כחלק מהאירוע בטור ערד וביום המקדים לגראן פונדו ים המלח, התרחש גם אירוע וינטג’ בהובלת הפאנליסט ואיש מוזיאון האופניים אלון וולף. החברה של BIKEPANEL היו השנה בערד בצוות מורחב, ומספרים מהאירוע שהחל מדהים והסתיים ב”פורס מג’ור” וביטל הגראן פונדו.

מאת: יוג’ין לויט, אורי ניצן, אלון וולף, גיאחה

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

תכשיטי הוינטג’ בערד

יום שישי שבע בבוקר השעון מצלצל ואני (יוג’ין) מבין שהמעבר לשעון קיץ דפק לי את ההשכמה הרצויה. התארגנות זריזה והעמסה של התכשיט החדש בבית לרכב וקדימה בטיסה מהירה לערד. אל דאגה, אצלנו במועדון הוינטג׳ ההזנקה רק אחרי שהשמש כבר אל על. הגוף סופג לפחות שתי מנות אספרסו בבית קפה מקומי בזמן שדבוקות ענקיות של חולצת אקדמי עוברות בנוף הנשקף מעבר למדרכה בערד.

אז מה זה התכשיט? זה בעצם צורה נכונה למכור לאשתך את נוסחת ה n+1 בקניית אופניים. משכנעים אותה שזה יפה, קלאסי ונראה פצצה כשזה תלוי בסלון במקום התמונה הענקית. הכיוון הזה יכול לעבוד רק עם אופני וינטג׳.

לדברי אלון וולף, לפני מספר שבועות הראל נחמני התקשר אליו וביקש שיכתוב על ההיסטוריה של הגראן פונדו. אלון הציע לשלב רכיבת וינטג׳ בערד  ולקדם את הענף הוינטג׳ שתופס תאוצה בכל העולם, הראל הרים את הכפפה והחל לקדם את התחרות.

וינטג'

מערכת סימפלקס מוזהבת מדהימה.

יובל שוסטר מדגים הופעה במיטב הז’אנר

אלון: אם כבר עושים אירוע וינטג׳ הראשון שחשבתי להזמין הוא המכונאי ושותפי לתחרות הלאוריקה  באיטליה יובל שוסטר. יובל מציג במוזיאון את אופני הפז׳ו של האלוף הצרפתי ג׳ק אקסלסן ,עם מערכות הסימפלקס המוזהבות. בנוסף אליהם  הביא לערד אופני קולנגו עם חישוקי עץ נדירים.
יובל שוסטר

פיג’ו, ביאנקי וברטין עתיקות בתצוגה

הוצלו בעור פלדותיהן מהמחסן לפני שמישהו שזה לא אומר לו כלום זרק אותם?

טור ערד

לא ניתן להישאר אדישים למראה הקלאסיקות הסנטימנטליות

סטיבן ברייטשטיין תרם לאירוע כמה זוגות ויטוס מהאוסף המרשים שלו. יחד עם אופניהם של אלופי ישראל : הנרי אוחיון, ג׳ק בן דויד וראובן כינורי שהובאו ממוזיאון האופניים. כל הזוגות יחד נתנו תצוגת וינטג׳ מכובדת. מקצה רכיבת הוינטג׳ הוזנק לשני סיבובים של הקריטריום. פודיום וחלוקת גביעים לרוכבי הוינטג׳ היה רגע מכונן לתחילתה של מסורת חדשה. רכיבות ותחרויות וינטג׳ אז תתחילו להתאמן לקראת שנה הבאה.

vitus

השקעה שלמה באביזרים נותנת את המראה הנכון

ביאנקי

זינוק הוינטג׳ עם נציגי השייטת והמשפחות השכולות

זינוק למרוץ

חוץ מזה היה גם קריטריום

במסגרת קטגוריית הקבוצות זינקו רבים מרוכבי הפרו לצד רוכבי העילית וקבוצת הפיתוח של הסייקלינג אקדמי. השדה השנה היה פחות גדול ועוצמתי מבשנים קודמות, שנים בהן הצטרפו קבוצות מחו״ל למירוץ. לאור כך, נרשמו מעט התפרקויות יחסית במירוץ ולכל אורכו נשאר פלוטון גדול. באופן מפתיע, רוכבי הפרו היו אקטיביים מאד במירוץ והוציאו מספר רב של בריחות שנתפסו כולן על ידי רוכבי האקדמי ששלטו במירוץ ללא עוררין.

סייקלינג אקדמי

איתמר איינהורן מה Academy Devo Team מניף ידיים לניצחון:

בהקפות האחרונות גבר הקצב בהובלת רוכבי האקדמי והם הצליחו להביא את איתמר איינהורן לניצחון במירוץ הקריטריום.

איתמר איינהורן

אנג’לו די וירולי חזר מהשעיה להתחרות ב XXX של ארז לוין

הוא הראה שוב את כוחו גם בקריטריום הבוקר וגם בטיפוס ממצדה לערד בערב כאשר עקף מספר לא מבוטל של רוכבי עילית חזקים. כאן בתמונה אפשר לראותו לצד נני מעוז ואלון לרר.

אנג'לו די וירולי

המובילים בעלית במהלך התחרות

קריטריום: כמה גפרורים יש לך ברגליים לשרוף?

אופיו של הקריטריום שכולל הרבה מאד פניות גורם לכך שהרוכבים נאלצים להאיץ הרבה מאד פעמים במהלכו, לאחר כל יציאה מסיבוב. האצות האלה מרוקנות את האנרגיה במערכת האנאירובית שלהם והן אלה שגורמות לסוג המירוץ הזה להיות כל כך קשה. ההאצות קלות יותר בקדמת הפלוטון ולכן הרוכבים עושים מאמצים גדולים על מנת להתמקם בקדמתו. אתם יכולים לדמיין כמה אגרסיבי המירוץ הופך להיות לאור כך.

קריטריום

אחרי הצהריים חיכה לכולם עוד מקטע קשה בעליה מערד למצדה

תום יצחקי שניצח את מירוץ העליות בפסגת זאב יודע דבר או שניים על טיפוסים. האם שווה להיות אקטיבי במיוחד במהלך הקריטריום או שאולי לנסות לחסוך אנרגיה לקראת טיפוס הערב הארוך ממצדה לערד?

תום יצחקי

ממצדה לערד – עליה של קרוב ל 20 ק״מ

רק 3% מתעתעים בשיפוע ממוצע אבל עם קירות של עד 13%… הטיפוס ממצדה לערד הוא הטיפוס הארוך ביותר במירוצים בארץ. הוא מעמת את הרוכבים עם הצורך לרכב על הקצה לאורך זמן ארוך משמעותית מרוב העליות ואף האינטרוולים שהם עושים בדרך כלל. גיא זסלר שניצח את המירוץ טיפס את העלייה בזמן המרשים של 44:09 ואילו רוב השדה עצר את הזמן כמה דקות מאוחר יותר.

הפתיחה החזקה בתחילת המירוץ עד ההגעה לקטעי הגבעות המתגלגלות היא המפתח לביצוע מוצלח – אם פותחים חזק מידי עלולים להתפרק לרסיסים, ואם מוותרים על הקבוצה הקדמית עלולים לאבד זמן יקר לאחר מכן בקטעים בהם לקבוצה יש משמעות גדולה.

מצדה ערד

למחרת בבוקר אמור היה להתחיל גראן פונדו ים המלח 2018

חודשים ארוכים של הכנות, רישום של מאות רוכבים שבנו כושר לקראת האירוע, והכל מתכנס לאותו יום חג שהראל נחמני מארגן לנו בשנים האחרונות- בקושי רב יש לאמר ותוך התמדה שהיא ראויה רק להערכה, בענף קטן, עם אתגר אדיר בגיוס כספים, ועבודה קשה ומתסכלת לעתים עם הרשויות.

גראן פונדו ים המלח

חולצות מדהימות עוצבו

משתתפי הגראן השנה שמחו מאוד לראות את חולצות האירוע הצבעוניות והייחודיות. מחיר מדהים לא פחות הושג עבורן ואכן כמו שצריך – רבים קנו כדי לרכוב עמן בנחיל רוכבים צבעוני במדבר.

בבוקר האירוע- רוחות עזות במדבר

ידענו שיהיה שינוי במזג האוויר ורוח, אבל אי אפשר לדעת עד לבוקר האירוע בדיוק באיזה מידה הולך להשפיע מזג האוויר, והאם אפשר יהיה לקיים את המרוץ. חיזוי זו לא מתמטיקה והשפעתו על קבלת ההחלטות היא משהו שנוצר מאיזון בין משתני בטיחות, הפקה, ביטוח ושיקולים רפואיים.

רוחות עזות של כ 40 קשר וחול מדברי נחתו על האירוע. הרוכבים חששו גם מרכיבה, וגם מביטול… אזור הכינוס בשעות הבוקר המוקדמות. לא נראה מבטיח.

בבוקר עוד היתה שאלה- האם יהיה גראן פונדו היום?

פה- בעת הזינוק, הודעה ראשונה על דחייה בשעה:

לאחר המתנה קצרה

ליד ארומה שחילקה קפה למשתתפים, ותוך קיפול כל דבר שיכול לעוף (חוץ מהעצים), התבשרנו על הביטול של גראן פונדו ים המלח 2018. 

גראן פונדו למול עוצמות הרוח

כל מי שהיה שם הבין מיד, שזו היתה החלטה הכרחית ונכונה. רוחות עוצמתיות כאלה היו הופכות את האירוע לסכנה של ממש. רכיבה בפלוטון צפוף עם משבי רוח חזקים הייתה מובילה לבטח לנפילות, במיוחד לאור כך שרבים מהרוכבים הגיעו עם גלגלים עמוקים וציוד שלא מתאים בעליל לרכיבה מסוג זה. זיהום האוויר שנוצר מהחול שהתרומם לאוויר היה הופך את הרכיבה לגרועה לריאות ולעיניים של כל הרוכבים.

בתמונה מטה- הפאנליסט דרור הדדי ואלון לרר מקבוצת WCR מחכים לשמוע את ההחלטה הסופית. זהו המירוץ השני שמבוטל השנה ברגע האחרון בעקבות תנאי מזג אוויר קשים – לאחר שאורים בוטל גם הוא בתחילת ינואר עקב גשמים.

גראן פונדו ים המלח 2018 – בוטל ברגע האחרון

אבל עם הבנה והשלמה שזה מה שהיה צריך לעשות – התקפלנו מהמקום. אנחנו מקווים שזה לא ירפא את ידיו של הראל, ולא יגרום להפסדים משמעותיים ונזק כלכלי גדול. כל מקרה כזה הוא איום מטריד ומדאיג על תרבות האופניים בישראל- שנשענת על כל כך מעט אנשים שמאמינים בה ומנסים לפתח אותה, לפעמים כנגד כל הסיכויים. אנחנו לא סובלים מעודף של אירועי רכיבת כביש בישראל שבה גראן פונדו ים המלח הוא מוסד מרכזי ויחיד כמעט מסוגו… בימים הקרובים נדע יותר כיצד יתמודד האירוע עם המשמעויות השונות של הביטול מול הרוכבים והגורמים האחרים.

מאת: יוג’ין לויט, אורי ניצן, אלון וולף, גיאחה