בייקלאב (BikeClub) הוקמה מתוך אהבה לתחביב. “וואלה בוא ננסה לעסוק במשהו שאוהבים” היה הלך המחשבה כשהקימו את החנות לפני כעשר שנים. “רצינו במקור לפתוח חנות שתהייה גם פאב של אנשים שלא מעשנים. הרעיון התגלגל לרכישת חנות בהרצליה ביחד עם ניסים ענבי (מוטואופן). לאחר כמה שנים התפצלו, ואורלי המשיכה את הפעילות בחנות שעברה לרחוב החשמונאים ומאז ועד היום היא ברחוב האופניים האייקוני התל אביבי.

ברונו איסקוביץ’ הוא מהנדס מכונות (“הייתי במקצועות רציניים”) והיה איש קבע שהתעורר בחופשה בחו”ל והחליט לעבור לעסוק במה שהוא אוהב. הוא החל בסלאלום כעבודה זמנית ונשאר שם שש שנים, עבר לרוזן ומינץ, בייקפלאנט בנוקיה, וכעת פה.

ביקרנו אותם כחלק מהסדרה שחושפת את המשווקים של אופני KTM – שתומכים בתרבות האופניים ובבייקפאנל.

 

1-20150301_181751

 

“מאוד קשה להגמל מעבודה בחנות האופניים”

אומר ברונו: “זו עבודה כייפית! כבר עבדתי בעבודות נוחות ומתגמלות יותר, אבל לדעתי זה הייעוד שלי: לקחת אדם שאתה רואה שהוא אבוד, מבלה את חייו בלעבוד ולהגיע לטלוויזיה בערב, ולשנות לו את מסלול החיים לחלוטין באמצעות האופניים. זה לא קורה הרבה, אבל יש 5% של הלקוחות שזה קורה אצלם”. ברונו הוא אדם עם ייעוד – והוא מוצא הגשמה בהשפעה חיובית על אנשים דרך האופניים. “אין על התחושה הזו. זה כמו להיות רופא” הוא אומר.

אורלי: “יש גם כאלה שקנו אופניים לילד, ואז קונים לעצמם, ואחרי זה קונים לאשה והדברים הולכים ומתפתחים. אופניים גורמים לשמחה אצל הילדים, והילדים מביאים את השמחה הביתה, והההורים רוצים להיות חלק מהחוויה המדהימה של הילדים, אז הם קונים גם לעצמם אופניים, ולאט לאט הכל צומח ומדבר קטן נהיית לנו משפחה רוכבת. הם באים ומספרים שהיו ב”רוכב תל אביב” או בטיול פה ובטיול שם… זה כיף גדול! אלה דברים שגדלים איתנו, ואנחנו מספיק שנים פה כדי לראות את הצמיחה הזו, ולקבל את האנשים שחוזרים ומספרים כמה כיף להם עם האופניים.”

“השירות שלנו לאנשים והקשר שלנו עמם מחזיר אותם לפה. אנחנו פה כי אנחנו רוכבים. אנחנו פה כי אנחנו עושים את הדברים שאנחנו אוהבים, ונורא כיף לנו שמספרים לנו אנשים כמה הם נהנים מהדברים שאנחנו נהנים מהם.”

 

1-20150301_181456

 

זה לא הוציא לכם את החשק? אתם לא רוצים לנוח בוויקאנד מהאופניים?

“ממש לא. להפך! בוויקאנד יש לנו את החברים של הרכיבה שזה משהו אחר, וגם כל הסיפורים וההתלהבות מהטיולים שהלקוחות מספרים עליהם רק גורמים לנו לרצות לצאת החוצה ולהנות. בגילי המופלג  אני רואה את הצעירים היפים והאמיצים שרוכבים ללא חת   בשבילים וגורמים לי להמשיך ולפדל ולא להשאר מאחור ולחיות את החויה. ברונו אומר שזה תלוי: “אם יש לך רק חצי ג’וק זה יכול לקרות (שייצא החשק), אבל אם אתה עמוק בזה – זה ההפך: רק מחזק”…”יש לי חבר שאמר לי אני עובד בשביל האופניים, ואמרתי לו “אתה לא עובד בשביל האופניים – אתה חי בשביל האופניים. זה גם הציל לי את הנפש ביותר מהזדמנות אחת. כמו שזה הרים אותי זה יכול להרים כל אחד ולא משנה מה המצב הפיזי שלו”.

 

1-20150301_184728-001

על העבודה ברחוב האופניים הצפוף של תל אביב

הסביבה של החשמונאים מאוד תחרותית “הפויזציה שלנו יותר קשה משל אחרים, כיוון שנאחנו נמצאם בהיכל האופניים התל אביבי. למרות שיש עוד המון חנויות אופניים נוספות בתל אביב זה מקום שמי שרוצה אופניים מקצועיים מגיע לפה, גם אם הוא קונה בסוף ליד הבית במקום אחר. יש פה המון יבואנים, ואנחנו היחידים שאיננו יבואנים פה. אנחנו נותנים את המענה והבית החם למותגים שאינם נמכרים רק בחנויות רשת היבואן: יש לנו מגוון, כשכמובן יש פה את KTM אבל גם Scott, Ibis ו Intense.

…”יש פה קונים שבאים מכל הרמות – מכניסה ועד קרבון קצה. יש פה גם נגיעות בעיר (עם אלקטרה למשל) ואופני דחיפה לילדים. יש פה אבזור וציוד לרוכבים ילדים מגילאים צעירים יחסית והתחום הזה מושקע מאוד. גם ל KTM יש הרבה דברים בתחום הזה, ובעיקר הביאו כמה דברים מעניינים לילדים ולנוער.

הקניה פה בחשמונאים היא תהליך ארוך ומייגע לפעמים, אבל יש פה הרבה תנועה של אנשים שנכנסים. זה גם יתרון וגם אתגר לחנות לתת שירות לכולם ומצד שני להצליח להתמקד באלה שבאמת מתכוונים לרכוש וצריך לתת להם את תשומת הלב המעמיקה שהם צריכים לפני הקנייה. לפעמים אנשים נכנסים להתעניין ומתבשלים, אבל אם קיבלו יחס מצוין ומקצועי  הם יחזרו בהמשך. זה מתחיל מסתם, כניסה, והסתובבות ולכן חשוב וצריך לתת לכולם את היחס והשירות.”

 

1-20150301_184804

 

סדנא עם אחד מהמכונאים המוערכים בארץ

עוד נייחד בבייקפאנל לשרון כתבה משלו בסידרת המאסטרים על המכונאים המוערכים בישראל – אין ספק שהוא מאסטר. מייסד כת קטנה של רוכבי טריאל, משפץ מכוניות מגניבות ועתיקות ומכונאי שמי ששם אצלו את האופניים יודע שהוא מפקיד אותן אצל מקצוען. מי שמטפל באיזור תל אביב הרוויח מכונאי קצה,  מאלה שפותרים את הבעיות שאחרים לא הצליחו להתמודד איתן. הוא גם אשף בבנית גלגלים וכמובן רוכב מדהים – על אופנים של… ניחשתם נכון: אופני KTM.

 

1-20150301_181642

 

אחרי שנים של שיפוצים, החניה הגדולה עומדת להיות מושקת והרחוב ישופץ. כיצד זה ישפיע?

נשאלת שאלה האם השיפוץ המתוכנן של הבתים והכיכר בינהם, תגרום לבעלי הנכסים לייקר את השכירות ותשפיע לרעה על חנויות האופניים. אורלי לא יודעת בוודאות וטוענת שקשה לנבא. לטעמה יש סיבות חזקות שזה לא ישפיע לרעה מאחר ויהיו המון שטחי מסחר. יש קניונים גדולים שגינדי בונה פה, ויש עוד קניון עזריאלי שהולכים לפתוח, ושני בניינים גדולים נוספים שיהיו בהם שטחי מכירה… יהיו פה מספיק שטחי מסחר, וההיצע יגדל, ולכן יתכן שהדברים יתאזנו וחנויות האופניים יוכלו להשאר. “

החניון פה מאחורי החנויות נמצא בעת כתיבת החניה בשלבים האחרונים – והם מאוד מקווים שפתיחת החניון  יחזיר את הלקוחות ואת הנוחיות של הקנייה ברחוב החשמונאים.

“אנחנו מנסים לצאת מהקופסא בזמן האחרון ולצאת החוצה לשטח: להפעיל את האנשים, להפגש איתם לרכיבות, ומוציאים לקוחות לרכיבות עמנו. לאט לאט נעשה את זה יותר רציני ומאורגן.” אומר ברונו.

 

1-20150301_185118

על העבודה עם KTM

“התחלנו לעבוד איתם לפני שנתיים, וזה כיף גדול לעבוד איתם ועם רועי שבילי והמערכת של ד.ל.ב מוטוספורט  הם מבינים מה זה אופניים , רועי בא מהצד של המוכרים והחנויות , הוא מבין ויודע בדיוק מה זו חנות אופנים ומשתדל לפתור את הבעיות  במהירות ויעילות שיהיה קל לעבוד האחד עם השני.רועי מדבר  בגובה העיניים, לא מתפלצן, יודע בדיוק מה הקשיים שלנו ומשתדל לתת את המקסימום ולעזור בכל דבר שרק אפשר. גם מבחינת לקוח הקצה וגם מבחינתנו . ב KTM כל לקוח הוא לקוח VIP !

ברונו לוקח אותי ומראה לי את הארגזים שבהם מגיעים האופניים של KTM – הם ענקיים! ככה הם שולחים את זה? אני מתפלא. מדוע? מסתבר שהדיוק והאיכות האוסטרית באה לידי ביטוי גם פה: KTM שולחים אופניים מורכבים לחלוטין אחרי שעברו בקרת איכות. לכן לא תראו ארגזים קטנים כשל החברות האחרות, שסומכות על המכונאים המקומיים שיתקינו הכל כמו שצריך. ב KTM רצו לוודא שהמוצר מגיע מושלם ללקוח, ולכן הם מוכנים לספוג את עלויות השילוח והאחסון הגבוהות יותר של הארגזים הענקיים.

יש שאלה – יש פה הרבה מותגים, אז מתי מציעים למישהו KTM ומתי מותג אחר?

“הרי כל אחד שבא לכאן יראה שלכל חברה יש את הקו שלה. לא לכולם יש את אותו דבר. יש פה מגוון גדול ושונה בין מותג למותג מבחינת מחירים ואבזור וייעוד הדגמים, וגם ,יש טעמים שונים ללקוחות. אנשים שבאים לרכוש אופני שיכוך כפול 29 או 27.5 או זנב קשיח ברמה טובה , ומחפשים רמת שירות גבוהה ומחיר נכון ואיכות מוצר גבוהה  –  KTM   זאת האופציה  הטובה אומרת אורלי.

“ריבוי מותגים זה מקשה על המוכר..” אומר ברונו בכנות, אבל מסביר גם את היתרון: “נכנס לחנות אדם, ורוצה לראות מגוון. אם אני לא אראה לו בתוך החנות שתיים-שלוש אופציות, הוא ירצה לראות אותן במקום אחר. אז אם אני אראה לו שתיים שלוש אופציות ואחת מהן זו KTM, אני מגדיל את הסיכוי שהוא יקנה אצלנו. איזה מותג בסוף הוא יקנה? תלוי בו וההתאמה של האופניים בסוף היא חלק מהאינטואיציה של המוכר שצריך להרגיש את הלקוח והצרכים שלו. אי אפשר לחזות את זה בצורה מדעית: זה צעצוע. זה קשור בהידלקות…”

 

1-20150301_184906

הפתעה בשיחה על האופניים החשמליים – אחד הדברים הייחודיים בליין של KTM

KTM היו חלוצים בתחום האופניים החשמליים בשטח. ברונו מודה שבהתחלה הוא לא הבין את זה: “הייתי הכי אנטי שיש”. גם המחיר לא נמוך: 16,000 ש”ח… אבל אחרי שאתה רואה בנאדם שלא מסוגל לרכוב בשטח, אתה מבין מה זה יכול לעשות.

הקונה הראשונה שלנו מספרת אורלי, היא באמת אחת שלא מסוגלת יותר לרכוב אופני הרים בשטח. זו בחורה שהיה לה סרטן ריאות והוציאו לה ריאה אחת. היא רכבה לפני כן על אופניים כתחביב, וכשהיא שמעה על אופני ההרים החשמליים של KTM, היא התקשרה מייד. זה היה כאילו היא חיכתה בבית בדיוק לפתרון הזה.

ברונו מספר שזה שינה לו את הגישה והתפיסה: “לא כולם כמוך, אל תהיה אנטי, לא כולם רוכבים כמוך… זה משהו מדהים עבור חלק מהלקוחות שמאפשר להם להגיע לשטח שלא היו בו קודם לכן”.

מי קונה את המוצר הזה? “סוג ראשון הם לקוחות מבוגרים או שיש להם מגבלות פיזיות. הסוג השני זה פריקים של גאדג’טים שחייבים לעצמם אופניים חשמליים מגניבים כאלה, ולא סופרים את הסכום הזה, וקבוצה שלישית מפתיעה – היא אופנוענים שרוצים להכנס לרכיבה בשטח, אבל הם רוצים את המהירויות והקצבים הגבוהים יותר, או שהם רוצים לעבור לאופניים ללא מנוע בהדרגה.”

שלא יהיו אי הבנות הוא אומר: “האופניים האלה נותנים כושר. אתה מפדל עד שאתה מת, פשוט אתה מגיע לקצב של רוכב טוב, זה הכל. הם שוקלים 20 קילו, ונוסעים מקסימום 25 קמ”ש אבל אתה צריך לעבוד ולהתאמץ בשביל זה. מכרנו מעל מה שציפיתי וכולם מבסוטים מהמוצר הזה.”

 

בואו לבקר בבייקלאב!

חנות אופניים מרשימה, עשירה בהיצע ומגוון, עם סדנה מקצוענית וכמובן עם אופני KTM ברחוב החשמונאים בתל אביב.

  • בייקלאב – רח’ החשמונאים 115, תל אביב
  • אתר האינטרנט: http://www.bikeclub.co.il/
  • טלפון: 03-5610240

 

רוצים לקרוא עוד על KTM שתומכת בתרבות האופניים?  לחץ פה לערוץ התוכן של KTM!