Value for money היא הדרך הפשוטה ביותר לתאר את התהליך שעובר במוחו של הקונה הישראלי: אם זה נראה כמו ברווז, צהוב כמו ברווז, צף כמו ברווז אבל עולה 30 שקל פחות- נקנה את זה! גם אם זה אומר שויתרנו על פסל ברווז מתקופת שושלת צ’או מינג וקנינו ברווז אמבטיה מגומי. האם זה נכון גם עם ביגוד אופניים?

מאת: יואב גריבי
צילם: גיאחה

ביגוד רכיבה- אני מאמין

אני מאמין גדול בכך כשאתה קונה משהו ב-5 שקלים במקום ב-50, המוצר הזה גם יהיה שווה חמישה שקלים בסופו של יום, ולא יהווה תחליף ראוי ל-50 שקלים. אני מאמין בנכונות של הדברים האלה, באמת, אבל מה לעשות שאני צבוע. מודה באשמה. מצד אחד לא תראו אותי עם טלפון סיני שעולה 800 שקל, אבל אני כן קונה בלי בושה מגיני מסך ושטויות מאיביי בחמישה שקלים. אני פרפקציוניסט מהשורה הראשונה אבל כמות הפעמים שאמרתי “נו יאללה בסדר, מי רואה את זה בכלל” תגרום לכם לחלחלה. אין שום סיכוי בעולם הזה שאני לא ארכב עם סט רכיבה שעולה פחות מ-700 שקל, אבל כניסוי מדעי מטעם BIKEPANEL – הזמנתי סט של ביב + חולצה ב-88 שקלים מעלי אקספרס.

ביגוד

“ווען דער מענטש טראכט, גאט לאכט”

 

טענה שבאה וחוזרת בתגובות לכתבות- בהרבה ממבחני ביגוד אופניים שנעשו כאן בבייקפאנל היא ש-“לא צריך להוציא יותר מ-100 שקל על ביגוד אופניים”. מאחר ואני אחד שנמצא במחנה השני, ומאמין בכל ליבי שמחיר גבוה יקנה לך מוצר איכותי, החלטתי לשים סוף להשמצות האלה – הזמנתי חליפה ורודה תואמת ג’ירו וחיכיתי בסבלנות שתגיע לארץ כדי שאוכל להשמיץ אותה בפומבי. אחרי 3 חודשי התעללות במוצר הסיני הזה, עם התפרים המעפנים, הפרופורציות המוזרות והמחיר ההזוי הזה אני יכול להכריז בגאון: אוי, כמה טעיתי.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

ברשותכם, נתחיל בהתחלה

הצעד הראשון היה להיכנס לאתר של עלי אקספרס ולחפש סט ביגוד אופניים. האתר של עלי אקספרס בנוי בצורה קצת מוזרה, טקסטים בהכלאה של Google translate אך בבניה של אתר באנגלית. אם אתם גולשים באינטרנט יותר מיום אחד, סביר להניח שתצליחו למצוא את מחוז נפשכם ובמחיר הזוי כולל משלוח. אחרי שמצאתם את סקשן הביגוד, נשאר לבחור עיצוב. משימה לא פשוטה בכלל מאחר ויש באתר יותר מ-66 אלף מוצרים בקטגוריה. המון עיצובים גנובים של ALE, קבוצות פרו טור, ביגוד אוקטוברפסט מסורתי ועוד. האפשרויות הן ללא סוף, ולכם רק נשאר לבחור.

value for money

את המידות ניתן לראות בטבלת מידות בדף המוצר, וכמו כל הזמנת ביגוד אופניים באינטרנט (גם אצלנו בשיתוף הפעולה על GSG) עליכם למדוד את עצמכם ולהחליט איזו מידה מתאימה לגופכם. בחרתם, עיצוב? מידה? צבע כתפיות לביב? עכשיו נשאר לשלם בעזרת אשראי (אין Paypal ו.. כן זה מלחיץ!) ולהמתין. לחליפה שלי לקחו 3 שבועות להגיע אל פתח דלתי שלי מיום ההזמנה באתר.

ביגוד אופניים

Suit up

חולצה

  • עיצוב – אני אישית מת על העיצוב הזה שבחרתי. הוא מגניב, מודרני וורוד (שזה הצבע הכי מהיר). קיבלתי עליו לא מעט מחמאות, והרבה קולות התפעלות הגיעו אחרי ששמעו את המחיר ההזוי. באתר יש המון המון עיצובים, כך שכל אחד יוכל למצוא משהו שמתאים לו.
  • גזרה –  החשש הכי גדול מקניית ביגוד אופניים באינטרנט ללא מדידה היא כמובן טעות במידה. במקרה שלנו אני הזמנתי חולצה במידה M (ב-GSG אני S ובג’ינגה- M) והתוצאה- החולצה יושבת יופי על הגוף! הגזרה היא לא לגמרי slim fit, אבל היא יחסית צמודה. החולצה ארוכה מדי בשבילי בחלקה התחתון, אבל יש לי פלג גוף עליון קצר יחסית. רוחב הכתפיים מתאים והשרוולים לא קצרים / ארוכים מדי. עד עכשיו – הצלחה!
  • קירור – הבד של החולצה הוא המקום שבו מרגישים את ההבדל במחיר. זהו אריג מנדף, ולא יותר. אין כאן אריגים שונים, גב מרושת, רשת מש בבית השחי או כתפי לייקרה. כל החולצה תפורה מאותו אריג פשוט, שעושה את העבודה בצורה הבסיסית ביותר ותו לא. לשמחתי החולצה הגיע עם רוכסן מלא, שתרם רבות לפשיטה של החולצה בסוף כל רכיבה קיצית ודביקה.
  • גמרים ופינישים – גם כאן לא תמצאו יותר מדי נקודות להתענג עליהן- גמר השרוולים נגמר בתפר פשוט, בלי רצועת לייקרה צמודה או גומי. בעיקרון זה לא בעיה גדולה עד ליום שבו נזקקים לשרוולים, ואז אם אתם לא שריריים וחטובים (אני לא שרירי וחטוב) השרוולים פשוט יחליקו לכם מהזרוע בכמה רגעים ספורים (ואני מדבר על רכיבת כביש רגועה כאן).
    ידית הרוכסן קטנה ולא משמעותית, ויש 3 כיסים מאחורה, ללא כיס מוגן מים או סגירת ריצ’רץ’. רצועת גומי החבויה בתוך תפר בד בתחתית החולצה תופסת את כל העסק הזה מלמטה. בגלל שלבד אין מקדם חיכוך גבוה מול מכנסי ליקרה, החולצה תמיד מטפסת כלפי מעלה, לכיוון הבטן.

ביגוד רכיבה

בסה”כ מדובר בחולצה שהיא בסדר גמור, לא יותר מזה. הנידוף שלה הוא בסדר, אני לא מרגיש שאני רוכב עם מזגן אבל גם לא מת מחום. הכיסים בגודל מצוין ואפשרו לי להכניס טלפון, אולר כלים וחטיפים בלי בעיה ובלי ששום דבר יברח באמצע הסינגל. היא מכסה את כל ה-basics.

אבל כשלובשים אותה לא מקבלים את אותה תחושה שמקבלים עם חולצת high end. הגזרה, שהיא מעט יותר משוחררת, יחד עם אריגים פשוטים וגימורים בקצוות מרגישים פשוטים וזולים והרבה פחות כיף לרכב איתה מאשר עם חולצות יקרות יותר.

מכנסי רכיבה

ביב רכיבה

  • עיצוב – גם כאן, אין לי שום מילה רעה לומר על העיצוב. נראה פגז, אלגנטי, מגניב ומשתלב מצוין החולצה. חשוב לי לציין כי במעמד ההזמנה יש אפשרות לבחור את צבע הכתפיות של המכנס, אם יש עוד מישהו בעולם הזה שזה משנה לו כמוני.
  • כתפיות – אולי זה קשור למידה, אבל במכנס הזה השלייקס מתחילים בנקודה מאד גבוה ביחס לביבים אחרים, איפהשהו מעל הפופיק. המיקום הזה מאוד בעייתי, שכן הוא נותן תחושה שהביב קצת יותר צמוד לגוף ולבטן מביבים אחרים. הכתפיות עצמן הן די מלאות, עם חורי אוורור קטנים מאד.
  • ריפוד – המון סיסמאות נשפכות שם, בכיסוי של הריפוד. מילים כמו “Comfort zone”, “Aircool” ו-“150 Density”. מה הן אומרות? יש לכל החיבורים האלה משמעות מסוימת? בכל מקרה, הריפוד עצמו נראה עבה, איכותי ומחוזק במקומות הנכונים.
  • גמרים ופינישים – בקצוות המכנס יש 2 רצועות לייקרה שתופסות את העסק פחות או יותר במקומו. בניגוד למכנסיים ברמת גימור גבוהה יותר, שבה הצד הפנימי של רצועת הלייקרה הוא מעין חומר ‘דביק’ יותר, שתופס את קצה המכנס בצורה מהודקת לירך, כאן הגמר החיצוני נכנס פנימה. לחברה השעירים זה יהיה נחמד, למגולחים קצת פחות.

ביגוד

הריפוד

תראו, בסופו של יום, כל העסק הזה של מכנס רכיבה קם ונופל בזכות הריפוד. זה לא משנה אם העיצוב טוב, החומרים טכנולוגיים או אם יש מנוע קטן שעושה לכם מסאג’ בטוסיק- אם הריפוד לא טוב המכנס הולך לפח!

הביב הנחמד והסיני שלנו עבר מגוון גדול של רכיבות- רכיבות גניבה של אחרי הצהריים באמצע השבוע, רכיבת כביש ארוכות בגלבוע, מרתון אופני הרים, רכיבות סינגלים בשישי והיד עוד נטויה. בכל המקרים המצוינים הביב התגלה כנוח. הוא לא יהיה הבחירה הראשונה שלי בארון לרכיבת כביש או רכיבת נפח ארוכה בשטח, אבל הוא בהחלט עושה את העבודה שלו נאמנה, במיוחד לרכיבות קצרות.

דווקא החלק שבו הביב הזה פחות נוח מאחרים הוא הכתפיות שלו והמיקום הגבוה שלהן. בגלל שכל העסק הזה עולה הרבה מעל הפופיק, הוא מייצר תחושה לא נעימה, כאילו הכניסה אתכם לחליפת לחץ. הייתי מתרץ שזה בגלל הכרס, אבל כזאת עדיין אין לי – מה שאומר שזה לא יתאים לכל מי שאינו דקיק ממש – ופה יש סתירה קשה לקהל המטרה העממי יותר ומשקיע פחות של המכנס: ואם נהייה מכלילנים וסטריאוטיפיים- לרוב הישראלים זה לא יתאים.

ביגוד

לסיכום

נכנסתי למבחן הזה עם מטרה אחת ברורה וקלה: להפריך ולהביך את תיאורית הקמצנות הישראלית. בתיאוריה- הכל היה מוכן לטובתי. אבל כשהגיע השעה הבנתי שאני טועה, ועד כמה שזה מכעיס אותי לכתוב את זה עכשיו- כן- אפשר להשקיע פחות מ-100 שקל על ביגוד אופניים!

זאת אומרת, לא, לא בדיוק.

תראו, לכל הדעות יש כאן עסקה מצוינת: סט ביגוד שממלא “וי” בכל הקופסאות, ועדיין משאיר לכם עודף לשווארמה (בפיתה, לא לאפה) בסוף היום. לומר שמבחינת feel היא יכולה להתחרות בביגוד איכותי? לא. אישית אני עדיין מעדיף את חליפות ה-BIKEPANEL (שיוצאות בשיתוף עם GSG ב 550 ש”ח מדי פעם) מאשר החליפה הזו, אבל לא כולם מתרגשים מה-feel הזה כמוני. יש חבר’ה שבלי ספק לא אכפת להם אם החולצה עשויה מצמר פרואני או מלייקרה של אסטרונאוטים, רק תן להם לרכב. ואם הביגוד יהרס אחרי שנה? שיהרס! נזמין אחד חדש בכלום כסף.

 

מאת: יואב גריבי

תמונות: גיאחה