KTM הולכת ומבססת את מעמדה כיצרן מוביל בעולם, אבל אם עד עתה היא עשתה את זה בעיקר בענף מרתון אופני ההרים – עם ה Scarp (מבחן Bikepanel ל Scarp) וגרסאות ה Sonic הקלות במיוחד שלו, ועם אופני הכביש התחרותיים (מבחן בייקפאנל לגרסת ה eTap) – הרי שהיה לה “חור” מסוים בקו המוצרים: חסרו אופני שבילים-אנדורו ואופני כביש אווירודינמיים. ב 2018 הכל הולך להשתנות!

מאת: אופני KTM

הכירו את פרוטוטייפ ה- Prowler – אופני ה 150מ”מ הבאים של KTM

התמונות האלה צולמו באירוע מיוחד ופנימי של KTM והן של דגם בהדפסת תלת מימד שאנחנו מקווים להביא ממנו עוד צילומים בגרסת הקרבון הסופית מיורובייק. בינתיים- אפשר לראות לאן הולך קו האנדורו של KTM ב 2018: למקום מעניין מאוד. אם חשבתם להשתדרג השנה – חכו לדגם הזה!

150מ”מ על 29″ – מספרי הקסם מגיעים ל KTM, לאופני השבילים-אנדורו הקלים הבאים. סגמנט מרכזי מאוד עבור הרוכבים הישראליים, שאוהבים את זה מסוקס…

פרוטוטייפ בהדפסת תלת מימד - שלב אחרון לפני פרוטוטייפ קרבון

כוונת המתכננים היא לבנות אופניים שלא רק ירדו מהאלפים הקרובים למשרדיהם במהירות אלא יוכלו גם לטפס אליהם. זה ניסיון לייצר אופני Enduro אמיתיים עם מהלך ארוך יחסית. השילוב של גלגלי ה 29 והמהלך הזה מבטיח יכולת התמודדות אגרסיבית מאוד בירידה, והרקע שנצבר עם ה Scarp יבטיח שהם יהיו קלילים ומהירים מאוד גם בעלייה. המתחרים בעולם האנדורו הולכים לפתוח קשב חזק לכיוון הזה. ב 2018 יצא רק דגם אחד – למשקיענים במפרט קצה, גלגלי קצה, Eagle וכאלה… הדגם הזה הגיע משום שהיה לחץ גדול על KTM לייצר דגם 29 ארוך מהלך. הם אמרו שאם כבר אנחנו הולכים לכיוון הזה, נלך על מהלך של 150 שישקלו כמו אופני מרתון כמעט.

עיצוב המתלה ממשיך את קו התכנון של ה Scarp עם ה “Straight Line Link” – אותו קו אחד ישר שמעביר את האנרגיה בצורה ישרה לגמרי מלפנים אל הציר האחורי דרך הבולם, חוליות המתלה ותומכות האוכף שכולם באותה זווית.

המתלה עצמו הוא מתלה Horst Link עם ארבעה צירים שידוע באקטיביות הרבה שלו והעקיבה המצוינת אחר הקרקע. נעילה כפולה מהכידון מבטיחה יעילות בטיפוס. חלק קדמי נמוך, זווית כיסא תלולה – אלה תומכים ביכולת הטיפוס של האופניים האלה.

image5

אחד הדברים המדהימים באופניים הוא משקל השלדה. אולי אתם רואים פה אופני אנדורו של 150מ”מ, אבל מי שבאמת יטפס בתחרויות אנדורו ישמע את משקל השלדה ויבין שיש פה פוטנציאל לאופניים מהירים באמת: 2200 גרם בלבד. מלפנים זווית מתונה, גאומטריה ארוכה יחסית ומודרנית… בהחלט דגם מסקרן מאוד.

האופניים ידעו לקבל מעביר קדמי למי שירצה בכך (אנחנו לא צופים התנפלות בשוק הישראלי על האופציה הזו…).

image3

הכירו את Lisse – האווירודינמיים של KTM

היסטרית האווירודינמיות בעולם אופני הכביש ממשיכה, עם ההשקה של Lisse – אופני הכביש האווירודימיים האלה, שתודו – נראים מדהים.

עם משקל מוצהר של 1000 גרם, ומזלג של 480 גרם, הם בעלי חתימת חזית נמוכה, העברת כבלים פנימית לגמרי כולל כמה המצאות ייחודיות בענין, מעצורי דיסק, תומכות אוכף נמוכות עם כתף רחבה לשחרור לחצים בנקודה הזו, ועוד.

image2

מהנדסי KTM האוסטריים השקיעו לא מעט בטיפול בנושא הכבלים, והעברתם הנקייה והמלאה בתוך השלדה, ובמיוחד בפתרון הבעיה באיזור הסטירר והכידון. בתמונה מטה אפשר לראות את העברת הכבלים הפנימית, הסטם המיוחד שפותח עבורם, ואת הספייסר הייחודי שפותח עבור האופניים האלה (יש 4 מידות להגבהות שונות), שמאפשר את הגבהת הכידון ללא אובדן הנקיון האווירודינמי.

מה שיפה בגישה הזו הוא שהיא מייצרת את הרווח של מערכת משולבת ואינטגרלית מבלי לחייב רכישת כידון אינטגרלי – ולכך יש לא מעט יתרונות: אפשרות התאמת זווית הכידון וה Hoods, וגם בחירת רוחב גמישה לפי צרכי הרוכב באמצעים סטנדרטיים (גם במכירת האופניים ביד שנייה). הסטם לא רק מכיל את כל הכבלים בתוכו, אלא הוא חובק את הכידון באמצעות מכסה אחד נקי גם לכבלים וגם לכידון.

כבל המעצורים עובר את כל הדרך בתוך צינור הראש והמזלג במהלך פנימי לגמרי ונקי מאוד מבחוץ:

image6

המזלג נראה שונה יחסית ממזלגות של רבות מהחברות האחרות-  עם כתפי שחרור מערבולות אוויר שבד”כ ראינו רק בתומכות האוכף מאחור. KTM הלכו על הגישה הזו הרחבה והאוורירית בין השלדה לגלגל גם מלפנים וגם מאחור. בנוסף המפגש שלו עם השלדה הדוק, צמוד יפה ואווירודינמי. בחלק התחתון מעט מתחת לציר הגלגל המזלג מתרחב מעט.

שאר הצינורות אווירודנמיים בצורת כנף קטום, וקופסת הניהול של ה Di2 מקבלת תא מטען בצינור התחתון בצד הפנימי. נגיעה חכמה במיוחד בהקשר עיצובי הצינורות היא האסימטריות של הצינור התחתון – שבנוי כך שהוא מפנה יותר מהרוח לצד שמאל – הצד שאין בו מעבירים שמערבלים את הרוח.

באמצע מוט האוכף בצורת D וקיבוע גובהו נעשה באמצעות חבק פנימי, בתוך השלדה, שהגישה אליו בפינה הפנימית במפגש של הצינור העליון עם צינור האוכף. מאחור מפגש תומכות השרשרת נמוך, ומסייע בכך להסתתר מאחורי הבקבוקים ולהקטין את האזורים הרחבים החשופים לרוח.

image4

סיכום

שני הסגמנטים שטופלו ב KTM ל 2018 הם חשובים ו KTM מביאה פה מוצרים מעניינים במיוחד – אופני אנדורו קלים עם 150 מ”מ ומשקל של אופני XCO כמעט, ואופני כביש אווירודינמיים, יפהפיים ומהירים במיוחד! מתכננים להיות מהירים יותר ב 2018? כדאי שיהיה לכם KTM.

מאת: אופני KTM