חנות KTM שביקרנו בה הפעם היא חנות האופניים של אלירן סעדה: “BIKERS”, במושב אליפלט שבגליל העליון, דקה מראש פינה.

BIKERS KTM

אלירן, בן 31, נשוי + 2 בנות. מייסד ובעלים של BIKERS אליפלט הפועלת במקום מזה כ 10 שנים .

כבר בשניה הראשונה חשנו במאפיין היחודי של החנות הזו: אלירן סעדה, הבעלים! לקוח קבוע שפגשנו בחנות סיפר לנו: “מה שמאפיין את המקום הוא תחוש המשפחתיות, האווירה הבייתית, הרוגע והשלווה שמשדר אלירן. הוא לא מתנהל וחושב כסוחר – הוא קודם כל בנאדם. זה האיש, לא המקום!”
035ההתחלה

נסענו לאיזור היפה הזה, שתי דקות מהסינגל של בירייה, 20 דקות מסינגל הרי נפתלי, וממש לרגלי כמה ממסלולי הכביש ההרריים והיפים בארץ, ודיברנו קצת עם אלירן עליו, על Bikers, ועל KTM אותם הוא משווק ומשרת באיזור: “הקמתי את המקום במטרה להקים עסק מניב ולא כרוכב אופניים או איש מקצוע בענף. חיפשתי מה לעשות אחרי הצבא, וכך כשאני לא מבין כלום באופניים למדתי את המקצוע לאט לאט וביסודיות. התחלתי לעבוד בחנות אופניים באזור כעובד ללא תשלום ועשיתי כל מה שאמרו לי. נצמדתי למכונאי ולמדתי את המקצוע, ולאחר תקופת הסטאז’ פתחתי חנות משלי”.

רק לאחר שנכנס לתחום כמכונאי, החל לרכוב על אופניים כתחביב: “בשלב מסוים התחלתי לרכוב בצורה יותר רצינית – אצל עידו סירקין כ 6-7 שנים, גם כביש וגם שטח, והשתתפתי בהרבה תחרויות בליגה. היום אני פחות רוכב בצורה מקצועית ויותר בשביל הכיף”.

039החנות ממקומת בבסיסו של נכס משפחתי במושב אליפלט, החנות גדולה ומרווחת וניכרת השקעה מרובה בניראות. אלירן מספר: “אם היית נכנס לפה לפני עשר שנים היית אומר “להרוס”! היה פה מפעל שיש שנסגר, וזאת היתה חורבה. עבדתי ביום בחנות כשכיר/ כמתלמד ובערב שיפצתי וניקיתי את המבנה של החנות שלי”.

“ההתחלה היתה מאוד קשה: עשיתי הכל לבד! מקבל את האופניים, מרכיב, מתקן. תמיד שאפתי להיות הכי מקצועי, ובעל ידע. האופניים הפשוטים לא עניינו אותי כ”כ ותיקנתי אותם בשביל להתפרנס, אבל האהבה שלי היתה לאופניים המקצועיים.”

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

קפיצת המדרגה של המקום שהחלה עם החיבור למועדון, שחשף אותי לרוכבים פה באיזור ומשם זה החל להתגלגל מפה לאוזן. בתקופה ההיא לא היה פה באיזור כמעט כלום מבחינת ענף האופניים. אנשים היו נוסעים לרמת ישי (!) כי שם היתה החנות הכי קרובה בגליל.

054

“כשבנאדם משאיר אופניים אצלי לתיקון אני לוקח את זה מאוד ברצינות”

“בימים אלו אני מחפש עובדים בנרות”, בעיקר לסדנא ולתחום המכונאות המקצועי. כיום אני מתפקד כמכונאופן, מוכר, מנהל… וזה מצב לא אידאלי. המזל שלי הוא שבאתי לתחום הזה קודם כל מקצוענות במכונאות אופניים – יש חנויות שהוקמו על ידי אנשים שלא עסקו או עוסקים במכונאות ואם המכנאופן עוזב, הם נתקעים. אצלי – אין בעיה כזו, אני מאוד אוהב את תחום מכונאות האופניים חי ונושם כלי עבודה וחידושים טכנולוגיים בענף. כשלקוח משאיר את האופניים שלו אצלי לתיקון או טיפול אני לוקח את זה מאוד ברצינות!”  

