כולנו יודעים שתדמית זה עניין שדי קשה לשנות, ואני לא מדבר בהכרח על הכיוון השלילי. הרבה חברות מזוהות עם ז’אנר מאוד ספציפי וצוברות לעצמן קהל מעריצים, עבורו הן יספקו את כל המעטפת בצורה הטובה ביותר. לכן, כדי לשנות את התדמית צריך לשבור הרבה חומות ובדרך גם לעשות הרבה רעש. RUDY PROJECT נכנסת לשוק השטח ונראה שכל הנסיון המצטבר שלה בא לידי ביטוי בכניסה (המאוחרת) הזו.  

מאת: מאור רביב
תמונות: יוג’ין לויט, גיאחה

אם לא לחצתם על Play למעלה- הנה הסרט:

בקצרה:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

RUDY מתחילה לפנות גם לרוכבי שטח

אני לא חושב שיש צורך להציג חברה ותיקה ומוצלחת כמו Rudy Project, אבל תרשו לי לעשות לכם משחק אסוציאציות קטן. מה עולה לכם לראש כשאומרים לכם Rudy Project? אני מניח שלרובכם הדבר הראשון שיעלה לראש הוא משקפי הריידון האלמותיים של רודי עם עיצוב הקרוס קאנטרי הקליל והספוטיבי. אולי לחלקכם יעלו לראש גם הקסדות של רודי עם העיצוב הקרוסי הקליל והאווירודינמי. אני חושב שהבנתם את הנקודה, רודי פרוג’קט יושבת במשבצת של גלוחי הרגליים בעיקר. השנה סוף סוף רודי פרוג’קט יוצאת עם ליין גם לרוכבי אול מאונטיין/אנדורו עם קסדה חדשה וגם משקפיים (כתבת המבחן תעלה כאן בקרוב). אם יש משהו שאני מכיר ברודי פרוג’קט הוא שגם בפתיחת תחום חדש מבחינתם, הם לא יהססו לעשות את המוצרים שלהם ברמה הגבוהה שהם ידעו להציג עד היום.

קסדת Protera של רודי פרוג'קט - בעד השטח!

קסדת Protera של רודי פרוג’קט – בעד השטח!

עיצוב

מבלי ללכת סחור סחור בתיאורים ציוריים פשוט אומר שה-Protera נראת ממש טוב! אתחיל בצביעה, שלטעמי זו שקיבלנו למבחן היא גם הכי יפה בליין. השילוב של הכחול עם הכתום הולך טוב ביחד ואם אומר את האמת, התמונות באתר של רודי לא עושות חסד עם איך שהקסדה נראית במציאות. בנוסף לצבע כחול-כתום קיימים צבעים נוספים כמו אדום, ירוק זרחני וצבעים סולידיים יותר כמו לבן ושחור.

פרט נוסף בעיצוב הוא הShell החיצוני ובמקרה של הפרוטרה- less is more. העיצוב מינימליסטי, ללא זוויות קיצוניות ובגודל מעטפת קטן שלא יוצרת מראה של ראש גדול וביצתי בזמן שהקסדה נחבשת על הראש. ועם כל זאת, עדיין יש תחושה קרבית שבאתם לעשות Shreding לשבילים.

התאמה

הפרוטרה מגיעה בשני גדלים: S/M ו-  L/XL כאשר אני בחנתי את הראשונה. מידת הראש האישית שלי היא 56 ס”מ והקסדה יושבת לי על הראש מצוין. מנגנון ההידוק עושה את העבודה שלו בצורה טוב מאוד. ההידוק של המנגנון נעשה ע”י סיבוב חוגה מה שמקל על השימוש במנגנון ובדיוק שלו, כך שלא תהדקו חזק או חלש מדי את הקסדה לראש.

חוגת ההידוק

דבר נוסף הוא שינוי מיקום המנגנון על העורף כדי להגדיל את הנוחות ולבסוף צמד התושבות העוטפות את העורף בצורה ארגונומית. נכון שהפרמטרים האלה הם די סטנדרטים ברוב הקסדות של ימינו אך עדיין יש כאן מנגנון שעשוי טוב, עובד בצורה חלקה ונותן תחושה של עמידות לאורך זמן.  

מנגנון קביעת גובה האחיזה בעורף

מצחייה/Visor

היום הרבה דגמי קסדות מציגות מצחייה גדולה וארוכה כך שזה נראה כאילו בניתם פרגולה על המצח, אני לא מתחבר לזה. בפרוטרה המצחייה נשארה קטנה וממשיכה את אותו קו מינימליסטי של עיצוב הקסדה. למרות גודלה הקטן היא עדיין עושה עבודה לא רעה בהסתרת השמש ולא נכנסת באופן אגרסיבי לשדה הראייה כאשר היא נמצאת במצב התחתון ביותר. בגלל שרודי ייעדו את הקסדה לרוכבי אנדורו/אול מאונטיין, הם היו צריכים לתת פתרון לפריט שחלקם מן הרוכבים שללו אוהבים להשתמש, המשקף. המצחייה של הפרוטרה לא מוגבלת בתנועה שלה ויכולה לעלות למעלה לזווית גדולה וכך לאפשר הנחה של המשקף על החלק הקדמי של הקסדה, כשלא תרצו להשתמש בו.

פטנט ברצועות

השימוש ברצועת ההידוק הוא סטנדרטי, מכוונים את אורך הרצועות ואת הנעילה מתבצעת ע”י סגירת הקליפס. מה שהופך את הרצועה למיוחדת הוא שהרצועה יושבת על 4 תושבות בקסדה שניתן לנתקם, כך אפשר להחליף רצועה בקלות או לנתקה לצורך שני דברים: שטיפה וניקיון ובחירה בצבעים אחרים לרצועות. RUDY השתעשעו פה עם הרעיון של Mix&Match בחנות – אתם יכולים לקחת קסדה ולבחור לה את הרצועות בצבע שתרצו שיתאים לקיט שלכם. הרצועה לא יוצאת ממש בקלות- צריך טיפה להיאבק עם המנגנון הזה כדי להוציא אותה, וזה לטובה כנראה, כי עושה רושם שרודי דאגו פה שהשחרור לא יהיה קל מדי ולכן אין חשש שזה יצא מעצמו.

הרצועות מתחברות בהתקן בר שליפה והחלפה

 ספוגים פנימיים – מצב רשת ומצב אוורור

הקסדה מגיעה עם שני סטים באריזה: פתוח, ורשת. הספוגים עושים עבודה מצוינת בספיגת זיעה והגברת הנוחות של הישיבה של הקסדה על הראש. מעבר לספוגים הסטנדרטיים, מגיעים עם הProtera סט ספוגים עם רשת שאותה מכנים רודי פרוג’קט בשם Bug net. תפקיד הרשת הזאת הוא למנוע מעצמים, חיים או דוממים להיכנס במרווח שבין הראש שלכם לקסדה. מי שנכנסה לו דבורה ברכיבה לתוך הקסדה בעבר, כבר לא יחזור אחורה… הרשת מתפקדת גם כעוד אלמנט מעט מחמם בחורף, וגם מוסיפה דרגת נוחות נוספת על זו של הריפודים הקייציים המינימליסטיים יותר (הספוגים), כיוון שהיא עוד אלמנט נעים ומפריד בין החלקים הקשים לראש.

שני ריפודים: רשת או ספוגים מאווררים קטנים

אוורור ומשקל – פיצ’ר ייחודי מזרים אוויר למצח

במשקל של 290 גרם הפרוטרה מרגישה קלילה על הראש עד כלא קיימת. המבנה והחומרים ליציקת הקסדה מהונדסים להורדת המשקל וכמו כן פיזור המכה להגנה ובטיחות חכמים.
יצא לי לרכוב עם ה Protera במדבר בימים חמים והמסקנה היא פשוטה: ה Protera עושה עבודה טובה בכל מה שנוגע לאוורור. זה מתחיל ב18 פתחי האוורור שנותנים לאוויר לזרום בחופשיות סביב הראש וממשיך בפיצ’ר מגניב של מנגנון ההידוק. בחלקו הקדמי של מנגנון ההידוק ישנה תוספת של צלעות היוצרות מרווח בין המנגנון לחלק הפנימי של הקסדה. המרווח הזה מגדיל את זרימת האוויר לאזור המצח, שזהו בדרך כלל גם האזור המזיע ביותר בעת חבישת קסדה.

ביקורת- מה חסר ב Protera?

חוץ ממחיר מעט גבוה, עם כל הפיצ’רים המגניבים שרודי עצבו לפרוטרה עדיין היו חסרים לי שני דברים עיקריים:

  1. מקום מובנה ל GoPro- בעולם שבו כולנו אוהבים לתעד את הרכיבות שלנו, אין בפרוטרה חיבור אינטגרלי למצלמת אקסטרים. חיבור אינטגרלי שניתן לנתק ולחבר בעת הצורך גם שומר על יופי הקסדה וגם מונע התעסקות עם התושבות שצריך להדביק באופן חד פעמי. 
  2. במערכת מזעור נזקי מוח- היום המון חברות משתמשות במערכות לצמצום זעזועי מוח כגון MIPS או מערכות שמפתחות בעצמן. אז נכון שמערכת כזו הייתה מייקרת את מחיר הקסדה אך תמיד ניתן להוציא גרסה עם וגרסה בלי, שזהו דבר נפוץ.

סיכום

ה-Protera של Rudy Project היא קסדה אול מאונטיין/אנדורו מצויינת ששברה את מחסומי הז’אנר המזוהים עם המותג. האיכות שלה גבוהה בכל הפרטים מהקטנים לגדולים ובנוחות בלתי מתפשרת. העיצוב המינימלסטי יפה מאוד והצביעה היא פשוט תאווה לעיניים. למרות חוסרם של שני פיצ’רים שהייתי שמח לקבל יש עדיין יש פה לא מעט תוספות מגניבות שהופכות את הקסדה לשימושית בכל מיני פרמטרים.
המחיר של 799 ש”ח הוא בצד היקר יותר של סולם המחירים לקסדות לא מלאות אבל אין ספק מבחינתי שיש כאן תמורה מלאה למחיר, כך שכן במחיר מבצע ההשקה של 599 ש”ח (לקנייה מוקדמת בעמוד המבצע).

מאת: מאור רביב
צילם: יוג’ין לויט, גיאחה
————
????  מנוי חינם לניוזלטר BIKEPANEL  מחכה לך פה: https://goo.gl/4tGh4F
———–