כבר כמעט שבוע לתוך הג’ירו איטליה. מה אפשר להבין ממה שראינו, או לא ראינו, עד עכשיו?

לדעתי הג’ירו איטליה של רוכבי הדרוג הכללי עדיין לא החל וכל מה שקרה עד עכשיו היה סוג של כלום או חימום. כולם פוחדים ליפול. אתמול, בשלב 6, אחרי שוויגינס נתקע מאחורי התאונה, ראינו תגובה קיצונית של סקאיי. אחרי שחזרו וויגינס היה זה שמשך את הדבוקה לתוך האיזור הבטוח של 3 הק”מ האחרונים. העיקר לא ליפול. בכל זאת כמה נקודות.

מארק קאבנדיש

[youtube]http://youtu.be/WOOEsWQ6M78[/youtube]

מה עוד אפשר לומר על מארק קאבנדיש? אחוזי ההצלחה שלו כאשר הוא מצליח להגיע לספרינט פשוט קרובים לשלמות. בג’ירו יש כבר 2/2 ועוד היד נטויה. בספרינט הראשון (שלב 1) הקבוצה שלו משכה כל היום בשביל להשאיר אותו לבד בהקפה האחרונה של המסלול. קאבנדיש הסתדר וניצח. בשלב 6, קיבל הטיל הבריטי, אולי פעם ראשונה העונה!! ליד אאוט ראוי מקבוצתו. הנצחון לא היה מוטל בספק כשהרכבת מורידה אותו בצורה מושלמת 200 מטרים מהקו.

03-אאאאאאגמנמ הנ

השלב המעניין

השלב המעניין ביותר עד עתה היה שלב 3.

[youtube]http://youtu.be/UbDMk0VGbyI[/youtube]

היה זה דוקא ריידר הייסדייל שחשף את קלפיו ואז ראינו מספר דברים שיעזרו לנו להבין את הצפוי בהמשך. הייסדייל סופר חזק ועם המון מוטיבציה ובטחון! ההתקפה שלו בכבישים הצרים היתה החלטה אמיצה של צ’רלי וויגליוס הדירקטור ספורטיף של גארמין. הייסדייל עצמו טען, למרות שלא החזיק את הבריחה, שזה אפילו לא התחיל להיות קשה באמת. החלק המעניין בסיפור של הייסדייל קרה דוקא מאחוריו. וויגינס נשאר לבד מהר מאד כשהקצב הפך חזק מאד. עם הירידה בקצב הדבוקה, חזרו חבריו בסקאיי לעזור לו אבל לדעתי זה לא זה, זו לא סקאיי האימתנית של הטור וזה גם לא וויגינס של הטור (ועכשיו אני אוכל את כל הכובע בנג”ש של שבת…). ללא כריס פרום וריצ׳י פורט זה לא אותו דבר. חיזוק נוסף לטענה שמשהו חורק במכונה ראינו בשלב 4. שם איבד וויגינס 17 שניות והגיע אחרי שני חבריו לקבוצה. פנצ׳ר או בעיה מכנית אחרת היו גורמים לוויגינס נזק גדול יותר. גם וויגינס עצמו, למרות הטענות של השדר המעצבן של יורוספורט רחוק מלהראות טוב. ביום שבת, בנג״ש כל התשובות. אם וויגינס לא לוקח דקות מיריביו יהיה לו מאד קשה לנצח את הג׳ירו.

אנריקו בטלין

אנריקו בטלין, שניצח את שלב 4 הגיע סוף סוף למקצוענים.

[youtube]http://youtu.be/vIQG9kfKu6A[/youtube]

הבחור הצעיר, שאני נחשפתי אליו כשהתחלתי לעקוב אחרי רן מרגליות וניב ליבנר במרוצי ה U23, ניצח כל דבר כמעט בדרכו מעלה. בטלין הוא סוג של סאגאן. מן ספרינטר מטפס. אני מאד מקווה לראות אותו בקבוצת פרו טור בקלאסיקות. אני מניח שבטלין עוד ידבר בג’ירו.

איפה השאר?

נותרו שלושה נוספים. כמעט נשכחו בשבוע הראשון אבל רק בגלל שזה מה שהם רצו.

  • ניבאלי שקט שקט. לא הוציא את האף כל השבוע. למעשה, ניבאלי נח לקראת הנג”ש. שם יתחיל הג’ירו שלו בהתאם לתוצאה אותה ישיג. הקבוצה שלו חזקה ומגובשת. עושים בדיוק מה שצריך. בשקט וביעילות.
  • אוונס. שועל הקרבות ותיק. אחרי תצוגת הנפל של BMC בנג”ש הקבוצתי, מיהר האוסטרלי לנצל את שניות הבונוס עם מקום שני בשלב השלישי. הייסדייל, החכם לא פחות שגם איבד זמן, הגיע מיד אחריו. אני אוהב בונוסים של זמן במרוצים. זה מייצר המון עניין. יום שבת, בנג”ש, נבין בדיוק איזה אוונס הגיע לטור.
  • הקבוצה שאני הכי נהנה לראות עד עתה היא בלאנקו.  חסינק הרי התמחה באובדן זמן ותאונות בשבוע ראשון של גראנד טור. והנה פתאום רואים הרבה רוכבים של הקבוצה מקדימה. שומרים על חסינק ורוכבים נכון. גם הוא עצמו שרד יומיים של גשם בלי ליפול או לאבד זמן, אפילו כשחברו לקבוצה נפל לפניו בסיום אחד השלבים. נכון שסימן ההיכר של חסינק זו התפרקות גלובאלית באחד הימים אבל את הכאוס של השבוע הראשון כולל העליות הוא מעולם לא רכב טוב יותר. סוס שחור ואיכותי להמשך.

16-IMG_7798

בקטנה

אין ספק שהנפילה של השבוע היא ההחלקה של הרוכב השני בדבוקה בדרך לספרינט של שלב 5. לא חכם…

[youtube]http://youtu.be/je1eBmKV4go[/youtube]

שלב 7 הולך להיות סופר מעניין. שלב קשה ושובר רגליים בתוואי של הטירנו אדריאטיקו. קירות קצרים ותלולים.

עדכוני ישראל וישראלים

  • מחר מרוץ נגבה. 7 בבוקר. כ 300 נרשמו. יהיה מעניין בכל הקטגוריות
  • דניאלה לוי מסיימת טור בסין עם 3 שלבים חזקים בכולם סיימה ב 40 הראשונות מתוך 100 בנות שזינקו. ביום ראשון תתחרה דניאלה בסגל קבוצתה במרוץ בסבב אליפות העולם שיערך גם הוא בסין.
  • אנטון מיכאלוב השלים שני שלבים במרוץ פלאש דה סוד בלוקסמבורג. שלב ראשון סיים במקום 65 בזמן של המנצח. בשלב השני אחרי הרבה משימות בריחה וסגירה עבור הקבוצה סיים 130, 6:50 אחרי המנצח.
  • מחר אם לא יהיו בעיות בריאות נראה 3 ישראלים במרוץ בספרד. יואב בר, גיא גבאי ועידו זילברשטיין יתחרו במרוץ CARRERA DE LA ASCENSION בספרד. בהצלחה.
  • עדכונים על כל הנ”ל (כולל לייב מנגבה) ב – https://twitter.com/daskarov

צילום: הראל נחמני – המסע בעקבות הג’ירו של איטליה
מאת: דני אסקרוב