לפני טיסה לחו”ל מרביתנו נוהגים להשוות מחירי טיסות , חבילות, מלונות וכיו”ב. את הנושאים הפחות מעניינים אך לא פחות חשובים אנו נוטים לזנוח. הרי לא באמת יש כח וחשק להתחיל ולנבור בנבכי פוליסות מרובות “שורות קטנות” וחריגים למכביר… בכתבה זו אנסה למקד אתכם בעיקרי הכיסויים אותם חשוב לבדוק לפני שרוכשים פוליסה. רוכב אופניים מעצם עיסוקו בתחביב זה ובמיוחד בחופשת אופניים חשוף יותר מאדם ממוצע לתאונות ופציעות ולכן יש לרכוש פוליסה מיוחדת שהותאמה לרוכב אופניים ועונה על הצרכים הספציפיים ומכסה את הסכנות אליהן חשוף הרוכב בחופשה.

מאת: אורן ניסטל (סוכן ורוכב)
1-IMG_0012

החשיבות של הביטוח מחלחלת לתודעה עוד לפני היציאה – כשאורזים את האופניים האהובים…

הכיסויים החשובים בביטוח נסיעות לחו”ל

גבול אחריות להוצאות רפואיות בהיקף של לפחות 1 מיליון דולר. קיים שוני רב בין החברות ויש פוליסות שנמכרות דרך קופות חולים שמגבילות תקרת פיצוי ליום אשפוז בסך 1000-1500 דולר סכום שעשוי במדינות מערב ארופה או ארה”ב להיות נמוך מאד מהסכום הנדרש.

כיסוי להוצאות בגין ביטול הנסיעה עקב תאונה או מחלה. בסעיף זה יש לבדוק 3 נקודות:

    •  מה גבול האחריות המירבי לסעיף זה.
    • האם ההחזר בגין ביטול הנסיעה מותנה באשפוז או שמספיק אישור רופא שהלקוח אינו כשיר לנסיעה.
    • ממתי כיסוי זה חל – 30, 60 או 90 יום טרם מועד הנסיעה.

בסעיף זה קיימת שונות רבה בין החברות ומוטב לכל רוכב להצטייד בפוליסה כזו מוקדם ככל האפשר מכיוון שכיסוי זה עשוי למנוע מפח נפש ואבדן כספי ניכר אם מתבטלת הנסיעה ומכיוון שהכיסוי ניתן כיום חינם בכל החברות אין סיבה לא להקדים ולרכוש אותו.

הוצאות פינוי מוסק/אווירי ממקום הארוע לבית החולים – ישנן חברות שכוללות אותו בגבול האחריות וישנן חברות שלהן יש תקרת כיסוי נפרדת לכיסוי זה.

הטסה רפואית– אמבולנס אווירי בו מועבר הפצוע לארץ – חלק מהחברות גובות סכום נפרד כ 10-15 דולר לכיסוי זה וחלקן נותנות אותו כחלק מהתעריף היומי.

ביטוח צד שלישי – רוכב, מעצם היותו רכוב על כלי הנע במהירות חשוף לסכנה של פגיעה בעוברי אורח או רוכבים אחרים לפיכך חשוב מאד לבדוק שהפוליסה כוללת סעיף זה.

כיסוי לרכיבת שטח – חלק מחברות הביטוח מגבילות את הרכיבה בשטח לרכיבה על דרכים “סלולות או כבושות” בלבד. “סינגלים” לא כלולים ולפיכך יש להזהר מפוליסות אלה. יש לבקש פוליסה עם הרחבה לרכיבה בשטח הררי ומידה ויוצאים לרכיבה בשטח.

תחרויות וטורים – ככלל אין כיסוי לתחרויות בכל חברות הביטוח. יש לבקש הרחבה ספציפית לתחרויות ולדאוג שגבול האחריות יהיה כמו בפוליסה רגילה ולא מצומצם כפי שעושות חלק מהחברות.

ביטוח לאופניים – בסעיף זה נדרשת בדיקה מעמיקה. רוב החברות אינן נותנות כיסוי מספק ואלה שנותנות שוזרות בפוליסה שורות קטנות בדמות חריגים להובלת האופניים או להטסתן.

חשוב לוודא שקיים כיסוי לכל נזק תאונתי שנגרם גם ברכיבה וגם בהיות האופניים בהובלה או בהטסה וכמובן כיסוי לגניבה. במידה ושוכרים אופניים בחו”ל חשוב לוודא שהביטוח מורחב לכיסוי הנזקים לאופניים המושכרים. במרבית חברות השכרת האופניים בחו”ל אין כיסוי לגניבת האופניים גם אם רוכשים את הביטוח באמצעותם.

ביטוח לציוד הרוכב – רוכבים רבים נוסעים כיום עם מחשבים ניידים, טאבלטים מכשירי GPS, והפוליסה הסטנדרטית מעניקה כיסוי מוגבל לדברי ערך. יש לדאוג לבצע הרחבה ספציפית לציוד זה.

Map

חופשת אופניים בחו”ל – אחד הדברים שכל רוכב חייב לעצמו!

יש עוד סעיפים רבים הניתנים לבדיקה ולהשוואה והכיסוי אינו אחיד בחברות הביטוח כגון: כיסוי לרעידת אדמה, תאונות אישיות, המשך טיפול בארץ, השתתפות עצמית וכיו”ב.

כיום יש חברות ביטוח שמצעיות שירות של ביטוח CASHLESS כלומר, משלמים ישירות בכרטיס אשראי של חברת הביטוח ללא צורך במילוי טפסים, הצגת חשבוניות וקבלות וללא השתתפות עצמית.

אם אין בידיכם פנאי או סתם אינכם רוצים להתעסק בנושא זה בררו דרך חברת הנסיעות בה הזמנתם את החופשה אם יש סוכן שמתמחה בתחום ושעליו הם ממליצים. בד”כ חברות אלו יודעות מי מצוי בתחום ועל מי אפשר לסמוך והן מוסרות המלצות מהימנות.

בעבר, נתקלתי במקרה בו רוכב בתחרות טרנס אלפ קיבל התקף לב חריף בעליה לסטביליו למזלו, הוא סיפר לחברת הביטוח שהייתה לו היסטוריה רפואית עם הלב והוא נוטל כדורים. לקוח זה נדרש לשלם מעבר למחיר הפוליסה הסטנדרטי עקב מצבו הבריאותי ורכש כיסוי להחמרה רפואית.

בעניין זה אני מדגיש יש חשיבות רבה במסירת כל המידע הרפואי לסוכנות הביטוח בה אתם רוכשים את הפוליסה יש לפרט אם הייתם מאושפזים בששת החודשים טרם רכישת הפוליסה, אם סובלים ממחלה כרונית או אם נוטלים כדורים באופן קבוע.

מאת: אורן ניסטל (סוכן ורוכב)

לאתר ניסטל סוכנות לביטוח

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים