עוד בימים של תנועות הנוער אי שם בשנות השמונים העליזות, הייתה לי חיבה יתרה לפעולות ליליות של ה’מכבי הצעיר’. חמושים בפנס היינו נפגשים לעת ליל בשער הגן המקומי, מחופשים לחיילים אמיצים במשימה בעורף האויב, מנסים לחטוף לקבוצה השניה את דגלה ולהחזירו לארץ בטוחה.

הימים ההם חלפו מזמן, הפנסים השתפרו מאוד ואת תנועת הנוער החלפתי במפגש חברתי מסוג אחר. אבל אותה תחושה מתוקה של משימה חשאית שבה לרגש כל פעם מחדש ברכיבת הלילה השבועית. אני רוכב לילה פעם בשבוע כבר שנים. בעצם אם חושבים על זה, זו נהייתה מסורת. לא ברור אם בגלל הבירה עם החבר’ה בסיום או בגלל האווירה המיוחדת ששוררת ביער לאור פנסים לאופניים בשעת לילה מאוחרת (Mission Impossible כבר אמרנו?) או אולי שניהם.

צילום מוצר: יצרן.
בחן וצילם ברכיבת לילה: עופר עברי 

1-Diablo_850x850_WEB_1

לרכיבות הלילה האחרונות קבלתי לידי מהיבואן (CTC \ טרק ישראל) זוג פנסים לאופניים מתוצרת Exposure למבחן. היסטוריית רכישת הפנסים האישית שלי מעולם לא כללה את המותג הזה עקב מחירו הלא מבוטל והודות למבחר פנסים מתחרים בשוק. כמו רובנו, לפני שעברתי לרכוב עם פנסים ממותגים ואיכותיים, רכבתי בלילה עם פנסים סיניים זולים בעלי אמינות מוטלת בספק ונתונה ליד הגורל. כתמורה למחיר זה עבד טוב, עד לשלב שבו התקלות נמאסו ונהיו לי דרישות גבוהות יותר ממוצרים איכותיים יותר והבנתי שתאורה טובה היא בדר”כ גם ערובה לרכיבה בטוחה ומהנה יותר.

חברת Exposure כאמור מייצגת נאמנה את מוצרי הקצה בתחום פנסי הלילה ומציעה לרוכבים באשר הם (יוממות/כביש/שטח) מגוון איכותי ורחב מאוד של מוצרים. על שני הדגמים לשנת 2015 שקבלתי לרשותי אנסה לפרט בהמשך.

1-IMG_3933_37_51_fused-4

פנס קסדה/כידון – Exposure Diablo MK6

מחיר: 1500 ש”ח.

בשימוש במספר רכיבות שטח אגרסיביות אני יכול בפירוש לציין שזהו פנס הראש החזק והאיכותי ביותר שרכבתי איתו. הוא קל (108 גרם) וקטן דיו (114x40x33מ”מ), ואיכות התאורה שלו מבחינת עוצמה ופיזור העדשה עולים על פני המתחרים, על כך אין וויכוח. האור שמתקבל על פני השביל לבן ואחיד. לצערכם, בעוצמה המקסימאלית (1300 לומנס) תוכלו לרכוב שעה לכל היותר ואז תיוותרו לבד ביער, בחושך. אבל אם הגעתם לשלב הטיפוס המייגע, אין בעיה! טפיחה קלה על הפנס ואתם עוברים לעוצמה הבינונית (400 לומנס) איתה תוכלו לרכוב כ 3 שעות וטפיחה נוספת תביא אתכם לעצמה נמוכה (200 לומנס) שתספיק לכם ללא פחות מ 6 שעות של רכיבה. בעצמה המינימאלית כנראה שתרכבו 24 שעות (גילוי נאות: לא בדקתי רכיבה של 24 שעות רצופות במסגרת המבחן, אם דאגתם).

ההתקנה על הקסדה לוותה גם היא בחבלי לידה לא קלים. היצרן מספק מתקן לקסדה שמשלב סגירה של ברגי אלן פלסטיים. בחירה שלדעתי אינה בהכרח הפתרון הקלאסי עקב שחיקה של הבורג הפלסטי בתהליך החיזוק. כמו כן, הפנס לא הרגיש מספיק יציב לאורך רכיבה אגרסיבית בעיקר בשל אורכו של המתאם ואפשרות כיוונון זווית התאורה נותרה מוגבלת. לבסוף גם נשבר המתאם שנראה עדין מדי מלכתחילה. הייתי מצפה מיצרן כה איכותי ליישר קו עם יתר פנסי הקסדה שמשתמשים בדר”כ בתושבת איכותית ושטוחה יותר בשילוב רצועת וולקרו (סקוטצ’) ייעודית שגם יודעת להתאים את עצמה למגוון הקסדות בשוק.

3-20150324_205644

טעינת הסוללה המובנית לעומת זאת קלה, מהירה ונוחה. בחבילה הכוללת של המוצר (אריזה קשוחה ומהודרת) תקבלו מעבר למטען חכם, גם התקן לכידון ושלט אלחוטי אותו תוכלו לקבע על הכידון.

