ידוע על אפיק ישראל שביום הראשון והקשה צריך לשמור כוחות ליום השני הארוך והקורע. גם בשנתו החמישית הוחלט בהפקה להביא לנו אותה בסטייג’ 2 לפנתיאון בהר החרמון. הזהירו אותנו, קיללנו ונרשמנו. ככה זה עובד.

כתב: צור חלמיש
צילומים: אפיק ישראל, ראנאסקאנר: תומר פדר, רונן טופלברג, דותן הלוי, צורחה

החלק המרכזי של גראף הסטייג’ המאיים הטריד את המשתתפים מיד עם קבלתו. מי שהתחרה בשביל מקום בפודיום או זמן תחרותי, חרק שיניים ורכב את כל הדרך. האחרים לקחו את האופניים לטיול בשיפועים החדים ברגל למספר קילומטרים. פרדוקסלית, השלב השני שהיה אמור להיות סיוט, היה קל מהשלב הראשון עבור רבים. הולכים ברגל במקום למות, לא מזנקים באטרף של פודיום ונהנים ממזג האוויר. העננים כיסו את השמיים עד ל-12 בצהריים והטמפרטורות היו נוחות. לשמחתנו סיוט חום יום האתמול לא חזר על עצמו. לרוב. החזאי צדק. זה הולך ומשתפר.  גרף גבהים אפיק ישראלהחלקים המישוריים מימין ומשמאל בגראף רמזו על גארבג’ מיילז. מתחת למעטה העננים של הבוקר היו 27 הקילומטרים הראשונים דווקא מהנים מאוד בתוך הפלוטונים המהירים.

ביום השני מחולקים לקבוצות הזנקה החל ב Box-A המהיר וכלה ב-Box-C העממי יותר.  לצערי מ Box-C מראש השתולל ועקף בתוך הדבוקה, הפיל את בן הזוג שלי. כאן הסתמנה סיום התחרות עבורו אישית ועבורינו כזוג. בנווה אטיב הוא עלה על האמבולנס והתפנה עם סחרחורות. אני אמשיך כבודד.

העליות עד לנוה אטיב התפתלו בינות למטעי תפוחים שביום יום נראים פסטורליים. העצים מלאי תפוחים שלא נקטפו מאוד הזמינו. אחד הרוכבים אכל תפוח עסיסי ולשאלתי אם הוא לא מפחד הוא הגיב: “אם זה אחרי יום אחד זה מתפרק”.  איך אתה יודע תמהתי “מה אתה, כימאי או משהו?”… “אני מהנדס חומרים וכימיה” ענה מיד…  מייד קטפתי לי תפוח והמשכתי לרכוב. את התפוח הצעתי לתומר פדר הצלם שארב לנו במטע. “קבל תומר, פרי הדעת”.  התשובה שלו העיפה אותי: “אין מצב שאוכל מפרי הדעת שגורם לאנשים לסבול ככה…”.

אפיק ישראל זינוק

את העליה לחרמון עשינו על ציר 5 שיוצא מנוה אטיב צפונה.  חלקו עפר וחלקו נסלל לאחר שרכבי צבא התהפכו בשיפועים הגבוהים. קטעים ארוכים עברו את ה 20% שיפוע. מי יתנני מנוע חשמלי?

 

אפיק ישראל בשדות

מאוד בולטים כזוג היו אורי וגלעד מקבוצת “כן ולא השרון” לעיוורים וכבדי ראיה. הם שני רוכבים עם שתי עיניים בלבד המסונכרנים כמו שעון אטומי.  לא פלא, בטאנדם שני הקראנקים מחוברים בשרשרת וחייבים לעבוד במשמעת קיידנס משותפת. לשאלותי לגבי הרכיבה מסתבר שעל אף המנוע הכפול והמשקל כפול זה לא אותו דבר כמו הממוצע בין שניהם. הם מדווחים שקשה יותר בעליות ומאידך טסים בטירוף בירידות, כולל בירידות השטח.

טנדם אפיק ישראל

מריה פטרובה מרוסיה רכבה עם גרביים יפות בצבעי הקשת. “כולם מתבלבלים וחושבים שזה דגל הגאווה. אבל אפילו ברוסיה ההומופובית אין לי בעיה לרכוב עם זה. חוץ מזה כל אדם זכותו לעשות מה שהוא רוצה ולא תהייה לו בעיה אם הוא סוגר את השער של החצר שלו.”

גרביים באפיק ישראלהמסלול המקורי אמור היה להגיע אל רחבת הקופות של אתר החרמון. אילוצים של הימים האחרונים הסיטו את המסלול שחבר לכביש מעט קודם לשם. הירידות שילבו קטעי כביש שזימנו השכבות נאות עם קטעי עפר ודרדרת משוקשקים. שוב סבלו רוכבי הזנב הקשיח. רבים מהם מתחרי XC מחו”ל.

אפיק ישראל חרמון

בדרך למטה גל הכניס אותנו לאיזה יובל של נחל חרמון (שניר).  אפשר היה לעקוף אותו אבל קיבלנו מין שיגוע קטן ומרענן.  אהבתי.

אפיק ישראל נפילה למים

החל בצהרי היום השמש החלה לקפוח ולהעיק. תחתיה הקילומטרים האחרונים בחום ענו בדיוק להגדרת גארבג’ מיילס. הצטרפתי לזוג חביב עם חולצות של שקד אבטחה שסחבו אותי בדראפט מצויין לכיוון מלון גליליון.

רכיבה זוגית אפיק ישראל

מאפיק ישראל מעדכנים:

“את קו הסיום חוצים ראשונים הצמד Hans Becking ההולנדי, מנצח פלייטיקה אפיק ישראל 2016 ובן זוגו הבלגי Didier Bats בזמן של 3:51:18. בפער ניכר של 5:02 דקות חוצים את קן הסיום Kiesel/ Holz הגרמנים ושומרים על ההובלה הכללית בתחרות בגלל פער זמנים מאתמול. במקום השלישי בפער של 10 דקות ו 38 שניות, מגיעים שוב אביב יחזקאל ושותפו Van Winded. 

בקטגוריית הנשים, צמד הרוכבות השוויצרי/ גרמני Katrin Leumann ו- Verna Huber ממשיכות להפגין דומיננטיות ניכרת על יתר הבנות וחוצות ראשונות את קו הסיום. בפער של יותר מ 6 דקות הגיעו Erlandsson ו- Larsson השוודיות. את שלישית הנשים הראשונה סגרו היום צמד הרוכבות האוקראיניות Krystyna Konvisarova וHana Verheles.  

בקטגוריית הזוגות המעורבים שמרו הצמדים על מיקומי הסטייג’ הראשון ועל ההובלה הכללית בתחרות. במקום הראשון דברה אוחיון ומארקי האבר, במקום השני Tufvessonו- Oijer משוודיה, ובמקום השלישי אולה אוסטרובסקי ואלדד אוחיון.

דרמה נוספת התחוללה היום גם בקטגוריית המאסטרס. לאחר הובלה בטוחה של גלי רונן וליאור זך מאור יחד עם ליאור זהבי ורז יעקובסון בני קבוצתם לכיוון נקודת ההאכלה הראשונה, התפרקה הרביעייה כאשר גלי רונן לא חש בטוב ונאלץ לפרוש. כתוצאה מהעיכוב תפסו את ההובלה נועם שילר וליאור חקלאי מטים בייק וואי ושמרו עליה עד קו הסיום. זהבי ויעקובסון חוצים את קו הסיום במקום השני יחד עם ליאור זך מאור. את המקום השלישי תופסים היום ארנון שדמי ואייל קצנשטיין.

בקטגוריית הגרנד מאסטרס שמרו על מיקומם בראש הפודיום אורן אוזרד ועמוס גרי, אחריהם עמית לוין וזהר גלילי, כשאת השלישייה סוגרים היום לראשונה יוסי פוקר וקובי סימן טוב.”

כתב: צור חלמיש
צילומים: אפיק ישראל, ראנאסקאנר: תומר פדר, רונן טופלברג, דותן הלוי, צורחה

צור חלמיש (צורחה) כותב על אירועי רכיבה ובוחן ציוד בשטח ובכביש. יש לו אופניים אדומים ומתאמנים שמחים מרמת קטקטים ועד מאסטרס כתומים. במשך שנים נהנה מרכיבות כיף עד שקורס מדריכים באיגוד האופניים נתן לו טריגר לשינוי החיים. אתם וילדיכם מוזמנים לבוא לאימון ניסיון במועדון האופניים VELOCITY ברעננה. לפרטים 054-4536874 צור