בקור של כ 8 מעלות אך תחת מזג אויר בהיר ומצוין מזנקת דבוקת העילית לקלאסיקה המקומית – 5 הקפות בבית גוברין. כבר בזינוק 500 וואט יחד עם הסייקלינג אקדמי תופסים את השורות הקדמיות ומכתיבים קצב גבוה. התקפה רודפת התקפה אך במהלך כל ההקפה הראשונה אף בריחה לא מקבלת אישור מהפלוטון ללכת קדימה. הקצב הגבוה מתבטא היטב במיתר הרוכבים שמנסים להשאר במרוץ.

כתב וצילם: דני אסקרוב

1-גוברין

במהלך ההקפה הראשונה ולאחר הטיפוס הראשון של עלית המים, כ 20 רוכבים נושרים מהדבוקה המובילה ומשאירים דבוקה של כ 40 רוכבים אחרי פחות מ 40 דקות של מרוץ. בתחילת ההקפה השניה, עומר גולדשטיין מ 500 וואט סובל מתקלה בגלגל. עקב הפער הגדול בין שיירת רכבי הקבוצות (שנותרה יחד עם השופטים אחרי דבוקת רוכבים אחורית) לדבוקה המובילה והעדרו המוחלט של רדיו המרוץ, עומר ממתין דקות ארוכות ללא סיוע ולמעשה גומר את התחרות.

בתוך ההקפה השניה, מיד אחרי הפניה ימינה בתחנת דלק של בית גוברין, הקצב בדבוקה עולה שוב עם נסיונות בריחה של 500 וואט וסייקלינג אקדמי. המיתר הארוך נמשך דקות ארוכות והדבוקה מדלדלת מרגע לרגע. בניגוד למרוצים קודמים אין כאן בריחה אלא לחץ מתמשך, הולך וגובר שגובה מחיר מהרבה מאד רוכבים.

1-גוברין1

הדבוקה מתפצלת לדבוקות קטנות. בהתחלה 2 קבוצות של כ 20 רוכבים כל אחת, אח״כ לדבוקות קטנות יותר.

5

הדבוקה השלישית מובלת על ידי יובל פרידמן (אשכולות), עומר מור (500 וואט) ורוכבים נוספים שנשרו בבליץ של ההקפה השניה

1-גוברין2

אנטון מיכאלוב (IGP) מוליך את הדבוקה השניה יחד עם בן קבוצתו גל וויץ, טל גבאי ואיתמר אינהורן (500 וואט), ים פוליאק (CCC) וגיא גבאי מסייקלינג אקדמי. הרכבי הדבוקות האחוריות רומז על מהלך משמעותי ביותר בחזית המרוץ.

8

והנה ההסבר… להקת רוכבים בשחור ירוק מכתיבה קצב רצחני ורוכבת בכל הכח מלפנים!

9
שימו לב להבעות הפנים של יואב בר ועידו זילברשטיין. זה הסיפור.  זה דבר אחד להיות מועמד לנצחון וזה דבר אחר להגיע למרוץ ולרכוב בכל הכח. כולם בתמונה נמצאים על הקצה – עבודה מרשימה מאד של הרוכבים (היום בעיקר הישראלים) של סייקלינג אקדמי.

10

גיא שגיב ואביב יחזקאל (CCC ונבחרת ישראל) הם היחידים שמצליחים להשאר עם הלהקה השחורה ירוקה של סייקלינג אקדמי. יואב בר וגיא שגיב מנהלים דיון על המצב בקבוצת החוד…  אביב וגיא חיים על זמן שאול ונמצאים בבעיה – אם יעזרו לרוכבי האקדמיה, יתעייפו בדיוק כמותם. אם לא ישתתפו בעבודה רוכבי האקדמיה ידאגו לנער אותם מיד. דרך ללא מוצא…

חברי האקדמיה ממשיכים להכתיב קצב גבוה אך את ההקפה השלישית רוכבת חבורת החוד יחדיו וכולם נכנסים יחדיו להקפה הרביעית של המסלול

13

למרות שפסק הדין היה ברור לכל, גזר הדין ניתן בהקפה הרביעית על ידי השופט רועי גולדשטיין והדיינים יואב בר ומריו דאשקו. ההוצאה לפועל היתה ללא רחמים, כנראה בדיוק כפי שרצה אב בית הדין רן מרגליות. רועי גולדשטיין פותח בסדרה של התקפות אכזריות של רוכבי האקדמיה על אביב וגיא. הבליץ לא יגמר עד ששני הרוכבים של CCC ינוערו מהחבורה המובילה. יואב בר ומריו דאשקו מצטרפים לרועי בשלישית חוד חדשה. גיא ואביב נלחמו עד טיפת האוויר האחרונה למרות הסיכויים הנמוכים וכאב הלב לראות את השניים הולכים ודועכים תחת התקפות חוזרות ונשנות של קבוצה מיומנת, איכותית וגדולה יותר שמימשה היטב כל פיסת יתרון שעמדה לרשותה.

1-גוברין5

עידו זילברשטיין ועמנואל פיסקאווי, יצאו לגישור מיד אחרי שוידאו שלאביב וגיא לא נותר כח לסגור את הפער שנוצר. השלישיה הראשונה מחכה להם

17

בן אינהורן מנסה גם הוא לגשר אל חמשת חבריו אך נסיון הסולו הארוך מסתיים ללא הצלחה והחמישיה תמשיך עד לסיום בלעדיו

1-גוברין4

החמישיה מגיעה יחדיו אל עליית המים בפעם האחרונה. מריו דאשקו תוקף ראשון אך ללא הצלחה. יואב בר, הרוכב שעבד הכי קשה לאורך המרוץ, מנסה את כוחו אך גם במקרה שלו ללא הצלחה.

1-גוברין3

רועי גולדשטיין מתזמן טוב מכולם את ההתקפה שלו ותוקף 200 מטרים מסוף עלית המים. עמנואל פיסקאווי דולק אחריו

22

המרווח הקטן שהשיג רועי בסוף העליה מספיק לו והוא מנצח את מרוץ בית גוברין 2015 לעיני הקהל שהתקבץ על קו הסיום. עמנואל פיסקאווי מסיים שני ועידו זילברשטיין קוטף את המקום האחרון על הפודיום.

רוכבי האקדמיה מסיימים בחמשת המקומות הראשונים.

23

 

התמונה הגדולה

זה נכון שסייקלינג אקדמי הגיעו למרוץ הזה כמועמדים בלעדיים לנצחון. כל דבר פרט לתוצאה שהושגה היה כשלון גדול. עם האיכות והעומק שיש בקבוצה, קשה לראות מי יצליח לגבור עליהם במרוצים בישראל. אין זה מן הנמנע שהחשש הזה מכשלון היה מתרגם לבעיות ומתח שהיו פוגעים ברמת הרכיבה, אבל זה לא מה שקורה בפועל. בזכות הניהול של רן, דרור, יאן והצוות כולו אך בעיקר בזכות בחירת הרוכבים, שהיו חברים מצוינים לפני האקדמי, והידקו את הקשר בקבוצה, אנו רואים שלם הגדול מסכום חלקיו – כל הרוכבים (אולי למעט גיא גבאי שעדיין לא נראה כמי שמממש את הפוטנציאל המלא שלו) השתפרו ונראה כי הם נהנים משהותם המשותפת בקבוצה. השיפור הזה בא לידי ביטוי ברכיבה קבוצתית מרשימה ובהרבה עבודה קשה במהלך המרוצים. החברה באו, רכבו חזק ומרשים וניצחו בצדק.

מיותר לציין שתחרויות בישראל הם כנראה לא המטרה לשמה הוקם הפרויקט. היום נהנית האקדמיה מסוג של שקט תעשייתי – יתרון מוחלט בישראל (אחרי שליקטו את הרוכבים הבולטים מהקבוצות המקומיות) והעדר ציפיות במרוצים בחו״ל (מקום 100 בסן לואיס נתפס כתוצאה סבירה). זה הגיוני ונכון בשלב הנוכחי של הפרויקט. השאלה המענינת היא האם יוכלו מנהלי הפרויקט והרוכבים לגייס את התחושות והיכולות הטובות שאנו רואים בישראל עת יתחילו להתמודד במרוצים באירופה. יש זמן. הפרויקט רק נולד ויקח זמן לבנות את היכולות אך מתישהו (אולי רק בעונה הבאה או בעוד שנתיים) יצטרכו רן וחבריו לפרויקט לסמן מטרות ולנסות להתמודד על תוצאות גם בחו״ל. יהיה מעניין לעקוב.

גם כשדימה גרבובסקי הגיע לישראל היה נראה כי בלתי אפשרי יהיה לנצח אותו. היפה בספורט הוא, שכאשר מישהו מעלה את הרף, היריבים עושים זאת גם כן. למרות השליטה של אקדמי בשני המרוצים הראשונים, היריבים ילמדו להתמודד עם המצב החדש. ככל שיקדם כך יטב.

חברת תאוצה ונמרוד הנגבי, שמארגנים את המרוצים, מעמידים רף חדש של ארגון מרוצים בישראל – עמידה בזמנים, נראות של המסלול – שילוט וסימון מרחקים מהסיום. פשוט מצוין. היום אפילו טקסי הפודיום לא התעכבו יותר מדי זמן. היעד הבא לשיפור – היחסים והעבודה עם משטרת ישראל. היה מפחיד לראות את המשטרה מעבירה רכבים על המסלול תוך כדי התחרות בשני כיוונים בו זמנית…

24

תוצאות

עילית גברים

  1. רוי גולדשטיין, סייקלינג אקדמי
  2. עימנואל פיסקאווי, סייקלינג אקדמי
  3. עידו זילברשטיין, סייקלינג אקדמי

עילית נשים

  1. פז בש, IGP
  2. עומר שפירא, CCC
  3. עידית שוב, CCC

נוער בנים

  1. עומר מור, 500 וואט
  2. איתמר אינהורן, 500 וואט
  3. עידו בר, IGP

נוער בנות

  1. הילה יצחק, 500 וואט
  2. נעמה נוימן, טימישגב
  3. גל חדש, עמק האושר

והנה סרט שהעלה תמיר אשל:

מאת: דני אסקרוב

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים