כולם מתלוננים על המחירים בישראל. על זה שב CRC הרבה יותר זול. שדופקים אותנו… Michelin ישראל החליטה לעשות את הניסוי המעניין ביותר שנעשה פה בתחום צרכנות האופניים: Michelin הרימה את הכפפה, ומצמידה את המחירים למחירי Chain Reaction Cycles! האם ישתלם ל Michelin ללכת לקראת הרוכב הישראלי? האם כמות הצמיגים שירכשו רוכבי ישראל באתר מישלן תגדל בצורה דרמטית? הכדור עובר אל הרוכב הישראלי בניסוי הגדול ביותר שנעשה במסחר אופניים בישראל!

תקציר מנהלים:

  • מישלן מצמידה מחירים לרמה של CRC!
  • ההטבה – למכניסי קופון BIKEPANEL בתהליך הרכישה. הקופון הוא פשוט שם האתר: BIKEPANEL. כתבו זאת בשדה הרלבנטי בעת הקנייה…
  • נתקלתם בצמיג זהה במחיר נמוך יותר באתר CRC? עדכנו את מישלן והמחיר יושווה!
  • תום הניסוי: סוף מרץ 2014, עם אופציה להארכה במידה והוא יוכיח את עצמו.
  • יש כפל מבצעים – מי שרוכש במעל 200 שקלים מקבל חולצה נושמת (עד גמר המלאי). האם זו קניית הצמיגים לאופניים המשתלמת בעולם? כנראה שכן…

אם התוצאה תהייה העדפה דרמטית של הרוכב הישראלי את Michelin – אז יש סיכוי שהניסוי ימשך, אבל אם לא יהיה שינוי דרמטי בהרגלי הצריכה, את התלונות על המחירים בישראל, נצטרך הרוכבים בעיקר להפנות לעצמנו.

זה פה: www.mibike.co.il1-LOGO_MichelinLOGO (2)

קצת רקע לסיפור:

הנושא הזה חם כבר שנים. היו דיונים אינספור בפורום. רוכבים מראים כל הזמן איך הם קונים בהרבה יותר זול מבישראל. גם בייקפאנל יצא אל אוויר העולם לפני שנתיים תוך “פיצוץ” לא קטן כשכתב על הצדדים המסחריים, הייבוא המקביל, על אופני קניון ועל עוד נושאים שאף יבואן לא אהב, אבל האמת היא שנושא הפערים בין המחירים בארץ ידוע לכולם. הם משמעותיים יותר בעיקר בכמות קטנה של דגמים מובילים – היקרים יותר, אבל החשובים (הם קצת פחות ניכרים בלא מעט דגמים זולים יחסית שנמצאים באתר). אין טעם להכנס פה לכל הסיבות לדברים האלה, חלק עקב מחירי הקנייה של יבואנים מול הספקים שלהם, חלק נובע מיוקר הפעילות העסקית בישראל בכלל, וחלק נובע מחסרונות השוק הקטן, וביקוש והיצע שגרם למחירים גבוהים. ככה זה בכלכלה.

זה לא רק במוצר הזה או אצל משווק כזה או אחר. קטגורית – אנחנו בד”כ משלמים בארץ יותר על הכל והפערים מאתרי המסחר הזולים ביותר גדולים – כי אצלנו יקר יותר לחיות ולפעול בכל המימדים. גם כאנשים פרטיים שמנסים לגמור את החודש, וגם כעסקים. אגב CRC – האתר הזה (ואחרים) מאתגר מאות יצרנים ומשווקיהם – גם במדינות אחרות. הוא יצר לעצמו עוצמת שוק גדולה, וקונה כמויות במחירי קנייה כאלה, שלא רק בישראל היקרה מתקשים להתמודד איתו, אלא גם באירופה עצמה, וכמעט בכל מותג שתבחרו. גלובליזציה, מידע מושלם של אינטרנט, מחירי קנייה עדיפים של הגדולים… you know…

שרשור ארוך שהיה בפורום כביש המשיך שיחה שלנו עם מישלן שנמשכת בענין כבר כחצי שנה. במסגרת השיחה הזו השגנו הנחה ראשונה לרוכבים כשיצא קופון BIKEPANEL ובו 20% הנחה. בהמשך מישלן יצאו עם חולצות נושמות ששוות (בגדול) כ 70 שקלים במונחי צרכן לכל מי שרוכש במישלן ביותר מ 200 שקלים – מה שהביא את הקנייה שם לרמה כדאית ביותר, לפחות למי שחושק בחולצה.

הרמתם להנחתה? קיבלתם! סמי קונפידן, קוגול יוניטרייד \ מישלן – מעביר את הכדור חזרה לרוכבים… האם הניסוי יצליח? רק רוכבי ישראל יקבעו.

1-017

באיזה מקום את\ה רוצה לחיות?  

במקביל למאמץ להפחית פערים ולשמור את זה כלכלי ומשתלם לרוכב, אנחנו רוצים לקוות שקוראים שלנו, שנהנים מהכתבות אצלנו יתנו להם העדפה כהכרת תודה על תמיכתם באתר שמאפשר לכולם תוכן איכותי בחינם.

חומר למחשבה: כשאתה קונה ב CRC האם אתה תורם ולו במעט לתרבות האופניים בישראל? האם CRC תומכת ב Gran Fondo המקומי שלך כדי שיהיה בו יותר פינוקים, יותר רכבי ליווי, יותר צ’ופרים ויותר כיף לרוכבים וכדי שהוא יצליח להתקיים למרות שהוא לא יוכל לעולם להזניק אלפי רוכבים כמו בחו”ל אלא רק מאות? האם CRC או Wiggle מפרסמים בתוכן האופניים הישראלי – זה שאתה נהנה ממנו עכשיו? או באתרים בריטיים, שמקדמים עסקים בריטיים, ושמעבירים כספי רוכבים אל הכלכלה הבריטית?

בעידן שבו השוק הישראלי והאי כלכליות של יצירת תרבות אופניים בתוכו גרמה לפשיטת רגל של שני מגזיני האופניים היחידים שהיו פה, ולסגירתם של כמה וכמה נסיונות דומים לבייקפאנל לפני כן, לספונסרים הקבועים של בייקפאנל יש תפקיד קריטי והם לא עושים את זה לא רק מסיבה מסחרית. הם יודעים שיש להם תפקיד מעבר לשיווק, שהם תורמים לתרבות האופניים בישראל. לאיזה שוק אופניים ולאיזה תרבות אופניים אתה רוצה שהכסף שלך יתגלגל? כי הוא יגלגל שוק ותרבות כזו בכל מקרה, רק השאלה היא האם אתה תהנה מזה, או רוכבים במדינה אחרת? קפטיליזם חזירי הוא התנהגות דו כיוונית – גם של משווקים לעתים, אולם גם של צרכנים: אם הפרשים קטנים מספיקים לרוכבים להוציא את כספם בחו”ל, ואלה לא יראו לפניהם היבטים נוספים, ומרקם חיים רחב יותר, הרוכבים הופכים חלק מאותו משחק בדיוק שמייצר לגיטימציה מוחלטת למשווקים להעלות מחירים.

1-004

צמיגים במחירי חו”ל, מישראל, בדרך אליכם!

חזרה לתכלס

אנחנו מקווים שכולם מבינים שלא טוענים פה שצריך לשלם ביוקר למי שתומך בתרבות המקומית, אלא שפער סביר הוא משהו שאפשר ואולי גם ראוי לספוג. הכי טוב זה גם וגם: גם תמיכה בתרבות המקומית וגם מחירים תחרותיים. מישלן והם הרימו את הכפפה!

דוגמא למחירי המבצע למכניסי קופון BIKEPANEL.
(שימו לב- CRC משנה את המחירים כל הזמן ויתכנו שינויים בהתאם גם במישלן. אנחנו לא יכולים לעדכן את הכתבה הזו כל הזמן… אז המחיר באתר מישלן וב CRC הוא הקובע… עמכם הסליחה).

צמיג מחיר (ש”ח)
כביש – MICHELIN  (700X23C) PRO4 109
כביש – MICHELIN (700x23C) LITHION 68
שטח – MICHELIN 26X2.10  wildGRIP’R 95
שטח – MICHELIN 26X2.25 wildROCK’R 88
שטח – MICHELIN26X2.10 (54-559) wildRACE’R 77-94
שטח 29 – MICHELIN Wild Grip’R 2 94
* המחירים המוצגים באתר מישלן הנם לפני הנחה למכניסי קופון BIKEPANEL

 

הכדור בניסוי הזה, שבטוח שכל משווקי ענף האופניים מסתכלים עליו עכשיו בעניין רב, עובר עכשיו אל רוכבי האופניים בישראל…

אנחנו סקרנים. מה אתם אומרים – הניסוי יצליח? הגיבו בתגובות!