זה היה בלתי נמנע, זקן הדעאש שלי תפס כבר נפח יפה וההחלטה נפלה: חייב ללכת לבעל מקצוע לסדר את הסבך!

בעודי עולה על טיסה ישירה לניו יורק ביום האחרון לשנת 2015, כל מה שיושב לי בראש זה לא שאשתי שטסה יום קודם וחוגגת על האשראי ללא הגבלה בכל השופינג שיש לתפוח הגדול להציע. גם לא התוכניות לערב סילבסטר הזוגי ללא הילדים. זה איך לעזאזל אני מספיק להגיע לברבר שופ (barber shop) הכי מומלץ בווסט ווילג׳ לפני שהוא סוגר את העסק בערב החג?

מרגע הנחיתה החל מרוץ נגד השעון, שאטלים, רכבות, סאבוויי וריצה ואני מוצא את עצמי במקום היעד מתנשף אך מרוצה.
ואז המאסטר שואל: ״איזה סטייל אתה רוצה לספר אותו״?
המממ….. לא הכנתי את עצמי להתקלה כזאת. ואז שלפתי את הדבר הראשון שעלה לי לראש – ״היפסטר״!

לא פלא כשקיבלתי את ההודעה מגיאחה ״תרצה לבדוק את ההיפסטר״?  בלי לדעת מה זה עניתי בחיוב, הרי אני כבר עמוק בתוך האימאג’.

מאת: יוג׳ין לויט
תמונות: מהמצלמה (של יוג’ין ותודה למאור שלחץ על הכפתור)
image001

למה פאוץ’ ומאיפה הוא נולד?

על מנת לענות על השאלה הזו קפצתי ישר  לחשבון האמזון שלי בנסיון לאתר את קניית הפאוץ’ המרוכזת שעשיתי לי ולחברה. זה היה בתחילת שנת 2014. כולנו היינו מבסוטים מהרכש כרוכבים הדי ראשונים ביער עם חגורת הצניעות הזו, ולא רק בגלל שנראנו כחבורת פייגל’ח עם נרתיק ושני בקבוקים (כבישונים, לא לקחת את זה אישית) – גם כי באמת צריך להיות צנוע על מנת לדחוף פנימה את המינימום הנדרש. החיוך מהתגלית לא ירד מהפרצוף, הבנו שעלינו פה על משהו חדש וטוב שמשחרר את הגב לחופשי. באותה שנה המושג “אנדורו” טפס תאוצה, וזה היה בלתי נמנע שאותה תגלית תקבל אצלינו את השם פאוץ’ אנדורו.

די בטוח שיהיו פה כמה שיקפצו ויטענו שהתואר להמצאה שייך להם, לא יכנס לויכוח – זכותכם 🙂 מה שבטוח: אנחנו חולקים את ההעדפה לשיטה הזו לנשיאת דברים ברכיבה על פני תיק הכתפיים הסטנדרטי על שום החופש שהיא מסדרת לרצועת הכתפיים, האוורור, הורדת מרכז הכובד עוד קצת למטה והנוחות.

נרשמת כבר לעידכוני בייקפאנל במייל?

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

קצת על שורש

שורש היא חברה ישראלית מאוד והיא נטועה חזק, ומתוך בחירה ותפיסה של מעורבות חברתית במקום בו היא נמצאת: טירת הכרמל. כל פסי הייצור של החברה נמצאים באיזור התעשייה של טירת הכרמל שהיא מתפרשת בו על כחמישה מבנים.

הייצור בישראל הוא בחירה לא פשוטה כיוון שעלות שעת עבודה של עובד סיני בקו הייצור היא 50% פחות משל העובד המקומי.. בזמן שחברות תעשייה דומות מתחומי הטקסטיל והייצור המשיקים העבירו את פסי הייצור שלהם למדינות בהן כוח העבודה זול יותר, שורש ממשיכה לדבוק בייצור המקומי. בשנים האחרונות ניתן לראות דריסת רגל רצינית בכל תחום האופניים, יש פרסום יפה ומפרגן לא רק בסצינה הישראלית אלה גם ברשתות המובילות בכל רחבי הגלובוס.

ההיפסטר של שורש

נתונים יבשים – ע”פ היצרן:

  • תא מרכזי מרופד עם שקית שתיה בנפח 1.5 ליטר במבנה רוחבי שמחלק את המשקל לרוחב האגן . התא מחולק לשני חלקים כך שיש מקום לשים דברים נוספים.
  • כיסי צד רחבים ברצועות סגירה על המותן ונוחים לאיחסון חטיפי אנרגיה וג’לים.
  • שני כיסים קטנים בגב לכדורים ודברים קטנים.
  • כיס מרכזי לדברים גדולים יותר בנגישות גבוהה עם סגירה מיוחדת ללא רוכסן .
  • רתמה מיוחדת לשיפור הייציבות. הרתמה ניתנת לניתוק מהיר וניתן להשתמש בחגורה עם או בלי הריתמה לפי הנוחות.
  • גומיות לקשירה מהירה של מקלות הליכה או מעיל.
  • קליפס מגנטי למיקום נח של שסתום השתיה.
  • אבזם החגורה ממוקם בצד על מנת למנוע אי נוחות ולחץ על הבטן. עודף הרצועה מאוחסן בתוך הכיס הצדדי של על הרצועה למניעת שרכים מטנופפים.
  • ומראה נקי.
  • ניילון חזק, קל ועמיד בשחיקה וקריעה – ניילון ריפסטופ 70D
  • מחיר מומלץ לצרכן 299 ש”ח
  • התיק מגיע בשלושה צבעים:
    image003

נתונים קצת יותר רטובים

התא המרכזי מרווח ומחולק לשניים על ידי חוצץ דק כך ששקית השתיה נכנסת לצד הקרוב לגב והחלק השני פנוי למילוי חפצים אישיים. אבל, תורת היחסות של אנשטיין לא פסחה על היפסטר – ככל ששקית השתיה תהיה מלאה יותר כך גם יקטן המקום לשאר החפצים.

בפריפריה התיק מצוייד בשני כיסי רשת גדולים למדי שנמצאים על רצועות סגירה. אפשר למלא בהם בכיף את מיטב החטיפים, הג’לים או כל דבר אחר שלא אכפת לכם שיתמלא בקצת אבק. עדיין – זו רק רשת.

בחלקו האחורי ישנם שלושה תאים, כאשר שניים מהם קטנים ונסגרים בעזרת סקוצ’ים ואחד גדול יותר הנסגר ככיס כפול – כמו מנגנון שליפה מהירה של תחתוני סבא בקיבוץ.

הצלחתי לצייד את התיק בצורה הנ”ל:

  • בתא המרכזי – משאבת מיני שהיא גם טובה לבלונים וערכת תולעים (בתקווה שהמנקב והחולץ תולעים לא ינקבו את השקית).
  • בתאים הקטנים מאחור – שני בלונים ואולר כלים קטן
  • בתא עם השליפה המהירה – הנייד שמקליט את הסטרבה, אבל בעיקר רועש מצלצולים חוזרים מאשתי שלחוצה לדעת מתי אני חוזר.
  • בתאי רשת – מפתחות לרכב וחטיפי אנרגיה.
    image005

גימור

התיק עשוי היטב וכבר במגע ראשון מעביר תחושה של מוצר איכותי (לא פלא, הרי זה כחול לבן). יש בו שילוב של חומרים איכותיים וחזקים שלא גורעים מנוחות המוצר. יש חשיבה יפה על מיקום עודפי הרצועות והתפס המרכזי

אבל בדברים הקטנים יש נפילות:

  • אין ממש מקום יעודי לטלפון נייד – בתא המרכזי פסיכולוגית לא עובד לי, כי בכל זאת ישנה שם שקית מלאה במים. בתאי הרשת גם לא מתאים כי יש אבק, והתא הגדול מאחור גם לא מתאים כי הוא לא ממש סגור הרמטית.
  • אין קליפס לאבטח את המפתחות.
  • צינור שתיה ותפס המגנט – והמגנט לא ממש עובד. בכל דרופ או תנועה חדה, הצינור מתנתק ונשרך באוויר כצעיף של טוסטוסאי פריזאי ברוח. מה שאילץ אותי להכניס את הפיה לכיס הרשת השמאלי ולסגור את הריצ’רץ עליו (במידה והייתי ללא השלייקעס) או להשחיל את הצינור ברצועות של הקליפס הקדמי בשלייקעס (כמו בתמונה מתחת) וכך לייצב את הצינור.
    image007

נוחות

בשנתיים האחרונות יצא לי לנסות על מותניי שלושה פאוצ’ים שונים, כך שברכיבות הראשונות עם ההיפסטר הלכתי על המוכר והרגיל עבורי – רכיבה ללא השלייקעס.

מבחינת נוחות ההיפסטר מתיישב היטב על איזור הגב התחתון וללא ספק הרגיש לי הכי נוח ויציב ביחס לשאר הפאוצ’ים שנסיתי עד כה, גם ללא השלייקעס. הסיבה לכך די פשוטה – ההיפסטר בא עם שקית שתיה פנימית הצמודה לדופן של הגב בחלל המרכזי של הפאוץ’, מה שמאפשר נקודת מגע אחידה ורציפה בין ההיפסטר לגב ומקנה תחושה של מגן גב צמוד – פשוט עוטף כמו כפפה. רוכבים מלאים יותר מדווחים לנו שהוא עוטף צמוד מדי, ושהרצועות שלו קצרות ולא מאפשרות להם להשתמש בו. 

מיגון

יש יתרון משמעותי לגישה של שורש ביחס לתחרות – שאר מוצרי השוק באים עם בקבוקים (שניים או אחד) מלווים בתא מרכזי בינהם או לצידם, כך שההצמדה של הפאוצ’ים נעשת על ידי מספר מוקדים קשיחים, אם זה הבקבוקים או החלקים המסיביים בתוך התאים – ובנפילה הייתם מעדיפים את הרכות וההגנה של השקית של שורש על פני בקבוקים כאלה.
image009

למי זה מתאים

החלוקה הראשונית תהיה די ברורה: מי שכבר עבר לפאוץ’ אנדורו והתרגל לגב חופשי, יתכן שימצא קושי בלעבור חצי צעד אחורה בלשים על עצמו שלייקעס. לא שהם מוסיפים להזעה או מכבידים במשקל אבל הם עדיין מורגשים כשהגוף נע קדימה ואחורה במטרה למצוא את נקודת האיזון הנכונה בעמידת מוצא בסינגל טכני. גם מי שהתאהב בבקבוקים ובאופציה שאפשר לגוון בבקבוק מים ובקבוק איזוטון, יתקשה לפזול בכיוון.

אבל כל מי שעדיין רוכב עם תיק (רוב האוכלוסיה) והתחיל לפזול לכיוון הנכון – הפאוצ’ים, אוהב שקיות שתיה ולא סובל בקבוקים, כי עדיין זה יותר פשוט לשתיה גם במהלך פידול, ורוצה את תוספת ההגנה שמגיעה עם השקית, ההיפסטר יבוא לו בטוב, ובינתיים רק ההיפסטר נמצא בנישה הזו – סחתיין לשורש הישראלית על היצירתיות והחדשנות.

בעודי יושב בבית קפה מקומי ולוגם את הקפה האמריקאי הטיפוסי שאף לא מאכזב ומתמיד בטעמו כמיץ גרביים תוך כדי ריכוז לסיים את השורות האחרונות בדף זה, נגלה לעניי המראה הבא:
image011

היפסטר רולססססס!!!