הג’ירו החל למעשה ערב לפני הקטע הראשון באירוע נוצץ וחגיגי בירושלים. צלמי BIKEPANEL: עופר עברי, אורי ניצן וגיא חלמיש היו שם בשביל להביא לכם את המראות. היום נפרסם שלוש כתבות-תמונות בלבד מהפתיחה, כל כתבה עם תמונות מצלם אחר.

צילם: גיא חלמיש

גם פה מסכי הרקע למשדרי הטלוויזיה וסבב ראיונות. שוב אותן שאלות, שוב אותן תשובות, שוב ושוב. לא רק כישרון רכיבה וקבוצה חזקה סביבך, צריך גם הרבה סבלנות להיות כוכב אופניים.

עוד קבוצה ועוד קבוצה נכנסים למתחם ההמתנה – בג’ירו הזה אנחנו נלווה מקרוב את מיצ’לטון סקוט ועוד נביא לכם לא מעט רשמים מתוך הג’ירו של הקבוצה החזקה הזו בישראל. הם מכוונים לפודיום.טום דמולן – מנצח שנה שעברה ואחד מהחביבים ביותר עלי אישית- לאו דווקא כרוכב אלא כמקצוען: אחד הרוכבים הכי סימפטיים, הכי אינטיליגנטיים והכי לא תפסני תחת שיש. הוא עונה בסבלנות רבה לכולם, מצטלם עם כולם… “בוא נפיק את המירב מהג’ירו הזה” הוא אמר על הבמה אתמול.

הגיע מוכן בוורוד- זוהר רובין יבואן GSG, אלוף ישראל לשעבר, מנהל ומאמן קבוצת רובילייף – לא מאמין שזה קורה!
מהמתחם המוצל לצד הבמה, יוצאים הרוכבים אל הרחבה המרכזית והצגת הקבוצות. כל קבוצה משובצת לזמן עלייה אחר לבמה לפי טבלה של לוח זמנים.שם יחכו להם הצלמים והקהל. אורי ניצן מBIKEPANEL על במת הצלמים במרכז הרחבה:

אין ספק שסקיי מרגישה אחרת- מרגישים שזה כסף גדול וכוכבים גדולים. הבאזז סביבה חזק. פרום משדר עסקים כרגיל:

צ’אבס הקולומביאני הוא הכוכב של מיצ’לטון סקוט (מתראיין פה ליורוספורט). האנגלית שלו טובה בהרבה משל רוב הרוכבים דוברי הספרדית שנתקלתי בהם, והוא נראה ילד! הוא חייכן וחמוד וגם הגיע למקום השני בג’ירו בשנה שעברה! השנה המטרה שלו היא פודיום כמובן, אבל אפשר להניח שהוא רוצה לשפר, רק בעמדה אחת…

הטרק מדון מחכים בשורה. (רוצים לדעת איך האופניים? כנסו למבחן שלנו)

פביו ארו על רקע מבליט… כן זה ממש קורה פה לנגד עיננו!
ויויאני הוא המוביל של קוויק סטפ הפעם (עוד על הקבוצה המצליחה הזו בכתבה של אסקרוב). הוא עבר לפה מסקיי, והוא מוביל קבוצה לא חזקה במיוחד לג’ירו. החברה הגדולים שלה נמצאים במקומות אחרים.

ההפקה מרשימה, המסלול שעולים עליו הרוכבים עובר קרוב לקהל, וכולם מקבלים מבט מצוין על המתרחש. לפחות 50% מקומבנים עם כרטיסי VIP שחולקו בנדיבות. המאבטחים של ההפקה הסתובבו וחיפשו מסתננים לאזורים אסורים- והיו לא מעט גם כאלה.
ובינתיים באיזור ההמתנה- הקבוצות במעגלים קטנים, מחכות לתורן.
מחכים, מדברים, מדי פעם ניגש איזה עיתונאי לראיין אחד על אחד בשקט את הרוכבים. אווירה שמחה ורגועה. מאיזור ההמתנה, דרך המסלול העובר בקהל, אל הבמה בנוהל קבוע: הרוכב האחרון הוא הקפטן והוא אומר כמה דברים קצרים למראיין. מי שמבין שהוא צריך להגיד “ישראל” איפשהו במשפט שלו מקבל יותר מחיאות כפיים.
כוכב ענק ומנצח ג’ירו בפוטנציה. ארו מאיחוד האמירויות, אלוף איטליה, הבשיל והתחזק והוא רוצה את התואר הזה!
הרוכבים נהנים בעצמם – מצלמים, עושים סלפיס… גם להם יש טוויטר, ואינסטגרם, ואתר, ומדיה לתחזק…חגיגה בירושלים:
כיפים בדרך לבמה. ניכר שגם הרוכבים נהנים מהרגע.
טוני מרטין – רוכב על, נגשיסט על, מנצח קטעים רבים. אין לצפות ממנו לגדולות ונצורות הפעם, אבל נוקיר לו תודה על הביצועים וההופעות שהוא נתן לנו במהדורות קודמות:
איזה כיף לנו – הג’ירו בישראל!צילם: גיא חלמיש