“הנושא שהכי מעסיק אותי היום זה למצוא צוות מעולה וטוב של עובדים כדי שאני אוכל להתפנות מהתחזוקה השוטפת לפיתוח עסקי: מאוד מעניין אותי לעשות חוגים לילדים, לפתוח קבוצות רכיבה… אבל קודם כל החנות צריכה מכונאים מעולים וצוות טוב!”

אחד היתרונות הבולטים של אלירן ו BIKERS הוא נושא הזמינות. אלירן גר קרוב, ויכול לפתוח את החנות במקרה חירום. הוא מספק זמינות 24 שעות הלכה למעשה ויחס אישי קרוב וחם. “אנשים מתקשרים אלי בכל שעה ואני תמיד עונה!” אלירן מספר בחיוך.

037

לפני KTM, ועם KTM

“בחנות יש הכל מהכל – לרוכב מגיל שנתיים ועד ציוד מקצועי ברמה בגבוהה ביותר בענף. בתחום האביזרים והציוד הנלווה קיים מגוון רחב של מוצרים מהחברות המובילות בענף כגון:  BikeTec (איל ארצי) – Kali – קסדות ומיגון, DT Swiss בגלגלים, אבזורים של Cervo. יש פה גם Serfas עם פדלים על הנצנצים והתאורה, ו IXS עבור קסדות וכפפות. מוטואופן על Maxis בצמיגים וכן שורש, Shimano כמובן מ DAA, וביגוד ונעליים של Funkier. לאחרונה עם קפיצת המדרגה בנעליים של Shimano התחלתי למכור גם אותם – במיוחד לאור העובדה שהמחירים שלהם השתפרו.”

040

“מותג האופניים העיקרי והמוביל בחנות הוא כמובן KTM למרות שאני מוכר גם מותגים אחרים חברת ד.ל.ב מוטוספורט כיבואן הוא משהו שלא היינו רגילים אליו בחנויות בארץ: ביחס, בשירות, במקצועיות, הלקוח הסופי מקבל תמיכה וטיפול בלי יותר מדי חוכמות. אנחנו מרגישים מאוד גם את ההשקעה במותג בישראל ואת המעטפת השיווקית של החברה. כמובן אי אפשר בלי להזכיר את רועי שבילי האיש מאחורי המותג ומי שבנה, הוביל ותמך בנו החנויות המשווקת ובזכותו המותג צמח ופרח בזמן קצר כל כך.   

בעבודה ומאומצת של רועי ושלי כשותפים לדרך הצלחנו להחדיר את המותג באזור הגליל העליון והיום קיימות קבוצות גדולות של רוכבים על אופני KTM בצפון. אנחנו מתעקשים על כל לקוח, ולא מוותרים. אחד היתרונות הבולטים ב KTM ובמדיניות שאותה מוביל רועי היא שמירה על מחירים קבועים לאורך כל השנה. אין מצב שבו אני מרגיש לא בנוח עם לקוחות קיימים שלי שמכרתי להם אופניים במחיר מלא ואז מחליט היבואן שהוא יוצא במבצע סוף שנה בספטמבר, והמחירים יורדים דרמטית לעומת המחיר בו רכש הלקוח אופניים רק חודש לפני כן. ב KTM זה לא קורה! מראש מקבלים מחיר הוגן ויציב, וכך הלקוחות גם לא נדפקים במכירת המשומשים. המותג שומר על היוקרה והיציבות שלו.”

