הסבב הרביעי של ה Enduro World Series, או בקיצור EWS,  התרחש ב16-17 ביולי 2016, בעיר La Thuile הנמצאת בצפון מערב איטליה, ממש על משולש “אנדורו” הזהב: מפגש הגבולות איטליה, צרפת ושוויץ. הנה דיווח ממאור רביב על מה שהיה שם. (מי שרוצה כתבת בסיס על ה EWS השנה אנחנו ממליצים לו לקרוא את זה פה)

מאת: מאור רביב
תמונות: EWS

רוצים עוד כתבות מעניינות על אופניים? אלפים כבר מקבלים למייל:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

היום הראשון של הסבב הרביעי בסבב אנדורו EWS  – איזה יום זה היה!

קצת לפני התחרות שוב קיבלנו הפתעות ברשימת המשתתפים: סם היל, אלוף העולם בדאונהיל שוב משתתף לאחר ההצלחה שלו באירלנד. בנוסף, פביאן ברל חזר להתחרות בסבב הנוכחי!

המבנה של הסבב מאופיין בשלושה סטייג׳ים היום ושלושה מחר. כל הסטייג׳ים ארוכים ועם איבוד גובה גדול – כ900 מטרים בממוצע לכל סטייג׳.

המתחרים היום מתחילים בטיפוס בדיווש לגובה מצטבר של 1000 מטרים. בשני הסטייג׳ים הבאים תיהיה להם גם עזרה של רכבלים.3

הסטייג׳ הראשון מתחיל בדרמה כשססיל רבאנל, מובילת הטבלה בנשים, מתרסקת אך מתאוששת במהירות ועדיין מסיימת ראשונה ובהפרש של 18 שניות מאיזבו קורדייה. שלישית מסיימת אניטה גריג השוויצרית.

ריצ׳י רוד, מוביל הטבלה מנצח את הסטייג׳ הראשון כשאחריו אלכסנדר קיור וניקו לאו.

גם לסטייג׳ השני לא חסרות דרמות כשגרג קלאהן, מנצח הסבב הקודם, חוטף פנצ׳ר בגלגל הקידמי במהלך הסטייג׳. הוא מתאושש מהר אך זה עלה לו בזמן יקר לניקוד הכללי. ריצ׳י רוד שוב מסיים ראשון אך כמעט מתרסק על שורשים בחלק התחתון של הסטייג׳. בהפרש של חמש שניות בלבד מגיע סם היל במקום השני ו7 שניות פלוריאן ניקולאי שבמקום השלישי. בנשים ססיל רבאנל מראה שליטה מוחלטת כשאחריה אנדריאנה נדאו ומירנדה מילר. איזבו קורדייה רביעית אך שומרת על מיקום שני כללי ובעיקבותיה אניטה גריג.

הסטייג׳ השלישי עובר ללא דרמות מיוחדות למעט הרגעים האחרונים. סם היל מי שכרגע במקום הראשון ודמיאן אוטון, המקום השני הכללי כרגע, מביטים לקצה ההר כאשר האיש האחרון לרדת, ריצ׳י רוד, יוצא לראן שלו. ריצ׳י עושה את זה ובגדול! הוא מנצח גם את הסטייג׳ השלישי ובהפרש של 33 שניות מסם היל וכך פותח את הפער ליותר מ50 שניות בזמן הכללי. כנראה שיהיה קשה מאוד לעצור את ילד הפלא.

ססיל רבאנל שוב מנצחת בסטייג׳ כשבעקבותיה איזבו קורדייה ואניטה גריג. כך הן גם מדורגות בניקוד הכללי של הסבב.2

היום השני – ואיזו דרמה הייתה היום ולאו דווקא איפה שאתם חושבים

שלושת הסטייג’ים מאופיינים כמו שלושת הסטייג’ים שהיו אתמול: כ-900 מטרים של ירידה על מרחק של 3-5 ק”מ בממוצע. תוסיפו לזה שיפועים חדים ונוף אלפיני וקיבלתם את חלומו הרטוב של כל רוכב שטח.

בסטייג’ הרביעי ססיל רבאנל מראה שליטה כמו שראינו בימיה של טרייסי מוזלי. היא ממשיכה את רצף הניצחונות שלה מאתמול כשבעיקבותיה אנדריאה נידאו ושלישית איזבו קורדייה. אניטה גריג מסיימת רביעית כך שבניקוד הכללי קורדייה שנייה וגריג שלישית. במקצה הגברים היו הדרמות האמיתיות. סם היל מי שכרגע במקום שני מאבד אחיזה בגלגל הקידמי באיזור רטוב של המסלול, מחליק ומתרסק וכך מסיים במקום ה22 של הסטייג’. ג’ראד גרייבס האלוף לשעבר מתפנצ’ר בגלגל האחורי ונראה כי העונה הוא פשוט לא מצליח להתרומם עם ריבוי תקלות והתרסקויות. ריצ’י רוד עם הדומיננטיות המוחלטת שלו מסיים בניצחון בסטייג’ הזה ובעצם יוצר הפרש ענק מול היל ובעצם כבר הבטיח לעצמו את הניצחון בסבב במידה ולא יפרוש עקב פציעה. שני מגיע דמיאן אוטון שרק מתחזק מסבב לסבב ולוחץ מאוד לשמור על המקום השני הכללי שלו. שלישי מגיע ג’רום קלמנץ האלוף ההיסטורי ומי שרוצה לקחת לאוטון את המקום השני הכללי. הראש בראש בין השניים האלה רק יחריף לקראת סוף העונה.13692947_813612302071713_2002662630880395414_o

בסטייג, החמישי ססיל רבאנל שוב מנצחת וכבר מבטיחה לעצמה את הניצחון בסבב. אחריה מגיעה איזבו קורדייה שממצבת את עצמה היטב במיקום השני הכללי ואנדריאה נידאו מגיעה שלישית וכך מדיחה כרגע את אניטה גריג מהמקום השלישי הכללי! בגברים הדרמה ממשיכה וסם היל מנצח את הסטייג’ בהפרש של שנייה אחת מרוד! אמנם ההפרש הכללי בינהם הוא מעל לדקה ורוד עדיין מוביל בזמנים אך היל, השועל הוותיק, עדיין יכול ללמד את רוד הצעיר איזה שיעור או שניים. פביאן ברל מגיע שלישי וזו פעם ראשונה הסבב שהוא מגיע לטופ שלוש. ניקו לאו, מי שניצח את הטראנס-פרובנס השנה, מתפנצ’ר בתחילת הסטייג’ מה שמוציא אותו מחוץ למירוץ בסבב הזה.1בסטייג’ השישי הכל ברור, ריצ’י רוד הוא המצח של הסבב! ילד הפלא שומר על המקום הראשון בסבב ובמקום הראשון הכללי של הטבלה. כנראה שיהיה מאוד קשה להדיח אותו משם. הסיפור האמיתי של הסבב מתחיל עכשיו כשהקרב על המקום השני בין סם היל לדמיאן אוטון כשההפרש בינהם הוא 0.3 שניות בלבד! אם דמיאן רוצה לשמר על המקום השני הכללי הוא חייב להיות המהיר ביותר כדי ליצור הפרש מקלמנץ שיושב לו על הזנב. בהפתעה גמורה ג’ק מוייר האוסטרלי, שבעיקר מתחרה בדאונהיל, מסיים שני. אחריו מגיע סם היל במקום השלישי וכך מבטיח לעצמו את המקום השני בסבב. דמיאן אוטון מגיע שישי ומסיים שלישי כללי בסבב וכך מבטיח לעצמו את המקום השני הכללי בטבלה ומגדיל את הפער שלו מג’רום קלמץ.

ססיל רבאנל שוב מצחת את הסטייג, וגם את הסבב כשעיקבותיה איזבו קורדייה מסיימת שנייה בסבב וגם בניקוד הכללי. שלישית מגיעית אניטה גריג ואנדריאה נידאו שישית אך ממקמת את עצמה במקום השלישי של הסבב.

נתראה בסבב הבא שיתרחש עוד שבועיים בדיוק באספן שבארה”ב

מאת: מאור רביב
תמונות: EWS