הבריחה כמעט מצליחה מול פלוטון עצבני ורוח פנים בקו הסיום. פרננדו גביריה (קוויק סטפ) לגמרי במשחק על החולצה הירוקה ומנצח את סאגן בפעם השנייה השבוע. ואן אברמט (BMC) שומר על הצהובה ליום נוסף.

מאת: אורן ארד
צילום: ASO

השורה התחתונה

פרננדו גביריה מנצח בספרינט קשה במיוחד, אחרי ישורת של כ-2 ק”מ ישרים כסרגל מול הרוח. אנדריי גרייפל (לוטו סודאל) סופסוף מראה את פניו אך מתחיל טיפה מוקדם כדי להחזיק את המהירות עד לקו. סאגן בוחר לשבת על הגלגל של גביריה לפני הספרינט ומצליח לעבור אותו לפני הסיום אבל במטרים האחרונים המהירות שלו גוועת בדיוק מספיק כדי שגביריה יעבור אותו חזרה וינצח בחצי גלגל על הקו.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

סיכום היום

הבריחה כצפוי שיגרה עצמה מיד עם הורדת הדגל וכללה ארבעה רוכבים- שני צרפתים ושני בלגים והיה להם הרבה זמן לדבר על כדורגל… הפלוטון הטיל את מלאכת השליטה במרחק מהבריחה על קבוצתו של מוביל המרוץ BMC. אלו נתנו לארבעת המובילים יתרון נאה של יותר מ-7 דקות – שיא לטור הזה בינתיים – ולא נראו מאוד מוטרדים מהעניין. הם ידעו שאם הספרינטרים רוצים את הניצחון בסטייג’ קבוצותיהם יצטרכו להדביק את הבורחים.

כאשר הפלוטון הגיע לספרינט הביניים היה זה גביריה שלקח את מירב הנקודות, כשאחריו גרייפל ושלישי סאגן. זוהי אינדיקציה שגביריה עוד לא ויתר על החולצה הירוקה ובהחלט מעוניין לאסוף כמה שיותר נקודות על הדרך לפני שסאגן ייקח אותן. היום הוא מפגר ב-4 נקודות בלבד מאחורי סאגן ובהחלט יכול להיות שעוד יחזיר אליו את החולצה, אבל בהמשך הטור, כשנקודות מחכות מאחורי הרים, הספרינטרים הטהורים מתקשים להגיע אליהם. אם הוא רציני לגבי הירוקה הוא צריך פער משמעותי מאלוף העולם.

בחצי השני של היום היו אלה קוויק סטפ ולוטו סודאל שעשו את רוב העבודה לתפוס את הבריחה שנתפסה ממש בקילומטר האחרון.

tour de france

מלבד התרסקות במרכז הפלוטון כ-5 ק”מ לסיום היה זה יום יחסית ללא נפגעים. ההתרסקות הזו אשר פיצלה את הפלוטון בשיא המרדף השאירה מאחור שני רוכבי GC: אילְנוּר זָכַּרין (קטיושה אלפסין) וריגוברטו אוּרָן (EF Education). בעוד אוּרָן הצליח לחזור לפלוטון ולסיים עם כולם, זָכַּרין איבד 59 שניות.

טור דה פראנסהפודיום

  • הדירוג הכללי – החולצה הצהובה: גרג ואן אברמט – BMC
  • דירוג הנקודות – החולצה הירוקה: פטר סאגן – בורה הנסגרו (143 נק’)
  • דירוג ההרים – החולצה המנוקדת: דיון סמית’ – Wanty–Groupe Gobert  (1 נק’)
  • הרוכב הצעיר – החולצה הלבנה: סורן אנדרסן (סן-ווב)
  • הרוכב האגרסיבי – מספר אדום: ג’רוֹם קוּזִין (דירקט אנרג’י)
  • הדירוג הקבוצתי – QuickStep Floors

בריחה

צרפת

היום: שלב 5 – Lorient > Quimper

יום גבעות בן 204.5 ק”מ. המסלול עולה ויורד כל היום וכולל 4 עליות מדורגות. זהו לא יום לספרינט, זהו יום לבריחה. אבל בסופו צפוי קרב על הצהובה.

הבריחה היום לא צפויה להשתחרר מוקדם כמו בימים השטוחים שעברנו עד כה וצפויה גם להיות גדולה יותר כי הרבה יהיו מעוניינים במה שהיום הזה מציע לאמיצים לברוח. מצד שני הפלוטון ישגיח טוב על מי שמנסה לברוח ואם ינסה להתגנב מישהו שמדורג יחסית גבוה אז הפלוטון לא יאפשר זאת.

נקודת ספרינט הביניים ממוקמת בק”מ ה-92, ואם תהיה בריחה גדולה מידי יכול להיות שקוויק סטפ (עבור גביריה) ובורה הנסגרו (עבור סאגן) לא יאפשרו לה לקחת את הניקוד המשמעותי. אחרי הספרינט הזה יהיה לבריחה יותר חופש לרוץ קדימה ולהתחיל לאסוף ניקוד הרים. יכול להיות שנראה כבר רוכבים יותר בולטים שמעוניינים במנוקדת- ואולי גם בסטייג’ – רצים קדימה למטרה זו.

טור

קו הסיום הוא בראש גבעה באורך קילומטר עם שיפוע ממוצע של 4.8 אחוז. קיים סיכוי שהבריחה תנצח היום, אבל גם אם כן, זו הזדמנות נהדרת לפ’אנצ’רים מהקלסיקות לנסות לחטוף מואן אברמט (פאנצ’ר מהקלסיקות בעצמו) את החולצה הצהובה. (פאנצ’ר – Puncheur – רוכב אשר מצטיין בפרץ כח גבוה למשך כמה דקות ומתאים במיוחד לטיפוסים קצרים ותלולים. זה בניגוד לספרינטר שמצטיין בפרץ כח עצום לשניות בודדות, או למטפס טהור שמצטיין בחלוקת הכח לאורך זמן רב.)

נשים לב במיוחד לגריינט תומס (סקיי), לפיליפ ג’ילבר (קוויק סטפ), לג’וליאן אלאפיליפ (קוויק סטפ) ולמייקל מת’יוס (סן-ווב). הם קרובים מספיק בדירוג כדי לקחת את החולצה לעצמם. לא נשכח את סאגן, שיכול להנות מחופש לאסוף ניקוד ללא הספרינטרים, אבל גם רוכבי ה-GC יכולים לנצל את ההזדמנות לגנוב כמה שניות מיריביהם. מה שבטוח הוא שואן אברמט לא יאפשר את כל התרחישים האלו בקלות.

מאת: אורן ארד
צילום: ASO

 


כנסו גם אל מגזין האאוטדור והטיולים שלנו: