ההודעות על כל החידושים והדברים המעניינים שבדרך אלינו לקראת 2018 נמשכות: Mondraker עדכנה את ה Foxy Carbon – ספינת הדגל שלה – האופניים שמייצגים בצורה המובהקת ביותר את האופי של מונדרקר, הגיאומטריות והסגנון הייחודי שלה.

מאת: יבואנית מונדרקר – M.N.Systems
הזמינו רכיבת מבחן פה!

ה Foxy קרבון 2018 זו שלדה שהיא אבן דרך בהתפתחות של Mondraker  – אופניים שמרגע שהושקו שמו את מונדרקר בטופ העולמי של הקטגוריה, תוך שהם מערערים לגמרי את התפיסות הישנות ברכיבה האגרסיבית: משנים את חוקי המשחק ושוברים את הקטגוריות. עם הפוקסי, מונדרקר לימדה אותנו שאפשר לעשות אופני שבילים שיתאימו גם למקצועני תחרויות האנדורו, וגם לרוכבי שבילים מהשורה.

image2המטרה: אופני שבילים לכל מטרה

המטרה העיקרית של המתכננים היא לייצר אופניים בעלי יכולות מגוונות: זוג אחד לכל השימושים שייתן ביצועים גבוהים, משקל נמוך, עיצוב עתידני מתקדם וייחודי וטכנולוגיות חדשניות. לרוכב הישראלי זה מתורגם באופני שבילים שעושים הכל. הדרישות מאופניים כאלה הן מצד אחד תגובתיות, משקל קל, והתאמה למקומות צפופים ומצד שני – ספיגה ושיכוך אקטיביים, מעוררי בטחון ומשפרי אחיזה. אלה צריכים להגיע עם יעילות פידול ומשקל קל שתומכים בעליות.

לשם כך יש להם שלדת קרבון, מזלג 150מ”מ מעודכן (Zero Suspension System), בולם עם Trunnion mount, וגיאומטריה קדמית ברת כיוונון.

image4Foxy תוכננו מחדש

התכנון של האופניים ל 2018 הוא חדש לגמרי, ומה שמאפיין אותו הוא התחכום בשימוש בקרבון, ואופטימיזציה של הצינורות להורדת משקל. המשולש הקדמי מציג פרופילי קרבון מעודנים ודקים יותר מבדגם היוצא, צינור עליון במבנה שטוח, שבאמצעות מפגשים רחבים עם הצינורות האחרים מוסיף קשיחות צדית. הנדנדה עודכנה, חוזקה והפכה קשיחה יותר אף היא.  ישנם שני סוגי קרבון בשימוש: Stealth Carbon ברוב הדגמים ו Stealth Air Carbon בדגם העליון: ה RR SL.

image5מערכת השיכוך: “Zero”

המתלה האחורי עוצב מחדש, והוא הראשון שמציג מידה מטרית עם התקן טרוניון. זה מתלה ייחודי למונדרקר שמתבסס על בולם “צף” בין שתי חוליות ובזכות תכנון השלדה הייחודי שלה והעברת הבולם בתוך צינור הכיסא – מונדרקר יכולה לייצר שיכוך מושלם ומאוד ייחודי, כי היא לא מתמודדת עם אילוצי מיקום הצירים הסטנדרטיים בתעשייה.

הסבר: בבולמים האחוריים יש המון גרסאות ייצור של בולמים, שבכל אחת מהן אורך הבולם מעט שונה. זה מקשה על כולם – על היצרנים של הבולמים, על מתכנני האופניים וגם פוגע ברוכבים שלא יכולים להחליף בקלות בין בולם א’ לבולם ב’ באופניים נתונים. המעבר לשיטה המטרית החל ברוקשוקס, שמנסה לעשות קצת סדר בסטנדרטי האורך האלה, להציג קפיצות קבועות והגיוניות בין מידה למידה ולהפחית את כמותם.

ממשק הטרוניון למתלה הוא שיטת חיבור של הבולם לשלדה, שמאפשרת למתכנני האופניים להכניס בולמים ארוכים יותר (בהנחה אנכית) – תוך שהם תופסים גובה כולל קטן יותר, ולכן מאפשרים להוריד את הצינור העליון, ובכלל – יותר חופש בתכנון השלדה.

המעבר לשיטות החדשות האלה פתח למהנדסי מונדרקר יותר חופש פעולה בתכנון “הקינמטיקה” – מיקום צירי המתלה והתכונות שלו. מונדרקר מדווחת על כמות גדולה במיוחד של השקעה בתכנון, כדי לייצר מתלה שיענה על הדרישות של רוכביה. התוצאה היא מערכת קומפקטית יותר, עם צירי 15מ”מ ומיסבים גדולים יותר שיחזיקו את עומסי האנדורו. התכנון אפשר להגדיל את מהלך המתלה ל 150מ”מ, ולעשותו מפנק וסופג בהרבה מבלי לאבד יעילות פידול. זה הופך את הפוקסי החדשים למגוונים במיוחד: מהירים גם בעליות וגם בירידות.

image1“גיאומטרית 27.5″ קדמית” – וקיסטום אישי

הגיאומטריה של מונדרקר היתה תמיד מתקדמת יותר וחדשנית. גיאומטריה קדמית מתבססת על הרעיון של אופניים ארוכים יותר המשולבים בסטם קצרצר (30מ”מ) – משהו שמונדרקר הציגה עוד ב 2013! היא סימנה את הדרך למבול של שינויים (והעתקות ממנה) בתעשיית האופניים ולקחה את הרעיון של קיצור הסטם והארכת האופניים. יש לה יתרון של יותר עונות רכיבה של שיפורים ולמידה מכל היצרנים האחרים בתחום הזה.

שני פיצ’רים מעולים שיש למונדרקר עברו מדגמים אחרים שלה גם ל Foxy: האופניים מקבלים זווית צינור ראש ברת כיוונון משתנה (+/-1º) ושליטה באורך תומכות השרשרת (425מ”מ) בעד 10מ”מ!

image3לסיכום

לא הזכרנו עוד הרבה דברים כמו הולכת כבלים בשלדה, צינור ראש Tappered ועוד, אבל ברור שמדובר באחד מהזוגות המעניינים ביותר שהושקו ב 2018, וקפיצת מדרגה למונדרקר, שמציעה כעת את אופני השבילים-אנדורו המושלמים לשוק הישראלי. עם 150מ”מ, גיאומטריה מתקדמת, שיכוך מעולה וייחודי, משקל ויכולות פידול משופרות – זה כלי שאתם חייבים לבדוק.

אין כמו לרכוב ולהרגיש לבד – אנחנו מציעים אפשרויות התנסות חופשיות באופניים לפני קנייתם – דברו איתנו והזמינו רכיבת מבחן פה.

מאת: יבואנית מונדרקר – M.N.Systems
הזמינו רכיבת מבחן פה!