לקראת גראן פונדו ירושלים שהולך ומתקרב (ב 3 במאי 2019!) דיברנו עם אילן זביב, ממארגני האירוע, כדי לשמוע ממנו מה מיוחד ושונה השנה ולמה חשוב להגיע? ההיי לייט: “רכיבה ברחובות העיר ירושלים ובנופים המדהימים של הרי יהודה המהווים מכה לרוכבי הכביש, בכבישים סגורים הרמטית, והשנה: משדרגים את הצבעוניות והחוויה מסביב.”

מאת: מערכת BIKEPANEL
צילום: SportPhotography- רונן טופלברג / תומר פדר

מצטלמים בסלפי: אולי ולידיה- יזמי הסדרה הבינ”ל של GFNY

מה חדש במסלול?

גראן פונדו ירושלים מציע שלושה מרחקים: גראן, מדיו ופיקולו. הגראן הוא קשה וארוך – בן 130 ק”מ וכ 3000 מטרים מצטברים, מה שהופך אותו למרוץ הכביש הארוך והקשה ביותר בישראל, כיוון שפה המקטע התחרותי הוא על כל המסלול כולו!

המדיו גם לא פראייר: 72 ק”מ עם 1500 מטרים מצטברים, והוא מתאים לרוכבים שמחפשים חווית רכיבה של בין 3-5 שעות (בגדול…).

בנוסף לשני המסלולים האלה יש מסלול פיקולו חדש שלא היה בשנה שעברה: 28 ק”מ לילדים ומבוגרים. אפשר גם עם אופני הרים. צפויים להגיע כ 300 ילדים עם הסייקלינג אקדמי וקבוצות. הוא רק בעיר ויוזנק כ-20 דקות אחרי האחרים.

אילן זביב: “הדבר העיקרי החדש ב2019 בגראן פונדו ירושלים, הוא המסלול: השנה מקצרים מעט את הרכיבה בתוך העיר והיא נמשכת כ-30 ק”מ (לעומת כ-41 ק”מ בשנה שעברה- הורדנו את טיילת ארמון הנציב ואת הר הצופים). הדגש הוא כעת גם על ירושלים וגם על ההרים המדהימים והנופים סביבה.

 

לרישום לאירוע

 


השנה אנחנו מתירים גם לאופני גראבל ואופני הרים להשתתף! הם יוזנקו מייד אחרי רוכבי הכביש התחרותיים ביחד עם כל רוכבי הכביש העממיים בקטגוריות הגיל המתאימות, ואנחנו מקווים שגם רוכבי השטח יבואו לחוות רכיבה בכבישים סגורים ובטוחים. אתם מוזמנים להרשם באתר הרישום“.

 

יותר הפנינג והפקת לקחים בזינוק ובסיום

אילן מבטיח גם שיפורים משמעותיים באווירה מסביב לרכיבה: “הדגש השנה הוא הרבה יותר על חוויה כוללת של המשתתפים: הזינוק יהיה יותר חוויתי והבאנו את יוסי אזולאי שישיר את התקווה לפני הזינוק, ואולי יהיו שם הפתעות נוספות שאנחנו עובדים עליהן כרגע ועוד אי אפשר לספר עליהן. גם האווירה בסיום תהייה עם הרבה יותר הפנינג משנה שעברה. למדנו שהאזור היה על שטח גדול מדי ולא היו מקומות ישיבה והצללה- אבל השנה אנחנו דואגים לכל הדברים האלה: מתחם כייפי ומוגדר, מתחם פסטה לכל מסיימי ה130\\72ק”מ, דוכני אוכל, רוב האקספו יהיה שם, עם מוזיקה טובה ואווירה מחשמלת.  שיעניקו למשתתפים מפגש חווייתי וחברתי מהנה גם בסיום.

ירושליים

הרצאה וחלוקת ערכות לפני המרוץ

ב-1 וב-2 למאי במתחם התחנה הראשונה, וב 2 מאי בערב תהייה הרצאה פתוחה של – Dale Carnegie  – המוסד המפורסם בעולם לסדנאות העצמה לאנשי עסקים ואנשים פרטיים, והם יתנו הרצאה מאוד מעניינת על נבחרת האופניים של בריטניה, ומהפך תפישת ה-1% שהוביל אותם להובלת עולם האופניים.”

ירושלים

ההזנקות: תחרותיים, גילאים ו…גראבל ואופני הרים!

אילן זביב: “ההזנקות מחולקות כך שהקבוצות הקדמיות הן לרוכבים תחרותיים (כלומר לחברי איגוד תחרותיים וכל מי שסיים ב10% הראשונים בשנה שעברה). לאחר התחרותיים- זה מסודר לפי קטגוריות גיל.

כל התחנות השנה יהיו הרבה יותר מאובזרות: במשקאות איזוטוניים, מלחים, פירות ויהיו 4 תחנות סיוע בסיום כל ירידה. מתחם הסיום יהיה עם איזור פסטה לכל המסיימים”.

GFNY JM

גראן פונדו: 130 ק”מ וכ 3000מ’ מצטבר!

המסלול הארוך אינו קל- מדובר ביציאה סמוך לאצטדיון טדי וארנה דרך העיר ישירות אל איזור עין כרם, תפירה קטנה לאיזור צובה, ואז ישירות אל העליה של בר גיורא אל בר בהר, ירידה של נס הרים למחסיה וחזרה- פעמיים! התפירה חזרה במנהרה המיוחדת מתחת לרכס של אורה עמינדב לעמק של נחל רפאים וסיום באזור האקווריום.

 

מדיו פונדו: 72 ק”מ וכ 1500 מ’ מצטבר

המדיו פונדו מתבסס כמעט על אותו המסלול של הגראן, רק שממנו מחסירים את הירידה למחסיה והעליה של נס הרים. במקומם עושים אחורה פנה באנדרטה שבסיום “נס הרים” וחוזרים דרך המנהרה הייחודית למתחם הסיום:

לרישום לאירוע

 

 

החוויה הבינ”ל והחיבור ל GFNY

שאלנו את אילן, מה נותן לאירוע החיבור לגראן פונדו ניו יורק?

אילן זביב: “אנחנו עובדים לפי ספר המיתוג וכל ההנחיות שלהם, שמחייבות אותנו לבצע המון פרטים קטנים באופרציה של המרוץ כך שיהפוך לחוויה מקצועית לרוכב החובב והמקצועי ביחד. בחיבור לסדרת המרוצים הבינ”ל של GFNY גראן פונדו ירושלים הוא למעשה אחד מ 20 היעדים של מרוצי ה GFNY וזה נותן לעיר במה מאוד חשובה לרוכבים מחו”ל להגיע למרוץ בארץ.

GFNY

הם משווקים את המרוץ לכרבע מליון רוכבים שעשו ועושים את האירועים שלהם מידי שנה. יש מועדון של רוכבים שעוברים ממרוץ למרוץ בעולם, והם מקבלים מדליות ופרסים מיוחדים למי שעושה יותר מ 3 מרוצי GFNY. זה הופך את כל החוויה להרבה יותר בינ”ל גם לישראלים- הכל נעשה באתר הבינ”ל: הרישום, התוצאות וכו’- המרוץ הישראלי הוא חלק מכל הסדרה הגלובלית.

בשנה שעברה הגיעו 286 רוכבים מחו”ל מ-18 מדינות שונות. השנה אנחנו צופים לעבור את ה300 רוכבים ממספר דומה של מדינות.

הזמנה: נרשמים פה באתר התחרות

עוד כמה תמונות מהחוויה:

גראן

העליות הקלאסיות של הרי ירושלים- רק סטריליות ממכוניות

גראן פונדו

שביל האופניים היפהפה של ירושלים

גראן ירושלים

הרכיבה לאורך החומה היא משהו אחר!

גראן פונדו ירושלים

בסיום חותכים במנהרה ישירות לעמק הסיום

 


לרישום לאירוע