קיבלנו הרבה פניות מקוראים ורוכבים, שמרוב אופציות, אפשרויות וקטגוריות מתבלבלים ולא יודעים למה להירשם ומתי (לכל המידע על פסטיבל האופניים הגדול והמגניב בישראל לחצו פה), לכן החלטנו לפשט עבורכם את העניינים, ולהציג שלושה טיפוסים של רוכבים, או שלושה מסלולי הרשמה. אם תזהו את עצמכם באחד מאלו, תבינו איך למקסם את ההנאה שלכם, מאירוע השטח המדהים והרב-גוני, שסוגר לנו את השנה: ביומיים האחרונים של נובמבר (חמישי-שישי) ובשבת – היום הראשון של דצמבר (29/11-1/12).

כנסו לפה: טופס הרישום של אתר ה VEOLIA Desert Challenge

IMG_5781

זה שאוהב את הענף, ואירועים מושקעים, אבל לא אוהב להתחרות

לך יש השנה, מוצר מוגמר ומושקע שכולל שישבת של רכיבות מגניבות על רקע פסטיבל: תגיע בשישי בבהריים, פרוק את הציוד לקמפינג, תפוס מקום טוב לאוהל שלך. לך קח ערכת רישום באיזי, ותתחמם על מתקני העץ הלימודיים של “באלאנס” ביחד עם הילדים שלך. לקראת אחת בצהריים לך לתדריך, וצא למסע רכיבה חווייתי עם מדריכי עז הרים ונקודת רענון באמצע, באורך 14 ק”מ, על בסיס הקניונים המתפתלים והיפהפיים של נחלי סדום ופרצים. כיף.

חזרתם? תתרעננו, ויאללה, תחרויות נושאות פרסים, אימוני מיומנות רכיבה על מתקני באלאנס, מוזיקה, אוכל, בירות, מקלחות חמות בקמפינג וגם חביות גחלים מוכנות לזריקת הפויקי או המנגל האישי, עולים על לבוש חם, קבלת שבת וארוחת ערב, צופים או משתתפים בהזנקות ריצת השטח הלילית לאור ירח, והולכים לישון, שיהיה כוח לרכיבות של מחר.

למחרת מעמיסים על הרכב, נוסעים לכיכר סדום (כ-25 דקות מהמאהל), פורקים, ומצטרפים ל-loop רכיבה מדברי יפהפה,טיול השטח הרכוב “חריץ בחוואר”, אחד ממסלולי המדבר הקלאסיים בארץ, ואחת מפניני האזור באורך כ-25 ק”מ, וללא הרבה טיפוס. הלופ מומלץ לבעלי אופני הרים “אמיתיים”, קרי גלגלי 26 אינץ’ ומעלה, הילוכים, בולמי זעזועים, ולא לילדים קטנים. לאלו יוצא מעט מאוחר יותר, טיול רכיבה מודרך בן 7 ק”מ בין היישובים נאות הכיכר ועין תמר, לאורכו משובצות אטרקציות, תצפיות לירדן, מטעים חקלאיים, קדרות ועוד. המסע מובל על ידי מדריך טיולים ומדריך רכיבה.

במקביל, ואחרי הרכיבות, במתחם האירוע במאגר חימר, מופעי ראווה ושליטה של מדריכי “באלאנס” ועז הרים, בינתיים, מתחרי המרתון עוברים מול המתחם בין הקפה להקפה, כך שאשפר לעודד אותם, לחלק להם משקאות ולהתרשם ממהלך המירוץ, מתחם EXPO גדול ועשיר מציע לכם מבצעים מיוחדים, וכל ציוד שתוכלו לחשוב עליו, פאב רוכבים מציע משקאות התאוששות כאלו או אחרים…, קייטרינג בשרי וחלבי, מתחם רכיבה אתגרי נייד של מתקני עץ, הגרלות עם פרסים יקרי ערך, תחרויות “ראש בראש” על מסלול מכשולים, נושאות פרסים ועוד ועוד ועוד.

 

1

הרוכב הסטלן, חובב בירה ורכיבה במידה דומה

יש בדזרט צ’אלנג’ קהל רב ומשמעותי שאינו תחרותי או קשיח ראש מצד אחד, אך לא בענייני טיולי רכיבה מודרכים מהצד השני. לאלו מומלץ לצאת מהמרכז מאוחר, אבל חובה להגיע לאירוע לפני השקיעה, כדי לראות את המאהל עובר מצבעי מדבר מדהימים, לכפר רוכבים מואר ויפהפה באמצע הלילה המדברי.

החבר’ה האלו יארגנו כמה אוהלים במעגל בקמפינג, מחצלת גדולה, ויפתחו זולה פרטית. הם מדוגמים לרוב, עם פויקי, ספגטים, בירות קראפט בצידניות, פלאסקים עם אלכוהול קשה יותר ועשבים שוטים. הם ילכו לישון מאוחר, יעופו קצת על אצני הלילה, ייצאו לדרינק בפאב הרוכבים, יילכו לישון מאוחר ויפריעו לשכניהם הרייסרים לישון מוקדם ולהשלים את מכסת ה-8 שעות ההכרחית לאתלט עילית, להתאוששות ראויה.

בבוקר הם יתחרו במסלול מרתון הזוגות בהקפה אחת (הזולאיסטים האמיתיים), או שתיים (אלו שנחשבים ל”נותנים בראש” בקרב החבורה). לעיתים, בחבורה הזו יש גם זוג שעושים שלוש הקפות. במקרה הזה הם כנראה לא מאיימים על הפודיום, אבל שותים הכי הרבה מקרב רוכבי ה”שלוש הקפות”. חותם על זה.

8

האולטרה רייסר

לאולטרה רייסר הכינו תחרות ראויה עבורו: ה-Ultimate Challenge, שילוב של ריצת שטח לילית לאור ירח ורכיבת מרתון אישית (ללא בנזוג) בבוקר. לשרוטים אלו ה-Veolia Desert challenge מציע שתי אופציות הזויות משהו: אולטימייט 68 (20 ריצה + 48 אופניים) ואולטימייט 102 (30 + 72 בהתאמה).

החבר’ה הללו הם מספורטאי הסבולת הבכירים בארץ. יש להם לוק של כלב רוח ולב עם בוכנות של פרארי. כשהם עולים למצב עבודה הם מקבלים State of Mind של בטריה – סוללה שלא נגמרת ולוחצת בעוצמה עוד ועוד שעות. הם כנראה יגיעו כי זה משתלב מעולה עם ההכנות שלהם למרתון הבא בחו”ל או עם תוכנית האימונים לאולטרא-משהו שיש להם עוד חודשיים, ותמיד יש איזה אולטרא-משהו בעוד חודשיים…

האולטראיסטים הם בגרף עלייה מתמיד ומתואם הייטב עם מד הוואטים שלהם. זה לא אומר שיהיה להם קל גם פה – כי בתחרות כמו בתחרות יש תותחים, יש כאלה שהצליחו לדחוף יותר מיילים עד לאירוע, ומצד שני – יש כאלה שהאירוע הזה הוא מה שיתן להם את הקיק ואת קפיצת המדרגה שהם חיפשו. כי כשאתה עושה אולטרה רייסינג באירועים עם כיף ואופי, הכל קופץ מדרגה!

קבוצה חשובה בתוך האולטרה רייסרים אלה האפיקיסטים – הם פחות מדויקים, פחות מדעיים, אבל לא פחות נחושים מאנשי המולטי ספורט (כלומר גם ריצה וגם אופניים) שמאפיינים את האולטימייט צ’אלנג’. בשבילם רכיבה של 72 ק”מ במדבר זה רק חימום, לדבר הבא, או למרתון אופני הרים אמיתי, עם 100 מייל מדבריים (162 ק”מ תמימים ושלמים), כפי שקורה בדיוק שבוע לאחר הצ’אלנג’. הם באו לתת בראש והרבה זמן על האופניים, ובקצב לא רגוע. למעשה, הדזרט צ’אלנג’ התחיל מהקבוצה הזו לפני שנים רבות, כמחווה לאנשי רכיבת המרתון. אז לכבודם, קבלו את הקיר של מקורות: המקום שגם הנחושים ביותר ירגישו את זה טוב טוב ברגליים: קיר באורך של כ-300 מטרים, עם זוויות שעוברות את ה-20% שיפוע. קיר שיאתגר את כל מעודכני הטכנולוגיה שמגיעים לאירוע עם שתי פלטות בלבד מלפנים, קיר שגם אם תרכבו אותו בסיבוב הראשון, יפרק לכם את הצורה בסיבוב השני והשלישי…

בתמונה: הקיר של מקורות. צילם Warren Pryer .

בתמונה: הקיר של מקורות. צילם Warren Pryer .

זה עוד שבוע! נרשמתם כבר?

כנסו עכשיו לטופס הרישום של אתר ה VEOLIA Desert Challenge  ותבטיחו לעצמכם את המקום במתחם הקמפינג ובפסטיבל הספורט וה fun המדברי הכי מגניב של השנה!

בטוח יש עוד הרבה קטגוריות של רוכבים שיגיעו – ספרו בתגובות איזה עוד קטגוריות של רוכבים בצ’אלנג’ אתם מכירים? כולם קוראים את הטוקבקים!