רועי שבילי: “בייקרס משרתת קהל רוכבים עממיים: יש פה קהל גדול שרוכב המון. לקוחות של KTM שהם לא רוכבים תחרותיים אבל רוכבים המון ומטיילים על האופניים. חברה רציניים מהאזור, פנסיונרים של הצבא והמשטרה, בני 55 ומעלה שרוכבים ומטיילים, נהנים מהחברותא ומהרכיבה עצמה. לדוגמא: החברה של גיל רוזנברג – “רוכבי כל-גיל”.

059

רועי שבילי (מימין) ואלירן סעדה (משמאל)

אז דיברנו עם גיל רוזנברג – לקוח של BIKERS:

לא הרבה פעמים יוצא לכם לשמוע כאלה מחמאות על חנות אופניים מלקוח שלה. השיחה עמו היתה באמת יוצאת דופן והמחישה חיבור עמוק לחנות. גיל מוביל קבוצה לא קטנה של רוכבים מגרופי שנקראת רוכבי כל-גיל (“אבל זה לא בגלל השם שלי: יש לנו רוכבים בגילאים שונים” הוא אומר).

גיל מעיד על עצמו שהוא “חולה רעשים –  רשרוש באופניים יכול לגרום לי להטריף את החנות. מצדי שיחליפו לי אופניים אני לא יכול לסבול רעשים באופניים…”. הוא מספר: “חברים רבים מהקבוצה התמכרו מהר מעוד לחנות ולאלירן ופוקדים את המקום בתידרות גבוהה . אלירן לקח לול ישן והפך אותו לחנות אופניים לתפארת. הוא בעל מקצוע מהמובילים והטובים ביותר שיש היום. מקצוען. אצלנו זה עובד  בשיטה של חבר מביא חבר, ללא פרסום, ולזכותו של אלירן עומדים  המקצועיות ונועם ההליכות . אלירן הוא לא  “איש עסקים” אלא בחור  מופנם וצנוע ובעיקר יודע ואוהב לתת שירות מעולה, אלירן מקנה תחושת משפחתיות . אני נכנס אליו מדי פעם לא רק כדי לתקן בעיות באופניים. אנחנו נכנסים, שותים קפה, מדברים… וכך גם רוכבים נוספים.”

052

גיל מדגיש: “אלירן לא ינסה לדחוף מוצר שלא מתאים לרוכב. הוא לא ממהר להדביק מוצר יקר לרוכב אלא יתן את המוצר המתאים והנכון ביותר. קוראים לזה יושרה!”

“רק פה באזור בראש פינה יש אצלנו בקבוצה כחמישה זוגות KTM יקרים. בהתחלה לפני כשנתיים לא ידענו מה זה KTM, אבל בזכות אלירן שהחל את שיתוף הפעולה עם רועי, ניסינו ונתפסנו. החיבור בין אלירן לרועי גם הוא  לא דבר מובן מאליו: לאלירן הכי קל שבעולם לעבוד עם רועי, כי שניהם מאוד פרפקציוניסטים. לדוגמא: לאלירן חשוב מאוד לסיים תיקונים של אופניים שנכנסו לטיפול עוד באותו היום וכבר ניתקלנו במקרים בהם רועי יצא מגדרו כדי לתמוך באלירן ולספק חלק מיידית חדש או חליפי וכל זאת על מנת שהלקוח ייצא מרוצה.
אנשים מרגישים ששווה להם לבוא מרחוק, אפילו מעכו לשעה כדי לטפל באופניים שלהם  ב BIKERS כי אלירן  מקצועי, תמיד חביב ונחמד. אלירן הוא נשמה טובה!”

לסיכום

אם אתם גרים באיזור, תבואו לבקר, ואם אתם מהמרכז ומבלים פה איזה יומיים שלושה של רכיבה או חופש- צריכים תמיכה או עצה – תבואו גם כן! אלירן, BIKERS וה KTMים יקבלו אתכם יפה!

אלירן סעדה
Bikers – המרכז הצפוני לרוכבי אופניים
04-6801171
052-8510913

063KTM אליפלט

מכירים את החנות? נהנתם גם אתם משירות מעולה: יש פה כפתורי שיתוף למטה – שתפו והגיבו!