אחסון על האופניים הוא נושא בעייתי שמטריד אותי. הוא מטריד אותי כי הדברים האלה שצריך לקחת לרכיבה הם מטרד. היה עדיף לו היה לנו תמיד רכב ליווי בסביבה וכיסים ואופניים נקיים משטויות, אבל מאחר ואין – אנחנו מוטרדים. אז לקחנו למבחן תחליף בקבוק אופניים המשמש לאחסון מבית Pro (שהיא חברת האבזור של שימנו) כדי לחוש את הפתרון ולדבר איתכם עליו. הוא יושב במקום בקבוק לאופניים ומאפשר לשאת לא מעט דברים בתוכו.

2-032

 

  • מוצר – בקבוק אחסון של Pro (מבית Shimano). נפח: 550 מ”ל, קוטר 74 מ”מ. 
  • מחיר – 21 ש”ח בלבד
  • משווק – DAA ורשת Recycles

 

2-047

חוקי הסטייל נגד הפרקטיקה

אופניים זה ספורט של LifeStyle, ולכן חוקי הסטייל על אופניים חשובים. ככל שאתם רוכבים מתקדמים יותר תספגו מהם יותר ותבינו אותם. לא נפתור פה את כל הדיון, ולא נשכנע את חובבי השמעטה והצ’יקמוק למה הסטייל חשוב. רק נאמר: פחות דברים לשאת, פחות תיקים לסחוב, פחות משקל מיותר ופחות דברים על האופניים = יותר סטייל. יש שיגידו גם יותר שקט מנטלי ויותר סדר במחשבות, אבל זה כבר נושא אחר.

הבעיה שפרקטיקה וסטייל די מתנגשים. כאמור אין לנו רכב ליווי ויש כמה פריטים שאנחנו צריכים לשאת איתנו, וכך נולד הפתרון המכוער: תיק אוכף. אז אם כבר מזכירים אותו אני מבקש להתנצל בפניכם, הקוראים: נחלשתי לאחרונה. התרופפתי. נמאס לי מהדברים בכיסים והתפשרתי באופני הכביש שלי על תיק אוכף מינימליסטי ביותר שמרוקן לי מעט את הכיס. גם באופני ההרים יש לי תיק אוכף. אף אחד לא מושלם, ואני מבקש לנצל בזאת את הבמה ולהעביר בקשת סליחה ענווה כלפי כל מי שברוכבי עמו נאלץ לראות את המופע הזה…

אבל זה לא אומר שהתייאשתי מלחפש פתרונות אחרים, וכך הגענו אל המוצר הקטן הזה של Pro.

2-042

למה כן?

  1. כי כבר ראיתי יותר מרוכב מקצוען אחד שעשה בזה שימוש (גל צחור, בראדלי מגי).
  2. כי זה משחרר את הצורך בתיק האוכף השנוא.
  3. כי יש בזה מלא מקום, במיוחד אם רוכשים את גרסת ה 750 אבל גם בזו שנבחנה פה.
  4. כי זה שליף בקלות והגישה לדברים נוחה יותר מאשר רוכסן מתחת לאוכף וריב עם התכולה שלו כך שמה שאתם רוצים ייצא בלי להעיף את כל השאר לרצפה.
  5. כי זה מציב את האחסון במרכז האופניים ונמוך – מקום עדיף מבחינת מרכז הכובד וההשפעה על ההיגוי והתחושה ברכיבה.
  6. כי זה מיוחד.

2-037

למה לא?

  1. מאחר וזה מבטל בקבוק אחד, מה שאומר שטווח הרכיבה שלכם קצר יותר – כטווח מילוי המים הבא הנדרש. תלוי בצמא שלכם, אבל אצלי בקבוק אחד גדול מספיק לכשעה וחצי של רכיבה, ובקבוק קטן לכשעה, מה שאומר שבסה”כ קיצור טווח הרכיבה לא הורגש בצורה דרמטית ברוב הרכיבות שלי (לעצור למלא מים דקה וחצי כל שעה וחצי זה לא סיפור), אבל לרכיבות ארוכות עם מעט הפסקות זה יתאים פחות.
  2. זה מתאים בעיקר לאופני כביש או זנבות קשיחים (שכן רבות משלדות השיכוך הכפול מגיעות עם מקום לבקבוק אחד בלבד).
  3. תכונה גנרית שמהווה את חלק מהמשמעויות של המושג “מיוחד”: זה קצת מוזר וחריג, לא?
  4. זה לא נראה טוב כל כך לצד הבקבוק השני: הסימטריה בבקבוקים היא חלק מהאסתטיקה של האופניים. זה אומר שעדיף שהבקבוק שלכם יהיה שחור גם הוא, וכן, שגודל בקבוק האחסון וגודל בקבוק השתייה צריכים להיות כמה שיותר דומים כדי שזה ייראה טוב יותר. במקרה שלי, הבדלי הגודל בין בקבוק ה Camelback הלבן לשתייה שלי ובקבוק אחסון שחור זה צרם לי בעין.

2-039

לסיכום

מוצר מעניין, לא רואים אותו הרבה בעיקר כי מבטל מקום של בקבוק אופניים אחד, אבל לאימונים של עד שעה וחצי, עם בקבוק גדול אחד, במיוחד לאופני כביש או זנב קשיח עם מקום לשני מחזיקי בקבוק – זו עוד אופציה לאחסון, והאמת שהיא נוחה יותר מתיק אוכף, וגם נראית טוב יותר. כמו כל אופציות האחסון היא לא מושלמת אבל הי, גם האלטרנטיבות גם לא משהו…

_____________________________________________

אולי תתעניין בכתבות נוספות בנושא אחסון על אופניים: