אפיק ישראל יצא לדרך

השנה המצב הביטחוני שהעיב והביא לביטול בואם של רוכבים ועיתונאים זרים בשנה שעברה הגיע כמו הגשם – ממש צמוד לאפיק, אחרי שהם כבר היו בדרך… וכך אנו זוכים לבואם של כמה רוכבים חזקים מהעולם.

גל צחור הקים משהו שלא היה עד לפני שלוש שנים בישראל: טור אופני הרים ברמה הכי גבוהה שיש. היום הוא מרגיש שאפיק ישראל עומד לצד המרוצים הטובים בעולם ומביט בהם מגובה העיניים. הוא מעריך ש 2016 תהייה פריצת הדרך התודעתית הבינלאומית של המירוץ – ורוכבים מכל העולם יתחרו על המקומות הפנויים ברישום, מה שאומר שלנו בישראל יהיה קשה יותר להיכנס, ושהשוק המקומי והרוכבים בישראל, כנראה ירדו בחשיבותם מבחינת מאמצי השיווק של המירוץ, תהליך שרמזים לו כבר החלו השנה. 

מאת: ירנין פלד
צילום: אור דיין, אפיק ישראל- רונן טופלברג, תומר פדר, אלון רון, אלון גלילי  


1

 

לאפיק השנה הגיעו אריק קלייהנס וניקו בל מדרום אפריקה –  זוכי קייפ אפיק 2012-2013, אליפות הקייפ ארגוס, מקום ראשון במרתון  MTN National 2014, ומקום ראשון ב-2014 Nissan Trailseeker Series.

כמו כן הגיעו רבקה ראש וסלין ייגר – רבקה ראש מוכרת כבר לקוראי BIKEPANEL מהראיון והכתבה עליה של שרון שחר שרכבה וסיקרה את מירוץ הגראבל שלה. בעברה אלופת ארה”ב בסקי, ראפטינג וריצת ניווט. בתחום האופניים ניצחה ראש את אליפות העולם ב-24 השעות, אליפות העולם בסינגלספיד, ושיאנית תחרות לידוויל ל -100 מייל. רבקה מספונסרת על ידי אופני Niner ושתיהן ירכבו על דגם השיכוך הכפול החדש והמסקרן שלהם: RKT 9 RDO.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

בת זוגה לתחרות, סלין ייגר היא אחת הנשים המוכרות בתחום האופניים היות ויש לה טור תזונה וכושר קבוע ב Bicycling האמריקאי- אחד המגזינים הפופולרים בעולם האופניים. היא מתחרה באופני הרים וסייקלקרוס וכתבה יותר מ-30 ספרים על התחום. באמתחתה ניצחונות במירוץ דירטי קאנזה 200 ומקום ראשון בטור אופני ההרים היוקרתי Brazil Ride, מרוץ שטח מפרך בן 7 ימים בברזיל, בו לקחו ייגר וראש את המקום הראשון.

2

רבקה ראש שזו לה הפעם הראשונה בארץ שמחה להגיע לארץ. מבחינתה השתתפות במרוצים כאלו זו גם דרך נהדרת לטייל ולפגוש אנשים ומקומות חדשים. אריק קלייהנס מספר על טירוף המרתון בדרום אפריקה: שם יש כ-70 מרוצי מרתון בשנה! אפיק ישראל יכול להוות יעד מעניין לקהילה הכל-כך גדולה של רוכבי מרתונים של דרום אפריקה. גם הוא שמח לטייל יומיים בת״א למרות שזו לא בדיוק ההכנה הטובה ביותר למרוץ כמו הוט אפיק ישראל.

כמובן שהגיעו גם כל הרוכבים המובילים בארץ שכמובן רוצים לאסוף עוד נקודות בדרך לריו שכן השנה המירוץ  רשום ב-UCI כתחרות בינלאומית. בנוסף, גם משרד הספורט התרבות העניק לתחרות מעמד של אחד מ-14 אירועי הדגל שלו ל והוא “משתמש” בתחרות היוקרתית הזו לעודד תיירות אופניים וליחצן את ישראל בעולם.

ronentopelberg-09

הכנות למרוץ

כשבוע לפני הזינוק אספנו את ערכות המשתתף ויום לפני סיימנו את תהליך ההרשמה במתחם התחרות בדליה.אספנו את הצ׳יפ שהוצמד לבולם הקדמי, חיברנו את המספר אחד לחולצה והשני לכידון. הלכנו לארגן את הציוד ליום הראשון. לאכול ולשון. בבוקר המרוץ התייצבנו על קו הזינוק ויצאנו לקטע הראשון… כתבנו הראשון – אור דיין התרסק חמש דקות לפתיחה כשעצירת פתע מלפנים עצרה אותו, הוא הצליח לעצור, ואז רוכב שהיה מאחוריו נתקע בו בעצמה והעיף אותו לרצפה. 2 שיניים שבורות ואולי נזקים נוספים… זה מה שקורה כשיש מירוץ צפוף, היסטריה ואינטנסיביות של כל המוטיבציות של אנשים שהתאמנו חצי שנה- ומתנכזות ליום הראשון, וחוסר זהירות.

tomerfeder-13

עכשיו אתם מבינים למה האיזראליז מדברים על צמיגים באובססיה…

דווח על הרבה פנצ׳רים- בעיקר של הרוכבים הזרים, שאולי אינם מורגלים לציוד הנדרש פה. הדרום אפריקאים המועמדים לניצחון היו הסובלים העיקריים, כיוון שבכל פעם שהם הצליחו לצמצם את הפער אל הפלוטון הקדמי, הם התפנצ׳רו שוב וכך נוצר מצב שהם היו כל הזמן כ-10 עד 6 דקות מהפלוטון המוביל.

tomerfeder-02

הצמד הגרמני Sönke Wegner ו- Benjamin Joerges מסיימים ראשונים את היום הראשון, בזמן של 4:23… חיימי וחברו האוסטרי הובילו בבטחה עד שבא המהפך. לאחר הובלה של רוב המירוץ המאמץ מתחיל לתת את אותותיו והצמד הגרמני מצליח להשיג את חיימי ושותפו בין הפיד זון השני לשלישי, כנראה עקב התייבשות של שלומי. הם עברו להובלה אותה שמרו עד הסוף בפער של כ-10 דקות. בנשים מסיימות רבקה ראש וסלין יידר במקום הראשון. בזוגות מעורב מסיימים עומר שפירא ואיתמר דשא ראשונים.

almoghalili-03

מסלול היום הראשון

סה”כ 112 ק”מ עם כ1300 מטר טיפוס, כלומר לא המון גובה מצטבר (לעומת היום השני), והרבה דבוקות ומקטעים מהירים.

הקטע של היום היה מחולק לשלושה חלקים עיקריים: ראשון שכלל עליות וירידות במגמת ירידה באזור רמות מנשה, כלל סינגלים זורמים בשמורת אלונה, חורשן ואלוני יצחק. חלק שני של שבילים מהירים על קו החוף באזור מעגן מיכאל שהיה ברובו דרכי עפר המתאימים לרכבות דוהרות ורק הגשם של יום קודם מנע מענני אבק להתרומם עם כל רכבת שעוברת. החלק השלישי היה שוב רצוף עליות אל הסיום.


3

 

כמו אצל המובילים כך גם לכל שאר הרוכבים: בגלל מבנה המסלול יצא לך להעלם ולפגוש שנית את הרוכבים ברמתך הכללית כמה פעמים לאורך הדרך – זוגות שעברת בסינגלים וחשבת שלא תראה יותר צמצמו ואף עברו במישורים ושוב נפגשתם במהלך העליות… וכו’. הגיוון אפשר לכל אחד לייצר יתרון מקומי. תופעה נפוצה היתה כאמור זוגות עומדים בצד ומתקנים פנצ׳רים וגם כמה ש״זכו״ לתקלות אחרות.

tomerfeder-05

הפיד זונים היו נהדרים וכל רוכב שהגיע, זכה מיידית לביקור מאחד המרשלים שלקח ממנו את הבקבוקים ומילא לפי דרישה מים או איזוטון. בפיד זון השני פגשנו את הצוות של Shimano שעזר לכל הדורש עזרה ושימון שרשרת. ניצפו ארז וייס מבעלי DAA יבואני שימנו, אשת החוץ יעל גורן ונציג שימנו אירופה שהגיע ארצה לכנס דילרים וכמובן לראות את האפיק. תוספת נוספת בנוסף לפיד זונים היו שתי עמדות מים של נביעות הראשונה אחרי 21 ק״ש והשניה כ-8 ק״מ לסיום. מזג האוויר השנה יצא טוב- כמו שילוב של שני האפיקים הראשונים. הראשון שהיה גשום והשני לוהט.

ronentopelberg-12

גיא שגיב: “היה סטייג’ קשוח, ארוך וחזק. הגענו רביעי כללי. הבנו ששלומי מתפרק בפיד זון השלישי בזיכרון, וגם לנו היה קשה, והיו התכווצויות”.

ronentopelberg-05

גל צחור: “מבחינת ההפקה הקטע הראשון היה מצוין, מדויק, כמו שתוכנן. מעט יותר רגוע משנים קודמות מבחינת הניהול של המסלולים כי הצוותים היו יותר גדולים. היו התקלות בשטח, אבל מה שחשוב שזה לא הגיע לרוכבים. בעיני זה אחד הסטיג’ים הכי יפים שיש – בעיני הוא הכי יפה. עליו הייתי הכי שמח להתחרות- השילוב של הים התיכון, השילוב של סינגלים ועליות בסוף, לטחון את הפלטה… מה שחשוב זה הקומפוזיציה של כל מסלול ושל שלושתם ביחד והיא בעיני מאוד מוצלחת.”

alonron-03

רבקה ראש: “בשבילי זה היה מאוד קשה, אני רק יומיים פה ועדיין בג’ט לג. סלין היתה מאוד חזקה. אני מקווה שמחר אצליח להתאים את יכולות לשלה. היא בהחלט תמכה בי היום. זה לא המירוץ הראשון שלנו, אנחנו מכירות אחת את השנייה: היא טובה יותר בטיפוסים ובעליות ואני יותר חזקה במישורים, בד”כ אנחנו מחליפות אבל היום אני הייתי חלשה כל היום. זה היה מירוץ טוב, והמרחקים בין שלושת קבוצות הנשים לא היו גדולים מדי ובמרחקים של פחות מחמש דקות וזה טוב – תחושה תחרותית טובה.

 

לקראת העליות מחר אני מנסה להתאושש. מירוצי קטעים זה קשה, וצריך לארגן את הדברים באופניים, זה לא רק הרכיבה- אתה צריך לדאוג לעצמך אחרי כל סטייג’, לשתות, מסז’, וארוחת הערב מגיעה מאוד מהר ואחרי זה כבר הולכים לישון… אני אוהבת יותר את הסינגלים והיערות, כי זה מעסיק אותך יותר וקל יותר מדרך ישרה וארוכה.

לפעמים זה עניין של מזל, לפעמים זה עניין של סגנון, ולמירוצי קטעים מסוכן לבחור צמיג ריסרי מדי. אני לא משתמשת בצמיגים הכי קלים אלא את הרמה מעל, טיובלס, עם צדי צמיג עבים יותר. אני גרה באיזור גבוה וזה כבר כמעט תקופה של שלג, ולכן דאגתי מעט מהחום, אבל היה נפלא.”

 

ronentopelberg-14

 

tomerfeder-16

ronentopelberg-16

מיקומים:

כללי: זוג העיתונאים הגרמנים Sönke Wegner ו- Benjamin Joerges בהפרש של 3.3 דקות מהמקום השני.

בקטגוריית הנשים, האמריקאיות Selene Yeager ו- Rebecca Rusch , הראו דומיננטיות מובהקת לכל אורך הסטייג’ עד קו הסיום. אחריהן הגיעו Alice Duarte ו- Chimello Graziela Takay הדרא”פ ואת השלישיה הראשונה סגרו בתצוגת רכיבה מרשימה ביותר צמד הישראליות נוגה כרם ומגן בלצר.

בקטגוריית המסטרס, סיימו ראשונים מנצחים האפיק מאשתקד, גלי רונן וליאור זך מאור. אחריהם נועם שילר ואנג’לו גדה וארלי הבינ”ל, כאשר את השלישיה סוגרים גיא באומל ודן זיגמונד.

בזוגות המעורבים ניצחו עומר שפירא ואיתמר דשא, אחריהם בני הזוג Boettger מאוסטריה ואת שלישית המובילים סגרו טל אלון ואהוד אמיתי.

בקטגוריית הגרנד מאסטרס: יוסי פוקר וניר פינקלשטיין שחצו ראשונים את קו הגמר, אחריהם רפאל פרחי ויששכר וישניה. את השלישיה הראשונה סגרו אורן אוזרד ועמוס גרי.

מאת: ירנין פלד
צילום: אור דיין, אפיק ישראל- רונן טופלברג, תומר פדר, אלון רון, אלון גלילי  

 

לסיקור היום השני המשיכו לפה: עליות וירידות- הוט אפיק ישראל 2015 – היום השני