לפנס מספר אפשרויות תכנות ואופציה לשינוי מצב התאורה באמצעות טפיחה קלה על גבי הפנס תוך כדי רכיבה. היי טק! בוחרים למשל שעתיים של רכיבה מראש והפנס כבר יתאים את עצמת התאורה המבוקשת בהתאם לזמן הנבחר.

סיכום: בין אם אתם נמנים על ז’אנר הרכיבות הטכניות הקצרות בסינגלים מהירים או אלו הארוכות יותר שאינן דורשות עוצמת תאורה מטורפת חורכת אישונים, מדובר בפנס נהדר, במיוחד אם אתם חובבי טכנולוגיה. תמורת 1500₪ הייתי מצפה מיצרן קצה לספק מוצר קצה, וסוגיית מתאם הקסדה מעט הפריע לחוויה.

4-20150324_215622

פנס כידון – Exposure Six Pack MK5

מחיר: 3000 ש”ח

ה Six Pack הוא הארי שבחבורה. פנס הכידון הגדול והקשוח ביותר של החברה (362 גרם). הוא בעל 6 לדים מסוג XML ועוצמה מלאה מוצהרת ומטורפת יש לומר של 3200 לומנס. בדומה לדיאבלו אחיו הקטן, מדובר באיכות תאורה מהטובות שיש לשוק להציע אם לא הטובה שבהן. פיזור האור לאורך הסינגל נראה טוב ואחיד מתמיד ובאופן ברור הודות לעדשה מיוחדת שפותחה במיוחד לצורך מיקסום קרן האור שמגיעה מתאורת LED.

מלבד עוצמה מרשימה, הפנס הזה הוא גם המחונן בכיתה. הוא עד כדי כך חכם שאחת שתגדירו לו את זמן הרכיבה הכולל הצפוי שלכם (משעתיים עד 36 שעות), הוא כבר יאיר לכם את הדרך באופן המיטבי ביותר בהתחשב בפרמטרים כגון מהירות, זוויות רכיבה (טיפוס/ירידה) ותוואי הדרך המשתנה (פניות צפופות בסינגל/דרכי עפר ישרות וכו’)!

3-Sixpack_850x850_WEB_1

המעבר בין מצבי הפנס השונים מתבצע בקלות יתר הודות ללחצן/בורר רגיש לחץ בגב הפנס, גם תוך כדי רכיבה כשאתם עוטים כפפת רכיבה חורפית. לפנס מנגנון וויסות אוטומאטי למניעת התחממות הלדים להבטחת איכות התאורה. בנוסף, תוכלו ממש לראות על גבי צג דיגיטלי מהו זמן התאורה שנשאר לכם (שעות/דקות) ואפילו את אחוזי הבטרייה הנותרים כדי שתזכרו לשוב בבטחה לרכבים.

שמנמן השבילים הממוצע (אני), יסתפק ככל הנראה במצב התאורה הבסיסי המקסימלי ופחות יתעסק בתכנותים חכמים. רוכבי המרחקים הארוכים ברמות המקצועניות לעומת זאת ימצאו בכך צורך רב.

סוללה מובנית של 15,500mAh תספק לכם רכיבה בת שעתיים בעוצמה מלאה ועד 36 שעות בתחרויות רב יומיות. כל הגדרת זמנים אחרת, תביא עימה התנהגות תאורה בהתאם למשך זמן הרכיבה שהוגדר ואופיו.

2-Sixpack_850x850_WEB

התקנה ראשונית תדרוש מכם גם כאן שימוש במפתח אלן וחיזוק בורג מתכתי לכידון בהתאם לקוטרו בעזרת גומיית חבק איכותית. אופציית התקנה לקסדה אינה קיימת במקרה של הSix Pack מסיבות ברורות של עודף משקל על הראש.

לפנס פיצ’רים נוספים כאמור כגון חיווי דיגיטלי של זמן הסוללה הנותר, אפשרות לתכנות התאורה בהתאם לזמן/צרכי הרכיבה וכמו כן מנגנון מווסת מתוחכם למניעת התחממות ושימור יעילות הפנס. זה האחרון אגב יכנס לפעולה די מהר אם תרכבו לאט מדי או בעצירות מרובות באמצע הדרך. אם יתחשק לכם לטעון במקביל גאדג’ט נוסף (נגיד סמארטפון) על חשבון סוללת הפנס בחיבור usb תוכלו לעשות זאת גם כן.

סיכום: מחירו הגבוה של הסיקס פאק (3000 ₪) מצדיק בהחלט את איכות התאורה, העדשה ושלל הפיצ’רים. מצד שני אם חשקה נפשכם בכל 3200 הלומנס לאורך כל משך רכיבת הסינגלים שלכם, ככל הנראה שתאלצו להסתפק בשעה אחת של רכיבה בטרם תאלצו לחזור לרכבים. הפנס יתאים יותר לרוכב הלילה בדרכי 4*4 מוכרות יחסית ומוכן להשתמש ברמת תאורה חסכונית יותר.

 

2-IMG_4852

 

צילום מוצר: יצרן.
בחן וצילם ברכיבת לילה: עופר עברי 

 

באנר תחרות עיצוב בתוך כתבות

חלון הגשות העיצובים – עד סוף החודש (מאי)! לחצו על התמונה לפרטים נוספים