אתה מרתוניסט, רוכב קרוס קנטרי, אוהב לבלות שעות ארוכות על האוכף אבל אוהב פחות שכפות הידיים שלך נרדמות? הינה פתרון אסתטי, קל ויחסית זול. הרשו לנו להציג לכם את ה-TOGs.   

מאת: שרון שחר
תמונות: TOGs ושרון 

התאוריה

בניגוד לאופני כביש בהם ניתן לשנות את מיקום הידיים בהתאם לתווי הדרך למיקסום יעילות, לשינוי תנוחה להקלה על הגב או הכתפיים ולמנוע הירדמות של כפות הידיים. אנחנו, רוכבי ההרים, נעולים לתנוחה עיקרית אחת ונקודת מגע אחת בלבד עם הכידון. ה-TOGs, מערכת Thumb Over Grip, היא פתרון פשוט וגאוני ליצירת תנוחה נוספת לידיים, בתוספת משקל מינימלית. מה זה אומר? ה-TOGs מאפשרים לכם לשנות את מיקום האגודל וכף היד על ידי לפיתת ה-TOG עם האגודל, מה שישנה את זווית מפרק כף היד ויאפשר זרימת דם והקלה על המפרק.


התקנה

פשוטה מאוד ולוקחת בדיוק 2 דקות, וקצת דומה להתקנת המחזיקים למחשבוני הרכיבה במוצר הקרבון, ומעט שונה בגרסאות הפלסטיק. שימו לב – אני ממליצה על גרסת הקרבון שקלה בהרבה להתקנה כיוון שיש לה בורג שפותח את החבק “לשתיים”. גרסאות הפלסטיק הצבעוניות מצריכות שחרור הגריפ והשחלה של ה-TOG בשלמותו דרך קצה הכידון- פחות נוח.

שחרור הבורג והטבעת נפתחת. לחיצה חזקה תדחוף את ה-TOG אל הכידון. השלב הבא הוא הידוק הבורג עם מפתח האלן שמסופק, עד שה-TOG הדוק ויציב במקום. שימו לב לא להדק יותר מידי, אלא רק עד למצב שדחיפה של ה-TOG תוכל לסובב אותו על הכידון תוך כדי רכיבה. אם אתם משתמשים במפתח torque הדקו ל-1N. image1

נו? האם זה עובד?

הרדמות כפות הידיים היא בעיה שמלווה אותי ברכיבות מרתון ארוכות, בעיקר באותם שבילים לא טכניים בהם הידיים והגוף נעולים באותה תנוחה קילומטרים על גבי קילומטרים. מה לא ניסיתי. החל ממספר התאמות אופניים מקצועיות, לכפפות עם ריפוד, גריפים ארגונומיים, שילוב של השניים כלום לא עזר. אז נכון יש פתרונות נוספים בשוק, אבל באמת, קרניים הם כל כך שנות ה-90. אחרי מעל חודשיים של שימוש ומאות ק”מ של רכיבה במיילים, שמחה לדווח שסוף סוף הגיעה הישועה. זה פשוט עובד. בכל פעם שכף היד מתחילה להירדם, פשוט משנים את התנוחה וזהו. זה עובר. העובדה שניתן להזיז את ה-TOGs תוך כדי רכיבה תאפשר לכם להגיע לזווית האידיאלית עבורכם וגם לשנות אותה תוך כדי על פי העדפתכם ברגע נתון. 


>> מנוי לBIKEPANEL מגזין האופניים הטוב בישראל פה https://goo.gl/4tGh4F.
>> וגם 
מנוי חינם לRUNPANEL – מגזין הריצה הטוב בישראל: https://goo.gl/Auzkl9


מעבר לזה, מצאתי שבעליות ארוכות האחיזה ב-TOGs גרמה לי להסיר את הלחץ מהכידון, לא עוד אחיזת חנק עד שהאצבעות שינו צבע, מה שגרם לשחרור הכתפיים והגב העליון. במישורים הם אפשרו לי להיכנס לתנוחה יותר אירודינמית וכפופה. נכון שאת זה יכולתי לעשות גם ללא ה-TOGs אבל הם מספקים נקודת אחיזה נוספת לכף היד ובמקרה שעולים על איזה מהמורה או סלע בדרך היד אינה מחליקה. גם בספרינטים או טיפוס בעמידה זאת נקודת אחיזה אסטרטגית שנותנת אחיזה טובה יותר של הכידון. כמובן שבירידות או סינגלים טכניים או עליות טכניות אין להם שימוש, באלו אחיזה יציבה של כל כף היד בכידון נדרשת, אבל בכל שלב אחר ברכיבה מצאתי את עצמי מושיטה אצבע וגם את כל היד לעברם.image5

חסרונות?

כשהיד על הTOG אין גישה לשיפטר להעלאת הילוכים, אבל זה באמת בקטנה – תורידו את היד לשניה ותעבירו הילוך.

image4

לסיכום

זה מוצר זול יחסית (כ 145 ש”ח כולל משלוח לישראל לגרסת הקרבון היקרה יותר), קל, התקנה קלה, לא דורש הרבה מקום על הכידון ולא בולט לעין.

פיתרון קומפקטי וכמעט בלתי מורגש, ובקנס משקל מינימלי (ויש גם ערכת שדרוג לברגי טיטניום לחסוך עוד כמה גרמים). לאלו שביניכם שאפקט הבלינג חשוב להם ניתן להשיג את דגם הפלסטיק במחבר צבעים. לצערי ורוד עדיין לא בין הצבעים המוצעים (והצבעוניים אינם בעלי מחבר מהיר כאמור) אבל לפחות הקרבון עושה אותי מהירה יותר בלפחות 10 וואט.

מאת: שרון שחר

ויש גם סרט: