image00

נסענו לבקר את רן גפן – משווק אופני KTM בחנות “Ran-O-Fun” – במושב שבי ציון אשר בצפון המערבי  (בין עכו לנהריה).

על הפרק: להכיר את אחד ממוסדות האופניים הבולטים בגליל, לברר מדוע נחת בשבי ציון? ומה הקטע של “רן אופן”?

מאת: תום “טריאל” בר עבור KTM ישראל


רן, בן 42 ואב ל 3, שכבר בגיל צעיר אהב לפרק ולהרכיב טוסטוסים ושאר מכונות בשביל הכיף והאתגר החל את דרכו בענף האופניים בגיל 16 ב”רוזן ומינץ” נהריה – בתחילה בתחום ציוד הגלישה (רן גם גולש מגיל 12) ולאחר מכן הצטרף לתחום האופניים ובעיקר לצד הטכני, הסדנא והמכונאות.

רוצים עוד כתבות מעניינות על אופניים? אלפים כבר מקבלים למייל:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

ירח דבש וחנות אופניים בסופו!

לאחר 11 שנות עבודה ברשת בהן עבד כמכונאי, מוכרן ומנהל סניף, בגיל 28 יצאו רן ואשתו הטרייה לטיול ירח דבש ארוך באוסטרליה וניו זילנד. בתקופה של שנה בחו”ל התמיד רן לבקר בחנויות אופניים כמעט בכל עיר ואזור בו טיילו, דיבר עם הרוכבים והעובדים, ולאט לאט בנה קונספט לחנות אופניים עתידית כשיחזור לארץ;

מרכז אופניים בארצנו היפה, בפריפריה ולא במרכז עיר.
רן החל במחקר מעמיק על מקומות פוטנציאליים במיקום גאוגרפי צמוד לשטחי רכיבה. הוא ערך סקר שוק בין מקורבים וחברים (וחברים של חברים) – וניסה לברר האם לקוחות יגיעו לחנות אופניים במרחק נסיעה של 10-15 דקות מהבית, או שיעדיפו ללכת לחנות השכונתית במרכז העיר?

הוא ידע מהטיול כיצד פועלות החנויות באוסטרליה הרחוקה: הן לא רק חנות לממכר אופניים וסדנת תיקונים – אלא מרכז אופניים. המודל הוא של מרכז אופניים וחנות בצמוד ליער או שטח רכיבה אחר, השכרת אופניים, לקוחות נאמנים, סביבה איכותית ושקטה (או ים במקרה הזה) ושירות מצטיין.

על בסיס זה פתח רן את מרכז האופניים “רן-אופן” במושב שבי ציון בשנת 2004.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

חנות, שירות ויבוא

רן מעיד על עצמו כי בחר במדיניות של  “לא לשבת על הגדר” – walk the walk ולא talk the talk.

בשנים הראשונות לפעילות החנות הבין שהכוח הוא לא רק בשיווק, אלא גם בייבוא של אופניים ומוצרים שונים בתחום והחל לייבא את אופניי Ghost (מותג שבסופו של דבר עבר ליבואן אחר). לאחר מספר גלגולים עם מותגים שונים, רן מייבא לישראל מותגים חזקים כגון בולמי זעזועים מחברות X-Fusion ו RST, כלי העבודה של Pedros ואופני Silverback ו BlackGoat.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

עבור רן, אחד הדברים המספקים ביותר בעיסוק בתחום הוא דווקא המכונאות. גם היום כבעלים ומנהל המרכז רן אוהב לקבל אופניים “מקרקשים”, לטפל במתלה ובכל הבעיות ולהוציא אותם הכי טוב שאפשר –  “להחיות” את האופניים כפי שהוא מגדיר בחיוך רחב כך שהלקוח מקבל אופניים “מתוקתקים” וכולם שמחים.

על מנת לתת את השירות הטוב ביותר עבור הלקוח, רן מתגאה ביכולת לטפל בכל סוגי בולמי הזעזועים והאופניים, אפילו בימי שישי עד אחרי הצהריים המאוחרות. לדברי רן: “גם אם לקוח מגיע בשתיים בצהריים ביום שישי אני אטפל בו הכי טוב שאפשר כדי שיהיה מבסוט וירכוב על אופניים שקטים ותקינים בשבת.”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

זה די ייחודי שאתה מייבא בולמי זעזועים. מי קונה בולמי זעזועים ואיך זה עובד מול שאר החברות בשוק…?

“המוטו שלי “לתת שירות מלא” הביא אותי ב 2006 לנסיעה לטאיוון אל חברת X-Fusion וב 2008 לחברת RST על מנת לתת שירות לאופניי חברת Ghost אותם ייבאתי ומכרתי באותה תקופה. הבולם האחורי היה X-Fusion והקדמי RST – לא יכולתי למכור אופניים ללא שירות לכל החלקים שלהם. לשמחתי השוק היה ועדיין צמא לבולמים במחירים שווים לכל נפש ולא ב 3500 ש”ח ומעלה, המחירים של RST, X-Fusion מתחילים מ 1100 ש”ח לבולם אוויר מאלומיניום עם נעילה וריבאונד. מבחינת טיפול יש לי שיתוף פעולה מצויין עם אסף מ”שיפ””.

image02

 מצטרפים KTM

בשנת 2012, עם כניסתם של אופניי KTM לארץ הקודש והתרחבות מעגל המשווקים נפגש רן עם רועי שבילי – מנהל מותג  KTM בישראל – ומיד נוצר קליק כתום, רן ורועי עוד מכירים מימי “ספינגו” וחברים כבר שנים.

ב 4 שנים הבאות ובעזרתן של כל החנויות המשווקות ו”רן-אופן” באזור הצפוני בפרט חדרו אופני KTM לשוק בצורה משמעותית ומכובדת עם מגוון אופניי שטח, כביש, סייקלו-קרוס ואף אופניי שטח חשמליים ברמה גבוהה מאוד.

קהל היעד של החנות הוא בעיקר רוכבי XC ומרתון, מגוון האופניים המיוצרים על ידי  KTM מכסים את הקטגוריה הזו באופן מלא ונותנים מענה נכון ואיכותי בעיקר בדגמי שיכוך מלא . לדוגמא:

דגמי ה Scarp עם שלדת אלומיניום או הקרבון החדשה והמעודכנת הפכה ללהיט מכירות, עם גיאומטריה סופר מודרנית, עידכון לסטנדרט ה Boost, מקום לשני בקבוקים בשלדה ועוד – מבחן מלא ב BIKEPANEL תמצאו פה.

חשוב לציין: “בנוסף לעובדה כי KTM מייצרים אופניים מצויינים, לי כבעל חנות הזקוק לשירות ותמיכה מצד היבואן  “יש עם מי לדבר”! – יבואן KTM בישראל (חברת ד.ל.ב מוטוספורט מקבוצת דוד לובינסקי) בהובלתו של רועי שבילי מנהל התחום, נחשב ליבואן שרותי ה”נותן גב” לכל דבר ועניין וללא ספק קבע רף גבוה וסטנדרטים חדשים בשנים האחרונות בתחום השרות”.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

שאלנו את רן: איך אתה ממצב את KTM אל מול שאר האופניים שאתה מוכר/מייבא?   

אופני KTM הם המענה לחלק העליון של השוק ב”רן-אופן”: ייצוג  אופני KTM בחנות ועבודה עם דגמי העלית של החברה מאפשרים לי למכור אופני קצה ללקוחות קצה – אני מאמין כשלקוח מגיע לחנות אופניים, צריך להציג בפניו מגוון רחב של אופניים העונים לדרישותיו מרמת הכניסה ועד רמת הבוטיק ואופני הקצה.

השילוב בין המותגים שאותם אני מייצג ומשווק; BlackGoat, SilverBack ,KTM מאפשרים מגוון רחב של מותרים החל  מ 850 שח ועד 40,000 ואפשרות בחירת מותג חזק לכל לקוח.”

בזכות המיקום המנצח של החנות “רן-אופן” ליד היישוב כברי ויער יחיעם – אזורים מדהימים לרכיבה, והשירות והמקצועיות של רן בכלל ובמכונאות בפרט, ניתן לראות רוכבים רבים כובדים את השבילים על אופניי KTM, במיוחד בסגנון ה XC והמרתון מסדרת ה Scarp אך גם AM ו”אנדורו” מסדרת ה Lycan.

image00

על סניף מעיליא של רן אופן

את סניף מעיליא פתח רן לפני 4 שנים בשנת 2012 בשותפות עם רון (אשר עבד בצמוד לרן בסניף שבי ציון). רן מספר שהאזור של הגליל המערבי היה ב”וואקום” של חנויות אופניים ועם פתיחת הסניף מיד התחילה תעבורה לקוחות רבה מכל האזור.

כיום, כשהשיווק הישיר בפתח וכולם במתח שאלנו את רן מה הוא חושב על הנושא – נראה כי הוא לא מודאג במיוחד והוא מודע לכוח השירות ללקוח – במיוחד בפורמט הנוכחי ששל מרכז רן-אופן המאפשר לקבל את כל סוגי התיקונים, הציוד והשירות במקום אחד מבלי לשלוח חלקים לחברות\יבואנים חיצוניים.

בראייה קדימה רן שומר לעצמו את הקלפים, אך רומז שאם יגיע האדם הנכון לעבוד איתו בהחלט יש מקום לפתיחת סניף נוסף…

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

כמה מילים על הענף בארץ בכללי? אתה בכל זאת המון שנים בתחום…

“ענף האופניים בארץ לא קל, יחד עם זאת מי שטוב – נשאר ושורד לדוגמא מותג חזק עם שרות מעולה כמו KTM  בסה”כ יש אנשים טובים בענף האופניים, נכון התחרות קשה אך היא קיימת בכל ענף (חוץ מחברת חשמל , נמלים ומכון התקנים :-).

“אני מאחל לכולם רכיבה בטוחה וחזרה הביתה בשלום.”

מאת: תום “טריאל” בר עבור KTM ישראל

 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים