הפעם היינו במונט סיינט אן שבפרובנצית קוויבק – עיירת סקי בדרום-מזרח הפרובינציה, בקרבת נהר סיינט לורנס. השילוב של הקרבה למקור מים גדול והרים תלולים מייצרים את  אחד המסלולים הכי קשים וותיקים בסבב – צריך להיות all arounder בשביל להצליח במסלול הזה: יש בו עליות ארוכות וקשות, קצרות וטכניות, סיבובים, ירידות טכניות, ותנאים לא פשוטים הנעים בין חום ולחות מעיקים לגשם ובוץ מחליק.

מאת: יואב גריבי
צילום: רד בול – ברטק וולינסקי

תחרות אופנייםנשים

אחרי העדרות של מרבית הסבב, ג’ני ריזווידז, האלופה האולימפית, חוזרת לסבב, לבחון את הרגליים ולצבור מעט ניקוד שיעזור לה להתקדם בשורות הזינוק.

שינוי נוסף הוא קטיפת תואר נוסף ליאנה בלומוינה האוקראינית, שניצחה באליפות אירופה בשבוע שעבר.

ישר בזינוק ג’ני מחליקה ומתרסקת, ולמעשה מפספסת את הסיכוי להצליח בתחרות הקאמבק שלה. בהובלה פאולין פראנד פרבוו, רוכבת חזקה מאד שהייתה דומיננטית במיוחד ב-2015 (אלופת העולם בשטח, כביש וסייקלוקרוס), יחד איתה הכוכבות הרגילות של העונה: ריטה, אינדרגנד, באטי, וגם אנני לסט, שניצחה את התחרות הקודמת. מתקמבקת נוספת שחוזרת לחזית היא קאתרין פנדרל הקנדית (פעמיים אלופת העולם), שתחרות ביתית כנראה נותנת לה את המוטיבציה להיות בחזית. החסרות היחידות בשמחה הזו הן מובילת הסבב, יאנה בלומוינה ואלופת העולם, לנגווד.

image7

הקנדית רוצה ניצחון ביתי

בתחילת העליה הארוכה של המסלול פנדרל עולה קדימה ומכתיבה קצב יחד עם פרבוו ולאסט. בלומוינה מתחילה לסגור את הפער למובילות.

פנדרל ממש רוצה לקחת את הניצחון, כאן בבית, והיא ממשיכה לרכב בקצב מסחרר ולפתוח פער של 15 שניות על הבנות האחרות בסוף בהקפה הראשונה. אך במשך ההקפה השניה פרבוו הצרפתיה מתעשתת ומתחילה להדביק את הפער. בתחילת הטיפוס הארוך בלומוינה מצליחה להשתחרר מהמקום הרביעי ונצמדת לשתי המובילות. טעות קטנה של פרבוו בעליה עולה לה בגדול כשהיא מאבדת את צמד המובילות ונאלצת לרדוף אחריהן כדי להישאר במשחק.

במרדף אחרי המובילות משתתפות אמילי באטי ואירינה קלנטייבה הרוסיה.

image9

עובדה: נשים חיות יותר זמן מגברים

כמעט בכל תחרות העונה עמדה על הפודיום רוכבת ותיקה (39+). בדרך כלל בגיל כזה כבר קשה מאד לעמוד בקצב שרוכבות הצעירות ממך ב15 שנה מכתיבות. לעומת זאת, בקטגורית הגברים הרוכבים לא מגיעים להתחרות בגילאים האלה בכלל: ג’וליאן אבסלון הוא אחד הרוכבים הכי מבוגרים בסבב בקטגוריה (36). בשנה שעברה הוא עוד ניצח 2 תחרויות, אך העונה היא לחלוטין לא העונה לה קיווה והוא עוד לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, ועוד הודיע על פרישה בתחילת העונה. בעונה הקודמת פרשו חוזה הרמידה (38) וראלף נאף (37), ששניהם כוכבי עבר שנמצאים בהתדרדרות מתמדת בשנים האחרונות.

אבל, אם נשאיר את התיאוריה בצד לרגע, בכל זאת יש כאן אלופת עולם (פעמיים) בת 39 שנלחמת ונותנת בראש על המקום הרביעי, ועוד שתי פודיומיסטיות נוספות מתחרויות קודמות (גאן ריטה וסבין ספיץ). כנראה שיותר טוב להיות אישה… 🙂

ההזמנה של חליפות בייקפאנל עומדת לצאת
מהרו- רק בימים הקרובים ניתן עוד יהיה לרכוש את חליפת הדור ה-6!
לרכישת קיט BIKEPANEL דור 6 – לחץ על קישור זהמבצע קיט בייקפאנל - רחב

בלומינה בדרך לניצחון בסבב

בכניסה להקפה השלישית (מתוך חמש) פנדרל קצת מפגרת אחרי המובילות, במשך ההקפה הפער של השתיים גדל על ל-20 שניות. פרבוו מנסה להתנתק מבלמוינה אבל האוקראינית עקשנית מדי. אבל כשקנדית אחת יורדת, השנייה עולה ובאטי מתחילה להתנתק מקלנטייבה ולהשאיר אותה מאחור.

באמצע הטיפוס העיקרי של המסלול בלומוינה מרגישה את זה ומתחילה ללחוץ בחזרה ומתחילה לסדוק את פרבוו. הפער מתחיל עם 8 שניות הפרש אבל גדל, כיאה להתקפה של מובילת הסבב. פנדרל כרגע רוכבת במעין ‘no mans land’ – לא פה ולא שם. לא נלחמת על ההובלה אבל גם לא נושפים בעורפה. זה אחד המקומות היותר קשים מנטאלית כי אין לך באמת מושג מה קורה סביבך, וכל מה שנשאר לך זה לדחוף ולקוות שתראה את המובילים, ושהרודפים שלך לא יגיחו מאחור בהפתעה. בקרב על המקום הרביעי קלנטייבה ובאטי מחליפות מהלומות אחתת עם השניה.

image6

בלומוינה יודעת שאם היא תנצח את התחרות היא תצבור מספיק נקודות כדי לנצח את הסבב תחרות אחת לפני סגירת הסבב בזכות פער נקודות ניכר: 545 נק’, מהמקום השני- לינדה אינדרגנד. אחרי ההתקפה בהקפה הקודמת היא פשוט לוחצת כל הדרך עד לניצחון הכללי. פאולין פראנד פרבוו מחזירה את רגלי התחרות שלה לכושר ומסיימת במקום השני המצוין, עם תחרות מאד מוצלחת מבחינתה. את הפודיום סוגרות הקנדיות פנדרל ובאטי (3,4 בהתאמה) וקלנטייבה הרוסיה במקום החמישי.

שנת 2017 היוותה כעונת הפריצה של יאנה בלומוינה לזירה הבינלאומית ברמה הגבוהה ביותר- והיא בהחלט פריצה מרשימה. הרוכבת הצעירה הזאת לא מתרגשת מאלופות עולם, אלופות אולימפיות או רוכבות ותיקות עם ניסיון רב ופשוט מתקיפה את כולם – ומנצחת. בלי לראות אף אחד ממטר. התופעה הזו מזכירה רוכב צעיר ושוויצרי, אי שם בשלהי שנת 2009… כעת נותר לנו לשאול האם תצליח לסיים את העונה עם ניצחון בשלושת המירוצים הגדולים (עולם, אירופה, סבב)?

ככה יאנה נשמעת ונראית מקרוב, בראיון מוקדם יותר העונה עבור הספונסר שלה:

תוצאות:

  1. Yana Belomoina – +01:17:52
  2. Pauline Ferrand Prevot – +00:00:44
  3. Catrine Pendrel – +00:01:14
  4. Emily Batty – +00:01:49
  5. Irina Kalentyeva – +00:02:07

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

גברים

רשימת נוכחות: מאת’יו ואן דר פואל חסר הפעם, לאחר שהתחרה וניצח בשבת את מירוץ הכביש ‘Dwars door het Hageland’ שבבלגיה. המקום השלישי משוויץ, אנטון סינסטוב, חסר הפעם לאחר שעבר תאונה בזמן האימונים ושבר את היד (החבר של בנימין שמידט לא רק רוכב נחוש הוא גם מתמחה בחוסר מזל ופציעות, ושבר את העצמות האלה כבר כמה פעמים).

ובצידו השני של הפודיום מאותה תחרות- אחרי מקום שני מפתיע ומצוין בשוויץ, האם נראה את הענק הצ’כי חוזר להתחרות על המקום הראשון עם נינו?

הגברים של בייטי

המעריצים של בייטי

אני מתחיל לחשוב שנינו עשה מנוי לבייקפאנל: באופן די מפתיע וחד פעמי, נינו לא מוביל את התחרות מהרגע הראשון, ואפילו לא יושב בצמוד על המוביל – האם הוא קרא את הפרשנות שלנו מהכתבה הקודמת, הקשיב, וגם הוא חושב שצריך לחלוק מדי פעם עם שאר הרוכבים, כדי שיהיה קצת מעניין?

אבל האלוף האולימפי לא עומד בפיתוי ו-3 דקות אחרי הזינוק, לפני שנכנסים לאזורים הטכניים, נינו תוקף ועולה קדימה. הפעם מצליחים להחזיק איתו 2 הצרפתים – מקסים מרוט (קנונדייל) וטיטואן קארו (BMC). את קבוצת הרדיפה השבועית מרכיבים ג’ורדן סארו, אנריקה אבנסיני ומתיאס פלוקיגר. אבל סארו מעדיף להצטרף לחבריו הצרפתים ולפתוח מעין מאפיה צרפתית על נינו בראש המירוץ.image12

סארו מצטרף, אך זאת לזמן קצר בלבד והוא לא מחזיק את הקצב ועוזב את המובילים בתום ההקפה. את מקומו לוקח מנואל פומיק הגרמני. פומיק מרגיש טוב היום ומעלה את הקצב לנינו וקארו. לאחר מס’ התקפות של פומיק ונינו גם מקסים מארוט צונח. הנותרים מקבוצת הרדיפה (אבנסיני ופלוקיגר) מאבדים כל סיכוי כאשר לפלוקיגר נקרעת השרשרת, ולאבנסיני נגמרים הכוחות. מאחוריהם מגיח סטפן טמפייר, רוכב צרפתי (מה נסגר עם הצרפתים היום?), שבעונות האחרונות חג בטופ 10-15, ומדי פעם מתקרב לפודיום, אבל לא בצורה קונקרטית.. המאפיין לפיו ניתן לזהות אותו, בלי להתאמץ הוא שהוא רוכב העילית היחיד שנראה כאילו הוא מפדל בתוך קערה של חומוס בסל”ד איטי וכבד.

