ביום שישי האחרון יצאו כמאתיים רוכבים ל”רכיבה ידידותית” – רכיבת אופני הרים למרחק ארוך יחסית, של מעל 60 ק”מ באיזור לטרון והרי ירושלים – בחסות קומונת 4Epic. הרוח החיה והמארגן מאיר בוקאי ועוד חברים יקרים מהקמונה. זה היה גם האירוע השני שסיקרנו בחסות קרלסברג, מה שאמר שבייקפאנל הגיע עם ארגזי בירה קרלסברג מתנה להתאוששות מפנקת לכל הרוכבים.

 

מה זו “רכיבה ידידותית”?

זה אירוע פיראטי – משהו שבין אירוע מאורגן לרכיבת חברים לא פורמלית: רכיבה המונית אליה מגיעים לא מעט רוכבים, אולם היא לא תחרות, לא טיול מאורגן בתשלום למוביל טיולים, אולם יש בה את כל מה שצריך בשביל להנות מהיתרונות של כל אלה. היא נשענת על התנדבות ונתינה של אנשים יקרים, לעתים גורמים מסחריים שרוצים לרכז עניין בפעילות שלהם, והיא חינם, היא מפנקת, יש בה מסלול ידוע שבד”כ מפיצים באינטרנט למכשירי ניווט. היא מסתיימת בדובדבן של מפגש סיום לחברותא, בירה והתאוששות, והאווירה מזמינה ומהנה, גם אם המסלול קשה והקצבים גבוהים בחלק הקדמי.

16-021

מימין מאיר בוקאי מארגן האירוע, מאחוריו יאיר מולאי שפינק בתבשילים בסוף האירוע. תענוג של אנשים – מגיעה להם תודה גדולה!

הפעם הקרדיט והתודות הם לחבורה המובחרת שתמכה ויצרה את הדבר הזה: מאיר בוקאי המוביל של האירוע הפעם, ועמו אמיתי טפלא, יאיר מולאי, דני זלנפרוינד, אורי גרוס, דביר אלמוג, ירון כהן ואילן טבת. ולסמיר רומן ומשפחתו מעין רפה!

01-001

מאיר בוקאי -הרוח החיה מאחורי “אפיק הכניסה” מספר:

השנה ובעזרת חבריו מקומונת 4Epic אורגנה הרכיבה. הוא מספר: “זו שנה שישית שקומונת 4אפיק מקיימת את הרכיבה הזו שנקראת “אפיק כניסה” כשהרעיון הוא להפיץ את הבשורה. שיבואו חברה שהם בד”כ “קוראי הצללים” של הקומונה: הם קוראים, מתעניינים אבל מהססים ולא בטוחים.

04-006

…הרעיון הוא לעשות רכיבה שאינה מירוץ אלא במרכזה יותר החברותא והניווט. המטרה לתמוך, לרכוב ביחד, לעודד ואתה באמת רואה לאורך כל המסלול חברה עם חולצות קומונה שהצטרפו לחברה שהם קצת יותר חדשים, ודיברו איתם, ועודדו אותם לשתות ולאכול ברכיבה, והתמיכה הזו בלבד שווה כנראה עוד איזה 5 קמ”ש.

06-009

“השנה רצינו לשנות קצת את המסלול: הבנו שהיציאה מלטרון לכיוון המנזר היא בעייתית ואתה ישר נופל על הרמזור והפלטון הגדול מתפרק, ואז בא “דני גרביים” עם הרעיון של לצאת מערבה, וזה היה יפה ואפשר לשמור על פלטון ארוך. היו קטעים שממש ראית לאורך השדות טור אינסופי צבעוני ויפה של רוכבים וזה היה מקסים. משם להגיע בדרך קצת פחות שגרתית דרך הראל למסילת ציון הדרומית – שזו קלאסיקה של הקלאסיקות של האפיק, ובאמת עליה מדהימה. ראית אנשים, שגם כשהתקשו עמדו בזה סחבו, עלו ונהנו מהנוף.”

12-015

“נכנסנו לסינגל עין ראפה שגם פה היתה התלבטות לא קטנה. לא מעט אנשים אמרו שיש הרבה רוכבים חדשים שיתקעו, שזה יהיה קשה, יפצעו, אבל בסופו של דבר זה עבד יפה. הרעיון שם שהסינגל עובר בתוך הכפר זה מקסים. ארגנו בחור בשם סמיר שהוא מקומי שפתח עמדה עם לאפות ולבנה ומיצים סחוטים, זה היה שיגעון. אחרי זה השביל מתפתל ויורד בין הבתים של הכפר זה ממש כמו חוץ לארץ, מקסים. ההמשך של הסינגל וחזרה בצפונית ובדרך הג’יפים שזה גם טוויסט נחמד.”

26-037

“בינתיים נראה שכולם הגיעו וכולם בסדר בריאים ושלמים. זה מדהים כי כמות האנשים היתה מעל ומעבר למה שהכרנו עד היום. עד היום המקסימום היה בסדר גודל של 90-100 רוכבים. נראה לנו שהגיעו כ 200 רוכבים… כמות אדירה של רוכבים. זה ממש כיף.”

34-049

“העיקר שכולם נהנו וזו חוויה כי יש אנשים שבאים לרכיבה כזו ואתה רואה אותם בבוקר: הם קצת ירקרקים מהחשש והם גומרים רכיבה כזו באווירה טובה, וזה נותן לך בטחון, הם נכנסים לזה, כיף של דבר בסה”כ. בעיקר החברה: אנשים מקסימים בקומונה הזו.”

35-051

כ 400 פותחני בקבוקי בירה ניצפו על המסלול…

“יאיר מולאי שהוא המאסטר שף של הקומונה, וכל מה שקשור לאוכל ופינוקים זה בא ממנו חופשי, פתח פה כמה צידניות עם לחמים וממרחים שהוא עושה.

36-052

…ויש פה את הפרגון המדהים של קרלסברג ובייקפאנל. אנשים בדרך כבר אמרו לי “אני מפנטז על הבירה”, זה היה אחלה וסחטיין על השת”פ. הבאנו עוד קצת חיזוק של בירות בייתיות שאנחנו עושים בעצמנו במבשלה ביתית כזו בוטיק שנקראת זבביר. אנשים אוכלים, שותים, כיף.

42-058

…הגרלנו מזג אוויר מדהים דווקא בשבוע כזה עם שרבים מבאסים. היה מזג אוויר תענוג. אחלה מסלול, אנשים באו בכמויות ונהנו. יש חלק חשוב לפייסבוק לכך שהגיע כמות מדהימה של אנשים.”

46-063
בזכות החשיבות של אירועים כאלה ליצירת עוגנים של הנאה בענף האופניים, שהם קהילתיים וידידותיים, וכדי לתמוך באותם אנשים יקרים שנותנים מעצמם חזרה לקהילת הרוכבים, וברוכבים עצמם, BIKEPANEL ו Carlsberg נותנים לאירועים כאלה העדפה. אתם מארגנים אירוע דומה בערכים שלו (בכל ז’אנר רכיבה – לא בהכרח אופני הרים)? פנו אלינו ונביא שפע של בירה לתמיכה באירוע.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים