יש כאלו שתמיד חלמו להיות אסטרונאוטים, ישנם כאלו שחלמו להיות רופאים, אבל אצלי תמיד היה חשק להיות במפעל אופניים. במיוחד אחרי שיטוט באחת מכתבות סקירת המפעלים ב Pinkbike. אומנם הרצון החל בגיל די מבוגר, אבל הדחף לא מבייש אף ילד שחולף על פני גלידרייה עם הוריו ופותח במסע שכנוע חוצה אטמוספרות.

מאת: יוג’ין לויט

1

המהדורות המיוחדות

מה משותף ל 50 מליארדרים ולי

יחסית לעובד היי-טק זוטר, יוצא לי לטוס בערך פעם בחודש. אכן טחינה קשה למשפחה ובמיוחד לחמתי האהובה (עד 150 אמן) אבל אני פחות מתלונן. באמצע יולי אני מוצא את עצמי בעומק קולורדו וליתר דיוק בעיירת המיליארדרים – אספן. הגעתי לשם בדיוק שבועיים לפני הסבב העולמי של תחרות אנדורו. זו ללא ספק עיירה מקסימה המשכנת בתוכה כ 50 מיליארדרים כולל את רומן אברמוביץ׳ (לא רוצה לדעת כמה מיליונרים, אבל בטח מאות). היא עטופה במיטב הרי הרוקי ונחשבת ליעד מספר אחד לתיירות סקי – תתארו למה זה הופך בקיץ.

niner-2

גם על קולורדו אפשר להרחיב רבות וכיצד היא תורמת לענפינו, החל ממפעל סראם בקולורדו ספרינגס דרך מפעל ייטי בגולדן ומפעל ניינר שבפורט קולינס.

מפה לשם בתיבת המייל שלי מתקבלת קריאה מאחת החברות הפי.אר. – ״בוא לצלם את בריטני ספירס בדאון טאון לוס אנג׳לס״ כנגד יום חופש ועשה כרצונך. מסכת מיילים ארוכה וההחלטה נפלה –  אין מה לעשות, היופי ניצח ובלי לחשוב פעמים עולה על רכב עם 4.5 שעות נהיגה לכיוון פורט קולינס – ההד קווטרס של ניינר.

niner-3

מטה אופני Niner – אני בא!

בקצרה על פורט קולינס – זו עיירה לא גדולה שנמצאת אי שם בצפון קולורדו. מה שמייחד אותה זה המיקום והתושבים. במבט גאוגרפי קולורדו נחשב לסטייט גבוה כך שגם האזור המישורי נמצא ב1000 מטר מעל לפני הים, ובדיוק באמצע חורצים אותו לגובה הרי הרוקי האימתניים. חלקו המערבי הרים וחלקו המזרחי מישור ורוב הערים המרכזיים יושבות בדיוק על קו התפר הזה ונהנות משני העולמות.

מבחינת תושבים, פורט קולינס נחשבת לעיר הצעירים וכולה מלאה בסטודנטים או סתם היפסטרים שנהנים מאורח חיים צעיר שיש לעיר להציע. גורמים אלו גם תורמים יפה לווייב של עולם האופניים של ניינר.

niner-4

כמה מילים על Niner

בטוח שרובכם כבר יודע ש Niner היא מחלוצות אופני ה 29 ועוד מהקמתה היתה חברה מגניבה עם וייב מעודכן, שמהמרת על כל קופת גלגלי ה 29 עוד בימים שרק גארי פישר ועוד כמה בעלי חזון היו בעניין. זה לא טריוויאלי וסתם הלל – מאחר ואלה היו ימים בהם היה צריך לא מעט חזון ואמונה. אופני ה 29 הראשונים היו מסורבלים למדי, הגאומטריות לא היו אופטימליות, ולקח שנים עד שזה הגיע לרמה הנוכחית. אנחנו מציינים את זה כי חלק מהמצוינות של הניינרים נובעת מהיותם מהראשונים – ראשונים להתנסות, ליצור ידע, להיכשל וללמוד ממנו: תהליך הכרחי כדי לייצר מוצרים מעולים. niner-5

המהפכה של ה 29, כולנו יודעים שהצליחה, וכדברי הביטוי: “המהפכה הצליחה, המהפכה מתה” – וכעת ניינר ממשיכה למהפכות נוספות וחדשות ונכנסת חזק מאוד לתחום הגראבל – אופניים שהם למעשה ואריאציה של אופני כביש (שומרים על קו ה 29… או ה 700), עם כמה טוויקים קטנים לגיאומטריה שמאפשרים הכנסת צמיגים רחבים לשטח ויציבות כיוונית חזקה יותר.

כנסו אלינו למבחנים אחרונים שעשינו ב BIKEPANEL לאופני Niner – תמיד מעניינים, תמיד ייחודיים:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

 

מקסימום 9 אנשים במפעל…

הגעתי למפעל ריק. כל החברה נמצאת בהרים יחד עם מפיצים והדוגמניות החדשות – שני הדגמים החדשים שיצאו לאחרונה ואף קיבלו אבק ישראלי באירוע שהתקיים בארץ. טוב, אם כבר מזכירים את זה אז קבלו את הסרטון שעשינו בביקור הזה, ואל תשכחו לעשות Subscribe לערוץ ה Youtube שלנו:

אבל המעט שנשאר במפעל עדיין קיבל את פני בברכה. אצלי בראש ישבה משימה ששום מינוטאורוס לא יזיז אותה ממני – באתי עם מצלמת 360 בתלת מימד של החברה בה אני מקבל משכורת, ופשוט התבקש לצלם במקום סיור וירטואלי של מציאות מדומה.

niner-7

חדר אוכל מגניב עם 4 ברזי בירה מתחלפים

בכניסה יש אולם תצוגה לא גדול אך מספיק בשביל לאפס אותך באמירה – אתה פאקינג במפעל של ניינר! אומנם הייצור לא במקום אבל כל השאר כן.

לוקאס המכונפאן, בחור צעיר עם פאות היפסטר אמיתיות, עומד גם הוא באולם הכניסה ובונה בלייב זוגות אופניים של מי שמזמין במקום. הזמנות אונליין עוברות למחלקת החיים הטובים, ולמה טובים? כי אתה מגשים חלום רטובֿ בשוטטות בין כל הקופסאות במחסן. והשוטטות שם דופקת לי בסחרחורת – כל הקומפוננטים שיש לעולם האופניים להציע סובבים אותי מכל הכיוונים.

niner-6

דילוג קל לחדרים בהמשך מתגלים מכשירי עינוי לשלל שלדות שמוכנות לספיגת לחצים מכל הסוגים והכיוונים, ביחד עם כל המכונות לייצור פרוטוטייפים ראשוניים.

niner-8

על הקיר במשרדו של המהנדס הראשי

דרך מחסן להשכרת אופני מבחן משלל דגמים עולים לקומה השנייה ששם תמצאו את כל המשרדים של המהנדסים, קשרי לקוחות, אנשי מכירות וחדר אוכל מגניב עם 4 ברזי בירה מתחלפים.

niner-9

חניה פרטית ליד שולחן עבודה

אבל למה להפריז במילים כשאפשר לצאת לסיור וירטואלי בעצמכם. למי שכבר נתן את צעדיו הראשונים בעולם הVR ויש לו משקפיים יעודיים עדיף להעביר לצפיה סטראוסקופית בהגדרות ולקוות שהסטרים מספיק חזק.

 

היה כיף!

מאת: יוג’ין לויט

 

כבר היית ועשית Subscribe בערוץ היוטיוב של BIKEPANEL?