מדי שנה ביום העצמאות אנחנו מקבלים את הטיפ של קרמבו: “אתה מתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט אתה מגביר”. יום יבוא ועוד ימצא איזה קיבוצניק מהעמק שיכול ככה על האפיק. היום השלישי הוא השלב שבו נמדד עומק הרוכב.

כתב: צור חלמיש
תמונות: אפיק ישראל, ראנר סקאנר (רונן טופלברג, תומר פדר, דותן הלוי), צורחה.

RT_02149

הפרקים הקודמים

אפיק ישראל גרף

בסטייג’ השלישי עלינו להרי נפתלי

הפעם צפונה לקטע הצר והתלול שבין כביש 90 לגדר הגבול עם לבנון. האלמנטים הברורים ביותר במסלול היו מעבר מים שיצר פקקים מיד בהתחלה, קיר אימתני לאחר הפיד-זון הראשון, וסינגל רמות נפתלי המהמם. מזג האוויר החל ממש נעים ובהמשך חזר לסורו. חם בחולה.

רוכבי חו”ל

מבין הקבוצות מחו”ל בלטה Serpentine מרוסיה. הקבוצה מאומנת ע”י יורי לוינזון שחזר מישראל לרוסיה והנו שגריר נהדר של ענף האופניים הישראלי שם. שאלתי את גל אם הוא מקבל ריקושטים מרוכבי חו”ל לגבי השתתפות באירוע שעולה לחרמון ועשוי להיתפס כאיזור כבוש. “אני לא מתעסק עם זה” הוא אמר. “מי שמגיע מרגיש את רוח הישראליות האמיתית, ובה ערכים אנושיים אוניברסליים, מצוינות וערכיות. ביחד עם זה נפגש עם ספורטאים מכאן ורוצה לחזור שוב”. ממגוון שיחות שערכתי עם רוכבים, קיבלתי פידבקים חיוביים ביותר על האירוע עבורם.

אפיק ישראל 1

מתנדבים

מאה ועשרים אנשי הצוות והמתנדבים נמצאים בכל מקום. אתה מרגיש שהם שם בשבילך לאורך המסלול ובכפר התחרות. כשכל מרשל לא רק מייעץ בפנייה בעייתית אלא גם מוחא לך כפיים אתה מתמלא אנרגיה. הם עושים זאת עבור כל רוכב שעובר וברור שזה מגיע מרוח המפקד. שוחחתי עם אבירם דבש, שאייש פיד-זון בייחד עם ילדיו שדילגו על יומיים בית ספר: “אני שמח שבאתי להיות חלק מכך ושמח שזה נגמר”.

TOM11723

גל מוקיר תודה גדולה לשכבת המתנדבים – אנשים איכותיים, חברים ומקורבים למשפחת צחור ול-CCC. ביצוע התפקיד, למשל עצירת מכוניות כשרוכבים חוצים כביש, הוא קריטי להצלחת המירוץ גם כשהשעות נוקפות ונמאס.

RT_02586

סינגל רמות נפתלי

הכיף העיקרי של המסלול היה סינגל רמות נפתלי. זהו סינגל זורם וידידותי, ללא סלעים ופיצוצים. רוב הסינגל במגמת ירידה שמאפשרת לרוכבים לקחת סיבובים במהירות ולזרום. במהלך מרוץ אתה עלול להיתקע אחרי מי שחושש יותר או טכני פחות ממך. כך מצאתי את עצמי בתוך שיירה מאחורי שני פינישרים של אפיק מהעבר שרכבו בקצב שלהם. בתוך השיירה, רוכב של ByKers עם מערכת הגברה ומוסיקה. הכל לגיטימי כולל ההתבאסות שלי על אבדן הזרימה בשיירה והחרבת הפסטורליה מההגברה.

אפיק ישראל 3

סטייג’ רייס של יומיים – “האק” לעלויות הרישום 

בימים השני והשלישי מצטרפים למסלול רוכבי החד יומי והם מביאים דינמיקת רכיבה שונה. הם טריים ומלאי מרץ. שניים שפגשתי, נרשמו לשני חדי יומיים בשישי ובשבת כיוון שמחירם יחד היה נמוך בהרבה משלשת הימים המלאים.

אפיק ישראל 2

רוכבת שתפסה את עיני ביום השלישי, היתה היחידה עם קסדת פול פייס. השותף שלה אמר שהיא נפלה כל כך הרבה פעמים שהוא שמח שהיא עדיין רוכבת. היא סיפרה על שן שנשברה באמבטיית שטח ולכן הקסדה.

אפיק ישראל 4

המאהל

האופציה הזולה ללינה באירוע הייתה באוהל. הרוכבת היחידה איתנו במאהל לנה באוהל גם בשנה שעברה. היא שמחה לראות שהנקודות לשיפור אותם ביקשה התקבלו במלואן. לכן יכולנו להינות מפינת זולה, מאוורר קירור ענק, מקפיא ארטיקים ומרבדים. אם מאהל, זה אחד הטובים שבהם. עם כל המאמץ אינני ממליץ על האופציה הזו – בספטמבר בעמק החולה חם בלילה. באוהל מזיעים עוד יותר מה שבמקרה הטוב לא תורם להתאוששות או במקרה הקשה שלי – בקושי נרדמים.

אפיק ישראל מחנה אוהליםאפיק ישראל תוצאות

TOM12460

 

IMG_3570

צור חלמיש (צורחה) כותב על אירועי רכיבה ובוחן ציוד בשטח ובכביש. יש לו אופניים אדומים ומתאמנים שמחים מרמת קטקטים ועד מאסטרס כתומים. במשך שנים נהנה מרכיבות כיף עד שקורס מדריכים באיגוד האופניים נתן לו טריגר לשינוי החיים. אתם וילדיכם מוזמנים לבוא לאימון ניסיון במועדון האופניים VELOCITY ברעננה. לפרטים 054-4536874 צור