אחרי שזיהינו פתח ראשון בכתבה מהתחרות הקודמת, התגלה עוד סדק בחומה שסביב האימפריה של נינו, שבירת שיא גינס ומנצחים חדשים בסבב גביע העולם באופני הרים, שהשבוע עבר לאנדורה למסלול תובעני ודליל בחמצן, אי שם בגובה 1900 מטר מעל פני הים. 

מאת: יואב גריבי
תמונות: רדבול


החודש נרשמים חדשים יכולים לזכות בתיק מקצוענים!

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים


הסבב העולמי מדלג לאנדורה

ממשיכים לטפס בגובה בסבב גביע העולם באופני הרים, ולאחר חזרה לשגרה ב-Val di sole שבאיטליה, אנו מטפסים עוד כ-900 מטרים בגובה ועוברים מעט מערבה לאנדורה, אותה נסיכות קטנטנה ומשגשגת שבין הפירנאים הצרפתיים לאלה הספרדיים. למתעניינים אנדורה היא מקום מקסים לטרקים וטיולים (הכירו את אאוטפאנל- מגזין האאוטדור שלנו!) עם מחירים נוחים (ללא מע”מ) ומדי פעם, ככה אחת לכמה זמן, מגיעים אליה טובי הרוכבים בעולם להתחרות על אחד ההרים שלה.

המסלול באנדורה

נחשב לאחד הקשים בסבב, אם לא הקשה ביותר. מדובר בהקפה של 3.8 ק”מ עם 206 מטרים של טיפוס, כאשר אותם 206 מטרים מייצרים כאב חורך בטיפוסים שנעים בין 17 ל-25% שיפוע. אחד מהנוראיים מכל הוא מקטע של קיר ארוך של כמה מאות מטרים עם 20% שיפוע. א-א-ו-ץ-‘.

במסלול יש מקטע טכני אחד, שמשלב עליה וירידה, וכל השאר נעשה בעיקר על דרכים רחבות וסינגלים זורמים. הנשים מזנקות ל-6 הקפות, בעוד הגברים מזנקים ל-8 הקפות כיפיות במיוחד, שבסופן הם לא יבדילו בין הפרחים האדומים לדם שהם ירקו בעליה ההיא בהקפה השביעית.

30 זה ה-45 החדש

אז למה זה המסלול הקשה בסבב?

טוב ששאלתם. בגלל הגובה. 1900 הוא לא סתם מספר (למרות שויקיפדיה טוען שזו הייתה “שנה נורמטיבית במיוחד”). ב-1900 מטרים מעל גובה פני הים האוויר דליל יותר ותוך 5 דקות של רכיבה בקצב מאומץ נתקלים בקשיי נשימה. ישנן 2 דרכים להתמודד עם הגובה הזה: האחת היא להגיע מספר שבועות מוקדם יותר לאזור גבוה, ולבצע התאקלמות מבוקרת ואימונים בגובה. השניה היא להגיע בשניה האחרונה ופשוט לתת פייט. בשנה שעברה נינו הגיע לאנדורה בבוקר התחרות וניצח. גם זה עובד.


כנסו גם לאח שלו: מגזין הטיולים והאאוטדור – אאוטפאנל


נשים: גאן-ריטה בהיכל התהילה

גאן-ריטה דלהה פלטשה (Gunn-Rita Dahle Flesjå), האישה עם השם, הקריירה ורשימת הניצחונות הארוכים בסבב, שוברת שיא נוסף ומנצחת בגיל 45, אחרי לידה ושנת שבתון מהסבב אי שם ב-2009, בתחרות. זהו הניצחון מספר 30 שלה בסבב גביע העולם, עם 70 פודיומים ויותר מ-120 זינוקים על פני קריירה של 22 שנה. היא וג’וליאן אבסלון הם הרוכבת והרוכב היחידים עם 30+ ניצחונות בסבב (נינו קרוב עם 29 ניצחונות).

גאן-ריטה דלהה פלטשה

במקום השלישי מגיעה אמילי באטי הקנדית, שמראה שהיא בכושר מצוין כאשר היא מסיימת במקום השני בשתי התחרויות האחרונות. רוכבת הבית של טרק, שעוד לא ניצחה תחרות world cup מאבדת את השרשרת עקב שינוי אגרסיבי בהילוכים בכניסה לעליה בהקפה הראשונה, מצליחה לסגור פער של 30 שניות וכמעט לתפוס את יולנדה נף, שהובילה את המרוץ עד להקפה האחרונה יחד עם גאן ריטה. היה מעניין לראות מה הייתה הסיטואציה אילו לא הייתה נופלת לה השרשרת.

אמילי באטי הקנדית מ TREK

הקפה לסיום וגאן ריטה מוכיחה לתעודות את כל זכיות ה-WC שלה: היא מפרקת את יולנדה נף, שדחפה חזק מאד את ארבע ההקפות האחרונות, כל כך חזק שאפשר היה לראות על פניה שהיא מבינה שהניצחון לא יהיה שלה. באטי באה השבוע רעבה לפודיום, ומקום שלישי לא יספק אותה, בייחוד לאחר המקום השני בשבוע שעבר. משם היא רוצה לעלות, לא לרדת. בחודש הבא אנו עוברים לתחרות המסורתית ביבשת החדשה, מונט סיינט אן אשר בקנדה. אולי הפעם זה ילך לבאטי במרוץ הבית שלה?

מימין: אמילי באטי, ריטה-גאהן,  יולנדה נף

תוצאות:

  1. Gunn-Rita Dahle Flesjå – 01:22:58
  2. Jolanda Neff – +00:00:25
  3. 3.Emily Batty – +00:00:47
  4. 4.Anne Tauber – +00:01:03
  5. Maja Wloszczowska – +00:01:22

 

גברים – נינו לא ניצח!

בשבוע שעבר סיפרנו לכם על הסדק שנפער בחומת האמפריה השוויצרית. הפעם, כן כן, נינו לא ניצח. זה אפילו לא היה קרוב:

גרהארד קרשבאומר, אלוף איטליה והמקום השני מהתחרות בואל די סולה בשבוע שעבר, מפרק את נינו לאט לאט במשך 4 הקפות, עם קצב קבוע ואכזרי ביותר בעליות. קרשבאומר מספר שהוא התחיל להתאמן ולהתרגל לגובה כשבועיים לפני התחרות הזו, ונראה שהוא באמת בא מוכן. זה גם יכול להסביר את הפריחה היפה שלו בתחרות באיטליה- בד”כ אחרי שיורדים מתקופה ממושכת בגובה, לגוף הרבה יותר קל לתפקד בסיטואציות קשות כאשר האויר כבר לא דליל. זו הסיבה שהרבה רוכבים מבצעים מחנות אימונים בגובה לפני תחרויות חשובות.

גרהארד קרשבאומר

נינו לא מחזיק את הקצב שמכתיב האיטלקי האדיש ובכל הקפה מאבד את קרשבאומר בעליה הרצינית הראשונה של המסלול. הוא מצליח לסגור פערים בירידה לאחר מכן, אבל עם כל הקפה הפער בעליות גדל מ-5 ל-30 שניות ועד ליותר מדקה! כבר שנים שלא ראינו את נינו מתפרק ככה, אולי מאז אליפות העולם ב-2014. כנראה שגם השנה הוא בחר שלא להתכונן במיוחד לתחרות הזו, אך הפעם ההימור לא שיחק לטובתו.


ריצה טובה לכושר! כנסו גם לראנפאנל


מת’יו ואן דר פול סוגר את המדרגה האחרונה בפודיום, ומראה שלמרות חוסר הניסיון היחסי שלו, הן בתחרויות בגובה והן בתחרויות XCO, הוא אמנם עדיין לא בשל כדי לנצח בתחרות כזו. הוא מאד רוצה להגיע למקום הזה ועם עוד השקעה, התמדה ונסיון הוא יגיע לשם. עליו כמובן להחליט כמה חשובה לו ההתמקדות ב-XC, מאחר ועונת הסייקלו קרוס מתחילה מיד לאחר אליפות העולם בספטמבר עם קרוס וגאס שבארה”ב. זה מאד קשה לספורטאי לשמור על כושר שיא ומוטיבציה במשך שנה שלמה, ולכן בד”כ יוצאים לפגרות לאחר סיום העונה.

אולי בפעם הבאה?

תוצאות:

  1. Gerhard Kerschbaumer – 01:32:05
  2. Nino Schurter – +00:01:13
  3. Mathieu Van Der Poel – +00:02:06
  4. Henrique Avancini – +00:02:28
  5. Jordan Sarrou – +00:02:45

ישראלים

שלומי חיימי מסיים במקום ה-59, לאחר שסבל מה-“sufferfest” שהנחיתו קרשבאומר ונינו על שדה הרוכבים ופאנצ’ר בהקפה הרביעית שלומי מורד כהקפה לסיום התחרות. זו תוצאה מאכזבת, בייחוד אחרי שבילה בחודש האחרון בתנאי גובה כהכנה ספציפית לתקופה הקרובה (2 תחרויות גביע העולם, אליפות אירופה ואליפות ישראל) ומקום 44 בו סיים בשבוע שעבר (במרחק המלא).

גיא זסלר מסיים במקום ה-73, כאשר גם הוא מורד מהמסלול ולא מצליח לסיים את המרחק המלא. גיא אמנם לא התכונן בגובה כמו שלומי לתחרויות האחרונות ודווקא התאמן בארץ (עד כמה שהיינו רוצים חיפה היא לא באמת בגובה, אחרת כבר מזמן הייתי בכושר של נינו) והתוצאה בהתאם.

עוד לא מיצינו, כבר נגמר?

אנו שוב יוצאים להפסקה של חודש עד לתחרות גביע העולם הבאה, שתתקיים בעיירת Mont-saint anne שבמחוז קוויבק בקנדה. אבל עד אז יש הרבה אטרקציות בדרך: טור דה פראנס, אליפות ישראל ב-XCO בסוף השבוע הקרוב, אליפות אירופה וכמובן ללכת לים ולקנות שם קרטיב לימון. יאמי.

מאת: יואב גריבי
תמונות: רדבול