בחנות הסדנא SingleTrack – Fox בקיבוץ בית-אורן שבכרמל, ובזו שברחוב המסגר 17 בתל אביב, מטפלים בכל שנה בקרוב ל 4000 בולמים, אבל בישראל יש כנראה כ 60,000 בולמי Fox. אז איפה הם כולם? האם אנחנו מזניחי בולמים סדרתיים? האם אתה מזניח את הבולם שלך? כנראה שכן!

אם אתה כזה אז אתה דומה לצפרדע: לא רק ביכולת שלך לשכך נחיתות (עם הבולם) אלא גם בכך שאתה כמו הצפרדע המחוממת באיטיות אל סופה עד מים רותכים, נותן לחווית השיכוך שלך להדרדר באטיות עד התקלה היקרה והמיותרת הבאה. אתה לא מרגיש את ההדרדרות בחוויה שלך, אבל דע לך – הבולם צריך תחזוקה! הוא זקוק ליד מיומנת ואוהבת שתפנק אותו עם שמן חדש פעם בכמה קילומטרים, עם החלפת חלקים פה ושם, ואם לא עושים את זה, מסתכנים באובדן יותר כסף מאשר חסכון (עקב התפתחות תקלות), ומונעים את חווית הרכיבה הטובה יותר שהיתה יכולה להיות.

SingleTrack – Fox בבית אורן וברח’ המסגר 17 בתל אביב הן מעבדות היבואן – המומחים והמיומנים ביותר בטפול בבולמי Fox. הם מחזיקים אצלם מלאי אדיר של חלפים לכל דגם, והם מזמינים אתכם לבדיקה ולטיפול, שיעשו את הרכיבה שלכם טובה בהרבה! (טיפ למי שמגיע לסדנא בת”א: תכניסו ל Waze את המסגר 21 – ותגיעו לחניה ציבורית צמודה ובה חניה חינם ללקוחות סינגלטרק).

יש פה התמחות ורצינות: הצוות של סינגל טרק עובר הדרכה בח”ל ובארץ לפחות פעם בשנה על ידי פוקס, וסינגלטרק מציעה גבוי טכני, חלפים ומקצועיות.

חשוב להבין מה ההבדל בין טיפול שנעשה עם חלפים מקוריים ומתאימים על ידי אנשים שמטפלים במאות בולמים כל שנה, עם אחריות וגיבוי טכני. טיפול בסיסי זה לא סיפור מסובך, אבל ההבדל הוא בטיפול רציני – למשל כזה שדורש החלפת שמן גם בתוך הקרטריג’ עצמו ולא רק השמן הסיכוך. כזה שדורש החלפת אטמים בקסטה עצמה. מזלגות ותיקים יותר – צריך להחליף בהם לפעמים ממברנת גומי מסוימת שיש בהם, וב Singletrack יודעים איך לפרק ולהחליף את כל החלקים הקטנים שבפנים. במזלגות מחליפים את הבושינגים – מסבי החלקה בתוך הבולם. בטאלאס מחליפים את האטמים, ויודעים לכייל אותו כדי שיעבוד נכון ועוד ועוד…

חשוב שתדעו שהקבוצה הזו עושה את מלאכת מתוך רצון כנה שהחוויה שלכם תהיה טובה, ובסופו של דבר אם לא תזניחו את הבולמים שלכם (נכון – יש לכך עלות שוטפת), תמנעו תקלות משמעותיות ויקרות יותר בהמשך, ובעיקר – תהנו יותר ותפיקו את המקסימום מהאופניים ומהרכיבה שלכם.

