התחרות האחרונה בסבב הספרינט אולמאונטיין (AM) העלתה בי זכרונות עבר. לפני כמעט חמש שנים ב- 21.06.2008 נערכה לראשונה בסינגל “הפגודה” הלא רשמי תחרות AM פיראטית . לתחרות זו התייצבו 93 רוכבים/ות, מייטב רוכבי ה- AM/ DH שיש לארץ להציע. אז התחרו אגדות DH ברוכבי AM ו-XC על תואר “שיאן המסלול”. שמות כמו : אמיר כספי, אביעד יזרעאל רומן צ’פרק ועוד. (למי שרוצה להזכר מהם ההגדרות השונות לסוגי התחרויות השונות – כנסו לכתבה: “מה אתה רוכב?” של חובב).

4-___ ____ ______ _____ __ ___ _______

חום לוהט ודרדרת קיבלו את פני הרוכבים

לאחר כ- 3 שנים של בצורת בתחרויות אולמאונטיין ביער בן-שמן, התקיימה ביום שבת ביער  הפופולרי התחרות הרביעית בסבב ליגת ספרינט AM בארגונו של עירא שמש (ג’אמפ אפ) ובחסות KTM ישראל ומנהלה רועי שבילי (הסבב השנה כלל תחרויות ביער קנדה, יער מענית ובכרמל כאשר התחרות הרביעית כאמור התקיימה ביער בן-שמן). צוות מנצח אשר הקדים להביא לנו בשנתיים האחרונות תחרויות אולמאונטיין משובחות המאורגנות להפליא.

5-___ ____ ______ ______ ______

נגה כורם כהרגלה מסיימת ראשונה

 

מסלול סינגל ה”פגודה”

בניגוד למסלול הפגודה הפיראטי, מסלול התחרות התקיים על בסיס הסינגל הכחול הקק”לי היורד (יותר נכון עולה לפי כוונת בוני השביל) מאמפיתאטרון שבמצפה מודיעין ובמקביל ל”פגודה” הידועה שביער. אגב למי שלא מכיר, מדובר בפגודה תאילנדית מסורתית, מתנתו של המלך “בומיבול” התאילנדי לעם ישראל לציון חגיגות יום העצמאות החמישים למדינת ישראל, בשנת 1998. מסלול התחרות נפרס על כ- 1.5 ק”מ במגמת ירידה לא מסלול טכני במיוחד הכולל ששתי פניות הדוקות וקטעי דיווש רבים. נוכח מזג האויר הקיצי (חום, חום, חום) גם הדרדרת הצטרפה לחגיגה וסיפקה דרמה רבה כאשר רוכבים רבים ניסו לשמור על אחיזת הצמיגים בקרקע המשוחררת …

3-___ ____ ____ _______ ___ _____ _____ ______

גיא דביר מדלג בקלילות מעל הדרופ היחיד במסלול

קרב ענקים

אם בתחרות הראשונה לפני 5 שנים, התחולל קרב ענקים בין אמיר כספי, רומן צ’פרק ואביעד יזרעאל כשרגלו של האחרון על העליונה, הפעם היה תורם של דימה רפקין (TREK-HD), גיא בר (bikedeal.co.il) ואור גוב (moto-ofan) להיאבק על הבכורה בקטגוריה המרכזית –  “קטגוריית הפרו 16+”.

אור גוב, רוכב הדאונהיל הצעיר, המתעתד להתחרות בליגת הדאונהיל ה- IXS האירופאית, סיים במקום השלישי בזמן של 2:14.428 דקות (המהיר מבין שני הראנים). לפניו במקום השני מסיים גיא בר, אשר ננמצא בכושר מעולה, בזמן של 2:13.399 דקות – גיא בר אשר ניצח ביתר התחרויות בסבב הוכתר בסיום התחרות כמנצח הסבב בקטגוריית הפרו 16+.

2-____ _______ ____ __ ________ ______ 30 __ 40

דימה קוליקוב מנצח את קטגוריית ספרינט 30 עד 40

במקום הראשון, הרוכב הבינלאומי דימה רפקין שחזר לפני כשבועיים מתחרות הראשונה בסבב האנדורו העולמי ב- PUNTA ALA איטליה (כתבה חוויתית בהמשך …) והספיק להתחכך שוב עם צמרת רוכבי האנדורו העולמית. דימה רפקין סיים את מסלול “הפגודה” בזמן מעולה של 2:12.507 דקות – זמן המעניק לדימה את ראשות הפודיום.

קישור לתוצאות נוספות של התחרות הרביעית : http://tnuatiming.com/races/allmountain/2013/allmountain2013r4.html

רפקין סיפר עם סיום התחרות : “התחרות הייתה קשה בעיקר בשל תנאי מזג האויר. החום והדרדרת נתנו את אותותם. אני שמח שבגילי (36) הצלחתי לגבור היום על רוכבים צעירים ומוכשרים. סיבה נוספת שבגללה אני נהנה להתחרות. השנה אני מתכוון להתחרות באוקטובר בתחרות אנדורו נוספת באיטליה והמטרה כרגע היא לשמור על כשירות ולהמשיך להשתפר”.

1-_____ _____ __ ___ ____ _____

רפקין ראשון בר שני וגוב שלישי

התחרות הרביעית בליגת הספרינט מסכמת סבב אולמאונטיין/אנדורו ישראלי/סופר D (איך שלא תקראו לסוג כזה של תחרות) נפלא ואיכותי. מלבד זירות התגוששות בין רוכבים מוכשרים המתחרים בארץ ואף בחו”ל הסבב עצמו מהווה אירוע מפגש בין רוכבים מקצועיים חובבי רכיבה וקהל האוהב לצפות באירועי אקסטרים. כאן המקום להודות לעירא שמש (ג’אמפ אפ) ונותני החסות אשר בשלוש השנים ייצרו מסורת תחרויות אולמאונטיין איכותית המהווה ושטח אימונים חשוב עבור רוכבים רבים המעוניינים לשפר את חווית הרכיבה שלהם ולממש את ייצר התחרות הטמון בהם. כולנו תקווה כי המסורת תגלוש גם לשנה הרביעית (וכן הלאה …) ותהווה את ניצניו של סבב אנדורו ישראלי רב שלבי !

והנה הסרט של אלברט קשת שממשיך ומתעד את תחרויות ה AM בעקביות מרשימה:

[youtube]http://youtu.be/7mUFwEo_6G4[/youtube]

צילום: אלון שם-טוב (לפייסבוק של אלון)

חובב הרוש הוא נציג הז’אנרים הכי חשובים בענף האופניים הישראלי: אופני הרים ורכיבת שבילים – מטיולים דרך אול מאונטיין ועד דאונהיל. הוא עורך דין מוסמך שהחליט להתעסק במה שמעניין אותו על אופניים כעיסוק עיקרי. בעברו ערך את מגזין אופניים, ניהל חנויות אופניים ועוד.