סטפן טמפייר, לנצח בסל"ד איטי

סטפן טמפייר, לנצח בסל”ד איטי

כאשר נותרות 2 הקפות לסיום השטיק הקבוע חוזר – נינו מתקיף בעליה, הפעם זה פומיק שמצליח להגיב, אבל המאמץ של לעמוד בקצב של אלוף העולם ניכר והוא מחליק בירידה הטכנית ומאבד את הקרב על המקום הראשון. נינו פותח פער של 16 שניות על קארו, וכאן למעשה נגמר המירוץ. כמו שזה נראה כרגע אין רוכב בזירת העילית שיכול לעמוד בקצב הרצחני שנינו יודע להכתיב אחרי שכבר עוברות כמה הקפות והתשישות נכנסת לשחק תפקיד.

מראה מראה שעל הקיר, מי מספר אחת בעיר?

מראה מראה שעל הקיר, מי מספר אחת בעיר?

אז בואו נחזור מעט אחורה – במקום החמישי נמצא כרגע מקסים מארוט, שהמאמץ של ארבעת ההקפות הראשונות מתחילות להשפיע עליו. מאחוריו מגיח לפתע גרהארד קרשבאומר (Gerhard Kerschbaumer) האיטלקי (אלוף אירופה בU23 בחיפה בשנת 2010), ויחד הם תופסים את פומיק. שני חברי קבוצת קנונדייל לא מצליחים להתאושש מהזמן שבו בילו יחד עם נינו בפרונט, וקרשבאומר עוקף אותם ורודף אחר המקום השלישי, טמפייר. טמפייר מאד שמח לותר על המקום השלישי שלו- בתמורה למקום השני של קארו. השניים נמצאים צמודים צמודים בעליה הארוכה של המסלול, ובהתקפה של טמפייר רגע לפני ‘לה ביאטריס’ (ירידה טכנית, מלאת סלעים וסוויצ’בק אייקוני) המקום השני אכן נלקח על ידיו.

קארו, עייף אחרי 5 הקפות בקצב של נינו, מסיים את התחרות במקום הרביעי, כשקרשבאומר מצליח לקחת לו את המדרגה האחרונה בפודיום. למעשה, אלה הסיומים הכי טובים של כל אחד מהרוכבים הנ”ל אי פעם בסבב.

נינו מנצח את התחרות, את הסבב ושובר שיא ומנצח 5 תחרויות WC ברצף.

נינו מנצח את התחרות, את הסבב ושובר שיא ומנצח 5 תחרויות WC ברצף.

תוצאות:

  1. Nino Schurter – 1:31:51
  2. Stephen Tampier – +00:00:10
  3. Gerhard Kerschbaumer – +00:00:21
  4. Titouan Carod – +00:00:22
  5. Maxim Marote – +00:01:06

ג’וליאן אבסלון עדיין לא פורש

בראיון שלפני המירוץ אבסלון מודיע בהתרגשות כי הוא לא פורש בסוף העונה. זאת גם הפעם הראשונה שרואים את אבסלון בלי חולצה מיוחדת – את חולצת הכוכבים של האיחוד האירופאי הפסיד בשבוע שעבר לפלוריאן ווגל, ואת חולצת אלוף צרפת הוא הפסיד למקסים מרוט, הכוכב העולה במדינה זו. אולי רוכב ההרים הטוב בהיסטוריה (בכל זאת, 33 נצחונות בתחרויות הסבב) מעוניין לפרוש עם קצת יותר כבוד, ולא במצבו, כשהוא מופשט מכל תואר בו החזיקו עד היום. לנשים זה עובד.

אז מה נשאר לנו לפעם הבאה?

הניקוד הכללי של הסבב כבר סגור – פער הנקודות בגברים ובנשים מספיק גדול כדי שגם אם יבחרו שלא לזנק, בלומוינה ונינו עדיין ינצחו את הסבב. התחרות הבאה שתתקיים בואל די סול שבאיטליה (27.8) תהווה חימום ותמונת מצב למועמדים לאליפות העולם שחלה בתחילת חודש ספטמבר (8-10.9).

מאת: יואב גריבי
צילום: רד בול – ברטק וולינסקי
מנוי חינם על בייקפאנל

כנסו וקבלו מנוי על מגזין האופניים הטוב בישראל פה https://goo.gl/4tGh4F

תודה