בני ברגר, המאמן של “רוכבי ראשון” זיהה את הבעיה של “כניסה לרכיבת כביש”, ומציע לה פתרון נפלא: הוא הקים שתי קבוצות במסגרת קבוצתו רוכבי ראשון: אחת המיועדת להכנסה חלקה של רוכבים חדשים לענף אופני הכביש, ואחת שקולטת אותם לאחר כמה חודשים כשהם כבר מוכנים!

להצטרפות לקבוצה: צרו קשר דרך עמוד הקבוצה בפייסבוק או התקשרו לבני ברגר- 052-4268183
מאת: רוכבי ראשון

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

איך נכנסים לתחום רכיבת הכביש?

איך אתה נכנסת לענף אופני הכביש? סביר להניח שרצית לרכוב כביש, ודיברת עם מישהו. הוא שלח אותך לאיזה שהיא חנות ויצאת עם דגם ראשון. האופניים הראשונים אולי היו מדגם גדול מדי? קטן מדי? מתאים יותר או פחות? לא היה לך מושג קלוש ולכן הסיכוי לטעויות היה גדול יותר. אם היה לך מזל, היה שם חבר רוכב רציני שליווה אותך קצת יותר. אם ממש הסתדרת בחיים, היה לך מנטור סבלני שהכניס אותך אל התורה הזו – רכיבת אופני כביש, צעד צעד – עד שיכולת לרכוב עם קבוצת רכיבה מנוסה יותר.

למחפשים את הסביבה שתלמד אותם את יסודות רכיבת הכביש, תביא אותם ליכולת לרכוב 100 ק”מ ויותר, תוך צבירת גובה מצטבר, במסגרת חברתית נעימה לספורט, עם חברה מאוד חיובית ועם אנשים שלא משחקים משחקי אגו בשבתות שלהם – הקים בני ברגר את רוכבי ראשון.

אם לא ראיתם את הסרט למעלה – לחצו Play פה: 

Rishon Riders

זו קבוצה מאוד מיוחדת ושונה. זו אחת הקבוצות היחידות בישראל שבנויה לקלוט אנשים שלא רכבו רכיבת כביש כלל ומעוניינים בקבוצה חמה ותומכת ומאמן שיכניס אותם לספורט. 

בני ברגר המאמן ומוביל הקבוצה, מוביל שתי קבוצות למעשה, כאשר אחת היא של אלה שכבר יודעים להשלים רכיבות ארוכות ואתגריות, והשנייה של רוכבים חדשים אותם הוא מדריך צעד צעד, עד שיכנסו לקבוצה המנוסה יותר. מעבר לכך, מדובר בסביבה חמה מאוד, נעימה, ללא תחרותיות, ועם המון סובלנות כלפי האטיים יותר. להכנת הכתבה הזו רכבנו רכיבה ארוכה של כ- 90 ק”מ על 800 גובה טיפוס מצטבר, עם רכב הליווי והתמיכה של לילך גלבוע מנהלת הקבוצה, ונהנינו מאוד מרמת התמיכה, הפריסה של הסיום, והוייב החיובי. וכמה מתוכם באמת מראשון, אתם שואלים? הרוב הם אומרים לי. וגם מהרבה ממקומות אחרים כגון פ”ת, רעננה, אריאל ועוד…

רכיבת הכביש בשבת

נהנים ברכיבת שבת של 90 ק”מ

רקע אישי – בני ברגר מאמן “רוכבי ראשון”

בני הוא בן 44, נשוי + 2. בעברו מתחום המכירות, וכשראה שהוא נשאב ומעמיק בתחום האופניים החליט להתמקד בעניין ולפתח את קבוצת רוכבי ראשון שאותה הקים ב 2008. בשנה הראשונה של הקבוצה היא היתה קבוצת שטח, ולאחר מכן עברה לכביש.

בני הוא בוגר קורס מדריכים, ולמרות שרוכב בעיקר כביש, הוא אינו זונח את עולם רכיבות השטח וניתן למצוא את בני מגיע מידי שנה להישגים באליפויות ישראל במרתון אופני הרים. השנה באליפות ישראל באופני כביש הגיע למקום שמיני ובשנה שעברה למקום שני בקטגורית לוחמי סוף שבוע.

image05

בני אינו מתחרה רק בתחרויות כביש ושטח בארץ, אלא גם בתחרויות מעבר לים. בשנת 2014 התחרה בתחרות הזוגות הנחשבת לאחת הקשות בעולם: ה- Tour TransAlp, בה הוזנקו המשתתפים בגרמניה, עברו באוסטריה וסיימו באגם גרדה שבאיטליה. לאחר שבעה ימי רכיבה קשים ומפרכים הם צברו 824 ק”מ וטיפסו 19,200 מטר טיפוס מצטבר בהרי האלפים. וכעת, בשנת 2017 יתחרה שוב בני באותה התחרות שתכלול מסלול שונה ומאתגר אף יותר.

לדברי בני, את הידע והניסיון הרב שהוא צובר באימונים ובתחרויות עצמן, הוא מעביר למאומניו. ידע זה שווה עבורם הרבה מאוד, ובסופו של דבר התוצאה מדברת בעד עצמה. נוסף על האימון באופני ראשון הוא גם Coacher, ומאמן ילדים ובני נוער עם הפרעות קשב וריכוז בשיטה ייחודית בישראל אותה פיתח, שיטה המשלבת את האופניים ככלי אימוני טיפולי. ב- 2015 הקמתי את קבוצת המתחילים שהיא אחת הקבוצות היחידות אם לא היחידה בארץ הייעודית למתחילים. וב- 2016 פתחתי את בית הספר לרכיבת שטח לילדים ולבני נוער של רוכבי ראשון – באופני שטח”. בקרוב תיפתח קבוצת שטח לרוכבות ורוכבים מתחילים. בסה”כ בכל המסגרות שבני מוביל יש כיום כ- 50 רוכבות ורוכבים.

image03

בני ברגר: מוביל כ 50 רוכבים ברוכבי ראשון, ומהווה כתובת ייחודית לרוכבים חדשים

על הקבוצה והאופי שלה

למעשה ישנן שתי קבוצות ברוכבי ראשון: קבוצת החזקים וקבוצת החזקים יותר… (מתחילים ומתקדמים). “הקבוצות מתאמנות על פי תוכנית אימונים שאני מוציא אחת לחודש ברמה קבוצתית, ורוכבים שזקוקים להתאמות ייעודיות עבורם מקבלים הכוונה אישית בהתאם לצרכים הפרטניים שלהם. למשל: רוכבים שחוזרים אחרי השבתה או פציעה, או לקראת אירועים ייחודיים. אני נותן לרוכבים הנחיות או תכנית לא במסגרת הקבוצה”.

באמצע השבוע הקבוצה מתאמנת בימי שני ורביעי בבוקר במתחם הסופרלנד. מדובר במסלול מעגלי של כ 4 ק”מ שבשעות הבוקר אין בו כמעט תנועה של כלי רכב ואפשר להתאמן בו בצורה בטוחה. בימי שישי – הקבוצה המתחילה יותר רוכבת את האימון העיקרי שלה בטווחי ה- 60-70 ק”מ ובמהירויות נמוכות יחסית של 20-21 קמ”ש ממוצע לרכיבה.

קבוצת החזקים יותר הם בעלי כושר גופני גבוה, מיומנים ברכיבות נפח וקבוצה זו מתאמנת בהתאם ליעדי הקבוצה בימי שבת. בנוסף לקבוצות הרכיבה, תחת המטריה של בני, יש גם קבוצה חדשה וצעירה יותר של “רצי ראשון” אותה מאמן מוטי אוזל.

image02

תמיד ברכיבה בטוחה, מסודרת, עם רכב ליווי ותמיכה לוגיסטית

קליטת רוכב או רוכבת חדשים

רוכבים מתחילים לא נכנסים ישר לאימון קבוצתי מלא: “אני לא זורק אותם ישר למים העמוקים, חד משמעית לא. האימונים הראשונים שלהם יהיו איתנו בסופרלנד בליווי צמוד אישי שלי – אני עוקב, בודק ועובד איתם על הכל מהרמה הבסיסית ביותר של החלפת הילוכים נכונה ומיומנויות רכיבה. אחרי שאני רואה שהם מתחזקים אני מביא אותם איתנו לאימון של יום שישי, וגם אז הם לא יעשו את כל האימון: הם יישבו ברכב הליווי, ויירדו לקראת סוף האימון, כאשר בכל רכיבה אגדיל להם לאט לאט את המרחקים עד שהם יוכלו לרכוב את מלוא המרחק עם  הקבוצה, כדי שאוכל לבנות את היכולת שלהם בצורה הדרגתית, וגם כדי לא לפגוע באיכות האימון של שאר הקבוצה.

image01

חלק חשוב בהווי: אירועי עוגן מאתגרים וטיולי אופניים

אירועי העוגן של הקבוצה

הגראן פונדו בכל שנה הוא אחד מאירועי העוגן שלנו במרץ. כמו כן יש לנו מדי שנה רכיבה מסורתית מראשון לאילת ביומיים.

השנה יהיה לנו גם מחנה אימונים בן שלושה ימים בשם “סובב דרום”: מדובר בכ- 500 ק”מ על יותר מ- 7,000 מטר טיפוס מצטבר: ראשון-ערד, ערד-מצפה רמון דרך מעלה עקרבים ומעלה ירוחם ומצפה רמון-ראשון. “זו תהיה רכיבה מאוד מאתגרת לגוף ולנפש, שמביאה את המשתתפים בה לתעצומות פיזיות ונפשיות מאוד גבוהות, ובהתאם לכך יכולת הרוכבים תהיה גבוהה יותר. וזו חוויה אדירה שאנחנו יוצאים אליה בפעם השנייה מאז הקמת הקבוצה”.

זה לא הכל: מתוכננות שתי רכיבות בחו”ל בספטמבר אוקטובר – אחת בשוויץ שתהייה קלה וברמה של טיול, והשנייה באיטליה עם גובה מצטבר משמעותי ומרחקים גדולים יותר. שתי הנסיעות מחולקות על פי הרמות כדי להתאים לכל חברי הקבוצה. בשנה שעברה למשל הם היו ברכיבה של אופני טורינג לאורך הדנובה למרחק של כ- 350 ק”מ בארבעה ימים, ושנה לפני כן יצאו לשוויץ לרכיבה של 400 ק”מ על 7000 מ’ מצטבר ברכיבה שהתאימה לרמת רוכבים גבוהה יותר.

“אני רוצה לתת לרוכבים שלי את הסיבה לקום בבוקר ולרכוב על אופניים. זו הסיבה שאני נותן את הערך המוסף הזה של רכיבות בחו”ל – זה מייצר יעד מעניין ומאתגר ששואפים להגיע אליו”, אומר בני.

image04

סביבת אנשים חברותית, סבלנית ונעימה במיוחד

מיומנויות בטכניקות רכיבה

נושא שאני מאוד מדגיש ועובד עליו ברכיבות עם הקבוצה הוא נושא המיומנות ברכיבה: בכל מספר חודשים אני מקיים סדנה, בה עובדים על חשיבות המבט, על בלימה, העברת הילוכים נכונה ויעילה, ספרינטים, רכיבה בסלאלום, חשיבות התזונה, שפת גוף, טכניקת פידול ומיקום עקב ברכיבה. זה נושא מאוד חשוב שמשפר את הרוכבים בצורה משמעותית.

image06

טווח רחב של רמות – החל ממתחילים וכלה ברוכבים חזקים ומיומנים

לסיכום: הצטרפו לרוכבי ראשון!

להצטרפות לקבוצה: צרו קשר דרך עמוד הקבוצה בפייסבוק

או התקשרו לבני ברגר – 052-4268183