצליח ולנקב בו את הפנימית.

שוולבה ממשיכה לפתח ולהוביל את תחום הצמיגים בעולם ע”י שיתוף פעולה עם מיטב הרוכבים והקבוצות בעולם. יש לה שלוש קבוצות פרו טור  בכביש (IAM Cycling, AG2R La Mondiale, FDJ.fr). Ghost) וכמה וכמה קבוצות הרים (Factory Racing, Team Bulls, Sabine Spitz Haibike Pro Team) וספורטאים מובילים.

בין הפיתוחים החדשים שלהם תמצאו את פנימית ה-ProCore המאפשרת רכיבה בלחצים נמוכים ביותר. זה מאפשר אחיזה ללא תחרות יחד אם הגנה מפני החלקת הצמיג וסנייק-בייט. הפיתוח ייחודי: דרך אותו הונטיל ניתן לנפח שני תאים שונים בלחצים שונים! עדיף לראות את הסרט מלנסות להסביר:

 

 

החדשנות שלה ממשיכה לתחום הכביש. בניגוד להרבה חברות אחרות שמעט מהססות, ויושבות על הגדר, שוולבה מובילה את החדרת צמיגי הטיובלס לתחום הכביש ע”י תמיכה בשלוש קבוצות פרו-טור ושתי קבוצות קונטיננטל! למעשה כבר בטור האוסטרלי וגם במרוצי האביב האחרונים כולל פרי-רובה ניתן היה לראות רוכבים המצוידים בצמיגי טיובלס “One” של שוולבה. זה חדשני וייחודי – ומראה על יכולות מאוד גבוהות של הצמיגים האלה שכן המקצוענים היו רוכבים עד היום על צמיגי טיובולר באופן כמעט בלעדי. רכיבה ברמות הגבוהות בעולם עם צמיגי קלינצ’ר היא לא דבר מובן מאליו!

חברת שוולבה מציעה קו מוצרים רחב ביותר לכל סוגי האופניים. מאופני כביש תחרותיים ביותר ועד אופניים חשמליים, מתקפלים או סתם לרכיבה בפארק. כל צמיג מגיע בכמה גרסאות כדי לענות לדרישות הלקוח בכל מקום ולכל סוג רכיבה.

 

5

 

הצמיגים שיהיו להיט בישראל:

לארץ משתדלת חברת אופנועית להביא את הצמיגים המתאימים לתנאי הארץ השונים מאוד מאלו של אירופה. בשטח מדובר על צמיגים עם טכנולוגיות ה-Tubeless-Easy + SnakeSkin, שמקנה לצמיגים עמידות טובה יותר נגד קרעים וחתכים והם גם מתאימים לכל חישוק להסבה לטיובלס.

  • לרוכבי המרתונים וה-XC: הדגמים: Racing-Ralph, Rocket Ron ואת ה-Thunder Burt שבדרכו לארץ.
  • לרוכבי אינדורו AM – יתאים הNobby Nic – צמיג וורסטילי ביותר. יכול לשמש גם ל-XC AM או Gravity בשילוב עם צמיגים אחרים. מתאים כקידמי או אחורי.
  • לרוכבי ה-Gravity – יש את ה-Hans Dampf, Magic Mary ואת ה-Rock Razor המהיר.

 

6

 

לרוכבי הכביש – צמיג ה-ONE, צמיג הפרימיום של החברה. ברוחב 23 וגם ברוחב 25. כאמור יש גם צמיגי טיובלס לכביש שעליהם נאמר “לרכב עם קלינצ׳ר ולהרגיש עם טיובולר”. ה-Durano הוא צמיג “הכל יכול”: קל, מהיר ועמיד לכל מי שרוצה צמיג אימונים מהיר או תחרות עמיד. הוא מגיע גם בגרסת DD = Double Difence העמידה מאוד ומתאימה לכל הרוכבים למרחקים ארוכים מאוד או סתם למי שרוצה צמיג עמיד יותר.

ה-Lugano הוא צמיג אימונים. גם לרוכבים בעיר, לרוכבים בדרכים חקלאיות, לרוכבי האופניים המתקפלים ורוכבי האופניים החשמליים- לכולם יש צמיגים יעודיים המתאימים למגוון רחב ביותר של אופניים ומקומות וסוגי שטח.

 

מי שמתלבט או רוצה לשאול שאלות נוספות מוזמן לפנות אל ירנין פלד במסרונים בפייסבוק.