הנה זה מגיע! ה- 20.4.2012 מעבר לפינה ועוד מעט מאות רוכבים אמיצים יצאו לרכיבת אופניים ותחרות בין הגלבוע לחרמון כמיטב מסורת רכיבת הכביש האיטלקית. במסגרת החסות של גראן פונדו כלל-בריאות ב BIKEPANEL, חשבנו שאולי תכירו את האנשים שמביאים אלינו את ניחוחה של תרבות האופניים הבינלאומית אל המסלול המדהים הזה שהם רקחו. בעוד שבועיים האירוע הגדול. הנה האנשים מאחורי הקלעים של גראן פונדו כלל-בריאות:

הראל נחמני
נשוי + 3, גר בפרדס-חנה, מתאמן בצורה מסודרת משנת 2004, בהתחלה בטריאתלון, מקום רביעי כללי באליפות ישראל בחצי איש ברזל בכנרת ב- 2005, איש ברזל בניס – צרפת ביוני 2005, מרתון באמסטרדם ועוד. מ- 2007 אני יותר רוכב אופניים: השתתפתי 3 פעמים בטור טראנס אלפ באופני כביש (7 ימים, 900 ק”מ, 20,000 מ’ טיפוס מצטבר), והשנה אשתתף גם בטראנס אלפ ריצה (320 ק”מ, 8 ימים) בספטמבר. הקמתי את חברת משלחות המכינה ספורטאים/יות לאירועי ספורט אתגרי ברחבי העולם.

הראל נחמני, בודק את מסלול הרכיבה של הגראן במלואו – דרך הרגליים

מה תפקידך בארגון הגראן פונדו?

התפקיד שלי הוא לחבר כמה שיותר אנשים, חברות וארגונים לאירוע הזה. מכיוון שגראן פונדו הוא פסטיבל, ניתן לחבר אליו הרבה מאוד רעיונות, חלקם משוגעים שיהפכו את האירוע לחגיגה אמיתית של רוכבי/ות אופניים. אני מקווה לעמוד על קו הזינוק במקצה הארוך, ביחד עם עוד מאות רוכבים ורוכבות.

מהם היעדים שלך? מהם הדגשים החשובים לביצוע מוצלח של החלק שלך באירוע?

היעדים שלי הם להפוך את האירוע לחג של הכבישונים: שיהפוך למסורת ויביא אליו אלפים רבים של רוכבים/ות בשנים הקרובות. הדגשים החשובים לביצוע מוצלח של חלקי באירוע הם עבודה עם הרבה נשמה, חזון ויצירתיות, על מנת לחבר אל האירוע, אנשים וארגונים שיפכו להיות חלק ממנו, כולל למשל אוכלוסיית רוכבי צפון הארץ, בו עובר המסלול. בנוסף, הקפדה על בטיחות, תכנון מוקפד ומחשבה נוספת על כל משימה נדרשת.

בארגון אילו אירועים היית מעורב בעבר?

בשנת 1992 עם השחרור מהצבא ארגנתי תחרות בשם ‘הפרס הגדול’ לשחיה במשגב-עם שעל גבול הלבנון. מאז חיידק אירוע הספורט נשאר בגדר חלום. ב- 2007 הייתי מעורב בהקמת קבוצת ריצה באזור מנשה וב- 2008 הייתי שותף בהקמת קבוצת טריאתלון. ב- 2008 השתתפתי בפעם הראשונה בטור טראנס אלפ (7 ימי רכיבת כביש רצופים באלפים) וב- 2009 ארגנתי את המשלחת הראשונה לטור טראנס אלפ.

השנה (2012) חברת משלחות מוציאה כ- 8 משלחות שונות לחו”ל (ריצה, אופני שטח ואופני כביש באלפים), משלחות כביש ביוון ובאיטליה, משלחת אופני שטח בפיריאנאים, מחנות אימון לריצה באירופה ועוד. ב- 2013 מתוכננות גם משלחות לקייפ אפיק (תחרות אופני השטח המפורמת בעולם) ומסע רכיבה מחוף לחוף בארה”ב (RAAM). כל הפרויקטים מאורגנים בשיתוף חברות שונות ומאמנים מישראל, שכולם/ן  מובילים בתחומם בארץ.

מה אירוע הרכיבה המשמעותי ביותר שהשתתפת בו כמארגן או משתתף? כזה שלא תשכח… ומדוע?

הטור טראנס אלפ הוא הוא אירוע רכיבה מרתק ומלהיב, שהשתתפתי בו 3 פעמים באופן אישי והשנה אני שותף למשלחת הרביעית מישראל היוצאת לאירוע וכוללת 30 רוכבות ורוכבים מהארץ. מדובר באירוע המאורגן ברמה הבינלאומית הגבוהה ביותר ועובר בנופים עוצרים נשימה (חוצים את האלפים מגרמניה דרך אוטריה ושוויץ לאיטליה). המשלחת הישראלית כוללת תמיד אנשים נפלאים, שעבורם/ן האירוע הוא חוויית חיים. כל שנה אנחנו חוזרים לאלפים ותמיד זו חוויה מיוחדת במינה.

בשנה האחרונה השתתף במשלחת יצחק סימון ז”ל, שנדרס על אופניו בארץ לאחר שחזר מהרכיבה באלפים. איציק (יצחק סימון) שבר את צלעותיו ביום הרכיבה האחרון כ- 25 ק”מ לסוף, אך התעקש לסיים את המסלול ולקבל את חולצת הפינישר ורק אח”כ בתפנה לבית-חולים. הגעתו לקו הסיום היה רגע מרגש מאוד.

מהו אירוע הרכיבה שאתה הכי מפנטז עליו לעתיד? ומדוע?

אני חולם לארגן משלחת לאירוע שנקרא RAAM, בו חוצים ברביעיות את ארה”ב מהחוף המערבי למזרחי ורוכבים כ- 5,000 ק”מ כאשר בכל רגע נמצא רוכב/ת על המסלול. אני מתכנן להוציא משלחת ישראלית לאירוע בשנת 2013.

בנוסף, אני מקווה להיות שותף לארגון טור רכיבה בינלאומי בישראל.

החוויה של השתתפות בטור אופניים אתגרי, כחלק מקבוצה , היא חוויה שצורבת זכרונות לכל החיים.

מסר לאומה… לסיכום – מה תרצה לאמר לקראת האירוע?

אנחנו מארגני הגראן פונדו כלל בריאות עושים הכל כדי שהאירוע יהיה חגיגת רוכבי/ות אופניים בלתי נשכחת, שתיערך כל שנה בחודשי האביב על מסלול קבוע. אני קורא לכל הכבישונים והכבישוניות וגם לרוכבי/ות השטח והטריאתלטים/יות לבוא ולהנות מיום חג לרוכבי/ות האופניים בישראל

שי ראשוני

שי, בן 46, נשוי + 2, רמת השרון, מגיע לעולם האופניים דרך הטריאתלון, אליו הגעתי מהריצה. השתתפתי בשבעה מרתונים , עשרות טריאתלונים ואיש ברזל אחד. מקום שלישי בקבוצת הגיל בישראמן המלא של 2011. בעל תואר שני במינהל עסקים מאוניברסטית הרטפורד, רשיון טייס מסחרי וניסיון של 10 שנים כסמנכ”ל בחברת פליינג קרגו. בעלים של חברת תיירות הספורט מדיטרנאו 365.

תפקידי בגראן פונדו כלל-בריאות הוא שותף ליוזמה ולניהול.

שי ראשוני: מרתוניסט ואיירונמן עם רקע עשיר בניהול מוביל ביחד עם הראל את הגראן פונדו הראשון בישראל (צילם: קובי אשכנזי)

מהם היעדים שלך? מהם הדגשים החשובים לביצוע מוצלח של החלק שלך באירוע?

המטרה היא לייסד אירוע אופניים חד יומי גדול ומרגש בישראל, שיהיה תחילתה של מסורת וממנו יפקו מאות ובעתיד אלפים הנאה גדולה מרכיבת אופניים מאתגרת וספורטיבית ובטוחה.

בארגון אילו אירועים היית מעורב בעבר?

הפקתי את רוכב ישראל 2011, הרוכב הגדול ביותר אי פעם, ואולי מסע האופניים הגדול בישראל אי פעם

מה אירוע הרכיבה המשמעותי ביותר שהשתתפת בו כמארגן או משתתף? כזה שלא תשכח… ומדוע?

השתתפתי בישראמן , גם בחצי וגם במלא וזו היתה חוויה ענקית. כמארגן לא אשכח את רוכב ישראל 2011 עם הגשמים בימים שלפני וביום היציאה לאירוע, המתח שליווה את ההחלטה על קיום האירוע ושינוי נקודות הזינוק והאושר הגדול כשכל הרוכבים סיימו בריאים ושלמים ומרוצים.

השתתפתי בכמה תחרויות בחו”ל ואני מאמין שיש לנו מה להציע בארץ.

מהו אירוע הרכיבה שאתה הכי מפנטז עליו לעתיד? ומדוע?

אני חולם על גראן פונדו של אלפי אנשים שעובר במרכז הארץ וכולל גם את תל אביב וירושליים. זה נראה בלתי אפשרי כיום, אבל מי יודע, אם לא נכוון גבוה לא נגיע לכלום. צריך להאמין, לקחת יוזמה, לקחת אחריות ולא רק לדבר, ואז להשתדל לעבוד נכון עם כמה שפחות טעויות…

מסר לאומה… לסיכום – מה תרצה לאמר לקראת האירוע?

הגראן פונדו מרגש אותי כאירוע ייחודי ויוצא דופן. התגובות שאנחנו מקבלים מקהילת הרוכבים הן מדהימות ופרגנות. נראה שהשוק מחפש מוצר כזה. אני מקווה שהאירוע יהיה חוויה גדולה למשתתפים ונפיק בחורף את גראן פונדו מכתשים בנגב, וששניהם יהיו אירועים שיתקיימו שנה אחרי שנה. אני מקווה שיגיעו לכאן אירופאים להשתתף ולא רק ישראלים יסעו לרכב באירופה. אני רוצה להדגיש שההשתתפות היא לא רק אירוע רכיבה אלא גם תרומה גדולה להצלת חיים – 10% מדמי ההרשמה של כל משתתף הם תרומה לחקר מחלת ה- ALS חשוכת המרפא.

יובל גולן

יובל גולן, אבא לשניים, גר במושב אליקים.

התחלתי לרכוב בשבוע של “כינוס הפועל” 1983, שם כיכבו שמות כמו יהודה גרשוני ועמוס גרי שהיו פחות או יותר הניב ליבנר והרן מרגליות של היום. רכבתי בקבוצת הפועל באר שבע עם המאמן אנטולי ליליאן ובנבחרת ישראל קדטים ונוער, כולל גיחה ראשונה לתחרויות בחו”ל בגיל 16 (שוויץ וגרמניה). אוהב ומעדיף כביש.

במהלך לימודי בוינגייט פזלתי גם לכיוון הטריאתלון עם תוצאת שיא של 2:21 בטריאתלון אילת. באותה שנה (1993) סיימתי את אליפות ישראל בוגרים במקום 7.

מה תפקידך בארגון הגראן פונדו? מנהל מקצועי של האירוע.

מהם היעדים שלך? מהם הדגשים החשובים לביצוע מוצלח של החלק שלך באירוע?

בטיחות מעל הכול, עמידה בלוחות זמנים ובציפיות הרוכבים מאיתנו כצוות ומהאירוע כולו. דמעות של כאב ואושר על קו הסיום (של הרוכבים…) הן מדד לא רע לעוצמת החוויה.

בארגון אילו אירועים היית מעורב בעבר?

הייתי יו”ר הועדה המקצועית של איגוד האופניים לפני עשר שנים בערך, ארגנתי והייתי מעורב בארגון של תחרויות כביש, שטח, טריאתלון וריצה רבות החל משנת 2000 ועד היום. הוצאתי מספר פעמים קבוצות לטור דה פראנס והייתי חבר צוות בטיולי אתגר אחרים (טראנס אלפ, חוצה פירנאים). בשלוש השנים האחרונות ניהלתי את טור הרוכבים ב”רוכב ישראל” ובשנת 2010 הייתי המנהל המקצועי של הטור דה ישראל שהיה מדהים.

מה אירוע הרכיבה המשמעותי ביותר שהשתתפת בו כמארגן או משתתף? כזה שלא תשכח… ומדוע?

הטור דה ישראל כמובן, פרויקט שנבנה בעמל רב ביחד עם דן בזנר, ציפי בזנר ז”ל ויעל בזנר תיבדל”א שהפיקו. אני שימשתי שם כמנהל מקצועי. חלמתי על זה שנים, מאז שנות השמונים כשעקבתי אחרי כינוס הפועל לא היה משהו כזה, במספר הקטעים, בקושי, בארגון. האירוע לא המשיך מסיבות כלכליות, אבל מבחינה מקצועית הוא היה בכמה רמות מעל כל מה שיש היום בארץ. אולי זה הקדים את זמנו, מקווה שיחזור ביום מן הימים.

מהו אירוע הרכיבה שאתה הכי מפנטז עליו לעתיד? ומדוע?

חזרתו של הטור דה ישראל בגדול, עם חמישה קטעים.

מסר לאומה… לסיכום – מה תרצה לומר לקראת האירוע?

אני חושב שכל רוכב שמגיע, נותן עוד דחיפה לענף, כי הנוכחות שלנו משנה דברים בהתייחסות של הנהגים, של המדינה ושל המשטרה שעושה בשנים האחרונות עבודה מדהימה הן בשינוי הגישה והן בעבודה בשטח. לכן, כל אירוע כזה הוא סוג של הפגנת נוכחות, וכל הפגנת נוכחות כזאת מבססת עוד ועוד את מעמדו של ענף הכביש ושל רוכבי האופניים בישראל. בנוסף, כל מי שישתתף באתגר הזה ישפר את יכולתו כרוכב. בדוק! בקיצור: התאמנו היטב ובואו בהמוניכם!

אילה דורצבכר

מגורים: מושב הבונים. ניסיוני ברכיבה מסתכם ברכיבה מהנה בהבונים ובסביבה באופניים ללא הילוכים.

התפקיד בגראן פונדו הוא ניהול המשרד. החשיבות בעבודתי היא שהמידע על המשתתפים, כמו: כמות ושמות לכל מקצה, הסעות וכו… יעבור בצורה מסודרת ומאורגנת למארגנים, ובזכות המידע המעודכן והמסודר ניתן יהיה להתארגן בהתאמה בהכנה לאירוע ובאירוע עצמו.

אני מנהלת את משרד משלחות מזה כשנה וחצי ומארגנת את הטסת הקבוצות שלנו לחו’ל, כשהארגון כולל רישום וגביה וסידורי קרקע בחו’ל.

במשך 20 שנה לפני עבודתי במשלחות ארגנתי את טיסות ארקיע בארץ ובחו’ל, טיסות צ’רטר, סדירות וטיסות מיוחדות בשדה תעופה ולפעמים גם בשדות בחו’ל – שטח שונה אבל תפעול דומה.

אירוע הרכיבה המשמעותי ביותר עבורי הוא הפרוייקט הראשון שעבדתי עליו עם הראל נחמני והוא: תחרות טראנסאלפ כביש (מסביב לאלפים). השנה אני גם מתלווה לקבוצה בחו’ל. אירוע רכיבה גדול, בינלאומי, מרשים ומלהיב בעיני. זו פעם ראשונה שאני משתתפת בארגון אירוע בהיקף כזה גדול בארץ, ואני מקווה שאירוע ינחל הצלחה גדולה, שהמשתתפים יהנו מהרכיבה במינימום תקלות, מזג אויר ידידותי וישאיר להם טעם של עוד גם לשנים הבאות.

רונן לירוז

מגורים: מודיעין.

ניסיוני ברכיבה: מסתכם בהיותי טריאתלט מתחיל (10 חודשים) כשהאירוע האחרון בו רכבתי היה חצי ישראמן באילת.

תפקידי בגראן פונדו הוא קצין המבצעים של האירוע: אני זה שנותן מבט על על כל הפעילויות ולקדם אותם בזמן תוך פיקוח ששום דבר לא “מתחלק” החוצה. כך מתאפשר לכל אחד לבצע את תפקידו בשקט תוך ידיעה שלמישהו קיים מבט על על כל התמונה. זהו אירוע מורכב וקיימות המון משימות הצריכות להתבצע בתזמון מושלם – אין מקום לטעויות.

במקור אני בא מתעשיית ההייטק (מהנדס אלקטרוניקה) ובעל 15 שנות נסיון בפרוייקטים מורכבים של פיתוח ותפעול המערבים דיסיפלינות וקבלנים רבים.

אני מכיר את הראל נחמני והפרוייקטים המגוונים שהוא מפעיל מזה מספר שנים מתוך עיסוק בתחביבי כרץ למרחקים ארוכים ומבחינתי נקראתי כאן לדגל ואני רואה חשיבות בקידום ענף הרכיבה על-ידי אירועים מסוג זה.

הדבר החשוב בעיני הוא ביצוע איכותי ללא תקלות ושביעות רצון המשתתפים. אני מקווה להיענות גדולה של קהל הרוכבים מכל השכבות – אין ספק שזו תהייה חוויה מאלפת.

בנוסף לצוות הזה, ישנם אנשים נוספים בצוות האחרים על נושאים ספציפיים בתחרות: רכז אזור ההתארגנות והגלבוע, רכז ההסעות והליווי, רכז הפעילות בחרמון ועוד!