בשבת האחרונה התקיימה התחרות המסכמת של ליגת recycle enduro am במסלול Imba ביער עמינדב. אורך המסלול הוא 4.5 קילומטרים- בין הארוכים ביותר שיש בארץ במגמת ירידה, בו מאבדים 300 מטרים של גובה.

מאת: אור גוב
צילם: אלון שם טוב

אורך ראן על המסלול הזה לקח למתחרים בין 8-12 דקות, מה שאומר שהקצב הממוצע של הרוכבים עמד על 30 קמ”ש. מתחרי קטגוריית האנדורו פרו רכבו 42 ק”מ מתוכם 13 ק”מ בירידה תחרותית ועם גובה מצטבר של 1000 מטרים, חתיכת יום!

_¢_ש___ץ__ _ץ_¬_ף_¿_ש_ת _ס_ץ___¿- _¬___ץ___פ _ף_¥ _£_____ץ_____¿_ש_¥

המסלול מכיל הרבה קטעי פידול, מה ששינה את כללי המשחק ואפשר לרוכבים החזקים לנצל את היכולות הפיזיולוגיות שלהם ומצד שני אתגר את הרוכבים הכישרוניים חסרי הכושר. מעבר לקטעי הדיווש לא חסרים סיבובים על המסלול, ובחלקם היציאה לא גלויה לעין, גם גינות סלעים יש פה ושם ולכן היה מקום גם לביטוי הטכניקה.

חיבוקים קיבלו מעמד הרבה יותר ציבורי בתחרות הזו מהסיבה שהטמפרטורות נעו בין 5-15 מעלות בין הבוקר המוקדם לשעות הצהריים, כך שמעבר לאתגר שבאורך המסלול עמד בפניהם גם אתגר הקור, ומי שלא דאג להתחמם כראוי לפני הזינוק ללא ספק הפסיד כמה שניות טובות מהראן שלו. אולי כדאי שתשקלו להתלבש חם ולעשות חימום טוב לפני כל רכיבה שלכם במזג אוויר קר, התוצאות מובטחות וההנאה הרבה יותר גדולה.

הנה סרטון של יונתן ברדלי מרים אבק באוויר על מסלול התחרות לפני שלוש שנים:

האחד והיחיד- עירא שמש מנהל הליגה מסכם את שנת 2015:

“היו בתחרות היום  123 משתתפים, מכובד בקור כלבים הזה. המסלול על I.M.B.A מאתגר בטירוף, הכי ארוך שהיה בתולדות הליגה כולה, כל הכבוד לכל הרוכבים שלקחו חלק בתחרות. אימבה הוא מסלול היסטורי: זה הסינגל הראשון שנבנה על ידי קק”ל בארץ על ידי בוגרי קורס בנאי השבילים הראשון ונציגים מהארגון הבינלאומי לתשתיות רכיבה I.M.B.A ומכאן מקור שמו.

_¬___ץ___פ ___£ ___ש_¿_נ

לעומת התחרות שהתקיימה לפני שלוש שנים, השנה הארכנו את המסלול ב1.5 ק”מ ונקודת הזינוק הייתה בחניון יער עמינדב (החניון מהווה מקום בילוי אדיר למשפחות שמציע מסלול רכיבה טבעתי של 1.5 ק”מ סלול באספלט, מגרש כדורסל באמצע היער, יציאה לאחד המסלולים הכי שווים בארץ ונוף עוצר נשימה). למרות התוספת למסלול התוצאות המהירות ביותר השנה היו זהות לתוצאות הכי מהירות לפני שלוש שנים, וזה מוכיח שאנחנו לא דורכים במקום.

564355_163503740444040_171726223_n

בזכות מועדוני רכיבה צעירים, all ride, sporteam, go ride ו momenteam חלה תנופה ברמת הרכיבה הטכנית של הילדים ואנו עדים לתוצאות בזכות התוצאות התחרויות.  

קונספט האנדורו הופך מיינסטרים יותר ויותר, כרגע המצב הוא ש50% מהמשתתפים באים לזנק בקטגוריות הספרינט והחמישים האחרים מזנקים לאנדורו וזה כייף לראות שהדבר הופך לתרבות.

כל הכבוד לבנות של הליגה שעוסקות בספורט שהן אוהבות ובאות לתת פייט, בינהן ירדן בת ה11 ממועדון all ride שהתמידה והתחרתה בכל תחרות של הסבב השנה, שאפו!

תודה לכל הספונסרים שליוו את הליגה כל משך העונה: ריסייקל התומכים הראשיים, מונדרייקר מ.נ מערכות, בייקדיל, ריידפוקס, ראן זילקה ואופני אנ אס, שורש ופדלים.”

_ש_ץ_£_ש_פ _¿_____ש_ƒ _______ק_¬ _פ___ס_ס _ס___ר_ע_ץ_¿_ש_ש_¬ _פ_____ש_¥ _ס_¿_נ_ƒ ___¥ _ס___£_פ _ף_ש___פ

גבורה מהיא?

גיא סגל  בן ה13 הבחין ברוכב פצוע בשולי הסינגל ובחר לוותר על ראן שיכל למקם אותו על הפודיום לטובת עזרה לזולת. נשמע ברור מאליו, אבל עבור רייסר שכל מה שהוא רואה זה את קוו הסיום זו היא רוח שיש לציין לשבח. הערכה גדולה כלפיו וכלפי אנושיות וחמלה שקיימת בין בני אדם בכל תחום שהוא. בעבור מעשה זה זכה למדליית זהב ייחודית שמציינת לשבח את המעשה. _ש_¿_ף_ƒ _ס_¬ _פ11 ___נ_ץ_£_¿_ש_ש_ף

מנצח מקצה האנדורו פרו עם הזמן הכי מהיר חשף בפנינו קצת מהקסם שלו

בן קדמי: “היה אירוע טוב והתנאים היו סוף הדרך, בעיניי זה מסלול אנדורו אמיתי בניגוד למסלולים בדרך כלל. בראן הראשון התרסקתי לגמרי אבל בגלל שהצלחתי לחזור לאופניים מהר אפשר להגיד שניצלתי. הראן השני והשלישי היו סוף הדרך ולמרות שתי טעויות קטנות עשיתי זמן מצטבר של 16 דקות לשתי הראנים האלה. נהנתי מאוד והייתי שמח לראות יותר תחרויות שהולכות בקו הזה.

מאחר והאימון המקדים הוא מאוד חשוב בעיניי, הייתי שמח אילו לא היה שינויים בנוגע למסלול ולתאריך, ויותר חשוב מזה שהמסלול יהיה ללא חיתוכים וכך התחרות תהיה שווה ואמיתית ללא אופציה לרמאויות”.

טיפ של אלופים: “לגבי המסלול הזה – לפני התחרות לא הכרתי את המסלול ולכן ראיתי אותו מלא ביוטיוב ולמדתי אותו, זה טיפ אחד. הטיפ השני הוא להיכנס לכל האלמנטים (סיבובים/גינות סלעים) במהירות סבירה ולהתרכז יותר בדיווש וברכיבה עצמה, כך הולכים על בטוח ומבטלים סיכוי להפתעות שיכולות לגזול זמן רב”. כבוד גדול לבן ותודה על הטיפ.

_ס_ƒ ___ף___ש _______ק _פ_¬_ק_¿_ץ_¬

כוכב בן שמונה – ערן מנבחרת All ride

בהגעתי לאירוע, נגשתי לבדוק היכן צריכים עזרה, מה שמצאתי הוא ג’וב של 11:13 דקות שבהן ליוויתי את ערן בדרכו למטה.

אני וערן לא הכרנו באופן אישי לפני המעמד הזה ואני שמח שזכיתי לו, זו היא חוויה לא רגילה לרכב במורד הסינגל אחרי ילד שהוא קטן ממני פי שתיים ויותר ובלי לגעת בברקסים. הטכניקה שלו הייתה נכונה, היציבות אדירה והחיוך מקסים, סיבוב אחרי סיבוב ערן הפתיעה אותי ביכולותיו וגרם לי להבין שבאמת חל בתחום האופניים שינוי.

בזכות מועדוני הרכיבה הללו ילדים עם אהבה גדולה לאופניים ורמת מרץ גבוהה מקבלים מסגרת, והתחרויות הן המקום שלהן להשתפר, להעז ולהצליח. סיימתי את הראן עם חיוך ענק, ודרך אגב לא במקרה ערן ניצח את המקצה שלו וזכה במדליית הזהב.

סבב ריסייקלס אימבא

אז למרות שהרופאים לא ממש ממליצים, אני בוחר להמשיך לחיות

בדרך לניתוח של שיחזור רצועה צולבת אני לא מוכן לוותר על מה שמעניק לי שלווה יותר מכל. אז אני נזהר ושומר על עצמי, אבל גונב קמצוץ של אדרנלין מידי פעם בשביל הנפש. יש האומרים שזו טיפשות, אבל בתור אדם שהאופי שלו הוא למתוח גבולות קשה לי לשבת בחיבוק ידיים. הרמב”ם אמר נפש בריאה בגוף בריא, אז אני מאכיל את הנפש במה שמזין אותה.

נתראה בסוף פברואר, ועד אז נצלו כל רגע של אחיזה משגעת שקיימת בסינגלים בתקופה הזו של השנה.

IMG_5874

מנצחי תחרות לפי קטגוריות וקישור לשאר התוצאות #

אנדורו גברים 16 פרו + : בן קדמי בזמן המהיר ביותר על המסלול-  8:13  ו25:09 זמן מצטבר של שלושה ראנים.

אינדורו נשים: יוליה רפקין עם זמן מצטבר של 21:53 דקות לשני ראנים, יוליה גם ניצחה את הסבב ומוכיחה שגם לנשים יש מקום בתחום האינדורו.

אינדורו צ’אלנג’ 14-15: לואי זכור (מבחינה פיזית נראה שהתבלבלו בין מנצח הקטגוריה של גילאי 16-19) ממשגב שעשה 8:49 בזמן המהיר מבין השניים- ואוו!

אינדורו צ’אלנג’ 16-19: דולב גלעדי החלקאי מטבעון שומר על המקום שלו בראש הפודיום ומנצח עם זמן מצטבר של 18:06 לשני ראנים.

IMG_6117

אנדורו צ’אלנג’ 20-29: שלומי אברג’יל שלא מפסיק לחייך בדרך למטה ומראה לכולם שהעיקר זה הפאן עם זמן של 8:42 בראן המהיר יותר !

אנדורו צ’אלנג’ 30-39: אנדרי שילנדר שנכלל בקטגוריית המזוקנים של הסבב יחד עם בן קדמי וניצח גם את הסבב העונה. אנדרי עשה זמן מצטבר של 18:30 דקות.

אינדורו צ’אלנג’ 39-49: גיל שריבמן מנהל הקבוצה ספורטים מטבעון שנותן דוגמה אישית ראויה לילדים שאותם מחנך, כל הכבוד!. גיל עשה זמן מצטבר של 20:50 דקות.  

אינדורו צ’אלנג’ 50+: האחד והיחיד דני יתום, רוכב אגדי שיכול ללמד אותכם איך צריך לרכב, האבא של כולם ורוכס עם סטייל רציני.

_¬___ץ___¬ ___ץ__

קטגורויות ספרינט:

ספרינט נשים: מיכל סהר אישתו של יפתח אשר יחד מנהלים את מועדון אול רייד שהביא 30 מתחרים לתחרות! רבע מכמות המתחרים בסך הכל. מיכל עשתה זמן של 11:24.

ספרינט 8-9: האדיר מכולם, הילד שליוויתי בראן המנצח שלו ונשבתי בגבו רוח חזקה במיוחד- ערן כהן עם זמן לא יאומן של 11:13 דקות, נתן בראש למדריכה.

ספרינט 10-11: יובל ניר עם 10:03, כנראה שכל שנה מורידים דקה מהזמן. פשוט לא יאומן זהו קצב מהיר מאוד לילד בן 10.

ספרינט 12-13: לכבוד גיל המצוות עשה ארז לוי זמן של 9:33, אמרתי כבר שיורדים בדקה כל שנה?

_ף_ƒ _____ש_¿___ץ__ _פ_____ש_¿ _ץ_פ___ץ_¢___¿

ספרינט 14-15: נדב דוברת והבאקפליפ שמוכיח לכולם שגם לפדל הוא יודע ומנצח עם זמן של 9:08!

ספרינט 16-19: אלעד לביא מאולרייד עם זמן של 9:15, אוכלים שם טוב במועדון אולרייד..

ספרינט 20-29: יונתן לביא שכרגע נמצא בשירות קרבי אבל לא איבד טיפת כשרון, יונתן ניצח עם 9:06 !

ספרינט 30-39: אלקס אדלר המטוס שקשה לפספס אותו על המסלול עם זמן של 9:14, כנראה שהחופשה בוויסטלר עשתה את שלה..

ספרינט 40-49: אבירן בוניאל הוותיק והתותח שלא יורד מהמפה של תחום האול מאונטיין עם זמן של 9:42.

ספרינט 50+: מקום הכבוד לאיש היקר והאהוב רונן רמתי, שעשה זמן של 10:56. רונן בלעדייך הליגה לא נראת אותו הדבר.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

IMG_6072

אור גוב איש אופניים- רוכב אול מאונטיין ודאון היל, אשף פאמפטרק (וגם השתתף בבניית כמה כאלה) חובב הרפתקאות מדריך ותלמיד כאחד. אור הוא הכי צעיר במערכת, אבל כולם היו רוצים ללמוד לרכוב כמוהו – רוכב על עם שליטה מדהימה באופניים על הקרקע עם שני גלגלים, עם גלגל אחד, או בלי שאף אחד מהם נוגע בכלום.