האמת, אני חושב שרוכבי אנדורו הם הרוכבים המפונקים ביותר בענף. למה? הם תמיד רוצים לקבל את יחס ה”עלות-תועלת” הטוב ביותר. זה מתחיל באופניים, שצריכים להיות עם מהלכי מתלים ארוכים וגיאומטריה שלא מביישת אופני דאונהיל אך מאידך, רוכב האנדורו רוצה לטפס איתם למעלה ההר כאילו מדובר באופני מרתון קלילים. זה ממשיך בכל הציוד הנלווה שהדרישה אליו מבוססת על כלל הברזל של ״להיות עם ולהרגיש בלי״. . יצאתי לבדוק האם הוסט של Alpinetars עומד בקריטריון המחמיר.

מאת: מאור רביב
צילם: יוג’ין לויט

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

כרטיס ביקור: מבחן הוסט של אלפיין סטארס

  • דגם: Alpinestars Paragon Vest
  • מחיר:  650 ש”ח
  • יבואן: אופנועית

image05(1)במפגש שלי עם נגה כורם למדתי כמה דברים: הראשון הוא שיש לי הרבה מה ללמוד ממנה בכל מה שנוגע לרכיבה… אבל מה שיותר רלוונטי למבחן הזה הוא שלפי החוקים של ה-EWS, המתחרים מחויבים לרכב עם מגן גב. לכן, באנדורו כמו באנדורו המגן גב חייב להיות קליל, מאוורר ונוח מאוד אחרת העסק יהפוך להיות לקשה יותר. חליפות הגנה של דאונהיל לא נותנות מענה לסוגייה הזו, לכן Alpinestars הרימו את הכפפה ויצרו וסט קליל ומאוורר המעניק הגנה לגב ושניתן ללבישה מתחת לחולצת הרכיבה. על הדרך, Alpinestars הכניסו עוד כמה פיצ’רים מעניינים שיעניינו לא רק את הרוכב התחרותי ב-EWS אלא גם את לוחם הסופ”ש המעוניין להוסיף חץ נוסף באשפת אביזרי הרכיבה שלו.

image01(1)מפרט טכני של הוסט

הוסט עשוי ברובו בד מש מאוורר מאוד עם חורים מאוד גדולים, ועוצב כך שיתאים ללבישה מתחת לחולצת הפרירייד שלכם, וטוב שכך. כנראה שאם תחליטו לרכב רק עם הוסט זה לא יהיה ברור אם בחרתם בציוד רכיבה או בלבוש ה- Fetish שלכם.

איזור הכתפיים וצדדי הגוף מכוסים ע”י בד לייקרה גמיש ועמיד, כאשר בצדדי הגוף קיימים גם שני כיסים לאחסון ציוד (אגיע לכך בהמשך). הצווארון של הוסט הוא בחתך עגול וממנו בקו אלכסוני לכיוון הצלעות השמאליות ממוקם הרוכסן שאמור להקל על הלבישה ופשיטה של הוסט.

בצמוד לרוכסן נמצאת לשונית בד עם סקוטש אשר נועדה לעגן את צינורית השתייה של שקית המים. את השקית ניתן להסליק בוסט ובעצם כאן אנחנו מגיעים לחלק המיוחד במוצר: בגב הוסט קיים כיס גדול התפור בחלקו מבד המש וחלקו מלייקרה, אשר נועד לאכסן את מגן הגב המגיע עם הוסט, או שקית שתייה. בכיס קיימים שני חורים (עליון ותחתון) שנועדו להעביר את הצינורית לפי הבחירה האישית שלכם. מהחור העליון הצינורית תעבור מעבר לכתף, בדומה לתיק רכיבה סטנדרטי. אם נעביר את הצינורית בחור התחתון, היא תיצור לולאה בצמוד לגוף ואז ניתן להצמיד את הפייה לגוף בעזרת הלשונית. מתחת לכיס הגדול קיים כיס נוסף קטן ממש מתחתיו המצויד ברוכסן.

מגן הגב המתפרק עשוי ממספר שכבות של גומי קשיח עם חורים לאוורור. החומר מזכיר את את שלל החומרים המתקשים בעת פגיעה חזקה ולכן הוא גם גמיש.

הוסט הנבחן

הוסט של Alpinestars paragon

Lab Tests!

לפי המפרט, הParagon vest אמור להיות סוג של אולר שוייצרי לרוכב האנדורו. לכן ניסיתי לקחת את העניין לקצה כדי לראות בכמה התעללות מצידי הוא יוכל לספוג.

רק שנייה – קודם ניקח צעד אחד אחורה ונדבר על התאמה. המידה שבחרתי הייתה מידה סמול. בכל זאת, סחבק נמוך ורזה. הוסט ישב עליי צמוד מאוד ברמה שלא היה נראה כי הוא ירקוד לצדדים במהלך הרכיבה אך מנגד לא לחץ מדי כדי להקשות על נשימה או לתנועה זורמת של הגוף. הוסט מגיע במידות של S עד 2XL כך שישנה קשת רחבה להתאמה לגוף הרוכב.

השלב השני בניסוי היה לבדוק כמה ציוד ואביזרים אוכל לקחת בתוך כיסי הוסט כך שהצלחתי לדחוס את הדברים הבאים: מולטיטול, בלון CO2, ראש ניפוח, משאבת מיני, סט תולעים, סלולרי ומפתחות הרכב. אמנם לא מדובר בכמות ציוד לטיול מדבר או הרפתקה ארוכה אך באופן אישי מאוד התרשמתי מכך.

השלב הבא בניסוי היה שילוב שקית המים בוסט במקום המגן הייעודי. שקית מים של 2 ליטר מלאה תפסה את כל המקום בתא, והמלאכה של של הכנסתה לכיס היעודי הייתה טיפה קשה יותר משחשבתי אך לא ארכה יותר מדקה וחצי.

העברת צינורית השתייה היוותה השלב האחרון בניסוי. כאמור ישנם 2 חורים ייעודיים להעברת צינורית השתייה מהגב אל קידמת הגוף. לשתי האופציות יתרונות וחסרונות. בהעברת הצינורית מלמעלה, הצינורית מתיישבת בנוחות על הכתף וכך קצה הצינורית נמצא באזור נמוך על הגוף. התוצאה היא שכדי לשתות אנו צריכים להרים במעט את החולצה כדי להגיע לפיה ולשתות. כאשר נעביר את הצינורית מלמטה הפייה תתיישב קרוב מאוד לראש כך שיהיה נוח יותר לשתות. מנגד, הצינורית תעבור בצד הגוף בצורת לולאה, מה שלי היה פחות נוח בזמן רכיבה.

image04(1) Field Tests!

כמגן גב הוסט הרגיש קליל ונוח. אומנם הוא מוסיף עוד שכבה על הגוף אך גם בימים חמים לא לא הרגשתי עליה דרסטית בחום הגוף שגרמה לי לרצות להוריד אותו. כמגן גב שילבתי אותו ביחד עם הפאוץ’ האהוב עליי והייתה קורלציה מצוינת בין השניים, הוסט לא הפריע לפאוץ’ ולהפך.

בתצורה הקלילה הזו הוא יושב צמוד על הגוף ובתנועות חריפות אין מצב של שפשוף או חיתוך של העור. במבחן התחרות אני יכול להעיד שמעבר להגנה הפרקטית הייתה גם תוספת פסיכולוגית, כלומר ידעתי שמעבר לשכבות ההגנה הסטנדרטיות היה עוד נשק סודי קטן ונסתר שאפשר לנפש להיות מעט רגועה יותר. למזלי לא יצא לבדוק את יכולות ההגנה של הוסט אך אין ספק שהכיסוי לשטח הגב שהמגן מספר הוא רחב ויוכל לספוג מכה.

המיגון מיועד יותר לרוכבי האנדורו, לכן לרוכבי הדאונהיל הייתי ממליץ לקחת בחשבון שמדובר במיגון קליל ופחות קשוח מחליפות לחץ או הצבי-צב שיותר מזוהים עם הענף.

image00(1)החלק המעניין יותר במבחן היה כאשר רכבתי עם הוסט בתצורה של שקית המים והציוד. כאן עלתה שאלה גדולה: האם זה יפתור אותי אחת ולתמיד מהתיק או פאוץ’ הרכיבה?

התשובה לשאלה הזו קצת יותר מורכבת מכן ולא. ברמת הרעיון והפרפורמנס יש כאן מוצר מדליק למדי. אמנם שקית המים יוצרת גיבנת קטנה על הגב, אך אתם נראים כאילו אתם רוכבים פריסטייל בעוד שבפועל יש עליכם מים וכלים זמינים. בתנועות גוף חריפות או בנחיתות הוסט ישב צמוד על הגוף ולא רקד לצדדים כמו תיק רכיבה או מעלה ומטה כמו פאוץ’ אנדורו.

שקית מים בנפח של 2 ליטר נכנסה לכיס שבגב אך יש את עניין משקל המים: כאשר השקית הייתה מלאה עד ליטר אחד של מים, השקית ישבה צמוד לגוף, אולם מעל לליטר מים בשקית החלה משיכה של הוסט כלפי מטה עקב המשקל. טווח של בין ליטר לליטר וחצי מים בשקית הוא האופטימלי. צריך לקחת בחשבון שברכיבה ארוכה או אם אתם צורכים הרבה מים ברכיבה, תכננו לכם נקודות מילוי מים.

עוד נקודה בעייתית בשקית השתייה כשהיא צמודה לגב שלכם, היא היותה שכבת ניילון עבה יחסית, לכן היא מורידה מרמת האוורור באיזור הגב ומורגשת בעיקר במזג אוויר קיצי וחם. כאשר הסרתי את הוסט אחרי רכיבה איזור הגב הרגיש רטוב יותר מזיעה מיתר חלקי הגוף.

כל הכלים שהצלחתי לדחוס לוסט ישבו בתוך הכיסים ולא זזו מילימטר גם בנחיתות אחרי זמן אוויר. מה צריך לקחת בחשבון הוא שהמקום מוגבל, לכן רוב הכלים שתיקחו יהיו לעזרה ראשונה בלבד. אם אתם אוהבים להעמיס את תיק הרכיבה שלכם בציוד ספייר (כמו שפיצים או מעמיסים בחטיפים וסנדוויצ’ים), כנראה שלא יהיה לכם מקום.

image02(1)סיכום

ה- Paragon Vest של Alpinestars הוא מוצר מעניין. מצד אחד יש כאן מוצר מיגון קליל ומאוורר לרוכב האנדורו האגרסיבי ומצד שני ישנו וסט לנשיאה של מים וכלים שיכול לפתור אותכם מהתיק רכיבה המסורבל יותר, כמובן שבתנאים מגבילים.

למי מיועד הוסט? גם כאן התשובה מורכבת. במחיר של 650 ש”ח אפשר לרכוש תיק רכיבה High end או מנגד מוצר מיגון יעודי יותר המעניק כיסוי רחב יותר. לכן, מבחינת היעילות אתם צריכים לנצל את שני הפיצ’רים של הוסט כמגן גב וככלי לנשיאת מים וכלים, וברור שלא תקבלו את המקסימום אל מול מוצרים נפרדים אלטרנטיביים ויעודיים (מגן ומים).

באופן אישי נהנתי יותר מהוסט כמגן גב כשכבת הגנה נוספת בתחרויות או במסלולי רכיבה יותר קשוחים כמו מנרה לדוגמה. ככלי נשיאת ציוד הגבלתי את השימוש לאזור בן שמן וקנדה בגלל כמות הציוד והמים שניתן לשאת ולכן עדיין לא נפטרתי מהתיק רכיבה. בסופו של דבר אוכל להגיד שהוסט של Alpinestars הוא מוצר שהוא Nice to have אם כבר יש לכם תיק רכיבה טוב ואיכותי ואתם רוצים מוצר נשיאה אחר שהוא לא פאוץ׳.

מאת: מאור רביב
צילם: יוג’ין לויט