אחרי שהיו ב BIKEPANEL משקפי רכיבה של גלוריפיי עם התאמה בעיקר לאופני הרים, אקסטרים וסטריט, הייתי סקרן לנסות גם דגם של משקפיים שלהם שיתאים יותר לספורטאים מהז’אנר המגולח והמהיר, כלומר כבישונים וטריאתלטים. קיבלתי למבחן את ה Gloryfy G9 Radical – הדגם האולטרה ספורטיבי של Gloryfy, בייבוא רשת ריקושט, ויצאתי לריצות ולרכיבות הנה המסקנות לאחר מאות קילומטרים ושעות אוכף ארוכות ומהנות:

מאת: גיאחהimage8

ריקושט – יבואנית משקפי Gloryfy

כן זו אותה רשת שאתם זוכרים אולי מהגיוס לצבא, וששמה קשור בסגמנט החיילים. ריקושט היא רשת Outdoors גדולה מאוד בישראל- מעל ל 50 חנויות שניתן למצוא בהם את כל מה שטיילים, טרקרים, אנשי טבע וחוץ צריכים. יש להם מגוון מותגים שהם מייבאים בכל תחומי ה Outdoors (הלבשה, נסיעות, נעליים, ציוד קמפינג, וכו’), ולאחרונה הם גם נכנסו לתחום הספורט והאופניים, ובמסגרת זו החלו לייבא מותג אוסטרי מעניין שהם עצמם מייבאים בשם גלוריפיי עם וואי…Gloryfy.

  • מותג ודגם: Gloryfy G9 Radical
  • מחיר: 599-699 ש”ח (תלוי עדשה)
  • משקל: 27 גרם
  • לאתר האינטרנט: Gloryfy בריקושט

image7

בלתי שביר – הקטע של Gloryfy

כל חברה, ובתוכה חברות משקפי ספורט צריכה לשאול את עצמה – מה היא מציע שהוא מיוחד? מדוע שהספורטאים יבחרו במשקפיים שלה?

בעולם ניהול, פיתוח ושיווק המוצרים (המקום ממנו אני מגיע במקור…), כדי למקד את השיווק של המוצר ולאפשר יצירת ערך זכיר נהוג להשתמש בכלי שנקרא USP – שמשמעותו Unique Selling Proposition – משהו בולט אחד שגורם ללקוח לזכור ולהעדיף את המוצר שלך. זה לא פשוט לבחור ממגוון תכונות של מוצרים את התכונה שכדאי לתקשר כזו שמובילה. עוד יותר קשה – זה לייצר תכונה מובילה שהיא באמת מבדלת ושונה מהתחרות ושבזכותה ירכשו את המוצר שלך. גלוריפיי, הצליחה לעשות את זה: היא פיתחה מוצרים שה USP שלהם הוא שהם בלתי שבירים. זה אומר שהם משתמשים בחומרים מיוחדים שכולם לא ניתנים לשבירה. זה אומר גם שהם לקחו החלטות שונות לגבי עיצוב המוצר (בעדשות, במסגרות, באפונים ובידיות…) שכולן ניזונות ממטרת העל הזו – לייצר משקפיים שאינם נשברים.

אם לא ראיתם את הסרט – תראו אותו פה:

חוץ מהקטע הטכני הזה, יש להם כחברה עוד כמה תכונות בולטות, שעוברות לאורך קו המוצרים שלהם: הם אוסטריים, והיזם שלהם הוא מעצב. מי שמכיר את החלק הזה בתרבות האירופאית יודע שמדובר בחותמת איכות לא קטנה: התרבות האוסטרית היא חיבור בין זו הגרמנית שדורשת איכות גבוהה לבין קצת השפעות זורמות יותר מהונגריה ואיטליה. היזם שלהם הוא מעצב, וכך שילוב הרקעים האלה שחרר לעולם קו מוצרים שמה שאפשר בקלות רבה לתאר אותו כמשלב קוליות עם איכות הנדסית גבוהה.

image3

בלתי שביר. בתעוקה מקסימלית חלקים יכולים להישלף אבל הם לא נשברים!

עיצוב – מינימליזם מקסימלי ב 27 גרם בלבד

הדבר הראשון שחשים כשמחזיקים את ה G9 Radical הוא את המשקל הרדיקלי שלהם – מדובר במשקף באמת קליל וכמעט בלתי מורגש – תנאי ראשון למשקף מאוד ספורטיבי מתקיים פה ובקלות.

העיצוב נראה ממש מעולה בעיני – אלה משקפיים מהמשפחה חסרת המסגרת, ובעלת המשקף האחד והאחוד לשתי העיניים.

כל החלקים בשחור מט משתלבים זה בזה ללא משחקי צבעים והתחכמויות. מה שמאפיין את הדגם הזה הוא גם מיעוט החלקים. יש לא מעט משקפים מז’אנר דומה שמכילים עוד כמה אלמנטים (נדבר על כך בפרק האוורור) אולם פה יש מינימליזם מקסימלי.

image5

עדשה אפורה נעימה ונייטראלית מבחינת השפעה על הצבעים

התאמה ואחיזה  

חייבים פה “דיסקליימר” – התאמה זה מאוד אישי ושונה מאדם לאדם, ואם המשקפיים האלה הדליקו אתכם- גשו לחנות ותבדקו את הדגמים השונים בעצמכם כי אתם היחידים שבאמת יכולים להסיק מסקנות על ההתאמה עבורכם. אני מנסה פה לתת כמה דגשים כלליים בכל זאת.

עוד לפני ששמים על הראש מגלים מיד שהמסגרות של גלוריפיי מאוד קשתיות ומאוד גמישות. רמה כזו של קשתיות אפשרית במשקפיים בעלי גמישות מספקת, ובשילוב שלה מעידה על אפשרות להתאמה למגוון גדול יחסית של ראשים – כי המסגרת מגיבה למבנה הראש ומתהדקת עליו. יש לי ראש צר יחסית והם ישבו עלי מעולה. המגבלה פה שמעבר לגמישות המקורית של המוצר, אין לו התאמה אישית ברמת אפון או ידיות מתכווננות – אבל הוא מגיב נפלא גם למבנה פנים רחב.

image4

אפון ללא כיוונון אבל ישב טוב גם על האף הצר של הבוחן

יש פה גישה שונה מאוד מזו שתראו ב Rudy Project למשל, בה יש אפון נפרד בולט ויוצא מהמשקף (זה עוד אלמנט שיכול להישבר כשיש אותו), או ידיות ברות “פיסול” להתאמה אישית. כתוצאה מכך ההמלצה שלי היא לעבור ביסודיות בחנות ריקושט על הדגמים הרבים של החברה ולוודא שההתאמה של זה שבחרתם היא גבוהה בהיבטים האלה ואין צורך בקיסטום.

image1

מבחינתי האישית האפון בדגם הזה טיפה רחב מדי. אני בעל אף צר מאוד באזור המפגש עם אפונים ובד”כ מצמצם אותם מאוד כשהם ברי כיוון. הוצע לי דגם עם אפון צר יותר אבל כל הדגם היה שונה והרגיש לי (כאמור זה מאוד אישי) פחות טוב מבחינת היקף ורוחב כללי. כתוצאה מכך העדפתי את האפון הרחב. באופן מפתיע – למרות זאת ובגלל הקלילות והתהדקות הטבעית והקשתית שלהם, ברכיבה (וגם בריצה) הם ממש מעולים עבורי. המשקף ישב מצוין והתאים לזווית הרכונה. תופעה מוכרת לי מעוד משקפיים דומים לאלה נבעה מכך שאין גשר עליון המפריד בין העדשה למצח – החלק העליון של העדשה תפקד כעוד נקודת עיגון ומעט נרטב מהזיעה, אולם לא ברמה שחדרה לשדה הראייה.

הידיות בדגם הזה מסתיימות בפטנט מדליק שלא ראיתי כמותו עדיין: משולשי גומי שמסייעים לאחוז את הקרקפת בחלק האחורי שלהם, ומייצרים עוד שטח מגע מייצב ואוחז.

image2

בקצה הידיות אלמנט גומי גמיש ונצמד לאחיזה

עדשות ואופטיקה

העדשות שבחרו ב”ריקושט” הן עדשות כהות יחסית מהמגוון של Gloryfy במטרה להתאים לצורך ולטעם הישראליים. במקרה הזה הן בצבע אפור – וזה כבר עניין של טעם וצורך. אדי וולמן מנהל המוצר בריקושט מספר שיש מגוון גדול של צבעים ואפשרויות ב Gloryfy. לתחושתי הם פגעו בול ברמת הכהות פה – רמת הבהירות שלהם טובה מאוד, והאיכות בהחלט מוצלחת. אני רוכב אתם גם בימים מוארים לגמרי וגם בימים מעוננים והם איכשהו מכסים את כל הטווח הרחב הזה בצורה מעולה.

