החום הישראלי הוא מכה קשה לרכיבה. אני בד”כ משתדל לרכב בין 5:30-9:30 בלבד (!) אולם גם כך חוזרים לפעמים בטמפרטורות גבוהות מאוד, והנוזלים הופכים להיות בלתי נסבלים לשתייה. לא פלא על כן שרואים הרבה מאוד רוכבים שכבר עשו את המעבר מהבקבוקים הרגילים לבקבוקים טרמיים. בנוסף להיבט הקירור בקבוקי הפרימיום האלה נהנים מפיות פטנט שמונעות נזילה לא רצונית. קיבלנו את ה Camelbak Podium Chill למבחן.

יבואן: סער-אופניים בע”מ, 08-9244452, http://saar.com

שימו לב, יש כמה דגמים לבקבוקים של Camelbak, והם דומים מאוד זה לזה: בעבר יצא דגם שיש עליו כיתוב “Chill Jacket”, לאחרונה יצא דגם אחר בשם “Ice Chill”, והדגם שמבחן פה הוא ה” Podium Chill”. בוא נעשה קצת סדר: “הפודיום” שבמבחן הנוכחי מיועד לשמר טמפרטורה קרירה של הנוזל לזמן ארוך פי 2 מבקבוק רגיל. ה”אייס” החדש (והמסקרן) אמור להיות מבודד במיוחד ולהשאיר את הטמפרטורה פי 4 יותר זמן מבקבוק רגיל, וה”ג’אקט” שאני לא בטוח כמה הוא נפוץ כיום, הוא מניסיוני מבודד רק ממש קצת יותר מבקבוק רגיל (כלומר מתקשה להצדיק את קניתו לאור קיומם של הבקבוקים האחרים מבית קאמלבק). נחזור להתמקד במוצר שבמבחן: ה- Camelbak Podium Chill:

Img_3844

הבקבוקים בנפח 610 מ”ל הגיעו בצבע לבן והם בנויים שני חלקים עיקריים והגיוניים: פקק וגוף. הפקק הוא הלהיט הגדול של קאמלבק והוא כ”כ מוצלח שפעם בעבר הרחוק היו כאלה שרכשו את הבקבוקים האלה גם בלי ההיבט הטרמי. הפטנט הזה מונע לחלוטין טפטופים ונזילות באמצעות שסתום אוטומטי שנפתח רק כאשר אתם לוחצים על הבקבוק או יונקים ממנו. האפשרות לינוק ללא לחיצה (שאליה נחזור בהמשך) היא ייחודית למדי – אפס מאמץ בלגימה, ואפס נזילות. עוד תכונה מעולה שאני משתמש בה כל הזמן היא נצרת הבטיחות של הפקק: חוגה בבסיס הפקק מאפשרת לנצור את הזרימה לחלוטין כך שלא יטפטפו נוזלים גם אם הבקבוק נלחץ בטעות בתיק או ברכיבה. לא עוד משיכה בשיניים או ביד של פיית הגומי המעצבנת וסגירתה אחרי הלגימה, ובמיוחד: די לנזילות שגורמות למשקה האיזוטוני המתקתק שלכם לנזול לאורך הצינור התחתון של שלדת הקרבון (עם פוטנציאל נזק לקרבון בטווח הרחוק, לפחות לפי טענת מכונאי בכיר וידען שדיברתי עמו) היישר לצומת הכבלים בתחתית צינור הקראנק שם הוא מתייבש, ודופק את העברת ההילוכים…

הגוף הוא בקבוק רגיל למראה חיצוני אולם יש לו את אותה תוספת טרמית בצד הפנימי, כלומר הדופן עבה יותר משל בקבוק רגיל בגודל דומה, ולכן נפח הנוזל קטן מעט ממה שמראה הבקבוק מרמז. אם יש לכם מחזיקי בקבוק בצורת טבעת סגורה שאי אפשר להרחיב מעט כדאי לבדוק שהם יכולים להיכנס. אם ניתן להרחיב מעט את פתח מחזיקי הבקבוק לא תהייה בעיה. חוץ משכבת הבידוד יש לבקבוקים האלה עוד כמה תכונות:

“BPA Free” – כלומר ללא ביספנול A – אותו חומר המשמש לייצור בקבוקים זולים המתפקד כהורמון בגוף והמסוכן לבריאות במיוחד של תינוקות.

ביקורת? תראו, ברמת השימוש זה מוצר אדיר וטוב בהרבה מבקבוקי הפלסטיק הרגילים שלכם. ססמת השיווק הקליטה של קמלבק היא מציאותית לחלוטין לגבי הבקבוקים האלה:  Zero spills, twice the chill, ועל כן כל שנותר ליילל עליו הוא המחיר: 79 שקלים ליחידה לבקבוק 620. יש דגם גדול יותר של 750 מ”ל שעולה 89. בעיני שתייה קרירה ואפס נזילות מצדיקות את ההשקעה.

לסיום טיפ קטן: במקום טקס שטיפת הבקבוקים מהאיזוטון מיד אחרי הרכיבה וזהו, אני מנקה ומיד ממלא את שני הבקבוקים עד חציים ומכניס מיד להקפאה. לפני הרכיבה עצמה, מוציא מהפריזר, ממלא את שני הבקבוקים עד סופם  במשקה ויוצא לדרך. בצורה כזו הרווחתי שני דברים: מנעתי היווצרות תרביות חיידקים שחורות בפקקים ובתוך הבקבוקים, וגם הרווחתי קירור נוסף לכל הרכיבה בזכות החצי הקפוא שמפשיר לאיטו במהלך הרכיבה.

הנה סרט פרסומת של Camelbak עצמם:

 

—————————————————————————————————-
חינם:תנו לנו Likeב Facebook (בקישור זה), וקבלו הודעה מייד בעת פרסום כתבות חדשות ב BIKEPANEL! 

—————————————————————————————————-

 

 

צילום: גיל מזור