הג’ירו מגיע לישראל, ו BIKEPANEL תלווה את השמחה הזו בצורה אינטנסיבית בסדרת כתבות עמוסה שתזכיר לכולנו שזה קורה, ובגדול. הרבה אנשים לא מכירים את המסלול לעומק, אז בסדרת כתבות מקדימה למירוץ נסקור את כל אחד מהימים בארץ ונתן לכם טיפים לצפייה מהנה. זו לא הפעם הראשונה שמרוץ מתחיל במדינה אחרת מהעיקרית אבל זו הפעם הראשונה שאחד מהגראנד טור הגדולים מתחיל מחוץ לאירופה.

מאת: גיא חלמיש
תמונות: RCS / קומטק – הדמיות מירוץ

חגיגות תקשורתיות החלו עוד קודם…

התבלינים שמסביב הם חלק מהעניין, ורק מסייעים למרוץ לייצר יותר באזז:

ההודעה המשמחת על הכנסתו של גיא ניב להרכב לצד גיא שגיב היא דוגמה אחת, אבל עד אליה, בישראל היה שקט מוחלט ומטריד. אחרי ההכרזה גם אנחנו זכינו לספין תקשורתי באדיבות שרת הספורט ושר התיירות סביב ציון “מערב ירושלים” על ידי RCS…  כעת גם לאנס הודיע שיבוא, והגי’רו הודיעו שהוא לא מוזמן ושלא יכנס לאיזורים הרשמיים. פרום הודיע שיתחרה אבל תחת עננת החומרים האסורים שלו יהיה מעניין לראות האם אכן יתייצב (סתם, תחשבו על זה- נגיד שינצח הפעם אבל התהליך ימצא אותו אשם… סיטואציה מורכבת לעולם האופניים אם שני הגראן טורס האחרונים יפסלו מנצח, והבא בתור בקיץ לא יקבל את הלידר שלו בשנים האחרונות).

את התגובות המאורגנות של שונאי ישראל על כתבות הג’ירו המקדימות היה אפשר לראות כרגיל בכתבות על ההתחלה הגדולה בישראל – אני לא יודע אם זה קשור לג’ירו אבל על אחת הגבעות המפורסמות בליאז’ בסטון ליאז’ בבלגיה היה לצד שמות הגיבורים גם כיתובי “Free Gazza” (אנחנו בעד- המחלוקות הן רק בשאלה שחרור ממי ולאן?…). אולי עם האקדמי והג’ירו בישראל עולם האופניים הולך לשים לב אלינו סוף סוף, ולכן אי אפשר להימנע גם מהתופעות האלה. אל תתעצבנו – לו הן לא היו קיימות היינו אומרים שהקמפיין לקידום ישראל נחל כישלון מוחלט ונתקל באדישות. זו אינדיקציה חיובית למעשה…

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

השבוע הקרוב – הרבה אקשן

במהלך כל השבוע של ההזנקה, כולם כבר יהיו בארץ ויתארגנו. זה השבוע של מסיבות העיתונאים, המפגשים המיוחדים והראיונות המקדימים. מי שגר בירושלים או בסביבה יוכל כבר בימים הקודמים לנסות לאתר את המלונות של הקבוצות ולהסתובב ליד המשאיות והציוד ולראות את ההתארגנות של המכונאים והרוכבים לאימונים המקדימים. איגוד האופניים מארגן למאמנים הכשרה מקצועית עם המאמן הראשי של קבוצת סקיי – רוד אלינגוורת’ (הכשרה מקצועית למוזמנים בתשלום), ויהיו עוד הרבה דברים מסביב, שרק בימים אלה מתבררים: אירועים של יבואני האופניים עם הקבוצות מהג’ירו, ועוד.

לצפות

ערב לפני – הכרזת הקבוצות

ביום חמישי, בכיכר ספרא בירושלים, יעלו לבמה 22 הקבוצות המשתתפות ויציגו את עצמן לציבור. חולצות המובילים יוצגו, ויוצג הגביע המוזהב הענק שהוא כבר סמל של ה Giro, עליו יתחרו מובילי הדבוקה העולמית. זה מתחיל בשעה 17:00 לקהל הרחב- והולכת להיות שם מסיבה גדולה עם DJ ועניינים… תבואו!

מתחילים ביום שישי 4/5/2018 – בירושלים

המסלול בירושלים הוא הקטע הראשון מתוך 21 הקטעים של המירוץ. זה טיים טריאל קצר של כ 10 קילומטרים, אבל מבט מהיר במפה מגלה כבר שהוא הולך להיות קיצוני ומלא אקשן! מדובר באחד מהטיימטריאלים הכי טכניים שאפשר לתכנן לפתיחה של מירוץ כזה. ב 10 ק”מ האלה יש כ 17 פניות וכיכרות (תלוי מה סופרים בדיוק) שזה המון. הרוכבים יעברו פה כמה קטעים של צבירת מהירות וכניסה לאירובאר, אבל ביניהם- ים של נקודות האטה והאצה.

לצפייה

בשישי – טיפים עיקריים לצפייה

ההתחלה- היא באזור ממילא צמוד לחומות ירושלים העתיקה, שפע של הזדמנויות צילום על הפינה הכל כך מוכרת הזו. אנחנו עוד לא יודעים איך ייראה מתחם ההכנות של הקבוצות, אבל אפשר להניח שהגישה והנגישות בישראל יהיו ברמה פחות טובה מזו שבאירופה, ויש סיכוי שהכל יהיה מאוד מגודר ומאובטח, אז לא היינו בונים על סחבקיה עם פרום, ארו והחברה.

ההזנקות של 22 קבוצות כפול 8 רוכבים בכל קבוצה, בהפרשים זה מזה, ימשכו על פני שעות. הכוכבים הגדולים בד”כ מוזנקים בסוף… אבל האיזור נחסם למכוניות בשעה 9:00. מומלץ להגיע עם רכב לכניסה לעיר, ולהמשיך משם עם אופניים או ברגל לאזור המסלול. 

העקרונות לצפייה מהנה הם די פשוטים:

  1. עליה – המסלול בירושלים הוא מאוד משתנה, עולה ויורד. המהירויות אדירות. אין שום ספק שהעליות המאטות את הרוכבים יהיו נקודות עניין וצפייה טובות יותר מהירידות.
  2. סיבוב- עוד אלמנט שמאט את הרוכבים וגם מייצר זוויות תקיפה חדות בכניסה, ויציאה לעמידה ביציאה. כמה שיותר חד וטכני – יותר טוב, וסיבוב בעלייה הכי טוב.
  3. עמדת תצפית – בנקודות האסטרטגיות והצפופות ביותר ממש קשה להגיע למחסומים בצד הדרך. זה לא יהיה תלוש מהמציאות להביא איתכם בתיק איזה שרפרף מתקפל כדי לעמוד טיפה גבוה יותר ולראות את הדברים מהשורה השנייה אם צדי הכביש יהיו מפוצצים.
  4. הליכה- רק 10 ק”מ – יהיה כיף ונכון לעשות פשוט טיול לאורך המסלול. בקצב רגוע תלכו את כולו בשעתיים, תגלו את המסלול מכמה פינות וזוויות, ולא תפסידו כלום: בשעתיים האלה יעברו מלא רוכבים לידכם, והחויה תהייה מגוונת ופחות צפופה.

—–

נרשמתם כבר לערוץ הטלגרם שלנו? כנסו: https://t.me/BIKEPANEL

—–

 

תיאור המסלול

לאחר הזינוק יוצאים לצומת המכס אל רח’ דוד המלך, ותופסים מהירות בירידה לכיוון גן הפעמון. צומת המכס הזו היא אחד המקומות בהם אפשר לפגוש את המסלול פעמיים בתחילתו ובסופו – והיא תהייה נקודה מאוד אסטרטגית להתמקם בה. יש לאורך המסלול עוד כמה נקודות כאלה שבהן האקשן גדול יותר ורואים רוכבים בשני שלבים שונים על המסלול.

פנייה חזקה של 90% תפסיק את הדהירה של הרוכבים והם יעברו למוד של עליה של כקילומטר עם שיפועים של עד 5-6 אחוזים ברחוב יצחק אלחנן.

העלייה מסתיימת בכיכר פריז, ואז שוב ירידה מהירה מאוד ברחוב רמב”ן לכיוון הכנסת, אל הנקודה הבאה של מפגש המסלול עם עצמו – ופה נכנסים ללופ סביב אזור מוזיאון המדע וליד האוניברסיטה בגבעת רם- שזה עוד מקטע עלייה קצר של כ 400 מטרים שמסתיימת בפניית U גדולה וירידה חזרה לנקודת המפגש.

הרוכבים ממשיכים פה שוב ליד הכנסת לעוד קילומטר של עליה מתונה וכיכר יק”א בתוכה.

רחוב בצלאל מסמן את מקטע העלייה הבאה – 600 מטרים בשיפוע קבוע יחסית של כ 5% בשיא. שוב חזרה מהירה לכיכר צרפת (פה כבר היינו קודם – עוד נקודה אסטרטגית למפגש כפול עם הרוכבים), ופניה שמאלה למגמת חזרה לסיום.