בשבת האחרונה התקיים פסטיבל אופניים רחב ועשיר לצד תחרות XC בינלאומית.

תחרות הXC שהתקיימה השנה הייתה מהקשות שחוו רוכבי הקרוס קאנטרי בזמן האחרון, זאת שמעתי מאליעד דניאל ורונן אליס (Ecoteam) אשר דיווחו שהמסלול היה טכני וקשה יותר משנה שעברה. מי מכם שירצה להפנות אצבע מאשימה אתם יכולים לכוון אותה אל תמיר זינגר, מאמן בTeam misgav ורוכב דאון היל ותיק אשר לא חסך טיפת זיעה, וטיפת לחץ מהאופי הטכני של המסלול, מהרוכבים שעמדו על קו הזינוק בשבת.

לצד תחרות הXC התקיימו שתי תחרויות אחרות ושונות באופיין אשר לא מתרחשות לעתים קרובות בארץ: תחרות אחת הייתה תחרות Whip Off, והשנייה תחרות Dual slalom. שתיהן הופקו ואורגנו על ידי בני להט- מדריך אופניים ומארגן אירועים ממשגב.

תמונות: Johan Hjord, סלע גרוס, אור גוב
מאת: אור גוב

4-Or Gov

 

“אליפות הארץ” ב Dual slalom?

זוהי תחרות שבא המתמודדים מוזנקים בזוגות ומתחרים אחד בשני ראש בראש, זה לצד זה. אורך המסלול כ400 מטר וזה נגמר תוך פחות מדקה, כך שמדובר בתחרות ספרינט לכל דבר. המסלול נבנה בצורה דואלית כך ששני נתיבי הרכיבה אמורים להיות זהים לחלוטין. הוא במגמת ירידה וכדי להקשות על הרוכבים בונים סיבובים חדים ומקפצות שבוחנות היטב את היכולת של הרוכבים. את המסלול בנו הרוכבים המקומיים של משגב שעסוקים רבות בטיפוח המסלולים ביער. כדי לספק למתמודדים את המסלול הטוב ביותר שניתן, אותם רוכבים ממשגב דאגו להשקות במים את הפניות הבנויות(“ברמים”) יום קודם לכן.

ככה זה נראה ונשמע (שימו לב לקהל) מקרוב, מאוד מקרוב:

 

מאז התחרות Dual slalom האחרונה שהתקיימה (למרגלות הבהאיים בחיפה ובחסות Redbull) ועד לזו שהתקיימה בשבת עברו להן שבע שנים, בהן הספקנו לשכוח כמה התחרות הזו מהנה. מאחר והמסלול הוא קצר ודואלי יש לו מספר יתרונות: מבחינת הקהל, הוא מרוויח Show גדול והוא חלק אינטגרלי מהתחרות: הקהל מעודד ומשפיע על המוטיבציה של המתחרים וגם זוכה לראות את המנצח במקום בצורה אותנטית ומיידית. מבחינת המתחרים, מאחר והזינוק הוא נגד השכן שלך ולא נגד השעון התחרות הופכת להיות מאוד יצרית, הכוונה היא שהיצר התחרותי שגורם לנו לרצות ולנצח פשוט פורץ החוצה ואפשר לראות זאת בתחרות.

למרות מאמצם הרב הרוכבים הקשוחים שהגיעו לתת פייט לא ריחמו על המסלול ותוך מספר זינוקים הפניות נעשו מדורדרות מאוד. שיטת הדירוג פה היא כבטורניר: תמיר זינגר- השופט של התחרות קבע מי חצה את קו הסיום ראשון, והמנצח עלה לשלב הבא אל מול מתמודד קשה יותר. במת הזינוק נבנתה במיוחד לאירוע על ידי חברה לבניית מתקני עץ וסיפקה זינוק מסונכרן היטב בין המתמודדים.

 

6-DSC_0771

 

קטגוריית 17+ כללה נוער צעיר וחזק באותם מקצים עם ותיקי העם הטובים (וה”זקנים” לטענתם), כמו בן קדמי ודן דורון. מנצח הקטגוריה הוא החתום מטה (אור גוב – במקרה גם פאנליסט ב BIKEPANEL, וכעת גם “אלוף הארץ” בדואל סללום… האמת שהתחרות הוגדרה כ”אליפות הארץ” על ידי המארגנים אבל היי – זה לא ענף אולימפי מנוהל ומפוקח, בתכלס – גם אתם יכולים לארגן “אליפות הארץ” בחצר האחורית שלכם מחר בבוקר… ), אחריו עיטם שולץ המוכשר מteammisgav ובמקום השלישי דן דורון- ממובילי תחום הDual slalom וה Downhill.

הקטגוריה הבאה הייתה לגילאי14-16, אותה ניצח תום אמיתי, אחריו במקום השני לאי זכור בן ה14 ובמקום השלישי נועם אביתר שמביא כבוד לעירו- טבעון. הקטגוריה המרשימה ביותר אולי הייתה של גילאי 10-13 שככבו ורכבו במהירות מפתיעה מאוד. מנצח הקטגוריה הוא ערן רבינוביץ, אחריו במקום השני עומר קלנר ובמקום השלישי יותם צור.

 

2-DS 1

מה היא תחרות Wipe Off?

זו תחרות שנערכת על רמפה גדולה, אל מול קהל הצופים וביחד עם חבר שופטים שמנקדים את איכות ה”Wipe” של כל מתמודד. ה”וויפ” הוא זריקה של הגלגל האחורי באוויר והחזרה שלו בדרך שנראית מרשימה לקהל (קיים גם בעולם האופנועים), זה נחשב לתרגיל שימושי מאוד ומשתמשים בו ברכיבות בהן מעורבות קפיצות (Dirt, Downhill, free ride). ככל שהקהל יריע יותר כך יעלה הניקוד של המתמודד, זאת לצד מבחן השופטים- כמה גדול ונקי היה הביצוע.

 

1-משגב

 

תחרות Whip off כללה שני מקצים שונים, האחד היה בעבור ה”וויפ” הכי מוצלח והשני ה Best trick שם הקהל נהנה מתרגילים נועזים שסיפקו הרוכבים. ניתן היה לראות נציגות מרשימה של קבוצת Go Ride בהנהלתו של גל חסון- רוכב ותיק בתחום הfreestyle על אופניים, אשר גיבש קבוצת ילדים ואימן אותם היטב בדיוק לאירועים מסוג זה.

עוד הפתעה היא כמות הילדים בני ה12 שלקחו חלק בתחרות וקפצו את הקפיצות של ה”גדולים”, ולא פחות טוב. את קטגורית הkids ניצח אמיר רפאלי- ילד צעיר וצנוע עם אמביציה גבוהה מאוד, במקום השני שחר פלג חבר לאימונים של שחר בקבוצת מומנטים ובמקום השלישי והראוי עומר קלנר.

 

8-DSC_0504

 

את קטגורית הpro  ניצח נדב דוברת, נער כישרוני מקבוצת Go ride, אחריו במקום השני המדריך שלו- אורן חסון ובמקום השלישי עוד נער כישרוני ומאמן בקבוצת מומנטים במקביל- טל אורן.

את קטגורית ה Best trick ניצח אלמוג אלפומה עם “backflip no hands” (או בעברית פשוטה סלטה לאחורה בלי ידיים) , במקום השני נדב דוברת הצעיר שמככב בעולם הfreestyle ובמקום השלישי אורן חסון.

 

7-DSC_0679

היה אקספו מרשים, בין היתר היה ניתן למצוא את:

שורש יצרנית מערכות השתייה לרכיבה, Ride Fox עם מתחם בגדי הרכיבה הצבעוניים, גליל צמחים שדאגו לזרי פרחים בעבור מנצחי התחרות, פרחי ספורט – פרויקט מושקע במיליונים של משרד התרבות והספורט ועוד. האקספו היה מרשים במיוחד, ובו עשרות דוכנים שעמדו לרשות הקהל הרב שהגיע, ביניהם דוכני מזון, ביגוד רכיבה, מותג האופנועים Husqvarna ורוכב הבית שלהם שקפץ ביחד עם רוכבי האופניים במתחם תחרות הWhip off.

 

 

5-Moto

 

היו שם גם Xonsports – משקפי רכיבה, Bamba Bike לאופני במבוק ועוד רבים. שמחנו במיוחד לפגוש גם את סינגל טרק מעבדת Fox שתומכים גם בתרבות האופניים ב BIKEPANEL (לערוץ התוכן של סינגלטרק לחצו פה) ומצלמות אקסטרים של Contour -שמצלמת ה Roam3 שלהם היא אחד הפרסים בתחרות עיצוב ביגוד הרכיבה של BIKEPANEL!

“אירועים כמו הפסטיבל הזה חשובים למשווקים למשתתפים ולמבקרים כאחד, החשיפה היא הדדית, כולם נחשפים אל כולם ובוודאי שאני מאחל שירבו אירועים כאלה” אומר ליאון מ Xonsports.

 

1-EBB01

האירוע מהמקום האישי שלי

כל האירוע התחיל מבחינתי בצהריים של יום שישי, בו נפגשתי עם אבנר מנהל קבוצת מומנטים וכל הילדים של הקבוצה שבאו לקחת חלק בפסטיבל. התרשמנו מהמתחם שבשישי היה עוד בשלבי הקמה, מיקמנו לעצמינו את האוהלים ויצאנו להתאמן על מסלול ה Dual Slalom. באימונים היה ניתן לראות את האושר של הילדים מהחוויה שמספקת הרכיבה על המסלול, אשר מזמנת תחרות טבעית אל מול החבר שלך ב”קו השני”.

אחרי האימונים על מסלול ה Dual slalom, עברנו לתחרות הWhip off להתאמן על הרמפות במטרה להרגיש כמה שיותר בטוחים לקראת מחר. בסוף היום התאספנו באזור הלינה שלנו, הדלקנו מדורה וסיפרנו בדיחות משעשעות שיצרו אווירה טובה ושברו את המתח לקראת התחרות. הלילה (במפתיע יש לומר) עבר בנעימים וכל הזאטוטים נרדמו היטב.

 

DCIM100GOPRO

בבוקר התחרות החלפתי מסכה, ממדריך הפכתי למתחרה וגם מסקר של התחרות. בגלל המתחם הגדול עם שלל הדוכנים שהגיעו, כמות רוכבים היסטרית ושתי תחרויות בהן השתתפתי אחת אחרי השנייה, היה זה יום מאוד עמוס מבחינתי. במשך התחרויות כבר חשבתי על השורות אותן אכתוב בכתבה, מה שהעצים את גורם ההפתעה המתוקה שחכתה לי- ניצחתי את קטגורית ה17+ בתחרות הDual slalom. בתום ההשתתפות שלי בתחרות השנייה עזבתי את האופניים והסתובבתי בין חברים מוכרים ויבואני מותגי אופניים וחלקים על מנת לחוות את הפסטיבל כצופה. קניתי לעצמי מנת אוכל סיני אותה אכלתי בזמן שצפיתי בפודיום ואותה גם זנחתי בזמן שקראו לי לעלות עליו. החלפתי כמה מילים עם יצרנים ישראלים שהציגו באקספו וגרמו לי להרגיש במידה מסוימת גאווה במדינה בה אני גר ובאנשים המיוחדים שיש בה. ואם זה לא מספיק הרווחתי טרמפ חזרה הביתה עם חבר בשם עירא שמש שהוא לא במקרה מארגן את ליגת הAM בישראל… תודה על הגלידה עירא.

היה עמוס, גדוש ובעיקר מהנה. כמו רבים מהנוכחים באירוע גם אני מאחל שירבו אירועים כאלו.

תמונות: Johan Hjord, סלע גרוס, אור גוב
מאת: אור גוב
אור גוב איש אופניים- רוכב אול מאונטיין ודאון היל, אשף פאמפטרק (וגם השתתף בבניית כמה כאלה) חובב הרפתקאות מדריך ותלמיד כאחד. אור הוא הכי צעיר במערכת, אבל כולם היו רוצים ללמוד לרכוב כמוהו – רוכב על עם שליטה מדהימה באופניים על הקרקע עם שני גלגלים, עם גלגל אחד, או בלי שאף אחד מהם נוגע בכלום.