כשעצרנו בעצירה ההכרחית במוזה ערד בערב חמישי – נכנסו לדאגה. השמיים קודרים, יורד גשם ותחזית מזג האויר מאשרת שהגשם לא יחלוף בקרוב. אבל למטה היה יבש ומושלם, וחששותינו התבדו לגמרי.

מאת: גיא חלמיש

השנה בורידיס דזרט צ’אלנג מתארחת אליפות ישראל במרתון, מה שהכניס חיים למאהל כבר ביום חמישי בערב. התחרות גם מושכת לא רק רוכבי אופניים- הקהל המסורתי שלה, אלא גם רצי שטח שבאים לארבעה מקצי לילה לאור פנסי מצח.

האתגר האולטימטיבי הוא האולטימייט, שמתחלק לשלושה מקצים קשים של שילוב אופני הרים בשישי בבוקר, ריצת שטח בערב שישי ושוב אופני הרים בבוקר שבת. מקצה שמתחיל ב 10 ק”מ ריצה  ממשיך לחצי מרתון והארוך שלו 30 ק”מ שגם מתחבר למקצי ה70 ק”מ באופניים. קשה, מגוון ודורש התאוששות מהירה בכמה שעות בין המקצים.

התחרות הוותיקה והגדולה היתה צריכה לייצר מסלול מעניין עם חסימת המסוע עקב זיהום הנחל שם, והיא הפתיע עם הקפה מקסימה שכללה עליה מפתיעה ויפה (“נחל פרצים עליון”), ואת המקטעים הקלאסיים והמגניבים בנחלים. (תמונות מהרכיבות נעלה בהמשך). היתה גם כניסה מפתיעה לכביש 90 וחסימתו לכ500 מטר, שנעשתה כדי לעמוד בדרישות המינימום למרחק הקפת אליפות הארץ לפי תקני UCI.

המקום מדוגם! מאוד יפה לראות את המקצוענות שמתאפשרת עם צוות הפקה יציב של שנים, והפקת לקחים ושיפור משנה לשנה – בפורום פקטור המפיקה עבור מועצה אזורית תמר: מסעדה, שירותים ומקלחות (היו מים חמים, וואו!), איזור שמירת אופניים, מתחמי ילדים, לאונג’ התאפצות ופודיומים, שירותים לקמפינג, אקספו (קטן יותר משנים קודמות, לפחות בשישי) כמובן ועוד ועוד..

בקטגורית העלית הישראלית אלופת ישראל במקצה הארוך היא נעמה נוימן, שהגיע שנייה כללית אחרי הרוכבת המקצוענית של יווואנה קרונגורק (תושבת חו”ל ולכן לא יכולה ללבוש את חולצת אלופת ישראל). עידית שוב סגרה את הפודיום בנשים, או למעשה היתה שנייה, ואילו ליאן ויתקין שלישית באליפות ישראל

 

בעלית גברים גיא זסלר הוא אלוף ישראל החדש לאחר שניצח בפער משמעותי של כ 2:30 דקות מאורי לאונציני במקום שני. שלישי גיא לשם. שלומי חיימי לא הגיע לתחרות. ראוי לציון עידו גולדשטיין שהגיע מהטירונות, אחרי שבועיים שם, היום בבוקר , והגיע שני כללי אחרי זסלר. הוא עוד בנוער, בכלל כבישון  והשיג רוכבי נבחרת שטח בוגרים ממנו…

שישי בדזרט הוא היום הכייפי בעיני- אינטימי ושקט יחסית. אנחנו מאוד נהנים, רגועים, מקשקשים עם חברים. יש מקום ואוויר, יש רכיבה וספורט, קמפינג ומשפחות… ממש נחמד ומזמין!

הגעתי הפעם אחרי סקי וללא מספיק רכיבות וריצות ברגליים, אז בחרתי במקצה האולטימייט הקצר. עבורי זו תחרות מעולה שמכניסה אותי חזרה לפורמט אימונים מוגבר (אני מקווה, אם אצליח לעמוד בזה…) לקראת חצי מרתון ים המלח בריצה.

הרכיבה קצרה היום – 35 ק”מ בלבד, מה שאומר שנותנים בראש כל הדרך על הסף האנאירובי. יש משהו מפנק יותר במרחקים הארוכים והדפקים הנמוכים… אבל מתאים לי. יצאתי אחרון, בלי צפיות תחרותיות  אחרי שצילמתי בזינוק כשכל טור הרוכבים לפני  פקקים בעליות, והרבה הזדמנויות צילום של הרוכבים תוך כדי.

מייד אחרי ההקפה המוצלחת מתחילה ההתאוששות לקראת הריצות של הערב. לא ראיתי סרבלים צהובים, מקסימום גרבי לחץ, אבל סנדביץ הטונה ירד מ25 ש”ח ל20 במסעדה. היות ויש גם קערת פסטה ב5 ש”ח אנחנו מרוצים. לקחנו.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

זה דיווח בזק, נספר עוד ונעדכן עם סרט ותמונות חדשות גם מהרכיבות בימים הקרובים.

(אם עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלנו  תעשו את זה! וגם – עדיף בהרבה על הפייסבוק שמשחק לכם בפיד – ערוץ הטלגרם שלנו: https://t.me/BIKEPANEL)