1-Singletrack Fox Beit Oren

המקצוענים של סינגל טרק. מימין: אלון שפר עם צוות החנות בבית אורן, ומשמאל עמית לביא וצוות החנות בתל אביב

סינגלטרק – מאבות היסוד של הענף המקומי

אלון שפר, הבעלים והמנהל, נכנס לעולם האופנים עם אחיו בתחילת שנות ה-90. הוא היה פאראמדיק במד”א, וחיפש כיוון אחר בחיים אז עבר לקיבוץ. אלון התחיל לרכוב על אופני הרים שקנה מרם גולומביק בזמנו, וביחד עם אחיו רון, בנו עגלה נגררת שרותמים לאופניים ואיתה היו גוררים את הילדים לטיולים. “אנשים פנו אלינו ואמרו שזה אחלה דבר והם רוצים שנבנה את העגלות האלה פר הזמנה ללקוחות כעיסוק צדדי”. כך העסק התחיל אבל את העגלות לא ייצרו בסוף – חסמים וסיכונים שקשורים לחשיפה הבטיחותית קיררו את הרעיון, אבל העירו רעיון אחר: להקים עסק של אופניים בבית אורן.

ההתחלה היתה בעיקר סביב תיירות וטיולי אופנים. “עזבתי את מד”א, והקמנו את החנות הראשונה ליד המכה של רכיבת אופניים בכרמל” – שהיה חנות Trail head קלאסית – אותה חנות שיושבת על פתח הסינגל, אליה מגיעים לחנות ולהתארגן לפני הרכיבה, ולהתאסף ולחלוק חוויות אחריה. “הקונספט של חנויות שנמצאות באיזורי רכיבה ולא נמצאות בתוך העיר – זה התחיל מפה” אומר אלון. “כשהתחלתי לא הייתי מקצוען במכונאות אופניים, בקושי היה אז אינטרנט (ללמוד על מוצרים ומפרטים)…”. זה עסק שצומח בעבודה קשה, שירות יומיומי ומסור לרוכבים, ובשתי ידיים והרבה השקעה, מעורבות ומחויבות אישית גדולה.

היום עובדים עם אופני Giant ומכניסים גם את Mondraker, וגגונים של Atheros, ומתמקדים ברמה הגבוהה יותר של ציוד.

03-003

החיבור לבולמי Fox

אלון שפר: “בימים הטובים מכרנו כ 50-60 זוגות אופניים בחודש. לא היו אז יבואנים-רשתות, אלא חנויות שמכרו ייבוא של יבואנים. התחלנו להרגיש את האיום של היבואנים הגדולים. היו מעט מאוד חנויות מקצועיות – גולומביק בגעש, ובצפון – רוזן ומינץ בקריות. לבית אורן הגיעו מחדרה ועד הגליל כי לא היו כמעט אלטרנטיבות רציניות. לאט לאט החלו לצוץ חנויות בכל הארץ, ומהר מאוד החלה ירידה במכירות. DAA היו היבואנים של פוקס (אז בבעלות דן אברמסון), והיתה להם התמודדות קשה עם הנושא של השירות: השירות של פוקס אינו יכול להתבסס על כח אדם מתחלף – ובימים ההם הענף היה בנוי על סטודנטים וחברה צעירים שראו במכונאות עבודה זמנית, ועל זה אי אפשר לבנות רמת טכנאות סבירה שמתבססת על שירות. הם החליטו לרדת מפוקס, והמליצו לפוקס לדבר איתנו. האמת היא שהייתי חשדן ופחדתי מחתול בשק.

פוקס רק החלה עם מזלגות בשנת 2000, ואז עוד היתה חברה משפחתית, הרבה יותר קטנה – אפילו לא 20% ממה שהיא כיום. חיברו אותי אל המפיץ שלהם בשוויץ להכשרה. לפני שנסענו לשם הינו בטוחים שנגיע למשהו בסגנון של אינטל עם מפעל ענק. במציאות: כפר של כמה בתי עץ  והמקום? חנות קטנה ומקומית… המקום של גרי… שלמחרת התחיל להדריך אותנו. גרי היה בכלל אמריקאי חובב סקי שהתחתן עם שוויצרית – והתגלגל להיות המפיץ בשוויץ. אחרי ההדרכה הוא מכר לנו ארגז עם כמה קיטים בסיסיים ונסענו הביתה. יצאנו בפרסום שאנחנו מהיום המפיץ של פוקס ומי שצריך תמיכה שיבוא אלינו לשירות. בתוך יומיים נפלו עלינו מאות בולמים של אנשים שחיכו שיפתרו להם את הבעיות! לא רק שלא ידענו איך לפתור את התקלות האמיתיות, לא היו לנו לא חלקים, לא ידע, ולא כלים. היו רק כמה חוברות עם שרטוטים וזהו. הייתי מנסה לפתור בעיות בטלפון מול גרי – והוא, לא היתה לו סבלנות, והרבה פעמים גם לא היו לו חלקים… לך תנסה ככה לבנות עסק, מה גם שהייתי צריך לשלם מרווח שיפרנס גם את גרי… פוקס דרשו סף הזמנות כדי להתחיל לעבוד מולם ישירות, והגענו לסף הזה מאוד מהר.

הרמנו פה תוכנית עבודה מול פוקס שהיתה ייחודית בעולם, ופוקס יישמה אותה אחרי כן בכל העולם – וקיבלנו מההנהלה שלה יבואן מצטיין: חיפשתי דרך למכור מזלגות ליבואנים של השלדות. אז היו בונים אופניים מקיטים, ופחות מייבוא מורכב. למעשה בנינו פס ייצור פה בישראל, חסכנו לפוקס את עלויות ההרכבה וקיבלנו הוזלה על החלקים בשל כך – בפטנט שהיה רק בישראל וכמעט סודי מול העולם. פוקס לקחה את זה, מיתגה בשם Small OEM ויצאה בתוכנית חדשה שמאמצת את השיטה בעוד מדינות!”

יש עוד כמה פעילויות מעניינות שמעידות על היצירתיות והחדשנות שמגיעה מאלון ומהמקום הזה… אבל על אלה בכתבות עתידיות.

07-007

Fox העולמית – שני אחים מוכשרים, סכסוך, שתי הצלחות מדהימות

מותג Fox הבינ”ל הוקם על ידי שני אחים, והיום פועל בשתי חברות נפרדות לחלוטין: אחת של הביגוד והשני של הבולמים. הם החלו בייצור בולמים לאופנועי מוטוקרוס, והסתכסכו… שימו לב ללוגו – בחברת האופנה נמצא הראש של השועל, ובחברת הבולמים – הזנב!

מאמצע שנות ה 2000 פוקס טסה קדימה. היא החלה לייצר מזלגות ברמת טכנולוגיה מאוד מאוד גבוהה, כשבהתחלה החזיקה כ 85% משוק הבולמים האחוריים, ובמזלגות ייצרו בעיקר פרימיום ל after market (כלומר לא מכרו ליצרני האופניים וכחלק מחבילות האופניים המקוריות – שוק שנקרא “OEM”). לאחר מכן עשו שינוי, והיום הם חזקים מאוד גם ב OEM. רמת המוצרים גבוהה, החומרים הם תמיד אלומיניום ומתכת ולא פלסטיק, ומה שמאפיין אותם יותר מכל דבר אחר זה הגיבוי  הטכני למוצרים, גם כשיש בעיות. Fox נותנת פתרונות מאוד מהירים. בפרימיום נתח השוק שלה עדיין מאוד גדול. במוצרי הביניים הם צמחו מ 2010 מכ 15% לרמה מאוד משמעותית עם בולמי ה Evolution: בולמים איכותיים, ובמחיר של הכיס הממוצע.

06-006

הטכנולוגיות המובילות של פוקס

הבולמים של פוקס ידועים בתור הקצה. עם חווית שיכוך שהיא הכי מדויקת, חלקה ואיכותית. Refined. לאורך השנים הם השיקו לא מעט טכנולוגיות ייחודיות שעושות את ההבדל:

CTD – אותיות המבטאות את הטריו Climb-Trail-Descend – שיטה שמטרתה לפשט את כיוון הבולמים תוך כדי רכיבה. הרעיון הוא לאחד את כיול המזלג והבולם האחורי, לשלושה מצבים מאוד פשוטים – טיפוס, שביל, ירידה… עם שלט מהכידון אפשר גם לשנות את המצב של שני הבולמים ביחד. חשוב לצין שפוקס לא מאמינים בנעילה מוחלטת של הבולמים. מצב ה Trail סוגר מעברים של שמן, אולם אם תפעיל הרבה מאוד לחץ הבולם ישקע מעט.

FIT – בטח ראיתם את האותיות האלה מוטבעות על הבולם שלכם. ובכן זה אומר Fox Isolated Technology. טכנולוגיה שנכנסה ב 2010 של מערכת סגורה שהשמן שבה לא מתחמצן, יש לה פחות נזילות, והמשקל ירד.

Pro Pedal – טכנולוגיה מהפכנית ששידרגה את איכות הרכיבה באופני שיכוך כפול ולמעשה הפכה כמעט כל מתלה ל”פלטפורמה” יעילת דיווש. הפרו פדל מאפשר לרוכב לבחור במתג את רמת הרגישות שמפרידה בין ניעות קטנות וגדולות ולהקשיח את המתלה האחורי ברמה שמאפשרת רכיבה מהירה ותחרותית בלי נידנוד מיותר, ומבלי לאבד את השיכוך במקומות הקיצוניים.

ציפוי ה Kashima – ציפוי ייחודי עם מרכייבים סודיים שמייוצר ביפן בלבד – כל המזלגות נשלחים לשם בתהליך הייצור, במטרה להוריד את רמת החיכוך של המזלג ולהגן עליו משריטות. הוא חלק ומגיב יותר בזכות הציפוי הזהבהב והמאפיין הזה.

 10-010

לסיכום – בואו לטיפול – יש יותר זמן בין טיפולים לרוכב הישראלי!

למרות שההמלצה של פוקס לטיפולים היא להכנס כל 100 שעות רכיבה, ההמלצה של המעבדה הרשמית בישראל היא להכנס בכל 150 שעות בלבד- היות ואצלנו יש הרבה פחות בוץ וגשם. כדי לתמוך ברוכבים מעבדות Fox ישראל \ Singletrack יצרו תוכנית טיפולים דיפרנצילית לכמות הרכיבה ואופיה וקיומה והם מעניקים אחריות מלאה על הבולם עד 3 שנים מיום הרכישה.

זה לא כזה סיפור: רוכב סוף שבוע שרוכב כמות שעות שנתית קטנה יחסית ולא מעמיס על הבולם עומסים משמעותיים יכנס פעם בשנה בד”כ, ואם ירצה גם פעם בחצי שנה ללא עלות! רוכב תחרותי שמתאמן 4 פעמים בשבוע יכנס פעם בשלושה חודשים לטיפול פירוק רגליים תחתונות, ניקוי מחזירי השמן והספוגים שמתחת, בדיקה, החלפת שמן סיכוך והרכבה מחדש – זה לא עולה כסף ללקוח במסגרת תוכנית טיפולים. פעם בחצי שנה הוא יעשה טיפול מלא (לחברי מועדון המקבלים כ 15% הנחה זה יעלה כ 400 שקלים). תקבלו מחויבות שלנו לפעולה תקינה של המזלג.

בואו לבקר!
– סינגל טרק בית אורן (קיבוץ בית אורן שבכרמל. שילוט יוביל אתכם מהכניסה). טלפון: 04-8307340.
– סינגל טרק תל אביב: המסגר 17 תל אביב. טלפון: 03-6415590. (חניה חינם ללקוחות החנות – במסגר 21).

לרישום למועדון הלקוחות וההנחות של סינגלטרק לחצו כאן