הפעם התאספנו ביער שגב, במקטע מתוך הסינגל של קק”ל – “הירידה האחרונה בקק”ל”. יער שגב נחשב לאחד המוקדים הטובים בארץ לרכיבת AM, הוא מציע מגוון רחב של מסלולים אשר ניבנו על ידי הרוכבים המקומיים וביניהם גם הסינגל של קק”ל אשר נחשב לסינגל מוצלח מאוד. הסינגל נותן מענה בעבור רוכבים פחות מנוסים אך גם לרוכבים המהירים שמחפשים את האתגר בירידות, ויש בו כמה ברמים שניבנו מבטון על מנת שישמרו לזמן רב – ייחודי. כך מצא את עצמו סבב Recycles Enduro AM ביער שגב, מבלה בסינגל פחות אקסטרימי לז’אנר מבד”כ.

צילם: סלע גרוס
כתב: אור גוב

1-_DSC0129

 

המסלול נמצא רובו במגמת ירידה עם כמה קטעי דיווש קריטיים. תחילה יוצאים מהזינוק למקטע של כ200 מטר בישורת שמצריכה מהרוכבים להוציא את המיץ מהרגליים. לאחר מכן מגיעה פניה ימינה על כביש, ומי שמתח שם את הגבול הסתכן בהחלקה על הכביש או בככניסה לקוו פחות מוצלח להמשך. אחרי מקטע די זורם, שהמהירות בו גם היא תלויה במידה רבה ברמת הכושר של הרוכב, אנחנו מגיעים לשתי פניות בנויות מבטון: הראשונה ימינה, ובכניסה אליה היה צורך לווסת את המהירות היטב, ולאחר מכן פניה שמאלה בירידה שמאיצה את מהירות הרוכב לתוך מקטע סלעי ומעט מסוכן.

אחרי שעברנו את שתי הפניות הללו די נגמר האקשן ולמעשה עד הסוף מחכה לנו פניה אחת קשה והרבה דיווש שיוביל אותנו אל ירידת הסיום הסלעית והמהירה שבסופה נעצרת המדידה. מה שיפה במסלול הזה, בהתחשב לעובדה שהוא נבנה על ידי צוות מקק”ל אשר דוגלים בבטיחות הרוכבים,  הוא שניתן לראות בו חשיבה רחבה הלוקחת בחשבון קהלי יעד נוספים של רוכבים מנוסים יותר. מי מהמתחרים שלחץ חזק על הפדלים בתחרות גילה שהסיבובים על המסלול ומעט הקטעים הסלעיים הופכים להיות טכניים יותר מהמצופה. כשהמהירות עולה יש צורך בחשיבה על קווים יצירתיים ושמירה על “פוקוס” גבוה.

לאחר כמה שבועות של מזב אויר נעים וגשם מפתיע בסוף אפריל, צנח עלינו מזג האוויר הקייצי במכה, ללא הדרגה וללא רחמים וביום התחרות נמדדו כ30 מעלות. מזג האוויר ביום התחרות העצים את קושי הטיפוס מעלה וגם ייבש היטב את האדמה בסיבובים מה שהעלה את סף הסכנה.

קטע המדידה עליו זינקו הרוכבים נמדד בכ 1.5 ק”מ. רוכבי הEnduro pro זינקו שלוש פעמים (5 ק”מ בירידה במצטבר) וטיפסו שלוש פעמים את ההתשה- סה”כ כ35 ק”מ של תחרות וכ1000 מטר גובה מצטבר. מתמיר זינגר- רוכב רציני ב Team misgav נשמעו קולות התלהבות מסף הקושי שמקצה זה סיפק. בעבור רוכבי ה Enduro chalenge התחרות כללה שני זינוקים ושתי התשות- סה”כ 15 ק”מ של תחרות. יש לציין שלמרות שם המקצה, הוא מספק אתגר רב ומקשה מאוד על תוצאה מהירה ביותר על המסלול.

1-תחרות אינדורו31

התוצאות:

במקצה הEnduro pro ניצח גיא בר עם זמן מצטבר של 7:09 ועם 2:22 כראן המהיר ביותר, אחריו דימה רפקין האדיר בפיגור של 4 שניות בזמן המצטבר, ועם 2:23 כראן המהיר ביותר. במקום השלישי תמיר זינגר בפיגור של 5 שניות בזמן המצטבר ועם 2:23 כראן המהיר ביותר.

במקצה הEnduro נשים ניצחה יוליה רפקין אשתו של דימה עם זמן מצטבר של 5:45 ועם 2:51 כראן המהיר, אחריה במקום השני קרן חכם בפיגור של 10 שניות מיוליה, ועם 2:57 כראן המהיר.

את מקצה Sprint 20-29 ניצח ניר ביבאס שחוזר לכושר לאחרונה עם 2:32 ואחריו במקום השני אלדד פטורי עם 2:39. אלדד הוא אחד הרוכבים המוכשרים בארץ בתחום הדאון היל והנוכחות שלו בתחרות האחרונה הייתה מפתיעה ומשמחת.

1-DSC_9152

 

את קטגוריית Sprint 50 plus ניצח משה גונטוב, שאנחנו שמחים לראות אותו בריא ושלם וגם על הפודיום עם זמן של 2:47, אחריו במקום השני רונן רמתי- בחור חזק ואיתן עם תוצאה של 2:50.

את קטגוריית Sprint 8-9 (ילדים) ניצח ערן כהן עם זמן של 3:24 – דקה פיגור מהזמן המנצח על המסלול ובהפרש של בערך 20 שנה בגילאים! במקום השני רואי אוסטפלד עם 3:36, ובמקום השלישי יובל סגל עם 3:37. יובל רוכב במועדון “הכל בסדר” או בשמו האמתי All ride, ילד שאוהב לדבר וגורם לכולם לדבר עליו. את קטגוריית Sprint 12-13 ניצח גיא סגל, אחיו של יובל עם זמן של 2:42, אחריו במקום השני שחר פלג עם 2:44 ובמקום השלישי דן סמירנוף עם 2:47. הפודיום הזה הוא מעניין מאוד כי קרוב לוודאי שבעתיד הקרוב תשמעו יותר על שלושת הילדים הכישרוניים האלה. דן ושחר מתאמנים במועדון Momenteam (אבנר שפיר), וגיא סגל מתאמן במועדון All ride (יפתח סהר).  לשאר התוצאות יש להיכנס לכאן.

 

1-DSC_9076

מהמתחם בשטח:

כמו תמיד ניתן היה למצוא בשטח את גברת שקשוקה שסיפקה לרוכבים הרעבים שלנו מנת חלבון ופחמימה טעימה ומשביעה. תודה רבה לאורין ובעלה שמתאמצים להגיע על אף המרחק הרב מביתם. אוהל גדול של יבואני Mondraker עם צוות תמיכה ברוכבי הבית שלהם והרבה מצב רוח טוב.  Recycles יבואני Niner ו Cannondale וגם התומכים הראשיים של הסבב – תודה גדולה על התמיכה שמקיימת את התחרויות. דוכן שורש עם מלאי שקיות שתייה סנדלים ותיקי רכיבה נהדרים אשר נכחו באירוע הגרילו ערכה בשווי 1000 שקלים- תודה לשורש על הפרגון. דוכן נוסף היה של Corratec שהציג יהלום חדש בשוק- בולם DVO אשר יושק על ידם ויטופל אצלם- הובטחו פרטים נוספים בהמשך.

סלע גרוס הוא צלם צעיר ומעניין ודיברנו מעט עולם התוכן של צלמים. סלע מספר שהוא מצלם מאמצע שנת 2013 ושהוא התחיל לעשות זאת לאחר שרכב תקופה ארוכה וחיפש משהו נוסף שיעניק לו ריגוש. “אני עושה זאת בעיקר בסופי השבוע בזמן שאני לא לומד או רוכב, זה עוד משהו להנאה שלי. זו תחרות ראשונה שאני מצלם בא לאחר שעירא פנה אליי בבקשה לצלם. היו לי קצת חששות בהתחלה כי זה אירוע עם הרבה רוכבים והרבה פרטים שאסור להחמיץ בעדשה, אבל אני נהנה מהאתגר, יצאו תמונות לא רעות ואני מקווה שכולם יהיו מרוצים. יש כמה תמונות טובות של רוכבי הPro שאני מרוצה מהם, קצת ברמים, אבק ואקשן. אני מתכנן להמשיך לצלם עד סוף העונה הנוכחית ואם זה תלוי בי אני אבוא בכייף לכל תחרות”.

1-DSC_8710

ניר ביבאס מנצח קטגוריית Sprint 20-29 הוא רוכב כישרוני ובולט בענף, ובן אדם זהב עם כוונות זכות: “התחלתי להתאמן עם אלעד פלטין בתקופה האחרונה, ואחרי פציעה די קשה בברכיים אני מרגיש שיפור אדיר לאחרונה. התחלתי להתאמן עם תכנית אימונים החל מחודש ינואר ואני מרגיש שיפור אדיר בAM ובדאון היל וגם בתחושה הכללית שלי. רציתי לרדת מ2:30 בראן התחרות שלי, למרות שאני עובד קשה בזמן האחרון בבניית פאמפ טרק והגוף שלי עייף. קמתי בבוקר וחשבתי שאני בכלל לא אתחרה כי הרגשתי לא טוב אבל בכל זאת הגעתי ואני מרוצה מהתוצאה שעשיתי. מאז שאני מדריך במועדון הרכיבה All ride אני מרגיש הרבה יותר מעורב בליגה. אני מדריך אתם כבר חודש והם הפכו להיות משפחה שניה עבורי. זו קבוצה נהדרת עם נוכחות רצינית באירועי האופניים ואני מאוד נהנה מהעבודה אתם.
בתחרויות אני רואה חברים וזה עושה לי טוב. ביחד עם כמה מהם אני מעוניין לקדם את ענף הדאון היל בארץ. אני ואורן חסון טסים בקיץ להתחרות בשלוש תחרויות בינלאומיות כאשר אחת מהן היא אליפות העולם”.

גיא בר, מבכירי רוכבי הEnduro בארץ ומייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות כאשר ההבאה תהיה בקנדה בWhistler באמצע חודש אוגוסט. בתחרות הפעם הוא ניצח את קטגוריית ה Enduro pro: “השתחררתי זה עתה אחרי חמש שנים בצבא ובמקום להיזרק לחצי שנה בדרום אמריקה בחרתי לחלק את הטיול שלי לשלוש נסיעות של תחרות בעקבות הEWS (סבב האינדורו העולמי) כאשר הראשונה שבהן ממנה חזרתי לא מזמן הייתה לניו-זילנד. הייתי בשלושה מקומות שונים עם מטרה להשתתף בשתי תחרויות, אחת מהן הייתה הtrans new zealand תחרות של חמישה ימים- כל יום ארבעה חמישה זינוקים. התחרות השנייה בה השתתפתי הייתה התחרות הראשונה של הEWS לעונה, ובין לבין רכבתי הרבה עם מקומיים והשתדלתי לשפר את הטכניקה במסלולים התלולים שיש לניו-זילנד להציע….

ההבדל בין התחרויות בארץ ובחו”ל הוא הבדל של שמיים וארץ: בתחרויות הבינלאומיות המסלולים הרבה יותר מסוכנים ולכן המטרה שלי היא לעשות ראן נקי עד למטה בלי טעויות. בתחרויות בארץ ההבדלים בין הרוכבים הטובים קטנים, והמסלולים לא קשים כל כך, ולכן אנחנו חייבים להיות על הקצה. אני לא מרגיש שהתחרויות בחו”ל תורמות לי לסצנה בארץ למעט הטכניקה שמשתפרת מפעם לפעם. בתחרויות הבינלאומיות משחק בעיקר הפחד ובארץ זה יותר הלחץ של לנצח. לתחרות הנוכחית אני מרגיש שהגעתי מוכן בעיקר מבחינה ארגונית, בחרתי צמיגים ואת האופניים עצמם כדי שיהיו הכי מתאימים שיש למסלול. מבחינה גופנית אני לא בשיא שלי כי אני כרגע רק חוזר מפגרה, למרות זאת אני מרגיש שהצלחתי להוציא מעצמי הרבה. בגלל החום והפגרה ההתשה השנייה נעשתה מאוד קשה והייתי צריך לקחת שני ג’לי וכדור מלח כדי לצאת לראן השלישי וגם אחרי התחרות לא הצלחתי לטפס חזרה מעלה, והייתי צריך שיבואו לאסוף אותי”

1-DSC_8446

בנימה אישית

הצלחתי להפתיע את עצמי בתחרות ולנצח את מקצה הEnduro chalende 16-19, עם שני זינוקים די מוצלחים מבחינתי. אני עדיין מתרגל לגאומטריה השונה של אופני ה Mondraker החדשים שקיבלתי כתמיכה מהיבואן.

לאחרונה אני פעיל בענייני קידום ענף הדאון היל, מדריך פעמיים בשבוע בשניי מועדוני רכיבה, חייב כמה בגרויות לבית הספר וגם מתאמן בסטודיו להיפ הופ פעם בשבוע ולכן השבוע שלי הוא די עמוס. למרות העומס לאחרונה החלטתי לקחת את עצמי בידיים ולהיכנס לכושר גבוה, שכולל יותר רכיבות ממה שהתרגלתי לעשות בחצי שנה האחרונה, ובתחרות האחרונה על אף הזכייה שלי הרגשתי את הצורך והרצון העז שלי להיות יותר חזק, יותר חד ולנצל טוב יותר את יכולות הרכיבה.

היו לי הרבה מחשבות מה אעשה בשנה הבאה, וההחלטה שקיבלתי היא לוותר על שנת שירות סטנדרטית ולנצל את הזמן שניתן לי עד לגיוס במרץ 2016 בכדי לתת מעצמי כמה שיותר לענף הדאון היל\ אופניים בכלל בארץ. כחלק מזה פתחתי ביחד עם סיגמא את חוג הפאמפטרק בצומת מגידו ומאותה סיבה אני מארגן אירוע מפגש לכל קהילת רוכבי הדאון היל בשבת ה23 לחודש – עוד נספר לכם עליו תהיו בטוחים…

1-DSC_9407

צילם: סלע גרוס
כתב: אור גוב

אור גוב איש אופניים- רוכב אול מאונטיין ודאון היל, אשף פאמפטרק (וגם השתתף בבניית כמה כאלה) חובב הרפתקאות מדריך ותלמיד כאחד. אור הוא הכי צעיר במערכת, אבל כולם היו רוצים ללמוד לרכוב כמוהו – רוכב על עם שליטה מדהימה באופניים על הקרקע עם שני גלגלים, עם גלגל אחד, או בלי שאף אחד מהם נוגע בכלום.