לאחר הדחיה הבלתי נמנעת של טור ערד, מרוץ פתיחת העונה באורים הפך להיות יעד המטרה הראשון אחרי פגרה ארוכה. הדבוקה המקומית, מחוזקת ברוכבים זרים, התייצבה בהרכב מלא למפגש הפתיחה המסורתי באורים.

אלוהי מזג האוויר לא נפקדו מהארוע והמרוץ הוזנק בדיוק בזמן (8 בבוקר) ובמזג אוויר אביבי מושלם ל 145 ק״מ (5 הקפות של 29 ק״מ) שטוחים להחריד.

1

מיד עם הזינוק יצאו גל וויץ (IGP) ופטריק טאלאגה (סייקלינג אקדמי) לבריחה הראשונה של היום (בקדמת התמונה). אנו נפגוש את הצמד שוב בהמשך המרוץ. הפלוטון לא איפשר לצמד לפתוח פער הגדול מ 30 שניות ושמר על טווח ראיה. בסיום ההקפה הראשונה נתפסו השניים בספרינט הביניים.

2

 

בתחילת ההקפה השניה הקצב בדבוקה עלה ורוכבים מקבוצות שונות התקיפו ושמרו על קצב גבוהה. הדבוקה לא איפשרה לאף בריחה לפתוח פער של יותר ממספר שניות בודדות. הקצב הגבוה והמיתרים של הקפה 2 יגבה מחיר מהרבה רוכבים בהמשך.

 

3

 

בתחילת הקפה 3, מיד אחרי ספרינט הביניים השני (בסוף הקפה 2), יצאה בריחה של 9! רוכבים (בתמונה נראים הרגעים הראשונים של הבריחה).

4

 

עומר גולדשטיין (500 וואט) יורד הרבה יותר מדי אחורה לקבל מיים. עומר מפספס את הבריחה ונאלץ להשקיע מאמצים רבים לחזור לדבוקה דרך שיירת הרכבים.

 

5

בבריחה החזקה נוכחים – פטריק טאלאגה ומריו דשקו (סייקלינג אקדמי), גיא שגיב ואופיר רבינא (CCC), חן שרייבר וגל וויץ (IGP), זוהר הדרי (TACC), טל גבאי (500 וואט) ורגב פרץ (TNT).

 

6

הדבוקה כמו בכל המרוצים של השנה האחרונה, לא רודפת מספיק חזק ומאפשרת לבריחה פער של דקה וחצי במהלך הקפה 3. בשנה האחרונה לא קרה שנסגרה בריחה של דקה או יותר…

7

בחלקה השני של ההקפה השלישית, מזהה 500 וואט שבהרכב הבריחה שנוצרה, לטל גבאי סיכוי נמוך לנצח את המרוץ עקב נחיתות מספרית, הרכב הבריחה והעובדה שחזר ממחלה ועדיין אינו במיטבו.

החבורה בשחור נכנסת לעבודה ומתחילה לרדוף. טל, המשיך לעבוד עם שותפיו לבריחה.

8

 

לקראת סיום ההקפה השלישית מתפנצ׳ר רגב פרץ וללא רכב סיוע באופק מאבד זמן רב ואת חלקו בהובלת המרוץ. סיום מאכזב עבור מי שהצליח להכנס לחבורה המובילה ביום הנכון ובזמן הנכון. ברקע ניתן לראות את הדבוקה כשהיא סוגרת על רגב.

 

9

מלפנים – השמיניה עובדת יפה יחד ושומרת על מרחק של דקה ויותר מהדבוקה שיושבת כולה מאחורי הרכבת השחורה של 500 וואט.

 

10

 

11

 

בהקפה האחרונה דימה גרבובסקי (דינמו רייסינג), שלא תרם למרדף של 500 וואט עד כה – למה? יוצא לנסיון גישור משמעותי.

שני רוכבים של סייקלינג אקאדמי – גיא גבאי ורועי גולדשטיין, יחד עם עומר גולדשטיין (500 וואט) יוצאים עם דימה ומסמנים את המהלך. הרביעיה נתפסת כעבור מספר ק״מ והפער מהבריחה נשמר סביב ה 50 שניות.

12

 

13

5 ק״מ לסיום, ברור שהמנצח יגיע מהבריחה. מתחיל המשחק.

זוהר הדרי יתקוף ראשון. מאריו דשקו יסגור עבורו את ההתקפה.

גל וויץ יתקוף שני, דשקו סוגר גם את ההתקפה השניה ומוליך את חברו פאטריק טאלאגה אל ספרינט הסיום.

14

פאטריק טאלאגה מנצח את מרוץ אורים 2015 אחרי עבודה קבוצתית מצוינת של כל קבוצתו ומרוץ חזק שלו עצמו. זהו נצחון ראשון לקבוצת סייקלינג אקאדמי ומנהלי הקבוצה ישמחו לקום הבוקר בארגנטינה ולראות את תמונת הסיום.

גל וויץ, במרוץ הטוב ביותר שלו, מגיע שני, מיד אחרי שותפו לבריחה בהקפה הראשונה.

גיא שגיב מקדים את זוהר הדרי בקרב על המקום האחרון בפודיום.

15

אופיר רבינא, רוכב הנוער היחידי בבריחה, מנצח את מקצה הג׳וניורס (בפעם הבאה עדיף להלחם על הנצחון הכללי).

19

התמונה הגדולה

אקדמיה לאופניים

זה נכון שסייקלינג אקאדמי בחרו רוכבים ישראלים חזקים וזרים טובים מאד. אבל היום באורים, האקדמיה רכבו מרוץ מושלם מבחינה טקטית וזה כבר עניין אחר לגמרי – ההתחלה החזקה עם טאלאגה בבריחה הראשונה, ההתקפה שיצרה את הבריחה המנצחת בהקפה 3, הכנסת שני רוכבים לבריחה, הסימון של המהלך של גארבובסקי – בכל נקודה במרוץ הם היו בשליטה ויצרו יתרון מספרי. זה נראה קל אבל זה ממש לא. היו קבוצות גדולות יותר מספרית שרכבו פחות יעיל, נכון וחכם. מלבד האוהל המקצועי אפשר ללמוד על התכנון והירידה לפרטים מדוגמא להתנהלות במהלך ההקפה השניה – רוי גולדשטיין ירד לרכב להביא מיים ולתת למלווה את מעיל הרכיבה של מריו דאשקו חברו לקבוצה. המקצועיות, המהירות והבטחון בהם נעשו המשימות השגרתיות היו ההבדל. רוי כמעט לא התרחק מהפלוטון כשעשה את המוטל עליו – יעיל ונכון (לשם השוואה, קבוצות אחרות עלו וירדו מספר פעמים, התרחקו מהדבוקה). הנצחון מוצדק והושג עם הרבה שכל. שאפו.

500 וואט

זה התחיל בירידה שערורייתית של עומר גולדשטיין לקבל מים בתחילת הקפה 3 – במקום לחכות בסבלנות לרכב הקבוצה שיגיע לדבוקה עומר ירד מאות מטרים אחורה ונאלץ לשרוף לא מעט גפרורים בדרכו חזרה לדבוקה. כל כך מיותר! באותם רגעים ממש יצאה הבריחה המנצחת. לקח יותר מדי זמן להבין שהבריחה לא טובה לקבוצה. למעשה, כשהבינו הפער כבר היה גדול מדי וכבר היה מאוחר מדי. לא עזרה ההקרבה של רוכבי הקבוצה, לא היה להם את כח האש לסגור את הבריחה. הקבוצה לא השכילה לגייס שותפים לבריחה – גרבובסקי, TNT, אשכולות, בשביל אופניים בגליל, היו שותפים פוטנציאלים לעבודה אבל לא נוצרו הבריתות  והבריחה ברחה… אבל אולי הטעות הקשה ביותר היתה שבזמן שחבריו מתים בקדמת המרדף, טל גבאי המשיך לעבוד עם שותפיו לבריחה, ובכך רכב נגד קבוצתו וגם נגד הסיכויים שלו עצמו – אם טל בבריחה לא טוב לקבוצה, לא יסייע בבריחה, יערער את שלמות הבריחה ובכך יסייע לקבוצתו ויעבוד פחות קשה בעצמו. 500 וואט גם רדפו לבד וגם עזרו ליריביהם בבריחה. ניהול מרוץ רע מאד לטעמי.

הארגון

שאפו למארגן התחרות, נמרוד הנגבי, על ארגון מעולה. תודה מיוחדת על השלטים עם המרחק מהסיום. יופי. הגיע הזמן! מצד שני לא יתכן שיקח שעה לקיים את טקסי הפודיום. מספיק עם הערעורים המטופשים שמעכבים מאות אנשים. פודיום תוך 5-10 דקות לכל היותר. ערעורים אח״כ.

 

16

תוצאות נוספות

עילית גברים

  1. פאטריק טאלאגה, סייקלינג אקדמי
  2. גל וויץ, IGP
  3. גיא שגיב, CCC

עילית נשים

  1. רותם גפינוביץ׳, IGP
  2. פז בש, IGP
  3. מורן תל פז, CCC

נוער בנים

  1. אופיר רבינא, CCC
  2. גיא ויינברג, TACC
  3. עומר מור, 500 וואט

נוער בנות

  1. גל חדש
  2. הילה יצחק
  3. שחר צרויה

 

להתראות בבית גוברין, 14 בפברואר יחד עם החברים שיחזרו מארגנטינה ובמסלול מאתגר החגיגה תהיה גדולה.

מאת: דני אסקרוב

ומה דעתכם על הסיקור של בייקפאנל ודני? תנו לנו תגובות, אנחנו צריכים אותן כדי לדעת שזה חשוב למישהו!