אלון שפר, נציג Fox בישראל בעידכון כן ומפתיע על מוצרי פוקס בעבר ועל כל החידושים הצפויים לנו ב 2015-2016. קבלו הצצה אל מאחורי הקלעים על המתרחש בחברה שמוצריה משפיעים על הרכיבה של כמות גדולה של רוכבים. וכבר נקדים ונאמר: Fox עושה מהפכה בליין המוצרים שלה.

הכניסה של פוקס למזלגות ה OEM

כמידי כל שנה במרץ נסעתי לכנס נציגי FOX בסנטה קרוז שבקליפורניה. אודה על האמת נסעתי עם תחושות לא קלות. FOX מגובה בארבעים שנות ניסיון בעולם השיכוך, החברה שהביאה לעולם את בולם האוויר הראשון כבר בשנות השבעים, שמערכות השיכוך שלה מנצחות עשרות שנים במרוצי הסיבולת הקשים בעולם הרכב, מאבזרים מזחלות שלג, טנדרים וג’יפים יוקרתיים, טרקטרונים, רכבים צבאיים ואופנועי שטח כבר עשרות שנים. הסיבה: החברה הזו שאני נציגה בישראל בחרה בשנים האחרונות במקביל לייצור מוצרי איכות מהדרגה הראשונה, להיכנס לשוק האופניים המיוצרים בייצור המוני (OEM).

יש לציין שFOX היא ספקית הבולמים האחוריים הגדולה בעולם לאופניי שיכוך מלא ברמות הביניים ומעלה. בולמים מיצורה נמצאים על לא פחות מ-85% מהאופניים מהרמות הגבוהות, ואין ספק שבתחום הבולמים האחוריים אין ל-FOX תחליף או מתחרה.

רצונה של FOX להפוך לדומיננטית אצל יצרני האופניים גם בתחום המזלגות הניע אותה לחפש דרכים להוזיל את עלויות הייצור וכך בא לעולם ה Open Cartridge- מנגנון שיכוך שהיווה ייצור כלאיים ושילב מערכת שמן חצי סגורה עם טכנולוגיה של אמבטיה פתוחה. לדעתי האישית לו FOX היו נשארים נאמנים לאמבטיה הפתוחה שליוותה אותם החל מ-2001 ועד ל 2010 המזלגות אולי לא היו מתהדרים בשמות יוקרתיים אבל היו מעניקים חוויית רכיבה אופטימלית לרוכב הבינוני והמתחיל שמחפש שיכוך טוב במחיר סביר.

במקום זאת FOX  הציגו את ה-Open Cartridge CTD שהורכב על שלדת מזלג עם תא אוויר ברמה הסטנדרטית של FOX המקבילה לדרגת ה-Performance של החברה. לצורך המחשה הדבר מקביל לרכישת אופניים עם שלדה ברמה גבוהה המגיעים ברמות אבזור שונות – ניתן לרכוש את אותה שלדה עם מערכות XT במחיר 15,000 שקלים או עם מערכות Deore במחיר 8000 שקלים. מזלג ה-Open Cartridge של FOX מקביל מבחינת הקונספט לאופניים המאובזרים ברמת דאור המעניקים רמת כניסה סבירה ואפשרות לשדרוג בהמשך על בסיס של שלדה טובה, ואכן רבים מרוכבי ה-Evolution (רמת הכניסה) שדרגו את המזלג שלהם ל-FIT Cartridge מה שלמעשה העניק להם מזלג ברמת ה-Performance הגבוהה יותר (לכתבה בבייקפאנל המפרטת על השידרוג כנסו לפה).

כנציג FOX בישראל וכמי שעובד עם החברה מ-2003 הגישה הזאת נראתה שגוייה בעיני: FOX היא יצרנית פרימיום, המותג FOX נקשר למוצרי איכות הטובים בעולם והדרך בה הלכה החברה, קרי: פנייה לשוק ה-OEM ברמות הביניים תוך השענות על הלוגו ושמו הטוב של המותג חטאו למורשתה של החברה.

שלא תבינו לא נכון גם ה-Open Cartridge עבר שינוי ושדרוג ב-2014 ורבים מרוכבי הביניים מרוצים מאד מתפקודו והוא בהחלט מעניק להם שיכוך המתאים לדרישותיהם אבל לדעתי FOX צריכים להעניק חוויית רכיבה אחרת חוויית רכיבה שהיא הרבה מעבר לנדרש, חוויית רכיבה של מחלקה ראשונה לא של מחלקת תיירים.

מהפך: Fox טורפת את הקלפים!

כשנשאלתי על ידי FOX בשאלון השנתי שהם שולחים אלי מה יש לי לומר להם ואיזה הערות יש לי, עניתי שרוכבים לא מחפשים לרכב על FOX בגלל המחיר אלא בגלל רמת השיכוך וזו צריכה להיות המטרה שלהם, לא מחירים זולים אלא רמת מוצרים גבוהה. הם הודו לי בנימוס על הערותיי ואני המתנתי לכנס כדי לראות מה נשתנה. היו לי צפיות גבוהות לאור הטכנולוגיה החדשה שהוטמעה בדגמי ה-36 המדהימים של שנת 2015 אבל לכזה מהפך לא ציפיתי.FOX פשוט טרפה את הקלפים והמציאה מחדש את המושג שיכוך ובולמים לאופניים.

למעט ה-DOSS – מוט המושב המתכוונן של FOX, אין בורג או אטם או מדבקה ש FOX לא תכננה, בדקה, שיפרה או החליפה!

3-36 זכה בשבחים אדירים

מזלג ה 36 החדש זכה בשבחים

 

כל מזלגות החברה יגיעו עם מנגנוני FIT

כל המזלגות ייהנו מעתה מתא האוויר החדש שנמצא כבר בדגמי ה-36 ב 2015. כל המזלגות, כולל דגמי ה-OEM המגיעים על אופניים ישירות מהיצרן יצוידו ב FIT 4 Cartridge החדש. הקונספט הוא פשוט: כל רוכב FOX ייהנה מאיכות רכיבה מצוינת המאפיינת את כל סדרות הייצור של החברה.

המשקל צונח לרמות חסרות תקדים

לצורך המחשה משקלי המזלגות החדשים יהיו:

  • 32—1.45 ק”ג
  • 34—1.7 ק”ג
  • 36 —1.9 ק”ג

המשקלים האלה היו פעם חלום או פנטזיה והיום הם יהיו זמינים לכולם מבלי לפגוע בשיכוך או בקשיחות. המשקלים ירדו לרמות שפשוט משנות את חוקי המשחק.

מזלגות ה-32 ישמשו בעיקר לרכיבות XC במהלכים של 80-120 מ”מ.

מזלגות ה-34 הם בעלי משקלם מדהים של 1740 גרם למזלג 160 מילימטר מהלך גלגל 27.5 אינטש (ו כ-20 גרם יותר לגלגל 29 אינטש), מה מכניס אותם עמוק לתוך הקטגוריה של מזלגות All Mountain הקלים בעולם עם משקלים שהיו בעבר נחלתם הבלעדית של מזלגות XC תחרותיים! המזלגות האלה פשוט טורפים את קלפי המשחק אין הגדרה אחרת.

מזלג ה-36 שהוצג כבר בדגמי 2015 וזכה לתשבוחות חובקות עולם, עבר שינויים מעטים בדגמי ה-RC2 אבל נוספה האפשרות לרכוש את המזלג עם כפתור שלושה מצבים רך, בינוני ונעול.. כן נעול! FOX שינו את מנגנוני וויסות השמן בכל ה-FIT 4 Cartridges כדי להעניק נעילה כמעט מוחלטת לכל המזלגות המגיעים עם כפתור שלושת המצבים. דגם שלושת המצבים יגיע עם ציר לפתיחה מהירה 15QR.

ה-CTD כפי שהכרנו אותו בוטל ובמקומו אנחנו מקבלים שלושה מצבי שליטה המוגדרים בשפה פשוטה כ”רך, בינוני ונעול\קשה”.

כל מזלגות מרמת ה-Factory, כולל אלו עם השלט, יצוידו בכפתור המאפשר שליטה על רמת ה-Compression, בניגוד לדגמים הקודמים בהם אפשרות השליטה התבטלה לאחר הוספת מנגנון השליטה מהכידון.

1-Fox 2015 2016

שינוי משמעותי ועמוק בכל ליין המוצרים ב 2016!

ישנם עוד חידושים רבים – ואתם תוכלו להתנסות בהם!

מזלגות חדשים שמכסים את כל סגנונות הרכיבה, מהלכים ואפשרויות כיול תאי האוויר, צירי גלגל חדשים, מזלגות המיועדים לציר גלגל של 110 מ”מ (FAT BIKE), מדבקות חדשות ועוד הפתעות אין ספור…

במזלגות FOX דגמי 2015 ו 2016 החברה מוכיחה שהיא מספר אחת. שהטכנולוגיה והניסיון העשיר, של יותר מארבעים שנה עושים את שלהם ומעניקים לעולם הרכיבה מוצרים שפעם היו בחזקת חלום רטוב והיום הם המציאות לכל רוכב שיבחר לרכב על מוצרי החברה.

חשוב לציין החל מסוף מאי השנה יעמדו לרשות הרוכבים בישראל עשרות מזלגות שיהוו מזלגות מבחן. כל רוכב שיבקש להתנסות ברכיבה על מזלג מבחן בין שעל אופניו הפרטיים (!) או על אופני הדגמה יוכל להיכנס לאתר שלנו ולמצוא את הנציג הקרוב לביתו ולתאם את הרכיבה. אני בטוח שלאחר רכיבת המבחן כל רוכב יבין את ההבדל בין FOX 2016\2015 לבין השאר.

1-שידרוגי תא אוויר כפול

התווסף תא אוויר שלילי, שניתן יהיה לשדרג אליו חלק ניכר מהבולמים הקיימים

לא שכחתי: גם הבולמים האחוריים שונו לבלי הכר

נוספו דגמים חדשים עם טכנולוגיות חדשות שלא היו קיימות עד היום. הבולמים יגיעו עם תאי אוויר בעלי תא שלילי, תאים אלו יוכלו להיות מורכבים על חלק גדול מהבולמים שיצרו בשנים האחרונות ויהוו שדרוג גדול ולא יקר לבולם האחורי הנוכחי של רוכבים רבים.

שרוולי האוויר החדשים יעניקו תחושת רכיבה אחרת ממה שהכרנו, הבולם ירגיש אקטיבי יותר ויושיב את הרוכב גבוה יותר במהלך הבולם. גם כאן הבולמים עברו שינויים ושדרוגים הכוללים תכנון חדש לחלוטין ומוצרים חדשים שלא הכרנו עד היום.

2-השפעת EVO Air

הבולמים מקבלים מצב קרוב יותר לנעול ב”קשה” ומהלך מדויק יותר בעבודה אקטיבית

לסיכום

נכון אני יבואן FOX בישראל, ככזה אני תומך ומגבה את המותג אותו אני מייצג, עם זאת הדבר לא מנע ממני לבקר אותה כשחשבתי שיש מקום לשפר או לתקן. לשמחתי FOX החלו להטמיע את הביקורות מבית ומחוץ ובדגמי ה-36 2015 הם הפתיעו עם מוצר מושלם ועתה בדגמי 2016 הם טורפים את הקלפים.

 

הגיע הזמן לצאת לרכוב,

אלון שפר.

THE SINGLE TRACK IL

לערוץ התוכן של Fox ו Single Track IL בבייקפאנל לחצו פה