מבחינת הפרדת צבעים – רמת ההפרדה של העדשות האפורות אינה גבוהה. אלמנטים בשביל, סלעים, ענפים ואתגרים – רואים אותם אבל הפרדה של עדשות בצבעים חמים יותר בד”כ טובה יותר למטרה הזו. האפור, ולא משנה מאיזה חברה של משקפיים, מעט משטח את הצבעים ולא מסייע כל כך להפרדה הזו שעדשות חומות או אדמדמות מקנות. לכן לטעמי המשקפיים בתצורה הזו יתאימו לטעמי לרכיבת כביש יותר מאשר לשטח.

image6

נראים טוב!

אוורור וכיסוי

כיסוי הוא הסעיף בו המשקפיים האלה ממש מצטיינים – רמת הכיסוי מעולה, מושלמת אפשר לאמר. לא הרגשתי שום חדירת רוח או שמש, או רגישות שנובעת מהעדר כיסוי. המבנה הקשתי במיוחד של המשקפיים והעדשות תורם לכך ומונע חדירת אור ורוח מהצדדים, מלמעלה או מלמטה, גם בתנוחת נג”ש רכונה לגמרי. אין שום צורך לדחוף את המשקפיים למעלה, ואין שום חוויה של הרגשת שולי המשקף או המסגרת (שאין) – כיסוי מושלם של כל זוויות המבט.

לא הייתה הצטברות אדים ברכיבה אבל ביום לח במיוחד כשעמדתי ללא תנועה כן נתפסו אדים על העדשות, אבל כל עוד רכבתי לא היתה בעיה בכלל. כל הדגמים שהגיעו אלי למבחנים (גם ב BIKEPANEL וגם ב RUNPANEL) תפקדו מעולה בגזרת הכיסוי והאוורור.

 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

לסיכום – משקפיים מעולים לרכיבת כביש

אחת השאלות המעניינות אותי במבחן ובתגובה של הקוראים היא – האם ההבטחה הזו של משקפיים בלתי שבירים היא באמת כה חשובה שתוביל קונים אל המוצר הזה דווקא ולא למוצרים אחרים? האמת שכבר היו אצלי משקפיים נפלאים שבחנתי ואפילו אהבתי, אולם לאחר שכבר פורסם המבחן הם נשברו (ציר הידית לא עמד במעיכה אקראית לגמרי), כך שאני בהחלט יכול להבין את היתרון בתכונה הזו. למרות זאת – לא זאת הסיבה שאקנה משקפיים: בעיני העיצוב, ההתאמה, האחיזה, איכות העדשות ואיכות השירות חשובים יותר – ובמקרה הזה, גם אלה מקבלים מענה מצוין.

נקודה לשים לב אליה היא העדר ההתאמה האישית – בעיקר באפונים, מה שמחייב בחירת דגם קפדנית יותר בחנות ריקושט, אבל לאחר שאיתרתם דגם שיתאים לכם ולמבנה פניכם – תגלו מותג חדש מעניין ואיכותי. דגם ה G9 הספורטיבי הזה נהנה מיתרון בולט של משקל קליל ממש (27 גרם בלבד), כיסוי מלא ומוחלט של העיניים, ואחיזה שממש נתפסת לפנים. זה מוצר מרשים לא רק בהיבט ה”בלתי שביר” אלא גם בביצוע הכללי. ניכרות בו תכונות חשובות של איכות, עדשות טובות, כיסוי מעולה, ועיצוב יפה.

מאת: גיאחה
מגזין האופניים הטוב בישראל

מנוי (חינם) למגזין הריצה ראנפאנל פה: https://goo.gl/Auzkl9
מנוי (חינם) למגזין האופניים בייקפאנל פה: https://goo.gl/4tGh4F

תגובות לכתבה יתקבלו בברכה