דני אסקרוב משיב שפיץ לתלונות על אי סיקור מקצים נוספים על אלה של רוכבי העלית והנוער. אתם במאסטרס? המשיכו לקרוא…

שפיצים-Header 2

בשנים האחרונות BIKEPANEL ועבדכם הנאמן מסקרים את סצינת האופניים הישראלית באופן מקיף ומגוון. בהשקעה עצומה של זמן, עבודה וגם לא מעט כסף, אנו מביאים את סיפורם של הרוכבים והמרוצים הישראלים ואלו שישראלים נוטלים בהם חלק. היינו בכל המרוצים החשובים בארץ ואף בחו״ל (אליפות העולם ומרוצי Nations Cup עם נבחרת ישראל).

אנו מאמינים שסיקור מעמיק ואיכותי נותן נקודת מבט חדשה על כל מרוץ. חשוב לנו לחשוף את ספורט וספורטאי האופניים באופן מקיף שלא היה קיים לפני BIKEPANEL. אנו מנסים לעודד מחשבה ודיון ביקורתי על התחרויות והניהול הספורטיבי של המאמנים והרוכבים. אנו עושים נסיון אמיתי ומתמשך לתת לקוראים יכולת להבין טוב יותר את המרוצים ואת ספורט האופניים התחרותי, ולספק נקודת מבט איכותית על סצינה קטנה, אך מאד אינטנסיווית, הפועלת רוב הזמן במחשכים ובמחתרת.

למרות כל הנ״ל, חוזרת ועולה הטענה והבקשה לסקר גם את מרוצי המאסטרס. ככל שהכתבות זוכות לרייטנג גבוה יותר כך גוברות הטענות ומתעצמת הביקורת. הרגשתי שיש צורך להסביר את השיקולים העומדים מאחורי אופן הסיקור:

השיקול האסטרטגי – איכות מול כמות

קיבלנו החלטה אסטרטגית להביא סיקור מעמיק ואיכותי. לנתח ולהסביר את מהלכי המרוץ על מנת שהקוראים יכירו את המתחרים, יבינו את האינטרסים ואת מהלך התחרות, ויקבלו את התמונות הטובות ביותר מן הארועים כפי שקרו.

על מנת לקיים את כל הנ״ל, יש לצפות במרוץ ולהיות קרוב לארועים בזמן התרחשותם. אדם אחד יכול לצפות במרוץ אחד ולכן ביכולתנו לסקר באופן מקיף שכזה, מקצה אחד בלבד. באופן טבעי יסוקר המקצה הבכיר.

השיקול הפרקטי

הזמן הדרוש ליצירת סיקור תחרות שכזה הוא כ 12 שעות עבודה. השכמה ב 5 בבוקר, נוכחות בארוע עד 12 לערך וכ 5 שעות של כתיבה, עריכת התמונות והתוכן, והעלאה ושיבוץ למערכת ניהול התוכן.

בנוסף לנ״ל, סיקור ארועי ספורט הוא בעל גוון חדשותי ויש משמעות לזמן שיגור הכתבה. אנו מנסים להיות באוויר עם כתבה איכותית מהר ככל האפשר ומכיוון שאדם אחד עושה כמעט את הכל אז מתמקדים במקצה המרכזי בלבד.

יצירת ערך

אנו מאמינים שהערך המוסף של בייקפאנל בא מהעומק ומאיכות הסיקור ופחות מאזכור שמות. אנו מבינים את הערך שיש באזכור שמות הספורטאים הבולטים בסיקור התחרות אחרי המאמץ שהושקע, ובמיוחד אם הושגה תוצאה מכובדת, אולם הערך של בייקפאנל בהצגת רשימת שמות של מנצחי קטגוריות אינו גבוה. לכן אנו מתמקדים בהרחבה במספר מקצים קטן.

13

יש למתוח קו במקום כלשהוא

בתום אליפות ישראל 2014 הבאנו את תוצאות העילית והמסטרס גברים. ננזפנו (בצדק!) על העדרן של הנשים מן הרשימות. תיקנו מיד. אז ביקש קורא אחר את דרוג הילדים (הרי זה העתיד של הענף…) גם זה תוקן. לבסוף טען קורא נוסף שחייבים לציין גם את אופני היד, הגיבורים האמיתיים של הארוע.

אחרי אליפות ישראל 2014, החלטנו שהסיקור יהיה של מרוץ העילית גברים ונציין את הזוכים במקצה העילית נשים ובמקצי הנוער. יש לי אישית, ולנו בבייקפאנל, המון כבוד והערכה לרוכבי המאסטרס ולכל העוסקים בספורט תחרותי! אנו רוכבי מאסטרס בעצמנו. אולם חברים – זהו תחביב. אמנם רציני, ונכון שיש לנו כמה חברים שיוצאים מפרופורציות ומתיחסים לעצמם ברצינות תהומית – כמעט כמו מקצוענים, אבל הי אל תשנאו את השליח, אבל אם צריך אנחנו נהייה אלה שנזכיר לכם – אתם חובבנים…

רק מרוכבי העילית, הנוער והנבחרות, אולי (!!) יצאו רוכבים מקצוענים. קאדטים? יתכבדו ויגיעו לפלוטון הבכיר ויסוקרו בהרחבה.

ברור שלא כולם יקבלו את ההסבר. זה בסדר.מקווים שתמשיכו לעקוב אחרי סיקור ספורט האופניים ומבטיחים להמשיך לעבוד קשה על מנת לספק סיקור מעניין ואיכותי.

 

תודה על שאתם קוראים אותנו ומגיבים.

דני אסקרוב